Zaviranje z menjalnikom (prestavami)

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik getrag pravi:
to da neki orto bencinar ali dizel (ne mi hodit naprej z nekimi superduper folksvagni z 600 oznakami za varčnost pri šasiji) ne daje več vžiga pri pojemku je neumnost.dok se loputa odpira pa senzorje berejo pozicije bo bencin še vedno šou v sistem.ecu ne ve da si ti v pojemku na klanci dol in da ti gravitacija pomaga sukat kolesa pa glavno gred.in zdaj argumenti-pelaj se enkrat po bregu dol pa bremzaj in če teorija o nedovajanju goriva drži avto ne bo pljucno ko crkne.se pravi bi mogo crknit lagano ne pa da še pol dvakrat iskra mimo useka.aja mogoče se pa v zadnjem momentu spomni da jo treba bencin dovajat pa iskro dat!:D ne se hecat za ene bi blo bolje da ostanejo na lego tehniks

Elektronski vbrizg je kontroliran z več sezorji med drugim tudi s stanjem lopute za plin in številom obratov motorja ... in če ima motor dovolj obratov, pedal za plin je pa na nuli, že 20 let in več avtomobili ne vbrizgavajo goriva. Kako je z iskro ne vem, načeloma je vseeno če kresa na prazno, ker to ne zvišuje porabe goriva, svečka se pa tudi uničuje minimalno!

To tvoje o ustavljanju na klancu je pa tudi iz trte zvito ker je bilo omenjeno vsaj 3x v temi da je en od pogojev da ni vbrizga tudi dovolj obratov. In v trenutku ko obrati padejo pod neko točko začne gorivo spet šrpicat v valje.

To da smo eni na lego kockah očitno pomeni da smo tehnično izobraženi (lego tehnics al kaj je že), ti pa ostani na Duplo kockah!
zmaga.gif
 

getrag

Pripravnik
5. nov 2010
262
0
16
50
glej vi lahko teoretizirate kak hočete nisem še vido avta da na pojemnku ne bi ču vžigov.zahodi avto do kraja pa pusti gas.boš ču samo kompresijo pa šumenje batov? jas čujem vžig tak da vi teoretiki si kar nekam zataknite to.če ecu vidi da je loputa zaprta se bencin še vedno dovaja not ker se v kolektorju nabira pritisk zraka.če bati stiskajo samo zrak in ni zgorevanja se cilinder zaradi kinetike začne segrevat.bencina rabiš vsaj tolko da lahko ventile hladiš če ti je že za zgorele bate vseeno
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.733
5.894
113
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
V leru povprečen dizel vzame med 6-8 deci na uro (odvisno če klima laufa, zima...), v prestavi brez gasa,
torej recimo imamo za eno uro vožnje klanca navzdol v četrti prestavi, pa bi naj zadeva vzela okol 3-4dl,
tu pa mislim da je vseeno če klima laufa ali ne. Naj me kdo popravi.

Pri eni uri klanca, pa da ti obrati ne padejo pod tisto mejo bo poraba pomojem natanko 0. Klima teče mehansko in bo samo dodatno zavirala motor, vendar pod pogojem da obrati ne padejo dovolj še vedno ne bo vbrizga. Meni na BC po klancu navzdol sicer porabo kaže 0!
grin1.gif


Teorija;
Imama 1000km zelo strmega klanca, in še deci bencina, po tvojem boma zvozla to relacijo tako da bo motor delujoč, povrhu
pa še bo klima pihala prijetnih 20 stopinj? Na podlagi česa? Sej pa kolesa niso dinama.

Ena čisto praktična. Namontiraj si na bicikel klima kompresor se vsedi na njega in se spusti po pohorju navzdol. Sila teže žene kompresor, ki opravlja svoje delo. Konec zgodbe se konča tako, da dokler klanec premaguje trenje v kompresoru, tako dolgo ne rabiš nič gonit.
In če to preseliš v moto del. Tako dolgo dokler je klanec dovolj strm da gibalna količina poganja motor in s tem klimo, tako dolgo je pri ajšpric motorjih poraba enaka 0. Torej ja če je tvoj 1000km dolgi klenc dovolj strm (v praksi sploh ne rabi biti dosti, recimo podobno kot cesta iz Pohorja) lahko ta spust prevoziš z tem deci goriva, ne da bi ti bilo poleti v avtu vroče.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.733
5.894
113
Citat:
Uporabnik getrag pravi:
nisem bral vsega sem pa prepričan da so odgovori neznansko dobri.v glavnem pojemek je boljši z bremzanjem s prestavami ali motorjem kakoli pač temu rečeš.se pravi se ustaviš hitreje ker maš ene 150 kil več za sukat s kolesi ko pa da se vrtijo v prazno.če to delaš pogosto je fajn međugas pipnit vmes da na kuplungi prišparaš par 100 km na daljši rok.

