Minimalna poraba pri avtih

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
5
38
Citat:
Uporabnik trust pravi:


off: anes je accent videl rdeče polje, gre kr vredu.

Saj če motor ne vzdrži teh obratov odpelji avto nekam... na odpad.
smirk-1.gif
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik jetamp pravi:
Hm jaz sem s svojim korejcem 1.6 pred par leti prišel od Kranj-Čatež s 5,8 po BC (to je realno 6,0l) Avto 1300kg, 4 osebe + prtljaga. Je pa res da so bile na avtocesti kolone in smo vozili počasi.

Hm jaz sem s svojim nemcem 1.6 pred par leti prišel od Kranj-Čatež s 11,2 po BC (to je realno 12,5) avto 1500kg, 4 osebe + prtljaga. Je
pa res da so bile na avtocesti kolone in smo vozili počasi.
rolleyes-1.gif
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.523
1.231
113
ne nimam obratomera
kaj ti ni jasno? LS model je... nima nič... čisto nič od nič
 

mmc

Pripravnik
10. mar 2009
281
0
16
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
5,5 z 1.6 starim motorjem in tono+ težkim avtom je rekordna poraba.
slovenski rekord mislim da drži lubenica... bila je pa to neka škoda octavia
hysterical-1.gif
 

trust

PEPČEK 2007
2. maj 2008
2.023
0
36
20km iz Idrije
A mi lahko eden tole še bolj po domače razloži

Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!

Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav, nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...
 
Nazadnje urejeno:

trust

PEPČEK 2007
2. maj 2008
2.023
0
36
20km iz Idrije
Tore,, če prav zastopim...manj ko pritiskaš na gas manj porabi torej, če hočeš iz 50 na 90 pridt je bolje šaltat v nižjo, ker s tem manj matraš motor, manj gasa, kako je glede klanca meni v nek klanec vleče ali v 3 ali 4 ....pri 3 brzini bom imel recimo 2500-3000 obratov pri 4 brzini pa 2000 obratov....torej v 4 bi manj porabil, ker manj prtiskam na gas.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.265
1.894
113
Citat:
Uporabnik trust pravi:
Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, .


to sploh ne drži.

Avto ima najnižjo porabo v najvišji prestavi z najnižjimi vrtljaji.

(ker potem bi imele honde NSX najnižjo porabo tam pri 7 jurjih vrtljajev?
evil.gif
).

Mislim da ti ni vse čisto jasno okoli motorjev, prenosa, prestavnih razmerij,...

(navor nekega motorja je neodvisen od tega kak menjalnik mu gor natakneš!)
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Citat:
Uporabnik trust pravi:
A mi lahko eden tole še bolj po domače razloži

Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!

Če zanemariva vse ostalo - v 1. prestavi rabiš več časa, da prevoziš 100 kilometrov (če je že govora o porabi na 100 kilometrov), kot v 2. prestavi, zato porabiš več goriva in je posledično poraba višja. Zato je, kot je že omenil vincent, poraba najmanjša v najvišji prestavi pri najnižjih obratih.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.694
6.714
113
pri taščici
Ja samo pri pospeševanju pa se ta logika podre.
če pospešuješ od 40 do 100 v peti prestavi boš po vsej verjetnosti porabil več goriva kot pa če pospešuješ v tretji. To pa zato ker boš v tretji bistveno prej dobil 100 notri

