Kako zavrniti racun na servisu

I

Izbrisan uporabnik 474

Moj kolge dela tako: stranka pripelje avto in pove, kaj je narobe (simptome). Nato skupaj pogledata in ocenita, kaj bi lahko bilo in koliko je okvirna cena. Če se med popravilom najdejo še druge napake, pokliče stranko, razloži kaj je našel in koliko bo stalo popravilo, pove, koliko je nujno, da se napaka popravi in potem se stranka odloči, ali je smiselno popravit ali ne.

Baje pa da na pooblaščenem servisu morajo popravit vsako napako, ki jo najdejo. Ampak tega ne trdim, sem le slišal. Mogoče bo kak drugi avtomehanik to potrdil.

LP
Gargy
 
I

Izbrisan uporabnik 474

My bad, sem avtomatsko mislil, da si FERI. Čeprav tudi profesorji na FRI niso biseri.

Napisal si, da če te nekdo prosi za CD od Windows, mu ne zračunaš 150€. Tudi če mu daš zastonj kakršnokoli verzijo, si v prekršku. Razen če se ti doma valjajo originali (pa še to ne smejo biti OEM).

Napisal si, da se kolegu pokvari PC in rabi podatke iz diska. Nisi specificiral, da je "zgorel" disk. Če je crknila matična, napajalnik, grafična, RAM, procesor.... se disk vzame ven, priklopi na drugi računalnik in skopira podatake. Kot si napisal - priklopiš kabel in stisneš START. Nič dela. Nič znanja.
Zdaj pa ker si ugotovil, da nisi izpadel baš stručko, pa si napisal "worst case scenario". Če je elktronika hin, jo menjaš z drugo ali popravi del ki je šel pa-pa. Če je napajalni del, ni panike (torej če disk ne brni).
Če je vsuta glava (predvidevam da mehansko), pa je trab stvar odpret v dust free komori, ki pa je žal nimam. Če je glava tudi mehansko uničila plošče, je še manj možnosti. Naj bi bilo tako, da če disk odpreš v normalnem okolji, da imaš en poskus, da snameš podatke, drugače gre vse skup v franže.
Ampak si zanimiv - praviš, da znaš ti to popravit, medtem ko so le redke firme na svetu, ki to delajo pa še za to cuknejo par k€, ampak ti pa raje čičaš na faksu, delaš diplomo iz avtoeletronike in si sam zamenjuješ temp. senzorje, da bi prišparal € na servisu.

Pa še o profesorjih - dokler sem bil na faksu, sem imel profesorje (in asistenete) za sposobne. Ko sem začel delat in se srečeval z pravimi problemi in ne "ugankami iz bukvic" sem ugotovil, da so v real-life totalno neuporabni. Velja za FERI, FRI in za Inštitut Jožef Štefan. Veliko jih je v Jugi delalo v velikih podjetjih (Iskra, Rade Končar itd.), kjer so bili neki šefi, ko pa se je bilo treba svoje znanje pokazat v novih firmah, pa so pristali na univerzah. Lahko 3x ugibaš, zakaj... Še nisem spoznal profesorja, ki bi bil v svojem delu uspešen v podjetjih, ampak je raje izbral poklic pedagoškega delavca...

Nisem ne magister, ne doktor, niti diplome nimam (obstal na absolventu). Delam pa kar me veseli in to delam dobro. Sem pa prilezel dovolj daleč, da lahko rečem, da so profesorji (vsaj tisti na FERI-ju) nesposobni bizgeci.

LP
Gargy
 

luknjac

Pripravnik
21. feb 2008
374
13
18
tud na FRI nism ampak na FE. Kar se tiče windowsov jih pač redno nalagam, ker počitniško delam pri firmi, ki se s tem ukvarja. Legalno!
Primera z diskom nisem natančno opisal, ker mi je bilo samoumevno da se vsi pogovarjamo o crkjenem disku, ne pa crkjeni matični plošči. To zna zamenjat že vsak 14letnik. In slučajno menjam in popravljam tudi takšne "skurjene" diske. Razlogov zakaj se redno ne zaposlim o takšni firmi je ogromno. ti jih bom nekaj naštel! urna postavka je urna postavka, pa če ljudje plačajo 20k€ za disk bom jaz še zmeraj dobil isto plačo. Zato, ker bomo z leti prešli oz. bojo magnetni diski šli rakom žvižgat. zato ker danes brez diplome nisi nič. zato ker imam želje po drugačnem delu. zato ker imam večje ambicije kot celo življenje sedeti v delavnici in diske popravljati.

