Zaviranje z menjalnikom (prestavami)

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
V leru povprečen dizel vzame med 6-8 deci na uro (odvisno če klima laufa, zima...), v prestavi brez gasa,
torej recimo imamo za eno uro vožnje klanca navzdol v četrti prestavi, pa bi naj zadeva vzela okol 3-4dl,
tu pa mislim da je vseeno če klima laufa ali ne. Naj me kdo popravi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.058
4.041
113
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
V leru povprečen dizel vzame med 6-8 deci na uro (odvisno če klima laufa, zima...), v prestavi brez gasa,
torej recimo imamo za eno uro vožnje klanca navzdol v četrti prestavi, pa bi naj zadeva vzela okol 3-4dl,
tu pa mislim da je vseeno če klima laufa ali ne. Naj me kdo popravi.

Pri eni uri klanca, pa da ti obrati ne padejo pod tisto mejo bo poraba pomojem natanko 0. Klima teče mehansko in bo samo dodatno zavirala motor, vendar pod pogojem da obrati ne padejo dovolj še vedno ne bo vbrizga. Meni na BC po klancu navzdol sicer porabo kaže 0!
grin1.gif
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.542
4.476
113
49
Na sončni strani ALP
Torej, če bi bilo zaviranje z motorjem škodljivo, bi bila poraba v tem primeru večja, ker bi morali prisilno vbrizgavali gorivo.
O tem se je debatiralo že v eni temi pod porabo...
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
V leru povprečen dizel vzame med 6-8 deci na uro (odvisno če klima laufa, zima...), v prestavi brez gasa,
torej recimo imamo za eno uro vožnje klanca navzdol v četrti prestavi, pa bi naj zadeva vzela okol 3-4dl,
tu pa mislim da je vseeno če klima laufa ali ne. Naj me kdo popravi.

Pri eni uri klanca, pa da ti obrati ne padejo pod tisto mejo bo poraba pomojem natanko 0. Klima teče mehansko in bo samo dodatno zavirala motor, vendar pod pogojem da obrati ne padejo dovolj še vedno ne bo vbrizga. Meni na BC po klancu navzdol sicer porabo kaže 0!
grin1.gif


Teorija;
Imama 1000km zelo strmega klanca, in še deci bencina, po tvojem boma zvozla to relacijo tako da bo motor delujoč, povrhu
pa še bo klima pihala prijetnih 20 stopinj? Na podlagi česa? Sej pa kolesa niso dinama.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.

Pri el. vbrizgu dejansko pri določenih obratih (pri bencinarju tam od 1500 rpm dalje) ni več vbrizga goriva in posledično teče avto na "suho".

Ok, potem mi pa razlozite ce ni vbrizga goriva ni tudi explozije in posledicno je avto takrat ugasnjen, torej kako se avto prizge ko samo dodas gas, sploh pa tko mirno? Kaj pa za tiste ki so na frgazr, kajti z vsemi se lahkonormalno naprej starta z gasom po koncani voznji po klancu navzdol?
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Meni na BC po klancu navzdol sicer porabo kaže 0!
grin1.gif

Ja, ampak kaže ti porabo goriva na 100km ne na uro, na uro bi ti moralo kazat ko stojiš na mestu,
in tam meni kaže okol 6 dl, tudi ko na ac spustim gas, mi kaže 0.0, ko pa dam v ler je nekaj časa 0.0, nato
pa 0,4-0,6, v leru ko ustavljam tam pod 20-0km/h pa mi pokaže tudi 1,4l (in nato upade), pa čeprav mam obrate
na štandgasu kar lepo pod jurja...
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.

Pri el. vbrizgu dejansko pri določenih obratih (pri bencinarju tam od 1500 rpm dalje) ni več vbrizga goriva in posledično teče avto na "suho".

Ok, potem mi pa razlozite ce ni vbrizga goriva ni tudi explozije in posledicno je avto takrat ugasnjen, torej kako se avto prizge ko samo dodas gas, sploh pa tko mirno?


Zaj dobiš razlago o Bluemotionu ki ga vbistvu nismo poznali, uporabljamo ga pa že vsa leta
hysterical-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.058
4.041
113
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
V leru povprečen dizel vzame med 6-8 deci na uro (odvisno če klima laufa, zima...), v prestavi brez gasa,
torej recimo imamo za eno uro vožnje klanca navzdol v četrti prestavi, pa bi naj zadeva vzela okol 3-4dl,
tu pa mislim da je vseeno če klima laufa ali ne. Naj me kdo popravi.

Pri eni uri klanca, pa da ti obrati ne padejo pod tisto mejo bo poraba pomojem natanko 0. Klima teče mehansko in bo samo dodatno zavirala motor, vendar pod pogojem da obrati ne padejo dovolj še vedno ne bo vbrizga. Meni na BC po klancu navzdol sicer porabo kaže 0!
grin1.gif


Teorija;
Imama 1000km zelo strmega klanca, in še deci bencina, po tvojem boma zvozla to relacijo tako da bo motor delujoč, povrhu
pa še bo klima pihala prijetnih 20 stopinj? Na podlagi česa? Sej pa kolesa niso dinama.

Nekako tako ja ... klima ni nič drugega kot kompresor ki stiska plin, "stiskanje" se izvede pa preko gredi. Če voziš po klancu navzdol se gred vrti, torej lahko dela kompresor. Enako je z altenatorjem, servom, ... za vse te naprave je vseeno ali vrtenje povzroča vžig goriva v valjih ali pa pride vrtenje od sile klanca (preko koles).

