MTL stil vožnje

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.744
6.743
113
pri taščici
Tukaj sem bojim da pade večina voznikov. Tudi sam v večini primerov. Pa se poskušam tega odvaditi že 15 let. Zato se sedaj niti s kolesom ne upam pošteno spustiti, kot sem se nekoč (dobro, malo k temu tudi leta in poškodbe prinesejo)


Zato pa se nesreča zgodi tako da sredi ravne ceste preko polja zaletiš v edino drevo /drog , znak ob cesti...

tole pri 2:25 bi alter dirkači s pravim pogledom rešili ko keks. Ker se lepo vidi da je motor pokonci postavil ko je zagledal avto, namesto da bi ga še bolj podrl .
Jaz po vsej verjetnosti ne.
 
Nazadnje urejeno:

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik eXHair pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
ne, to je normalna vožnja.
Koliko pa to vidiš na cesti? Mogoče opisano dela največ 10 % voznikov. Vse ostalo mečka za popizdit.

Ampak za POPIZDIT. Šparaš na nedeljski poti, pa rabiš paciente še prehitevat.
uf-1.gif


In tisti [cenzura] tam spredaj je imel 2l večjo porabo od mojega 1.8T požiralnika, ampak on špara. NE, ne šparaš, ampak delaš GUŽVO. DEJTE vklopt mal logike. ČIST mal.
crazy1.gif
Sam se počasi sploh ne bom več sekiral. Zdaj seveda taki so problem, ker je veliko mest kjer je težko prehitet z mojim 1.6 16V 105KM, ampak ko bom imel enkrat 150KM+, je pa v bistvu še bolje če gredo lepo počasi, daš v drugo in skočiš mimo. Mogoče tudi boljše kot če bi bili vsi hitrejši od tebe, saj prehitevanje je tudi del vožnje, ki prinese k užitku.

Drugače je pa stanje na cestah res žalostno. Danes sem si vzel en dan za testirat minimalno porabo, po naseljih četrta 50km/h (to že drugače, mogoče do +10km/h), pospeševanje rahlo kot se le da, izven naselij na ravninah sem držal 70km/h v peti pri 2000rpm, prestavljanje v klanec pri 3000 in vožnja v klanec v četrti pri nekje 60km/h, počasneje bi že težko šlo, oz. bi se tudi motor že matral pri manj kot 2000.

Zjutraj je še vedno zelo malo manjkalo, da bi me Q3 2.0 TDI 140 (eden največjih mečkačev na moji poti, ta trenutek že nastavljam budilko 10min prej) oviral, ampak sva potem le prišla istočasno na šiht, brez da bi moral sam spreminjat prej načrtovan slog vožnje.

Popoldne je prišel za mano en BMW 3 cca. 2007, recimo da je bil 320i, sem mislil da me bo takoj prehitel, kje pa, 70 se je vozil celih 10km za mano. Oviral ga vsekakor nisem, ker je imel celo pot več kot dovolj lepo možnost prehitet (dolga ravnina).
Pa poudarit moram še, da 70 po števcu pomeni realnih 64km/h. Res suhoparna vožnja, na odprti cesti misliš da stojiš na mestu.
Potem pa, čeprav sem šel počasi kakor se je dalo, vseeno naletim na kolono 8 vozil, vodilni je bil kombi, kateri (poleg avtobusov) so sploh znani po tem, da se jim nikamor ne mudi.
Se pravi da če nočeš pred sabo nikoli nobenega srečat, moraš tudi izven naselij vozit max 60km/h (realnih 54), kar je že praktično hitrost za naselje. Res žalostno kam smo prišli.

Na porabi se seveda precej pozna, 6,0 sem imel zjutraj, 6,5 pa popoldne, oboje rekord, ker prej nikol nisem vozil pod 80 po ravninah. Drugače če vozim na max, je okol 9l zjutraj in 10l popoldne.
Z normalno vožnjo pa povprečje nekje 8,5-9,0, za 8,5 je treba že mal razmišljat kdaj boš prestavil višje.
Delam samo 6k km na leto, tako da mi na srečo ni treba skrbet za porabo. Ampak v nobenem primeru pa nebi vozil tako počasi kot vozijo ostali, v LJ recimo bi se potemtakem že raje z vlakom vozil.

