MTL stil vožnje

LatkaGravas

Pripravnik
26. maj 2015
266
0
16
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik blackberry pravi:
Ko se zavira na polno, je potrebno takoj pritisniti sklopko do konca in zavirati samo z zavorami...
Lahko prosim tole malce bolj obrazložiš? Mene so namreč vedno učili, da je treba v kritičnih situacijah, ko se zavira na polno, pustiti sklopko pri miru in na polno zahoditi bremzo, torej da avto zavira z zavorami ter z motorjem. Za začetek boš v kritični situiaciji izgubil kar nekaj nujno potrebnih stotink sekunde zgolj zato, da prestaviš nogo ter pohodiš pedal za sklopko. Stotink sekunde, ki bi jih lahko porabil za "zahod" pedalke za zavore in bi dejansko avto s tem že zaviral.

@SJTV1 - kakšen komentar o zaviranju s sklopko ali brez?
Tebe so očitno učili še, ko avtomobili niso imeli ABS-ja - tudi sam sem iz te generacije. Vmes je tehnologija napredovala, posledično se je spremenila tudi tehnika vožnje. Pri zaviranju na polno se zavira z obema nogama - desna na zavori, leva na sklopki. V nasprotnem primeru, ti ugasne motor in ABS posledično ne deluje.
Ker se je izkazalo, da še vedno veliko voznikov ne stisne sklopke, so se začeli proizvajalci prilagajati. Pri Golfu VII ABS deluje še 30 sekund po tistem, ko ugasne motor. Verjetno niso edini, ali vsaj ne bodo dolgo.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.592
9.815
113
40
MB
ksz

jaz se več ne čudim zakaj je stanje na cestah tako kot je, če že polovica alter uberrase nezna vozit, ki so šele pol obični
shocked-1.gif
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.027
989
113
Ne glede kakšna je pravilna tehnika zaviranja , si mislim, da v nobeni avto šoli ne učijo kako se varčno vozi v leru oz. se to celo odsvetuje.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.732
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik corsol pravi:
Ne glede kakšna je pravilna tehnika zaviranja , si mislim, da v nobeni avto šoli ne učijo kako se varčno vozi v leru oz. se to celo odsvetuje.
To je najbrž res. Problem je v tem, da je taka vožnja prezahtevna za večino voznikov. Že tako bi vsi imeli avtomatike. Vendar bodo avtomatiki v kratkem sami dajali v ler, mogoče se bodo celo ugasnili (vse za nižji co2)

Dvomim pa da so avtošole kdaj učile, da se zaviranje v sili izvaja brez stisnjene sklopke.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Avtomatiki že zdaj očitno dajejo v ler, če prav sklepam od mojega, ko imam na dolgem strmem avtocestnem spustu (strmejši od vrhniškega) stalno brzino 110-120, nogo iz gasa in samo 1200 rpm, normalno pa je okoli 2700.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
KSZ:

osebno mi je pri AC hitrostih pri bremzanju na polno brez pritisnjene sklopke in malo pred zaustavitvijo (cca. 50 km/h) aktiviranje sklopke bistveno boljši občutek, kot pa če bi že pri 130 km/h pritisnil zavoro in sklopko hkrati. Verjetno se zavorni poti pri enem in pri drugem načinu zaviranja po dolžini ne razlikujeta... Druga situacija so mestne in primestne hitrosti, kjer se pritisk obeh stopalk dejansko zgodi hkrati.

Da pa bi pozabil pred zaustavitvijo pritisniti sklopko, se mi še ni zgodilo, pa sem doživel že mnogo kritičnih situacij. Včasih se enostavno zgodi prehitro, da bi hkrati pritisnil oboje, sploh pa nad 100km/h ni nobene potrebe po tem.

STJV1: ste že kdaj merili zavorne poti pri obeh načinih zaviranja?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.555
10.775
113
Zaviranje v sili je vedno s sklopko, da ne rabiš še bremzat motorja.. zavorna razdalja pri 50 km/H se tako zmanjša za kakšen meter ali dva.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.592
9.815
113
40
MB
načeloma če se lopne na polno po zavori, obstaja tud opcija da bo treba poskusit zmanevrirat mimo kake ovire na cesti ...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Nekateri preveč razmišljate, ko nastane kritična situacija nagonsko vsak pohodi sklopko in zavoro istočasno.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.555
10.775
113
niti ne. Pod vsak, si mislil tudi ženske, mlade, stare, dementne, invalide, rome? ali samo alterjevce?
evil.gif
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.546
433
83
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Zaviranje v sili je vedno s sklopko, da ne rabiš še bremzat motorja.. zavorna razdalja pri 50 km/H se tako zmanjša za kakšen meter ali dva.
..in kardana ter zadnjih biciklov, ki pri stalnem 4x4 "rinejo" naprej
sicer pa avtomatik odlično opravi svoje delo, ZF 6Hp19A s torsen quattrom
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ko smo bili na treningu varne vožnje je inštruktor to s sklopko vprašal, pa dejansko ljudje niso bili čisto prepričani. Po opravljeni vožnji je bilo vsakemu jasno, da sklopko pri takem zaviranju že od nekdaj pritiska.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.555
10.775
113
ni res, recimo da sem v lajfu 5x zaviral res v sili ko loviš metre in vsaj 2x od tega mi je motor ugasnil,ali zaradi pojemka, ali zardi nepritisnjene sklopke..verjetno zaradi slednjega. Tako da..ko je sila,ne veš vdno kaj točnonarediš, ampak zgolj neka izkustvena akcija. Tudi nogo nimaš vedno na sklopki ampak nekje "pod ritjo" hehe
wink-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.739
113
Npr: 90 km/h, 4. prestava, bum po zavori, zdej pa me zanima, ce ne stisnem sklopke bo motor zaviral kolesa ali zavore se dodatno motor? Sklopko teoreticno pritisnem sele pri 40 km/h.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.592
9.815
113
40
MB
bi zgleda res blo pametno, da gre vsak na šolo varne vožnje, od takrat dalje rukneta obe nogi na polno ko je treba
grin1.gif