Bencinar za delovni avto

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Živjo. Rabil bi mnenje oziroma ideje/predloge za rabljen avto, ki se bo uporabljal v delovne namene.

Z njim se bo delalo večinoma kratke vožnje do 15 km (zato bencinar), hkrati pa se bo občasno vleklo tudi tovorno prikolico z mini bagrom (NDM 1.500 kg). Zaradi slednjega bi bilo fajn, če bi imel avto tudi štirikolesni pogon.

Poraba NI faktor. Lahko je 10+ litrov.

Kaj pa JE faktor:

- Najpomembnejše: NDM avtomobila je max. 2.000 kg (da se lahko vleče prikolica NDM 1.500 kg brez kategorije E ali kode 96).

- Zanesljiv, robusten in vzdržljiv avto, ker se bo uporabljal za delo. Lahko je tudi model star 15 let, ne igra vloge.

- Od opreme so obvezni samo klima, ABS in airbagi. Ostalega še bolje, če nima (manj stvari, ki se lahko pokvarijo). Manj elektronike, tem bolje.

- Klasičen atmosferc s prostornino do največ 2.500 cm3 (potem cestna taksa že zelo naraste) bi bil idealen.

- Cena do 10k. Začenjamo s to dodatno dejavnostjo in za začetek ne bi preveč vložil, če se izkaže, da ne bo šlo.

- Vseeno ne bi kakšne stare prerjavele kante, ki jo bo treba kar naprej šraufat in s porazno pasivno varnostjo.

Kaj mi je do zdaj padlo v oči:
- Dacia Duster 1.6 bencin (mogoče švoh mašina za vleko 1.5t prikolice?)
- Subaru Forester 2.0 bencin (majhna ponudba)
- Subaru Outback 2.5 bencin (še manjša ponudba rabljenih kot Forester, nisem ziher, kako je z NDM)
- Toyota RAV 4 2.0 bencin (zelo majhna ponudba)

Potem pa se mi s konkretnimi modeli že ustavi. Na avtonetu je ponudba, če obkljukam opcijo samo bencin, mizerna. Zato bom zelo vesel predlogov, kaj bi še lahko prišlo v poštev za opisani namen. Hvala!
NDM ni tolk enostaven, brez 96 kode oz BE kategorije

Suha teža avta more bit nad NDM prikolice. Beri avto 1505 kg, NDM avta recimo do 2000kg in prikolica 1500kg. Pol je pa loterija tole zadet.

Tako je bilo pred leti in dvomim da so kaj poenostavili.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.111
4.077
113
Maš tastare kie sportage in hjundai tucson-santa fe -2,0 benz 100KW 4x4, smo nekoč imeli pri bajti, neuničljivo.
To je vse pretežko ker imajo SUVi prve generacije zelo visoko lastno maso. Tucson 2.0 bencinar ima NDM nad 2000kg, ker je lastna teža 1700kg. Drugače ima za prikolico 750/1600kg.

Kot je nekdo omenil imaš "tanovo" vitaro/sx4 ki ima z 1.4T bencinarjem 1500kg vlečne sile, NDM je precej pod 2t tako da si na varnem. Je pa vlečt 1.5 tone s takim kinderjajčkom precej bedarija. Raje naredit 96 ali E kategorijo pa vzet težji avto.

Za alter še dodaten izzvi, recimo da rabiš poleg že omenjenih pogojev (bencin, 4x4) še 750kg vlečne sile za nezavirano prikolico, pa da je avtomatik. No takega avta na trgu ni, vsaj sam ga nisem našel! ;)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Utisevalec, a oba omenjena suzukija ne prideta v postev? Poleg cvtjev sta imela tudi klasicne avtomate...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.111
4.077
113
Utisevalec, a oba omenjena suzukija ne prideta v postev? Poleg cvtjev sta imela tudi klasicne avtomate...
Ne ker imajo 600kg ndm za lahki priklopnik brez zavor, poleg tega avtomatikov ni več v ponudbi že par let, za rabljene so pa zelo redki z aisiom 6 prestav pa še ti so 1.6 atmosferc ki že brez prikolice ne gre nikamor.