Na času se pozna precej, zjutraj imam v najboljšem primeru 9:30, popoldne pa 11:00. Danes sem pa rabil 13 oz 14,5min, se pravi 3,5min dlje.
Ampak itak se ne gre zaradi časa, glavni je užitek v vožnji. Vsaj sam v počasni vožnji ne najdem nobenega užitka, pospeški so glavni point vožnje.


Dobro, zastopim naslednje:
1. Če folk res nima denarja, in ima avto za 500-2000€, da pač špara povsod kjer se da, še najlažje je pa na bencinu.
2. Da folk vozi počasi zaradi policajev.
Ampak če nekdo pospešuje kot polž in vozi 60-70 izven naselij, vsi vemo, da se gre za porabo, in ne policaje. S policaji še sam nimam problemov, pa sem precej nadpovprečno hiter voznik,

Pri prvi točki nima prej omenjeni Q3 kaj delat. Ker to je bolano, da kupiš avto za 30k€, potem ti pa zmanjka za redne stroške kot je bencin. Vsak normalen človek bi raje kupil avto za 20k€, pa da bi ga vozil kot se zagre. Za 10k€ dobiš namreč za 4 leta bencina, če delaš 20k na leto.
Pa zastopim da ni vsem do hitre vožnje, ampak vsaj normalno (90 po regionalkah, pospeševanja do 4000 oz. 3000 pri dizlu) bi se pa vsak lahko peljal. Na tak način je tudi vsak dobil izpit, s polžjo vožnjo ga vsekakor noben ni.

Sicer počasna vožnja ni nekaj novega, že 7 let nazaj, ko sem imel še 1.0 50KM, sem iz križišča pred Kranjem proti Zlatemu polju pustil tiste za mano 1km zadaj. Ampak takrat me je vsaj še kdo sem pa tja prehitel.
Danes pa ni nič drugače, v soboto sem enega že takoj na štartu prehitel (ne vem a je s peto speljal, sam sem bil mimo v prvi), potem v drugi prestavi še drugega, potem sem se pa moral do Kranja vozit 80, ampak še vedno bolje kot 60-70, kot tistedva za mano, ki sem ju prehitel.
Na klancu mimo Stražišča pa tudi vsi striktno 50 po števcu, poleg tega pa še polžje pospeševanje iz semaforjev, v obe smeri sem po dva prehitel. Ne zato da bi kaj pridobil, bolj zaradi razbitja monotonosti.

Teh 10% pa sam nikakor ne najdem, pa sem iskal po celi Gorenjski, 5% bi bila že precej bolj točna številka, raje 2%.
 
Nazadnje urejeno:

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Citat:
Uporabnik Reaper85 pravi:

Ampak itak se ne gre zaradi časa, glavni je užitek v vožnji. Vsaj sam v počasni vožnji ne najdem nobenega užitka, pospeški so glavni point vožnje.

Kako gre skupaj pospeški, užitek in 100hp?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Dirkač na dirkališču bo jasno, da poskušal reševati tudi s plinom ampak zgolj zaradi dejstva, da ne izgubi dragocenih sekund.

Dostikrat je to edina možnost, da rešiš, sekunde gor ali dol.
Tudi na hidravlični plošči v centrih varne vožnje je mnogo lažje rešiš (ko stvar obvladaš) s plinom kot s stisnjeno sklopko.