Z 0 goriva (oz. recimo z 1 l) bi torej lahko šel 1000km dolgo pot če bi bila klanec, zraven bi ti lahko igrala muzika in imel bi lepo 20 stopinj! Tudi ogrevanje bi verjetno za silo delalo, ker je trenja dovolj! No v to slednje nisem prepričan ...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.058
4.041
113
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.

Pri el. vbrizgu dejansko pri določenih obratih (pri bencinarju tam od 1500 rpm dalje) ni več vbrizga goriva in posledično teče avto na "suho".

Ok, potem mi pa razlozite ce ni vbrizga goriva ni tudi explozije in posledicno je avto takrat ugasnjen, torej kako se avto prizge ko samo dodas gas, sploh pa tko mirno? Kaj pa za tiste ki so na frgazr, kajti z vsemi se lahkonormalno naprej starta z gasom po koncani voznji po klancu navzdol?

In kaj je vžig? Premikanje batov se dogaja vedno, ti ne stojijo. Razlika je samo ali bat prejema energijo preko gredi ali pa jo generira sam preko zgorevalne komore. Ko obrati padejo pod 1500 se odpre dotok goriva in avto normalno dela - pri 1500 rpm ti ne čutiš vibracij zaradi detonacij (vsaj v normalno delujočem motorju jih nebi smel).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.058
4.041
113
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Na kaki podlagi lahko vse komponente v avtu delujejo brez porabe kapljice bencina?

Na enaki podlagi kot se avto po klancu navzdol premika brez bencina!
evil.gif
Skratka čisto fizikalna logika ...
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.598
68
48
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Na kaki podlagi lahko vse komponente v avtu delujejo brez porabe kapljice bencina?

Na podlagi kinetične energije, ki jo pa potem s pomočjo alternatorja pretvarjaš v električno
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.

Pri el. vbrizgu dejansko pri določenih obratih (pri bencinarju tam od 1500 rpm dalje) ni več vbrizga goriva in posledično teče avto na "suho".

Ok, potem mi pa razlozite ce ni vbrizga goriva ni tudi explozije in posledicno je avto takrat ugasnjen, torej kako se avto prizge ko samo dodas gas, sploh pa tko mirno? Kaj pa za tiste ki so na frgazr, kajti z vsemi se lahkonormalno naprej starta z gasom po koncani voznji po klancu navzdol?

In kaj je vžig? Premikanje batov se dogaja vedno, ti ne stojijo. Razlika je samo ali bat prejema energijo preko gredi ali pa jo generira sam preko zgorevalne komore. Ko obrati padejo pod 1500 se odpre dotok goriva in avto normalno dela - pri 1500 rpm ti ne čutiš vibracij zaradi detonacij (vsaj v normalno delujočem motorju jih nebi smel).

No potem iskra nonstop laufa. Hja vrjetno da je vse res, samo mi ni jasno da nebi niti pod standgasom avto delal takrat da se motor vseeno pusti cisto suh, kajti peoizvajalec priporoca tako voznjo, samo nemore predvidevat vseh klancov in njihovih dolzin/trajanj take voznje.

@MalcomX vse komponente v avtu delajo preko sile motorja preko jermenov, takoda nima veze ali vrtijo kolesa motor, ali motor sam sebe zaradi explozije
 
Nazadnje urejeno:

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Nič več jasno.

Alternator (klima kompresor in se kaj) ki daje napetost v avtu za vse elektricne porabnike je gnan preko jermenov, torej potrebuje vrtilni moment ki ga dovaja/ustvarja jermen preko povezave z motorno gredjo ki pa je gnana ali zaradi explozije v motorju ali pa preko koles, ker so kolesa povezana z motorjem preko sklopke, seveda ce je gnano preko koles, le na te deluje avto s svojo silo ki se pa seveda mora voziti po klancu navzdol.

Recimo, vcasih je bil v avtu dinamo ki je ustvarjal elektriko, isti dinamo in princip ki ga imas na kolesu da ti luc dela
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.132
10.502
113
a si ti odprl že kdaj havbo motorja?

sej ni čudno da nimaš blage veze kaj se s tehniko dogaja, od tod tudi pomanjkanja občutka do nje. mater, sem kr živčn ko to berem.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Skratka tu se je opisalo, kaj povzroča (prekomerno) zaviranje z motorjem oziroma na katere dele motorja (ventili) takšen način vožnje vpliva.
Prav tako pa se je ugotovilo, da to glede na življenjsko dobo motorja ni noben problem.

Zaključek je, da običajno zaviranja z motorjem ne škoduje motorju, saj je za to skonstruiran a ne?
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:

Zaključek je, da običajno zaviranja z motorjem ne škoduje motorju, saj je za to skonstruiran a ne?

Za here&there če se to uporablja ja, kaj pa za konstantno tako vožnjo, ko se večinoma zavira z motorjem in zelo
malo z bremzami?
confused-1.gif
(skratka vožnja kot je na videjih; drugače sploh ne vozim kot tak)
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Lol, če konstantno zaviraš z motorjem, se ne voziš, ampak stojiš
smile-1.gif


Jaz konstantno že od nekdaj z vsemi vrstami vozil zaviram z motorjem (tudi s Zweitakterom sem, čeprav je tam bolj bogo) in do sedaj zaradi tega na nobenih alter NEpremium vozilih še nisem imel nobenih okvar. Sicer pa tudi v avtošoli ti pred križiščem niso rekli, da daj v ler in le z zavoro zmanjšuj hitrost.

Saj najbrž že imaš nekaj časa izpit a ne in ne mi rečt da si do sedaj vedno v rondo prihajal v leru, s stisnjeno sklopko ali s pospeševanjem
smile-1.gif