to da neki orto bencinar ali dizel (ne mi hodit naprej z nekimi superduper folksvagni z 600 oznakami za varčnost pri šasiji) ne daje več vžiga pri pojemku je neumnost.dok se loputa odpira pa senzorje berejo pozicije bo bencin še vedno šou v sistem.ecu ne ve da si ti v pojemku na klanci dol in da ti gravitacija pomaga sukat kolesa pa glavno gred.in zdaj argumenti-pelaj se enkrat po bregu dol pa bremzaj in če teorija o nedovajanju goriva drži avto ne bo pljucno ko crkne.se pravi bi mogo crknit lagano ne pa da še pol dvakrat iskra mimo useka.aja mogoče se pa v zadnjem momentu spomni da jo treba bencin dovajat pa iskro dat!:D ne se hecat za ene bi blo bolje da ostanejo na lego tehniks

Recimo jaz imam že 5 let staro karjolo. Ko ima moj motor 1500 (2000 z klimo) obratov in če spustiš pedalo za plin se dovod goriva zapre. Tako da če klanec poganja avto navzdol in obrati ne padejo pod 1500 obratov je poraba 0. Pa zato ne rabiš imet superduper senzorje, ampak le obratomer in logiko (ne rabi biti ne vem kako inteligentna) ki skuži ti dve pravili: obrati nad 1500+spuščena stopalka za gas=zaprt dovod goriva. Ni neka prekleta pamet v tem.
 

getrag

Pripravnik
5. nov 2010
262
0
16
50
jebala te logika.dajmo razčlenit pol

so avti ki majo algoritem dfco v ecu.taki ti odklaplajo gorivo samo to ne pomeni da ne pride nič megle v cilinder.kot sem že prej povedo če bat stiska samo zrak bo motor eventuelno zaribal-to je jasno že 15letnikom v mopibandah [censored].pa to so redki avti ki za vedno manj užitka rišejo vedno več grafikonov in tortičnih prikazov porabe in majo raznorazne regeneracije energije.mogoče ma taki avto eden user tu gor(govorim na pamet).vsi ostali mamo orto ajnšprice in bo bencin še vedno šou v cilinder tudi na pojemku(vendar veliko veliko manj kot na štandgasu-in SKORAJ NIČ še ne pomeni ABSOLUTNI NIČ).vi gledate samo na to kaj se dejansko suče kot sklenjen tok.če boš naprimer bremzo na pojemku boš sprostil membrano na servoojačevalniku in bo pritisk v kolektorju padel in da motor ne bi kašlo bo začel dovajat bencin da nadoknadi. volana tudi nikoli ne držiš na 0 stopinj zmeraj ga malo popravljaš in ko pride do takega odstopanja bi avto začel pljuvat.z dovajanjem bencina se blaži pluvanje in temperatura v zgorevalnem prostoru.
tehnologija ne more it v nedogled in nikoli ne bo avta da bi suko bate na čist na suhi. ni teorije.pa še za utiševalca če si kdaj mel krosarja ali pa vsaj mopija bi lahko vedo da če sveča mlati iskro na suho se poveča erozija elektrode
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Kolikor vem se motor maže z oljem, vsaj kar se tilče glavnih delov ki so podvrženi "zaribanju". Moped pa res rabi bencin, recimo med drugim zato ker je dvotaktni motor brez mazanja. O svečkah kdaj drugič, recimo sam to da v avtih se že par desetletji uporablja "trajne" svečke, ki so nekoliko drugačne kot pa "klasika" (na mopedih in yugotih).

Dosti starih motorjev (uplinjač) je rabilo bencin, drugače je prišlo do okvar. Glavnina problema je bila mehanska bencinska pumpa, ki je zaribala v kolikor si se vozil brez bencina po klancu.

Kot sem že povedal je mazanje ventilov res opravljeno z gorivom, tu ni dileme. Če si prebral temo sem tudi v prvem postu omenil da je zaviranje z motorjem škodljivo za ventile. Samo v normalni vožnji zaviraš z motorjem 1-5% delovnih ur, ostalo odpade pa na pospeševanje in konstantno vožnjo. Zato tudi ni neke krize z ventili, sploh v sodobnih avtih kjer je sam vbrizg že precej sofisticiran.