Še 1x: za povprečne voznike je stisnjena sklopka najbolje (kot je zanje bolje, da gre avto ko zdrsne naravnost, ne pa da odnese zadnji del). Ne pa tega prodajat kot edino zveličavno rešitev, ker ni - niti ni najboljša. To je podobno kot pravljica "ne zavirat v ovinek, zavira se le naravnost", pa "na snegu je treba bit nežen s komandami" in podobne. Najprej je treba znat vozit, potem je treba vedet, o katerem avtu je govora in na kakšni podlagi, potem pa lahko pišemo kaj je dobro in kaj ni. Znam marsikaj za volanom, pa sem se še vsakič, ko sem se vozil na meji, naučil nekaj novega (še posebej, če je kje blizu dober inštruktor). In tu ali tam izpadel tepec.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pot povprečnega dirkača se ponavad konča tako, ko gre enkrat počez.

http://www.zurnal24.si/nesreca-na-visnjegorskem-klancu-clanek-250877

Tole ni bil "povprečni dirkač". Poznam (neposredno ali posredno) praktično vse dirkače v SLO in se ne spomnim, da bi slišal, da bi bil kateri od njih vpleten v to nesrečo.

Bi se pa tule vprašal, kateri bebec je postavil štango, ki se ob trku ne odlomi, ob AC brez varovalne ograje. Takega bi poslal v zapor.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik cizy pravi:
Kako gre skupaj pospeški, užitek in 100hp?
Saj pravim da bo treba menjat na kaj močnejšega, po enem letu sem na 5/10k€.
En kanček užitka pa le da, seveda samo v drugi prestavi, pa še to samo pri 4000-5000, pod tem je mrtev, nad tem mu že mal zmanjka veselja do vrtenja. Vsekakor ga dobim več kot ostali, ki se vlačijo po cesti. Če so ovinki bolj blagi, recimo iz Brezij proti Kranju, tudi kar lepo gre.
Vsekakor je pa po hitrosti meni primerljivega danes še najlažje najt kakšnega motorista, hitri avtomobili oz. vozniki so prava redkost.
 
Nazadnje urejeno:

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pot povprečnega dirkača se ponavad konča tako, ko gre enkrat počez.

http://www.zurnal24.si/nesreca-na-visnjegorskem-klancu-clanek-250877

Tole ni bil "povprečni dirkač". Poznam (neposredno ali posredno) praktično vse dirkače v SLO in se ne spomnim, da bi slišal, da bi bil kateri od njih vpleten v to nesrečo.

Bi se pa tule vprašal, kateri bebec je postavil štango, ki se ob trku ne odlomi, ob AC brez varovalne ograje. Takega bi poslal v zapor.
Govorim o wanbee dirkaču. Najslabši dirkač v pravem pomenu besede zna shendlat en zdrs.

Tamle, kjer je tale BMW letel s ceste je omejitev 80, tko da tisti drog ni nič takega.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
Ljuba duša...kje ti sploh pride na pamet da izven naselja voziš 64 km/h...glavnino prispevka se zgražaš nad takimi vozniki potem se pa sam vlečeš ko megla.

70 km/h vozijo '70 fahrerji'... In ti vozijo 70 stalno...v in izven naselja. Seveda jih prehitiš ko se da, potem ti pa pacient blenda v naselju ko voziš 50...če bi mu kdo skočil na cesto bi ga enostavno pregazil...po moje tud bremze ne bi pošlatal.

Kdor lovi najnižjo porabo bz razmeroma novim avtom mora peljat vsaj 90 km/h da ima sploh lahko v 6 prestavi.