Kakšno matranje v klanec tudi ni v prid nizki porabi (gas do podna, avto pa 2krpm)
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Mislil sem na enakomerno vožnjo po ravnini (recimo ac). Tudi glede tega je bilo že enkrat govora... pa mislim, da ni bilo nekega pametnega zaključka.
Jaz imam pri zafiri povprečno porabo 6,5 litra, tako po BC-ju kot peš računano. Kar je kratkih relacij imam večinoma po ravnem, tako da si lahko privoščim furanje med 1500 in 2000 rpm. Za klance gledam da je nekje med 2 in 2,5k rpm, ampak na splošno nimam nekega jakega pravila kako in kaj. Pač gledam, da se motor ne matra. In če se peljem 50 v 4. prestavi po ravnem se mi zdi da je to čisto ok, ker v naselju nekih silnih pospeškov ne potrebujem (da bi moral recimo v 3. prestavi vozit). Za vožnjo izven mesta pa imam vedno tam okrog 2k rpm. Pa ne gledam ves čas na obratomer, sem se učil vozit v golfu dvojki brez obratomera in sem se posledično navadil poslušat motor ne pa obratomer gledat
smile-1.gif
Se mi zdi, da je folk preveč obremenjen s temi obrati... je pa spet druga reč, če slišiš motor, kdaj se matra, kdaj pa ne. Ena naša delavka je popolnoma ugonobila sesalec. Ko sem ga pripeljal domov, je tulil ko zmešan, rezultat je bil fuč motor. Kakorkoli že, če bi ženska imela "uho" bi težavo lahko rešili takoj in mogoče celo rešili motor.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.523
1.231
113
1. pri največjem navoru nimaš najmanjše porabe ampak imaš takrat največji izkoristek (če se prav spomnim)

2. hmmm zahtevana moč
recimo da voziš v en dolgi hrib in da vzdržuješ konstantno hitrost, potrebuješ 50konjev
če motor teh 50 konjev doseže v 4. prestavi pri 2000obratih bo manj porabil kot če ga tiščiš v 2. prestavi pri 5500 obratih (pri enaki hitrosti)
ostalo pa samo nekaj naklada o tem, da je odvisno od posameznih nastavitev pri različnih avtomobilih

tak vsaj jaz mislim
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.523
1.231
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ja samo pri pospeševanju pa se ta logika podre.
če pospešuješ od 40 do 100 v peti prestavi boš po vsej verjetnosti porabil več goriva kot pa če pospešuješ v tretji. To pa zato ker boš v tretji bistveno prej dobil 100 notri

tudi to ni res... v peti boš vseeno porabil majn goriva...
s tem da je 40 malo problem v 5.
recimo da od 50 pa do 120
grin1.gif
 
Nazadnje urejeno:

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.523
1.231
113
Citat:
Uporabnik trust pravi:
Tore,, če prav zastopim...manj ko pritiskaš na gas manj porabi torej, če hočeš iz 50 na 90 pridt je bolje šaltat v nižjo, ker s tem manj matraš motor, manj gasa, kako je glede klanca meni v nek klanec vleče ali v 3 ali 4 ....pri 3 brzini bom imel recimo 2500-3000 obratov pri 4 brzini pa 2000 obratov....torej v 4 bi manj porabil, ker manj prtiskam na gas.
če v 4. prestavi pri 2000 obratih razvije motor dovolj moči potem ja..... drugače ne.
 

Gamero

Majstr
13. avg 2007
5.079
137
63
okolica mesta
Citat:
Uporabnik trust pravi:
Optimalna poraba torej ni pri 2500 obratih temveč pri 2000 obratih ja 2500 obratih je optimalno za motor. Ja pa seveda zaviranje z motorjem, redni servisi, .....
Vožnja pod 2000 obratih pa je bolj, kot ne matranja motorja, morda še kakšnih 100 obratov pod 2000, ampak več ni dobr.
.

grin1.gif
Od kje ti to (edino če govoriš za bencinca). Poznam ljudi, ki vozijo z 1100-1200 obrati, pa ni nič narobe z mašino. Vozijo tudi z 1000 na hitro (npr. v 4 prestavi) in potem prestavijo v eno nižje. Govorim za dizel (TDI) seveda.

Lp
 
Nazadnje urejeno:

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Pretiravat spet ni dobro, poraba je manjša v 3. prestavi pri npr. 1500 obratih, kot v 4. prestavi pri 1000 obratih.
Drugače pa vse odvisno od motorja, pri bencinarjih je ponavadi najmanjša poraba v najvišji presetavi pri primernih obratih (1500-2000), odvisno od zasnove samega motorja, pri dizlih je to območje malo nižje. Pri povprečnem osebnem avtomobilu se giblje hitrost, pri kateri je najmanjša poraba o pomeni hitrost okoli 60 - 90km/h - spet odvisno od avtomobila ter predvsem motorja in menjalnika.