Glavno vprašanje ali se res ne porabi nič (0) goriva če voziš po klancu navzdol je preprosto rešljivo, dobi en dolg klanec in po kancu navzdol ugasni kontakt (dovod goriva se zapre). Če bo avto delal enako potem vbrizga ni, če bo delal drugače je možno da je to tudi zaradi vbrizga! (priznam sam nisem nikoli izvajal takih testov ker v vsej literaturi piše tu omenjeno dejstvo)
zmaga.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.733
5.894
113
Citat:
Uporabnik getrag pravi:
jebala te logika.dajmo razčlenit pol

so avti ki majo algoritem dfco v ecu.taki ti odklaplajo gorivo samo to ne pomeni da ne pride nič megle v cilinder.kot sem že prej povedo če bat stiska samo zrak bo motor eventuelno zaribal-to je jasno že 15letnikom v mopibandah [censored].pa to so redki avti ki za vedno manj užitka rišejo vedno več grafikonov in tortičnih prikazov porabe in majo raznorazne regeneracije energije.mogoče ma taki avto eden user tu gor(govorim na pamet).vsi ostali mamo orto ajnšprice in bo bencin še vedno šou v cilinder tudi na pojemku(vendar veliko veliko manj kot na štandgasu-in SKORAJ NIČ še ne pomeni ABSOLUTNI NIČ).vi gledate samo na to kaj se dejansko suče kot sklenjen tok.če boš naprimer bremzo na pojemku boš sprostil membrano na servoojačevalniku in bo pritisk v kolektorju padel in da motor ne bi kašlo bo začel dovajat bencin da nadoknadi. volana tudi nikoli ne držiš na 0 stopinj zmeraj ga malo popravljaš in ko pride do takega odstopanja bi avto začel pljuvat.z dovajanjem bencina se blaži pluvanje in temperatura v zgorevalnem prostoru.
tehnologija ne more it v nedogled in nikoli ne bo avta da bi suko bate na čist na suhi. ni teorije.pa še za utiševalca če si kdaj mel krosarja ali pa vsaj mopija bi lahko vedo da če sveča mlati iskro na suho se poveča erozija elektrode

Ohjoj, prepiramo se z nekom, ki med seboj primerja Tomos APN6s z novimi sodobnimi motorji z direktnim vprizgom. ... Saj ne vem če bi še kaj napisal ali bi tukaj končal.
Ajde... to še... Kaj se je smiselno kregat o pojmu "skoraj nič" in "absolutno nič" ? Kako velika razlika je sedaj to po tvojem? Prosim navedi mersko enoto!
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Ajde... to še... Kaj se je smiselno kregat o pojmu "skoraj nič" in "absolutno nič" ? Kako velika razlika je sedaj to po tvojem? Prosim navedi mersko enoto!

Skoraj absulutno nesmiselno.
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Jao getrag kake ti pribijaš hahaha.

2 taktni motor rabi gorivo ker je le to mešanica ki tudi maže motor (probaj zavirat z motorjem s trabantom, no go! ker ima tako izveden prenos da samo motor poganja kolesa in kolesa ne motorja)

4 taktni pa se maže primarno z oljem, gorivo samo malo pomaga. In ja večina ecu-jev je spisanih tako da do določenih obratov brizga gorivo (cca 1500) neglede na to da motor zavira brez gasa. To se lahko občuti ko po klancu dol npr zaviraš z motorjem in ko enkrat prideš pod obrate bo avto začel rahlo vleči sam od sebe (zato se prestavlja sproti v nižjo če hočeš izkoristiti zaviranje z motorjem do maximuma)

Komrpimiranje samega zraka pa ni nikoli tako vroče kot pa eksplozije v normalnem delovnem taktu. Pa tudi ventili in sedeži ventilov so dosti kvalitetnejši (sploh pri direktnem vbrizgu, kjer gre mimo ventila samo zrak in nič goriva)
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Motor na suho "proizvaja" več toplote (energije), kot s kurjenjem bencina?


Se lahko prednaročim na tvoj perpetum mobile, ki bo na trgu, sem prepričan, že čez nekaj mesecev?

smile-1.gif



PS: Pa to, da čuje elektriko, je tudi kul. Spajdermen....
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Ne boš verjel, 10 let nazaj je bila na suxu ista debata. In nekdo je prilepil link z video posnetkom, kjer so dokazali, da so v avtu pri zaviranju z motorjem (nič gasa, RPM>1500) injektorji za bencin zaprti (nanje so vezali lampico, in jo speljali v števce in se je zelo enostavno videlo, kdaj se injektorji odpirajo).
cool-1.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Jaz že od nekdaj zaviram z motorjem, pa mi še na nobenem avtu ni šla sklopka.

Na servisih pa ne morejo verjeti, da mi na 100.000+ prvič menjajo zavorne ploščice.

