A mi lahko eden tole še bolj po domače razloži
Npr - če ima pri največjem navoru najmanjšo porabo, bi npr za kakšnim počasnim kamionom porabil pri cca 20 km/h manj v prvi (kjer je npr bližje največjemu navoru!) kot v drugi. Očiten nonsense!
Pri porabi je najpomembnejši dejavnik (poleg upora, aerodinamike itd) ne obrati (navor itd), ampak "zahtevana moč" za neko pospeševanje (ali samo vzdrževanje hitrosti)! Po domače - koliko moraš pritiskat na gas, da dovolj potegne v neki prestav, nima pa prevelikega viška ali manjka moči/navora. Če malo pritiskaš v nižji in precej v višji (npr nekaj klanca), čeprav je ta po obratih bližje največjemu navoru, bo v nižji porabil manj goriva. To zadnje je odvisno tudi od nastavitev motorja (vbrizga) in nastavitev povečevanja dotoka goriva (z gasom in z obrati!), torej je specifično za vsak motor posebej! (po domače - nekateri motorji dajo pri npr 1/4 gasa polovico max goriva v motor, drugi dajo polovico šele pri 2 ali celo treh četrtinah gasa. Samo primer!) Verjetno je tu razlog za večjo porabo 1,4 HDI. Pri bencinarjih se hitreje povečuje dotok goriva,a se to na moči pozna šele pri večjih obratih - tudi od tu manjše porabe turbodizlov. Itd itd...