Ne vem pa kje naj bi bil problem prehiteti take mečkače...tudi s 50 konji ga bp prehitiš...pač malo mašina zapoje, če ne gre drugače pa iz zaleta (a jugičev 45 že nekaj časa ni na cestah da bi se tega posluževal
grin1.gif
).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
Če jaz prav kapiram tale padec je pikiral na nos ker je nabasal nba žičnato ograjo in ga je vrglo prek...ta ni imel časa niti gasa pošlatat niti bremze.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Ljuba duša...kje ti sploh pride na pamet da izven naselja voziš 64 km/h...glavnino prispevka se zgražaš nad takimi vozniki potem se pa sam vlečeš ko megla.
Sem napisal, da je bil razlog samo test minimalne porabe, to je en dan od 300-ih na leto. Pač fotr je neki pameten zakaj imam tako visoko porabo, in sem mu hotel dokazat da tudi sam znam prit na 6,5l.
Sploh pa nisem nikogar oviral, za mano ni bilo žive duše, omenjeni Q3 je bil pa celo pot pred mano. Sicer pa ne vem koga bi lahko oviral, če pa večina vsakodnevno tako vozi.
Drugače če bi videl, da je kdo za mano živčen, bi seveda na začetku kakšne krajše ravnine (gre se za ovinke, kjer je to problem) zmanjšal tolk da bi lahko prehitel.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Kdor lovi najnižjo porabo bz razmeroma novim avtom mora peljat vsaj 90 km/h da ima sploh lahko v 6 prestavi.
Saj to mi ni jasno, ko sem sam vozil 2.0 TDI 140, je šel 90 praktično sam od sebe, z mojo malce težjo nogo se še pri 120 ni posebej matral.
Tako da ne vem kako jim uspe s takimi avti vozit 70-80 po ravninah. V 6. prestavi je to že zelo kritičnih 1500rpm.

Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Ne vem pa kje naj bi bil problem prehiteti take mečkače...tudi s 50 konji ga bp prehitiš...pač malo mašina zapoje, če ne gre drugače pa iz zaleta (a jugičev 45 že nekaj časa ni na cestah da bi se tega posluževal
grin1.gif
).
Po ovinkih verjemi da je kar problem prehitet, sploh če je klanec gor in so ravnine samo po 150m.
Zapet mora pa mašina v vsakem primeru (pač če gre nekdo 50, moraš ti prit vsaj do 80, kar je že nad 5000), al maš 50, al pa 100KM (pa 60KM je tam tam, če gre za 400kg lažji avto), edina razlika je da si s 100KM mal hitreje mimo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Dirkač na dirkališču bo jasno, da poskušal reševati tudi s plinom ampak zgolj zaradi dejstva, da ne izgubi dragocenih sekund.

Dostikrat je to edina možnost, da rešiš, sekunde gor ali dol.
Tudi na hidravlični plošči v centrih varne vožnje je mnogo lažje rešiš (ko stvar obvladaš) s plinom kot s stisnjeno sklopko.

Debata je res zabredla iz "nevarne" vožnje v leru (glide) do reševanja s sklopko, kar sta dve različni zadevi. Torej še vedno sem prepričan, da je avto na tisti hidravlični plošči lažje obvladati, če se nanjo že pripelješ s pritisnjeno sklopko ali v leru.

Je res ali ne? Na takem poligonu to še njalažje dokazovati ali izpodbijati, morda bo že dovolj da se naslednjič vpraša enega od inštruktorjev.
 

PaviGFY

Pripravnik
13. dec 2011
407
3
18
Mojih pet centov.
Vozim že 10+ let in rad vozim varčno. "optimalno" pospeševanje, brez pretiranega zaviranja, da, če je možno "vržem" avto v nevtralno in jadram, zaviram z motorjem, preverim tlak v pvenmatikah, kjer je možno uporabljam tempomat....
VENDAR voziti varčno zame pomeni skrbeti za PRETOČNOST v prometu (NE OVIRATI). Skrbeti za VARNOST (opazovati vse udeležence v prometu). Karseda upoštevati CPP. Pa včasih je treba tudi mal ventile prepucat.
Zakaj voziti varčno? Da privarčujem gorivo ni glavna poanta (letno bi prišparal par sto evrov). Ne obremenjujem toliko motorja, zavornega sistema itd. Večinoma mojih voženj je kratkih (dnevno v službo v eno smer 15 km), malo opazujte pri sebi koliko časa pridobite če vozite res hitro na tako kratki razdalji.
Seveda ni idealnih pogojev, treba se je prilagoditi terenu, prometu, predpisom itd.
Jaz bom še naprej vozil "VARČNO", ampak ne proti VARNOSTI in PRETOČNOSTi. Zato tiste ki mučkajo po cesti prehitim ostali dirkači pa lahko prehitite mene.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pot povprečnega dirkača se ponavad konča tako, ko gre enkrat počez.

http://www.zurnal24.si/nesreca-na-visnjegorskem-klancu-clanek-250877

Tole ni bil "povprečni dirkač". Poznam (neposredno ali posredno) praktično vse dirkače v SLO in se ne spomnim, da bi slišal, da bi bil kateri od njih vpleten v to nesrečo.

