Staranje gum?

markosekula

Pripravnik
2. avg 2015
57
0
6
Ne razumem zakaj so nekateri takoj sovražni ,zapisal sem samo svojo izkušnjo in nisem nikogar poskušal užaliti.

Se pa umikam iz te teme ,vsem ki dobro mislite pa Srečno 2017!
 

cnpod

Fizikalc
20. okt 2013
735
110
43
Pred leti sem imel na avtu cca 6 let stare zimske gume Michelin Alpin s komaj vidno obrabo. Tako katastrofalne gume še v življenju nisem imel in sem jih zamenjal za Sava S3+. Mišelinka je drsela kot bi bila iz plastike, če je bilo le malo vlažno po cesti.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.465
5.765
113
saj taka ko je bila pri 6 letih je poem tudi pri 10 al pa 12 letih. Ker je že tak trda da se praktično ne obrablja.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.229
3.884
113
Citat:
Uporabnik cnpod pravi:
Pred leti sem imel na avtu cca 6 let stare zimske gume Michelin Alpin s komaj vidno obrabo. Tako katastrofalne gume še v življenju nisem imel in sem jih zamenjal za Sava S3+. Mišelinka je drsela kot bi bila iz plastike, če je bilo le malo vlažno po cesti.

Bolj kot starost je pomembno koliko poletij so bile v uporabi. Za določene gume je že eno poletje preveč in so naslednjo zimo za v kanto, ne glede na starost in profil. In ko se to enkrat zgodi, potem ne da so gume krive, ampak so kar na splošno vse mišelinke zanič.
bonk.gif
 

Zmago1

Pripravnik
30. nov 2010
881
4
18
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
No, ti pa jaz povem- ko gumo (pnevmatiko) proizvedejo, jih zadrzijo v skladiscih do najvec enega leta, da se material uleze. Zato bos redko dobil gumo z aktualno letnico (DOT). Ker se pa gumena zmes kot vsak material stara, pa naj bi veljalo, da so gume dobre, varne, z najboljso oprimljovstjo bla bla tam do pet let uporabe, ce se ze vmes slucajno ne znuca.
Seveda lahko imas gume na avtu leta in leta, ce ti vmes ne preperijo ali pa ratajo trde kot kamen.

Zanimivo, da sem lani aprila kupil januarske gume istega leta in to s koreje ?!
 

cnpod

Fizikalc
20. okt 2013
735
110
43
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik cnpod pravi:
Pred leti sem imel na avtu cca 6 let stare zimske gume Michelin Alpin s komaj vidno obrabo. Tako katastrofalne gume še v življenju nisem imel in sem jih zamenjal za Sava S3+. Mišelinka je drsela kot bi bila iz plastike, če je bilo le malo vlažno po cesti.

Bolj kot starost je pomembno koliko poletij so bile v uporabi. Za določene gume je že eno poletje preveč in so naslednjo zimo za v kanto, ne glede na starost in profil. In ko se to enkrat zgodi, potem ne da so gume krive, ampak so kar na splošno vse mišelinke zanič.
bonk.gif
Je kar prav, da se malo klepneš po glavi, ja. 6 let stara letna mišelinka je npr. še zelo ok guma. Da pa se boš lahko še parkrat lopnil (priporočam macolo), pa še informacija samo zate, da so mišelinke znane po tem, da z leti nadpovprečno hitro izgubljajo oprijemljivost. Predvsem zimske.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.068
7.011
113
Če misli zimske, so kakšne uniroyal kar ok, če se vozijo na sezono 1000, 2000km...eni delajo še manj.

Ampak mišelinke pa v tem času, tudi ob istih km, ne bodo več ok.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Guma je dobra 3 sezone pol pa se začne vse podirat, slab oprijem na snegu, na mokrem, edin na suhem so solidne tud 2x starejše gume.
Se mi pa zdi, da eni tlačjo na svoje avte ne vem kak dobre gume in pripeljejo 30km/h več pa se skantajo, nekdo pa s 10 let starimi gumami 30km/h manj pa zvoz ovinek.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.068
7.011
113
Eni alter dinamiki celo na felnah boljše vozijo kot z najboljšimi gudjerkami.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.896
113
63
štajerska
michelin pravi :

Pnevmatike nimajo predvidljivega življenjskega roka. Ni važno, kdaj so bile izdelane. Pnevmatike se starajo, tudi ko niso v uporabi ali so v uporabi le občasno. Veliko je faktorjev, ki vplivajo na življenjski rok pnevmatike. Ti so: temperatura, vzdrževanje, način hranjenja in uporabe, obremenitev, hitrost, zračni tlak in način vožnje. Ti dejavniki imajo velik vpliv na življenjsko dobo, ki jo lahko pričakujete od vaših pnevmatik.