Nevem kako imate pri vas ti bom pa povedal kako je pri nam. Pri nas glavni profesorji kateder, imajo svoje laboratorije, ki sodelujejo z slovenskimi in tujimi firmami. Za nijh razvijajo razno razne stvari in tu dejansko letijo 100k€ . Sami profesorji dobivajo plačo, kot glavni v laboratoriju, dobijo plačo kot predavatelji, dobijo plačo ker so po večini vsi v raznih odborih in komisijah. Večkrat letno hodijo na seminarje in izobraževanja v tujino. Letnega dopusta več kot dovolj. Če so takšni ljudje, ki na koncu meseca ven potegnejo brez garanja 5k€ za tebe idioti, pol pač nevem kaj bi ti reku.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
zato ker danes brez diplome nisi nič.

Naj ti zaupam iz prve roke, da tudi z diplomo nisi nic vec. Bos to sam spoznal, najbrz se preden dobis papir v roko.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
to je pa popolnoma odvisno od tega katero diplomo držiš v roki
wink-1.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.401
235
63
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
zato ker danes brez diplome nisi nič.

Naj ti zaupam iz prve roke, da tudi z diplomo nisi nic vec. Bos to sam spoznal, najbrz se preden dobis papir v roko.

Pri istem nivoju znanja je papir (diploma) kvečjemu plus, sploh, če iščeš redno službo. Seveda tu ne govorim o ekstremih, kjer je človek popoln bedak in izjava 'Jaz imam diplomo, mag., dr. !' samo poslabša situacijo.
evil.gif
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
napisal sem samo, da se da marsikaj prišparati pri servisih avtomobila, kar je apeliralo na prvi post kjer se je uporabnik kurč*l da je preplačal storitev.

Žal si dal slab primer, ker je ravno pri domačih računalnikih možno daleč največ preplačati storitev. 99% težav s katerimi se povprečen uporabnik sreča, zna rešiti sosedov mulc. V najslabšem primeru rabi 10 minut guglanja, da diagnosticira pravo težavo.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Se vedno pa ni odgovora kaj storiti ce se z racunom ne strinjas. Konec koncev pa bi lahko racunal se 50 Eur vec oz. karkoli. Cena je bila kvecjemu dogovorjena ustno, tako da tudi delovni nalog ni bil predocen stranki in podpisan. Cenik ni visel na servisu, razen nekih priporocenih tock, ur, karkoli ze. Pa pustite bedarije kaj se pa usajas, placaj in bodi tiho, citroen, pa slovencelj k bi rad povsod popust, bla, bla, bla...

Ce bi se slo za moj avto in obisk na servisu se znam dogovorit, tukaj sem ga pac sel samo pobrat in nisem bil udelezen v nikakersnem dogovarjanju. Me pac zmotijo pravljice na racunih odkar sem placal 3500 Sit za testno voznjo avta po servisu in odpihovanje prahu na zadnjih zavoraj, to pa je bilo 2200 Sit...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.396
5.669
113
No prašne zavore tud cviljo....oz ružijo........za 2200sit oz 10eur če nehajo ružit pa da sm zarad tega tm se ne bi obremenjeval.....

testna vožnja je pa zanimiva
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.417
2.770
113
Niso cvilile sem samo zahteval da menjajo samo spredaj ploscice...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Za popravila obstajajo norme. Če je norma za zamenjavo senzorja temperature 1 ura, potem ne moreš nič. Četudi je za to porabil 5 minut. Ači je pooblaščen servis dolžan priložiti kakšen spisek diagnostike, ne vem.

