Številke, ki bolijo....

Schime

Guru
22. nov 2008
1.986
770
113
Dejstvo je, da bi vsak kupil nov avto, če bi imel dovolj denarja za to. Za dosti nas je trenutna realnost rabljen avto (glede na želje in denar).
Pri teh je pa tako, da so dve skrajnosti. Ali imaš srečo in dela ko urca ali pa imaš nesrečo in si vedno na servisu. Večina je pa verjetno nekje vmes. Sedaj pri rabljenem, če ni že zelo v letih, lahko računaš tudi na kakšno kulanco, če je bil redno na servisih in s tem malo znižaš stroške okvar.
Moj prvi avto (clio) mi je dobro služil 8 let. V prvih 7 letih sem imel stroške vzdrževanja, registracije in letno popravilo v rangu dodatnih 100€. Zadnje leto sem pa moral za popravila dati kar nekaj 100€. Pač pričakovano za 12 let star avto (kupil 4 leta starega), da je počasi potrebno kaj pozamenjati. S tem avtom sem glede na vse imel srečo. Nikoli me ni pustil na cedilu. Je pa res, da sam ne delam veliko kilometrov. Sedaj je novi malo višjega ranga in, če bo šlo kaj narobe bo tudi popravilo dražje. Upam na podobno zgodbo kot v prvo.
smile-1.gif
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
res bomo prišli do zaključka da niso lienarno niti eksopnentno vendar pa je v vsakem primeru potrebno v strošek obračunati tudi izgubo vrednosti. Če oz. ko se bomo o tem strinjali ter pri rabljenem dodali v izgubo vrednosti tudi stroške materiala ki smo ga zamenjali zaradi starostne obrabe potem bomo prišli na skupni imenovalec. In glede na to da mi analitika ne dela problemov in da imam rad denar ter da sem sposoben pogledati na stvar iz obeh stališč mi do sedaj računica ni kazala v prid novega. Če oz ko se bo to zgodilo bom nemudoma kupil novega ker ljubim svoj denar.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ajoj...
Clio, 1.2 motor je samo letno nadomestilo za uporabo cest 65 EUR. Fakt. Moraš ga zavarovati, vsaj obvezno minimalno. NA AMZS sem našel kalkulator, ki pravi da avto med 40 in 50 kW, PR4, brez AO+, do 1350 ccm, zaradi starosti TP in podaljšanje registracije (kar lepo ustreza Clio 1.2 8V) pride recimo 250 EUR letno. Pa ti odide zgodba. Vsaj 80 EUR te pride servis z 4l olja, oljnim filtrom, zračnim filtrom, bakreno podložko, kar je minimalno kar privoščiš avtu. Kje so zavore, sveče, veliki servis... Vidiš, to je vse strošek vozila na letni ravni, pa še jaz sem ti naštel 350EUR. Veliki servis je vsaj 300EUR z vsaj nekim pogojno dobrim materialom, če najdeš idio.ta ki bo cel dan šraufal za 20 EUR... Kje imaš gume, že letnik 98 je imel 14 col 165/65 x 14. Vsaj 50 EUR komad, pa je to 200EUR na 2 sezoni če imaš samo zimske (dodatnih 100 EUR/leto).
Tako da prosim, brez nerealnih komentarjev. Ljudje res ne znajo pravilno oceniti stroškov...
Mene 8 let star avto pride 150EUR cestna taksa, 670EUR zavarovanje, 200EUR normalen servis (v povprečju), 40EUR TP in to je fiksni strošek naj se vozim veliko ali malo. Potem pa še vinjeta 110 EUR, pa 200 EUR komplet gum na leto (4 sezone, zimske/letne, povprečje). Koliko je to? 1330 EUR samo fiksnih stroškov, da se lahko vozim (varno in zanesljivo). Brez goriva, izgube vrednosti, brez neplaniranih okvar/popravil. Avto je bil ob nakupu vreden 26 tisočakov... Verjetno bi lahko zmanjšal strošek zavarovanja. Ampak samo menjava sprednje šipe na Carglass-u (z OEM) pride polovico zneska, šipa mi pa gre 1x letno
crazy1.gif

Tako da lapanje o 100 EUR stroškov letno si nekam zataknite in lapajte drugim.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Tako da lapanje o 100 EUR stroškov letno si nekam zataknite in lapajte drugim.
Po moje so s tem mislili samo na izredne stroške
wink-1.gif
.