Bi se pa tule vprašal, kateri bebec je postavil štango, ki se ob trku ne odlomi, ob AC brez varovalne ograje. Takega bi poslal v zapor.
Govorim o wanbee dirkaču. Najslabši dirkač v pravem pomenu besede zna shendlat en zdrs.

Tamle, kjer je tale BMW letel s ceste je omejitev 80, tko da tisti drog ni nič takega.

Potem pa napšiši wanabe ...
Najslabši pravi dirkači niti približno niso soma, ko začne zadnji konec bežat, jih poznam par takih.
80 ali 180 je vseeno, taka roba ne sodi ob cesto. Narejeno mora biti tako, da se odlomi (kot prometni znaki). Če ne more biti, potem mora biti zaščiteno z ograjo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Dirkač na dirkališču bo jasno, da poskušal reševati tudi s plinom ampak zgolj zaradi dejstva, da ne izgubi dragocenih sekund.

Dostikrat je to edina možnost, da rešiš, sekunde gor ali dol.
Tudi na hidravlični plošči v centrih varne vožnje je mnogo lažje rešiš (ko stvar obvladaš) s plinom kot s stisnjeno sklopko.

Debata je res zabredla iz "nevarne" vožnje v leru (glide) do reševanja s sklopko, kar sta dve različni zadevi. Torej še vedno sem prepričan, da je avto na tisti hidravlični plošči lažje obvladati, če se nanjo že pripelješ s pritisnjeno sklopko ali v leru.

Je res ali ne? Na takem poligonu to še njalažje dokazovati ali izpodbijati, morda bo že dovolj da se naslednjič vpraša enega od inštruktorjev.

Ni res, lažje je s plinom če znaš. Pred leti smo imeli tekmovanje na plošči, zraven je sedel inštruktor, da si ne bi kdo s plinom pomagal ...
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Se strinjam z vsem.

Citat:
Uporabnik PaviGFY pravi:

Zakaj voziti varčno? Da privarčujem gorivo ni glavna poanta (letno bi prišparal par sto evrov). Ne obremenjujem toliko motorja, zavornega sistema itd. Večinoma mojih voženj je kratkih (dnevno v službo v eno smer 15 km), malo opazujte pri sebi koliko časa pridobite če vozite res hitro na tako kratki razdalji.

Sploh tole, v slovenskih razmerah, kjer je 100 km že mega relacija.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.717
9.493
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Pot povprečnega dirkača se ponavad konča tako, ko gre enkrat počez.

http://www.zurnal24.si/nesreca-na-visnjegorskem-klancu-clanek-250877

Tole ni bil "povprečni dirkač". Poznam (neposredno ali posredno) praktično vse dirkače v SLO in se ne spomnim, da bi slišal, da bi bil kateri od njih vpleten v to nesrečo.

Bi se pa tule vprašal, kateri bebec je postavil štango, ki se ob trku ne odlomi, ob AC brez varovalne ograje. Takega bi poslal v zapor.
Govorim o wanbee dirkaču. Najslabši dirkač v pravem pomenu besede zna shendlat en zdrs.

Tamle, kjer je tale BMW letel s ceste je omejitev 80, tko da tisti drog ni nič takega.

Potem pa napšiši wanabe ...
Najslabši pravi dirkači niti približno niso soma, ko začne zadnji konec bežat, jih poznam par takih.
80 ali 180 je vseeno, taka roba ne sodi ob cesto. Narejeno mora biti tako, da se odlomi (kot prometni znaki). Če ne more biti, potem mora biti zaščiteno z ograjo.
Ma daj nehaj no, 99 procentov ljudi ni pomislilo na prave dirkače, tko da si ti zaj....

Pol bi moral bit vsak obcestni drog tak, pa veš da ni.