Zdaj pa se moraš zjasnit s čem se ne strinjaš. ali s tem, da niso bila opravljena vsa dela, ki so na računu ali s ceno posamezne postavke (36€/h, 18€ diagnostika in del, ki je bil zamenjan). Na servisu obstajajo ceniki, na katerih mestih pa morajo biti vidni, pa ti bo znal povedat kakšen delovni inšpektor.

LP
Gargy
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.396
5.669
113
Mam pa eno vprašanje........ok delal sem tud nekaj časa sam na servisu....tolk da mal osnov poznam...

OK diagnostična oprema itd.........dostx se zgodi da se napake ne da odkrit....kljub nevem kakim testerjem in brskanjem po motorju....

Zakaj nima servis za take primere en nabor rezervnih delujočih senzorjev??? Al pa pač delov ki bi eventuelno lahko povzročal probleme......unih najbolpogostih
sprasujem se.gif


Pač če ne gre s testerji pač probaš k pr novoletnih lučkah.....vsako žarnco vn pa probat če zarad nove zasveti.....in tko naprej po verigi možnih okvarjenih sklopov naprej dokler motor ne dela zadovoljivo...

Men se zdi to še zmeram cenejša varjanta kot pa nezadovoljna stranka ki je že po 7x na servisu in se vsakič kregaš z njo da neki ne dela OK...

Nakonc pa te rabljene a delujoče dele etak lahko prodaš kakmu popoldancu pa jih ponuca.....tko da v 90% nisi v zgubi zarad tacga pristopa....

Razmišljam napačno
sprasujem se.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.396
5.669
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Niso cvilile sem samo zahteval da menjajo samo spredaj ploscice...

Nevem v kakšnem stanju si imel bremze....ampak z njimi se nebi cenkal....lahko tud končaš na drugem svetu
smile-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
Ma ne natucavajte. Kaka diagnostika. Danes mehanik vzame kabel, priklopi na PC in pritisne gumb START. use mu naredi samo izpiše kaj ne dela, ter z podrobnimi skicami, kje kako in kaj odšravfat prikaže kako se del zamenja. Še serijsko št. dela mu pokaže, da točno ve na kateri polici ima del spravljen, oz. kaj mora iz kataloga naročit.. Pa kako znanje potrebuješ za to? Ma lepo vas prosim. Cena diagonostične opreme je res konkretna, ampak še zdaleč od najdražje komponente v delavnici.

Sam človk mal težje vas zastopi. Takšen kabel s pripadajočo programsko opremo lahko kupi na bolhi ali ebayu vsak že za 30€. Ti naredi popolnoma isto kot originalna diganostična naprava za 1000€. Naročiš del, ki je crknil preko interneta oz. greš v trgovino z avtodeli, ter skupaj z prijateljem ki na fuš servisira, zamenjata del. Pod pogojem če se malo znajdeš. Če se ti pa tega ne da ali se bojiš ali karkoli, pol greš pa na poblaščenca pa rukneš 100€.

Koker kateri, sam jokat ne da se ne da cenejše zrihtat!

btw. biti mehanik je danes super poklic!

To piiiiiikiii.
Dej mi zrihti diagnostični kabel in software za Xsaro letnik 99 (ti dam tud 100 ojrov, jih boš 70 zaslužu za tren oka)
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Nabor najpogostejših senzorjev? Misliš za današnjih 10 modelov od vsake znamke ter X modelnih let? Torej po tvojem bi moral met servis eno manjšo sobico teh senzorjev ter ostalega sranja
smile-1.gif
)) Problem pri teh avtih je že v tem da je drugo modelno leto in sezorji ter ventilčki med seboj ne pašejo (to ni pravilo se pa dogaja)... Je drug SW gori za novejši letnik in zopet ne paše itd. itd...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.396
5.669
113
Vem ampak kolk stane firmo če ma na lagerju 5 različnih LMM senzorjev za 5 različnih tipov mašin......pa še kakga za katerga vejo da dela probleme........po 10ih letih jih prodajo mehankarju popoldancu v firmi za 50%......a umes v 10ih letih so rešl 15 problematičnih strank k bi jim drugač hebale mater in jih tožle....hotle nov avto....kulanco...zastonj servis

Sej se še zmer 10+ let stari passati vozjo pa clioti k majo občasno uiber probleme ( TDI, dCi...)
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Od stoječih zalog se odvaja DDV. Zato danes noben več ne dela "na lager."