Od "novih" če gremo po ceni za suzukijem imaš SS korando prikolica brez zavor samo 500kg (aisin avtomatika 6 brzin), hyundai/kia se moras stegnit do tucsona/sportage pa še tu si na "dual clutch" menjalnikih, razen če hibrida vzames. VAG grupa si za 750kg na nivoju tiguan & co pa jasno skupaj z DSG ki je vsaj za vleko slabši od klasičnih avtomatov. Subaru ima sesalc (cvt) avtomatike. Če gremo še rang višje niti vulva z XC40 nima več 4x4 bencinarja.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.074
5.654
113
Utisevalec, a oba omenjena suzukija ne prideta v postev? Poleg cvtjev sta imela tudi klasicne avtomate...
Sicer sem se malo zgubil glede modela...

Suzuki SX4/Fiat Seidici....

Za suzukija nevem....ampak za Fiat varjanto se praktično nič ne dobi kar gledam karoserije....

Tud recmo Panda 4x4 je no go že.....pa tud 2WD so v zadnjih izdihlajih kar se delov tiče...

Kot da bi se EU birokrati odločli ukinit male 4x4 terence.....kao več pokurijo itd in niso eko.... :(
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Ne ker imajo 600kg ndm za lahki priklopnik brez zavor, poleg tega avtomatikov ni več v ponudbi že par let, za rabljene so pa zelo redki z aisiom 6 prestav pa še ti so 1.6 atmosferc ki že brez prikolice ne gre nikamor.

Od "novih" če gremo po ceni za suzukijem imaš SS korando prikolica brez zavor samo 500kg (aisin avtomatika 6 brzin), hyundai/kia se moras stegnit do tucsona/sportage pa še tu si na "dual clutch" menjalnikih, razen če hibrida vzames. VAG grupa si za 750kg na nivoju tiguan & co pa jasno skupaj z DSG ki je vsaj za vleko slabši od klasičnih avtomatov. Subaru ima sesalc (cvt) avtomatike. Če gremo še rang višje niti vulva z XC40 nima več 4x4 bencinarja.
Glede NDM priklopnika nimam pojma.

V preteklosti se je prodajal 6-stopenjski Aisin tako z 1.0 kot 1.4 turbo bencinarjem, zdaj pa so začeli ponujati še 1.5 litrski atmosferski motor, in samo tega s tem avtomatikom...

Res, gre za neskončno igro z Bruseljskimi CO2 grami in vedno novimi omejitvami...
 

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.397
383
83
Se spomnil na Scenika v prilogi 4x4 . Je mel Puchovo izvedbo pogona 4x4
 

Priponke

  • Screenshot_20240612_201049_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240612_201049_Samsung Internet.jpg
    141,7 KB · Ogledi: 52

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.458
346
83
34
1.5 dci v Dusterju ti ne bo delal nobenih problemov pri kratkih razdaljah, pa mnogo lažje bo vleči prikolci kot z atmosfercem.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.489
113
Ta ma za težko prikolo čist premal navora, sama sebe pa zelo solidno premika. So mel tud pri nas te ideje, pa je šlo vse lepo nazaj na Transporterje.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.720
6.728
113
pri taščici
Prej al slej bos rabil izpit EkB, potem oa se C in E verjetno, tako da se ne ukvarjaj z resitvijo kajo z dacio 1,5 in podobno okol voziti bagerja
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Če bo kaj lažja odločitev za EkB: menda, da sploh nimaš glavne vožnje, samo društveno...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.489
113
Pa tud to ne drži, tud za kodo 96 moraš met glavno vožnjo. EkBja pa ni več, samo BE.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.489
113
A to hočeš delat budalo iz sebe, al ti to tko slučajno rata? EkBja ni več že vsaj 13 let, tako da je Certifited by slovenska zakonodaja, ki se mimogrede googla zgolj in samo na:

Pa bodo stvari vedno jasne in ne bo treba ljudi spraševat po FBjih če lohk recimo za avtodomom z NDM 3500 kg vlečeš lahki priklopnik, ali če ti lahki priklopnik dviguje NDM in rabiš zato kodo 96 in pododbne bedarije.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.751
-158
113
Če se greš biznis s tem, morš verjetno met izpit za TGM, tud če je manjši bager?