Vpliv hitrosti na porabo

model1a

Fizikalc
14. dec 2008
1.204
45
48
Citat:
Uporabnik Mont pravi:
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
ne moreš tak računat, ker recimo LJ-KP je v eno smer višja poraba kot v drugo, zaradi višine. Drugič računaj, 2x MB-LJ.

On je govoril o Mariboru, ne Kopru. Tu je razlika med Ljubljano in Mariborom (višinska) 25 metrov. Krat 2 je to 50 metrov.
To ima pa pri 300 prevoženih km res velik vpliv.


Nekaj razlike pa je.. govoriš kot da je en sam hribček, kjer se vzpneš 25 m in potem sama ravnina, kar pa ni res.. In vožnja navzgor pa vožnja navzdol se pri porabi ne izničita, ampak je poraba vedno nekoliko večja.

LP
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Citat:
Uporabnik pablohasan pravi:
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Ksz...

Dajmo se nečesa zavedat...pri vozniku, ki je "malce" nad slovenskim povprečjem po prevoženih kilometrih na leto (recimo nekje okoli 50k km) je razlika med vožnjo 140 km/h in med vožnjo s 120 km/h po AC lahko nekaj dni dopustovanja.
kwa?????
13.gif

Če se jaz po AC vozim s 120 km/h (realno, ne po števcu) namesto s 140 km/h, na letni ravni pri mojem načinu vožnje in pri mojih kilometrih privarčujem preko palca 400€...

Edit: popravljam...preko palca cca. 300€...

Lahko pa ravno teh 20km, kdaj odloča al boš šel na dopust ali pa na žale. Logika da te kap.

confused-1.gif
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
Drugače pa nadgradnja sparovne voznje je zdaj "jadranje"..to zdaj kolega počne s polno naloženim kombijem in je rukno porabo dol za kar nekaj%. Cist srečen ko lahko v ler meče.

Če nima kombija ki ima motor s fergazerjem, ta logika nekako ne deluje. Jadranje namreč ni dajanje v ler, temveč predvidevanje toka prometa in upoštevanje reliefa in ob izpolnjenih pogojih popolno odvzetje gasa.
zmaga.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.887
11.024
113
ne,smisel je da z motorjem ne zaviraš (ker ne rabiš na AC), dizel pač v leru manj zavira kot v prestavi (ker na AC ne smer zavirat). In tako na vrhu kuclev (Pirnska AC proti dunajo in nazaj) lepo rukne v ler, ko je masa, v dolini še predobiva hitrost in je potem že z malo pomoči na naslednjem. itd.

Kaj pa je druga predvidevanje reliefa in prometa, ko ti to sprocesiraš in vržeš v ler? Pač v masterju nima naprednega računalnika, pa mora sam zraven "mislit" :D
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Ne verjamem ravno zaradi tega v linku zgoraj:
Citat:
Compared to coasting in neutral, this has an increased drag, but has the added safety benefit of being able to react in any sudden change in a potential dangerous traffic situation, and being in the right gear when acceleration is required.
Pač voziti izven prestave je nevarno početje. Pred semaforjem iz 50km/h že, ampak tam je tudi bolje za porabo, če postopoma šaltaš dol.
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
KSZ

Poraba me ne skrbi kaj dosti, sicer ne bi vozil avtov z dokaj velikimi bencinskimi motorji (3000 cm3, 2500 cm3, 2400 cm3).
Priznam pa, da prakticiram bolj umirjeno vožnjo, še posebej na poti na dopust.
Verjetno se bo to komu zdelo smešno, ampak raje se zgledujem po umirjenih Skandinavcih kot po balkanskih šoferdžijah.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
Ne vem kako je v kombinaciji z navigacijo, ampak tudi brez navigacije novejši bavarci jadrajo, ko jih daš v ECO mode. Ko na AC recimo spustiš gas, ne zavira z motorjem ampak nadaljuje v leru. Mislim, da lahko to funkcijo sicer vklopiš/izklopiš po želji.
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Gasper008: po definiciji je coasting oboje (iz istega članka):

"While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels."
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Z vidika stabilnosti vozila je boljše če je sklopka pritisnjena...ali avto v leru.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
Gasper008: po definiciji je coasting oboje (iz istega članka):

"While coasting with the engine running and the transmission in gear, most cars' engine control unit with fuel injection will cut off fuel supply, and the engine will continue running, being driven by the wheels."

To ni tisto, česar se je prijelo ime jadranje.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.097
4.093
113
Mogoče je tole najboljši primer porabe pri različni hitrosti z Modelom S. Bjorn je naredil video posnetek, ki je sicer namenjen merjenju nečesa drguega, ampak so pa podatki zanimivi:


Model S za vzdrževanje hitrosti 160km/h porablja 60kW moči (2:45 minuta), pri 120km/h pa le dobrih 20kW (4:30 minuta).
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.887
11.024
113
Jadranje v F1
smile-1.gif


"Lift and coast is the most efficient way to save fuel - they even did it in the 80s," said the Mercedes driver.

"I remember my Dad [Keke] doing it when he was racing with Alain Prost at McLaren [in 1986, pictured at Hockenheim].

"They had to save fuel because everybody was running out at the end of races.

"So nothing has changed there, just that it's become more professional, more accurate, and more detailed."
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Isto delajo že nekaj časa v LeMansu, pospeševanje na polno iz šikane (tudi z elektriko), na ravnini še dolgo pred naslednjim zavojem pa jadranje.

To logiko se da dobro aplicirati tudi v med naselji, če nočeš biti ovira v prometu oz. bi še vedno rad imel normalno povprečno hitrost. Torej iz naselja pospešiš hiterje kot ostali, potem pa že zelo zgodaj začenš jadrat, normalen promet za tabo te ne bo ujel pred naseljem.

Dejstvo je da so pri dinamični vožnji največji porabnik goriva zavore.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Takih mest za jadrat je bolj malo, mora bit vsaj 1km ravnine, teren vsaj malo nagnjen na dol, pa nič hudih ovinkov. Toliko jih izven naselij sigurno ni, da bi zaradi tega na koncu meseca kaj prišparal.
Ravno danes sem na enem takem mestu stisnil sklopko, potem ko sem že pospešil na 90, pa je zelo malo manjkalo, da mi ni bilo treba bremzat zaradi tistega pred mano.
Porabo sem imel tisto razdaljo verjetno manjšo, ker ko imaš enkrat pritisnjeno sklopko, je samo 1l, čeprav je bla 15l med pospeševanjem 50-90.
Če ni nobenega pred mano, pa seveda tega ne prakticiram, ampak tam okoli 100km/h vozim v 3. ali 4, če je ravnine več kot 1km pa v 5.