Sicer pa je zadeve lepo brat, ko se piše cifre na počez. Ko pa enkrat sestaviš Excell z vsemi stroški (pa seveda noter ne upoštevaš rabljenih gum iz Bolhe za 15 EUR na komad
evil.gif
.

In pa še enkrat: imaš ljudi, ki kupijo avto, enkrat letno morda naredijo servis, kupujejo gume rabljene na Bolhi, zavarovanje imajo minimalac in morda še AO+ (po besedah marsikaterega je to že skoraj full kasko
grin1.gif
), zavor ne rabijo menjavat, dokler resno ne zagrabi železo ob disk, itd. In imaš osebe, ki poleg rednega servisa menjujejo pnevmatike na pet let, čeprav imajo še več kot dovolj profila in vse ostalo še v takem smislu. Itak je TCO enega in drugega različen, point je samo v temu, da se to razume, ne pa vsiljuje neke svoje resnice kot edino pravilne.

In še to. V petih letih je povprečna poraba pri avtomobilih v povprečju lepo padla. Sam bi rekel, da najmanj kakšen liter na 100 km. To lahko nekomu, ki naredi 5.000 km pomeni točno nič, nekomu ki dela pa 50.000 km, pa tudi to že nekaj znese.
 

Schime

Guru
22. nov 2008
1.986
770
113
Narobe si me razumel. Poleg vsej stroškov (registracija in stroškov vzdrževanja - gume, itd.) sem imel še zraven dodatnih stroškov za izredna popravila 100€. Upam, da nisi mislil, da me je registracija in vse ostalo prišlo samo 100€.
smile-1.gif

Ostalo nisem razčlenjeval, ker ragistracijo rabi vsak avto, gume rabi tudi vsak avto, gorivo tudi, itd.. Realno so dodatni stroški samo popravila, ki jih z novim avtom urediš na garancijo pri starem pa plačaš sam.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Čist tko za lažje razumevanje. Prejšnji 2. avto pri bajti sem mel daewoo matiz. Delal nekako 3-4 kilo na leto. Strošek vozila je znašal minimalno jurja na leto, marski katero leto pa še kej več. RFegistracija 200, nekje 50 na mesec za benz=600, plus redni servis. To je jurja letno. Ko je bilo treba narediti veliki servis, kateri je predviden na vsaka 3 leta, se je ta strošek povečal za dodatnih 300 EUR. se pravi tisto leto 1300. Na to prištej še drobni material, tipa hladilna, vitrex, vsake 3 leta boš ob taki uporabi zamenjal akumulator. Vsaka 4 leta gume za 150 EUR. se pravi, če imaš taka mala jajčka doma in se samo 1x na teden v trgovino pelješ, lahko računaš nekje jurja na leto stroškov. Izguba vrednosti ni bila šteta, ker sem ga dobil zastonj in sicer je imel 10 let in 47k km.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
In kaj jaz drugega pravim?
Strošek avta je na letni ravni vsaj 500EUR, če se hočeš vozit z njim. 1x letno ali dnevno.
 

krko

Guru
5. sep 2010
2.697
1.397
113
ksz

Stilo 2005.

Kupljen februarja 2008 za 8.000€, od prvega lastnika z 13.500km. Izguba vrednosti v 8 letih cca. 6.000€

Trenutno 258.000km, vsa popravila so nanesla 4.500€ (2x velik servis, 2x letno redni servis, prednje roke, prednji fedri in amortizerji, popravilo zadnje preme, ogrevalne svečke, itd.....)

Zgonil ga bom do konca, ker vem kaj imam.

Za novega iz salona ali rabljenega dizelaša z znano zgodovino ter malo kilometri (pobožne sanje?) pa trenutno ni financ.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Tajo je, minimalno. S tem da nekateri trdijo, da pridejo z takim denarjem skozi za stare zgonjene premium vozila. Nikoli in nikdar. Ja kupiš BMW za 3 jurje in voziš, dokler ne crkne, še olja ne zamenjaš. Ampak to potem ni zanesljivo vozilo, v katerega se lahko kadarkoli vsedeš in pelješ na morje ali na nordkapp. To so premium avti za do prve gostilne, če slučajno crkne, pa še avtovleka ni draga, ker si v okolici.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.585
339
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik krko pravi:
ksz

Stilo 2005.