Meni so na 130 000 km.
wink-1.gif


Ker jih je zvilo, drugače bi verjetno še bili za uporabo.
 

getrag

Pripravnik
5. nov 2010
262
0
16
50
lol kake mate

tony in kaj je blo v totem posnetku? je lučka svetila ali ne?meni se sicer zdi ta test z lampo tak za lase privlečen ker je puls pod tako frekvenco da tvoje oko niti ne uspe videt razlike.sicer pa vseeno povej al je gorela al ne

alan ne razumem zakaj govoriš o mazanju če jas govorim o hlajenju.tolko olja kolko maže cilinder ni sposobno hladit zgorevalne prostora.toto olje niti nikdar ne pride mimo oljnega rinka in ma samo funkcijo zmanjševanja trenja. pri problemih z olje bo itak prej ribnil spodnji del. jas samo pravim da če boš v nedogled suko avto brez bencina in bo v praksi to samo kompresor se bota cilinder pa bat tak zagrela da bo avto ribnil.
smešno se mi zdi da en drugemu verjamete dok en ne začne drek mešat pa se vsi vsipate na njega. en postavi teorija pol jo trije potrdijo brez podlage in zaj kar vsi verjamete da vaši avti ne trošijo na pojemku.a je sploh kiri od vas pogledal če ma vaš ecu dfco ali ne? očitno sem edini ko sem včeraj priklopo svojga moteca in se malo špilo z dfco parametri. taki ste ko v vrtcu vsaki bi rad dokazo svoj prav in samo obrača temo pa besedo sebi v prid.ne vem kak niste razumeli šolskega primera kako na izi lahko ribne bat če stiska preveč lufta pa sem za primer dal moped pa če vas dva takta motita pol si predstavlajte da je to 4takt skuter [censored]. a pol avtomatsko primerjam apeneke z avti?samo blokovski mehaniki u ***** materno
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
No včeraj sem za potrebo te teme izvedel preprost poskus, druga po klancu navzdol, 2000 rpm, dal sem kjuč v položaj "off" in se normalno vozil, ko sem dal kontakt je edino kar sem opazil bilo za par sekund "polno" lučk na armaturki. Zvok motorja ni bil nič drugačen, ko sem odvzel kontakt ni nič cukalo, ko sem ga dal ni nič cukalo ... edino kar je drugače, da se ventilacija in ostali el. porabniki ugasnejo (logično)!

Torej kar se mene tiče sem prepričan, da vsaj moj motor očitno teče po klancu navzdol brez goriva. In sem tudi skoraj prepričan da to znajo vsi sodobni motorji 20 let s parimi izjemami (na pamet recimo mogoče ne deluje tako wanklov motor, pa motor z atkinsovim ciklom).

Lahko pa kdo proba še z dovodom goriva in sicer da veže stikalo na bencinsko pumpo, eni vem da imajo tako rešeno "zaščito" pred krajo. Pa da vidimo!
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Kaj pa tisto ko poka zaradi odvzema gasa in se nabira potem cel spust? Zgleda da prekine vžig in bencin, a nekaj ga še ostane, da lahko potem vtresne.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Misliš pokanje z auspuhom?

Naj me kdo popravi ampak mislim da pri sodobnem avtu to ni možno, ker se dovod prekine takoj ko ugasneš vžig. Sicer pa to narediš 1x, 2x pa imaš fuč vsaj katalizator. Pri motorjih z uplinjačem je bilo seveda to možno, celo ni bilo potrebe po namenskem pokanju, če si imel prebogato mešanico je kdaj počilo še v normalni vožnji.

Na motozborih pa tudi pokajo same budale z nekim 20 let starimi "mopedi"!
evil.gif
 

alexx_

nekaj v tem stilu
11. maj 2007
4.237
45
48
offline
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
No včeraj sem za potrebo te teme izvedel preprost poskus, druga po klancu navzdol, 2000 rpm, dal sem kjuč v položaj "off" in se normalno vozil

offtopic: a volan ne zablokira, ce das na "off"?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Misliš pokanje z auspuhom?

Naj me kdo popravi ampak mislim da pri sodobnem avtu to ni možno, ker se dovod prekine takoj ko ugasneš vžig. Sicer pa to narediš 1x, 2x pa imaš fuč vsaj katalizator. Pri motorjih z uplinjačem je bilo seveda to možno, celo ni bilo potrebe po namenskem pokanju, če si imel prebogato mešanico je kdaj počilo še v normalni vožnji.

Na motozborih pa tudi pokajo same budale z nekim 20 let starimi "mopedi"!
evil.gif

Tudi sodobna motorna kolesa "pokajo", kar je normalno (pa je ajnšpric in vse enako kot v avtu).
Meni ravno pri takšnih "prijemih", zaviranjem z motorjem in daljši spust, rahlo popoka. Pač vprašam, ker vidim da so tu znalci.