Zarad teh razlogov pri Michelinu priporočamo, da so vozniki pozorni na zunanji videz pnevmatik ter na znake staranja ali obrabe. Ti vključujejo razpoketer deformacije na gumeni zmesi zunanje tekalne plasti, bočnicah in na strani pnevmatike. Prekomerno staranje pnevmatik lahko privede do izgube oprijema. Michelin priporoča tudi, da vse pnevmatike, vključno z rezervnimi, redno kontrolirate pri za to usposobljenem strokovnjaku, ki vam lahko pove, če so pnevmatike še primerne za nadaljnjo vožnjo.


Ko so pnevmatike v uporabi pet in več let, je dobro, da jih strokovnjak temeljito pregleda vsaj enkrat letno. Po potrebi sledite priporočilom proizvajalca vašega vozila glede zamenjave pnevmatik, ki so del originalne opreme. Kot varnostni ukrep, Michelin priporoča, da zamenjate pnevmatike, ko preteče 10 let od datuma njihove izdelave. Tudi če se zdi, da so v uporabnem stanju in še niso bile obrabljene do indikatorja obrabe profila.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
prečital v bistvu celo temo, pa še vedno ne vem, kaj narediti - "nov" avto je prišel obut v Bridgestone Ecopia Ep150 (mislim, da so celo prvovgradnja), profila dovolj, kar se zdaj vozim tri dni, na suhem, delujejo ok. DOT 0919 - pustit gor in zvozit čez poletje ali kar menjat?

trenutno so Dunlop Sport Bluresponse in Kumho Ecsta HS52 zelo zelo ugodne ...
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.588
1.494
113
Saj hitro vidis ce drzijo. Probaj se na mokrem. Jaz sem bil pred isto dilemo letos (2019 Pirelli, 20.000 prevozenih). Zaenkrat sem jih pustil gor, tudi vulkanizer mi ni zelel novih dat....
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.910
2.310
113
za šankom
Boš imel kmalu priložnost probati na mokri cesti če boš takrat še vedno zadovoljen jih zvozi, če bojo podrsavale pa pač menjaš imel že gume ki so bile 4+ leta stare povsem bp, imel pa tudi Savo uhp2 kjer so bile drugo sezono že zelo na meji
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
vulkanizer je sicer rekel, da če se veliko vozim, da bi menjal, v naslednjem stavku, pa da zgledajo zelo ok, dosti profila, in da Bridgestone ni slaba guma. da bom videl v dežju, na suhem pa itak vsaka drži ... :p danes sem sicer dvakrat kar stopil na zavoro in niso mrdnile (sem pred časom imel ene zapečene mišelinke primacy hp, kjer je pri podobnem zaviranju ABS kar pobrcal vmes ...)
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.910
2.310
113
za šankom
Že isti model izdelan vsak na svojem koncu lahko po parih letih povsem drugače odreagira na cesti, sej boš v sredo videl ko bo dež, če te bo kaj zmotilo menjaj, drugače pa drajsaj do konca
 
  • Všeč mi je
Reactions: DizzyReed

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Boš imel kmalu priložnost probati na mokri cesti če boš takrat še vedno zadovoljen jih zvozi, če bojo podrsavale pa pač menjaš imel že gume ki so bile 4+ leta stare povsem bp, imel pa tudi Savo uhp2 kjer so bile drugo sezono že zelo na meji
ja, zato se ne morem odločit - dobil Michelin Primacy HP, ki so bile na suhem ne ravno brljatne, sicer z dovolj profila, ampak, ko sem jih pripeljal do vulkanizerja, je rekel, da so lepo "pečene", za tem so šle gor Goodyear Efficientgrip, ki so bile ene boljših gum, lani so šle dol po 6ih letih, pa ne, ker bi kakorkoli popuščale, ampak, ker so bile pač 6 let stare ... plus, da je žena prevzela avto in sem želel, da ima res top gume.