Kupljen februarja 2008 za 8.000€, od prvega lastnika z 13.500km. Izguba vrednosti v 8 letih cca. 6.000€

Trenutno 258.000km, vsa popravila so nanesla 4.500€ (2x velik servis, 2x letno redni servis, prednje roke, prednji fedri in amortizerji, popravilo zadnje preme, ogrevalne svečke, itd.....)

Zgonil ga bom do konca, ker vem kaj imam.

Za novega iz salona ali rabljenega dizelaša z znano zgodovino ter malo kilometri (pobožne sanje?) pa trenutno ni financ.
Si kar lepo v povprečju s stroški. Tako da, zaenkrat si lahko zadovoljen z makino
cool-1.gif
.
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
ma dej se ustavi človek nepismeni
preberi njegov post... pravi da je poleg vseh obveznih stroškov imel še za 100 eur servisov
in sori idi.ot kot si ti potem še pametuješ ne znaš pa niti prebrat kaj piše
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik netko pravi:
Oba sta v70 prvi 2,4 bencinar avtomatik letnik 2002 170000km takrat star 7 let preverjena zgodovina kupil za 4500 prodal za 3400, ko sem ga kupil sem naredil servis redni pa menjal olje v menjalniku v znesku 400eur ostalih stroskov ni bilo. Drugi 2002 d5 kupljen pri 200000 leta 2011 za 4100 imel z njim trenutno za 800 eur plus se nekaj bom naredil zdele, ker sem se odlocil da ga bom se imel ker je neproblematicen.
Glede na tvoja pisanja v preteklih letih pa se mi zdi da sta dvoja junaka nisan in espace bila godna za odpad pa letnik nista bila se niti blizu mojih. Btw trenutno imam 315000 in nimam nobene bojazni z njim nardit 1500km v enem dnevu kadar koli medtem ko je bilo slisati o tvojih vse prej kot neproblematicnost. In v izogib ugibanjem lahko bi si kupil avto v veckratniku obeh.

A prvega si imel 5 let?
Kupil si star avto,velik bencin, velik km za mal denarja in za mal manj prodal. Moja teorija ni omajana. Pa manjka info kok km si naredil.

Drugi je 9 let star. 3 leta ga imas in ne pet. Nisi ga se prodal.

Moj espace je bil 3 leta 150kkm, pridan pri 330, nikol pustil na cesti, a sem vseeno imel nacrt kaj pa ce.

O nisanu nimam kaj dost ta povedat.

Slabo me zalezujes. Delaj kot se spodobi ali opusti
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
in seveda ta zgodba lepo kaže v prid rabljenemu avtu
nov je bil cca 15000 eur dobil ga je za 8000 mu dodal 4500eur stroškov od katerih bi se velika večin njih sigurno zgodila tudi v primeru da bi novega kupil.
se pravi danes bi njegov nov avto koštal 15000+4500+13000 izgube vrednosti, medtem ko njegov rabljen avto košta 8000+4500+6000 izgube vrednosti
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.955
2.249
113
o čem govoriš od februarja 2011 do danes je 4 leta in pol če ga grem danes prodat imam kupca za dobrih 3000eur,. Star je 13 let ne vem od kje vlečeš številke. z vsemi avotmobili delam med 25000 in 33000 km računaj tako kot je treba ali pa opusti
nekaj časa sta bila oba pri bajti
 

_jfk_

Pripravnik
23. jul 2007
160
21
18
ksz

Ford Galaxy letnik 2004, 1.9 TDI, kupil 3 leta starega s 109 kkm za 13.500 EUR.

Excel pravi, da je bilo vseh stroškov z njim do danes 21.000 EUR, ima pa 230 kkm. Torej dobrih 2500 EUR na leto. Nikoli pustil na cedilu...
Bo pa letos spet nekaj več stroškov.
Vreden je malo več kot nič, zato ostaja pri hiši. Vem, kaj imam.
Ko bom kupoval, bo spet 2 ali 3 leta rabljen. Nov se mi po nobenem izračunu ne izplača.
Edit: sem vključil prav vse stroške
 
Nazadnje urejeno:

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Nove gume, redni servis, registracija je pri vsakem avtu, pa naj bo to za 300 evrov ali 30.000 evrov vreden avto.
Udobje pa noben ne šteje in zaupanje v nov avto, tudi to stane, da te zjutraj pripleje pravočasno na šiht in nazaj. Stari avto pa vsak čas lahko odpove.
Novi so tud varčnejši, ni treba skrbet na razne roke, končniki, izpušni, ležaji, zdrži 100.000km brez težav.