Trenje, trenje - probaj ti na suho z batom gor pa dol.
ON:
Ne vem ali ima stil jadranja (z ali brez skolpke) res tako velik vpliv - bolj pomembno je hitro (seveda ne tak, da gredo kolesa v prazno) doseči potovalno hitrost, le to poskušati čimbolj konstantno vzdržaveti BREZ zaviranja z zavoro (popolnoma nekoristna poraba energije) - konstantno potovalno pa dosežeš najlažje z zadostno varnostno razdalje in predvidevanjem v prometu.
Seveda mora biti vozilo tudi izpravno (ne, da se kaki lager greje in zavira), okna zaprta, nepotrebna navlaka umaknjena iz strehe in da je seveda motor pravilno nastavljen, ter da so gume ustrezno napolnjene (napol prazne pomenijo +5-8% pri porabi!).
Sam stil jadranja (s ali brez sklopke) potem še prinese kakšen procentek, dva.
Glede hirtosti in porabe - ne vem kaj je treba tu razglabljati - višja kot je hitrost višja je poraba - hebi ga zračni upor je pač funkcija kvadrata hitrost.
Pa še ne nekaj je treba biti pozoren - varčna vožnja ni nujno ekonomična vožnja. Ekonomična vožnja pa je zame vožna s katero bom najhitreje možno, varno, brez nepotrebnega napora in z čimnižjim stroški prišel od A do B. To pa pomeni, da se bom na isti trasi ob različnih pogojih različno obnašal - načeloma pa nikoli tako, da se bom ob gužvi "zaletaval" - škoda živcev in nenazadnje tudi denarja, čas sem pa itak že zgubil, tistega malo, ki bi si ga povrnil z "divjanjem", pa bom itak spet zgubil, ker so bom moral na cilju "skulirati".