LP
Gargy
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
To all:

Moj dober prijatelj ima avtoservis, specializiran je predvsem za Renaulte. Ima nekaj diagnostičnih računalnikov - 2 uradna od Renaulta in en prensonik z vsem tem OBDxyz sranjem. Software mislim da se imenuje Tekstra ali nekaj takega, pa VAG-COM, pa verjetno še kaj. V glavnem, to kaj vse mu pokaže originalni tester, se lahko vsi neoriginalni testerji skrijejo. Sicer lahko diagnosticira skoraj vse tudi na drugih avtomobilih, ampak se najdejo izjeme. V tem primeru pelje avto nadiagnostiko k pooblaščenemu serviserju. recimo pri Meganu mu Tekstra pokaže boga i pol, ko pa je priključil mojo Alfo 166, pa je edini podatek bil samo, ali so bili kdaj sproženi Airbagi :-D
Sicer pa ima tako: če pripelješ avto na diganostiko in potem napako popravlja on, ti diagnostike ne zaračuna. Če peljše avto drugam, ti jo zaračuna (mislim da pol delovne ure). Enako je imela Avtohiša Petrovčič za Alfo. Prav tako zaračuna uporabo drobnega materiala, ki je neka bagatela, je pa to poraba krp, orodja itd. Lahko bi to vštel v uro, ampak on ima pač tako.
Kar se strank tiče - imaš svega i svašta.
Imaš stranke, ki pripeljejo avto, rečejo "popravi kar je narobe" in niti trenejo ne, ko je treba plačat račun. Plačajo, hvala lepa, se še vidmo.
Imaš stranke, ki bi vedno imele neki popust, pa če je račun 10€.
In imaš stranke, ki bi imele avto popravljen včeraj in bi radi, da še jim serviser nekaj plača.

LP
Gargy
V samo debato se ne bom spuščal preveč - kar se mene tiče je sad lepo napisal, prav tako crashandburned.

Kar se tiče diagnostike ima najbrž opremo italijanskega podjetja TEXA (nisi napisal ne model, ne verzije SWja ki teče na njej).Sporoči vsaj kater motor imaš v alfi ker kar si napisal je daleč od resnice, pod predpostavko, da ima eno izmed zadnjih verzij programske opreme.
Še za djpiki-ja: mu z veseljem priskrbimo problematičen avto s skrito napako in potrebni tester da spozna, da ni vse v pritisku tipke "ENTER" (btw, če bi bilo tako, razni specializirani mojstri kot so Rajko Sluga, Vladimir Kroflič ipd. ne bi obstajali).
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:

Men se zdi to še zmeram cenejša varjanta kot pa nezadovoljna stranka ki je že po 7x na servisu in se vsakič kregaš z njo da neki ne dela OK...

Ne vem sicer kakšna je formalna praksa, vem pa kakšen je neformalen učinek - servis, ki ni sposoben odkriti napake, mora prej ali slej zapreti štacuno.

Jaz sem imel podoben primer, ko je dva avtomobila nazaj pooblaščeni servis 4x popravljal isto stvar še pri prejšnjem lastniku in petič, ko je bil avto že v moji lasti. Šestič sem ga odpeljal na drug servis, kjer je mojster že ob opisu vedel v čem je problem. Plačal sem par takratnih jurjev, ista napaka se pa ni ponovila nikoli več. Ni treba omenjati, da me prvi servis ne vidi nikoli več, so pa izgubili tudi licenco, ker so nategnili skrito stranko, ki jo je poslal uvoznik... Čim več takih in svet bo lepši.
smirk-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Jap bi znala bit TEXA. To je bilo 2. leti nazaj, o verzijah pa se mi sanja ne. Čisto možno, da ni imel frišne baze ali kaj podobnega. V glavnem, tester je prebral samo info o sprožitvi airbagov pa še en podatek, se ne spomnim več kateri. Alfa 166 2.4 JTD, 2001, sem jo pa že prodal.

Verjetno je krivo kar praviš, da je bila stara baza.

LP
Gargy