Vpliv hitrosti na porabo

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Razlaga pa?

(Zdajšnji varnostni sistemi potrebujejo odklopljen motor. Sprobasj samo abs na napol zaledeneli cesti).
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
Ko zaviraš tako močno da kolesa blokirajo moraš tako ali tako stisnt sklopko, drugače ti avto crkne, vmes prestaviš v ustrezno nižjo prestavo in ogenj iz ovinka.

Sicer pa v prestavi je avto bolj stabilen, hitrost se mu hitreje znižuje in ripravljen je na vožnjo naprej. Če si prebral tisto povezavo iz wikipedije, je v nekaterih državah celo prepovedana vožnja v leru. Čeprav potem omenjajo vožnjo po klancu navzdol.

Poleg tega, če coastaš v prestavi, dokler ne pade pod 1200 obratov, avto ne pokuri nič bencina. Če coastaš v leru pokuri nekaj bencina.
Coastanje v leru pride v poštev samo na AC, kjer je nek dolg klanec, po katerem bi v prestavi zgubljal hitrost in oviral promet, v leru je pa ne.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
zmaga.gif


Končno en napisal glede coastanja, da ni nujno met v leru oz. to je edini način kako jaz kdaj coastam. Imam v bljižini eno dolino, kjer 5km gre v leru, če pa imam v prestavi, pa recimo trikrat pošlatam gas in spet spustim naprej. Jaz mislim, da skurim manj če imam v prestavi, sploh poleti s klimo na polno.
grin1.gif
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
ksz

Za prihranek pa lahko visite na Alterju. Ker ste prišparali ravno za štrom za 10 minut na računalniku.
tongue-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Zdaj se zjasni kaj bi rad povedal...preberi tvoj predzadnji odgovor in prvi stavek zadnjega odgovora.

Govora je o krizni situaciji...ne o normalni vožnji. Tako abs kot esp bolje opravljata svojo nalogo če je motor odklopljen ( o tem je bilo govora).

V normalnih situacijah vemo da se ta dva sistema ne vklapljata.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
Aha zdej je govora o krizni situaciji. Kot sem razbral iz tvojega odgovora sem razumel da želiš povedati da je bolje coastat v leru ali s pritisnjeno sklopko, kot v prestavi.
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

sami alter privatniki z makinami
hysterical-1.gif
mi ne pade na kraj pameti..
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Saj posledično tudi to drži
wink-1.gif


Načeloma tudi jaz dajem v ler pravočasno nasmesto da bi stiskal zavoro...

Je že pred mano eden dobro napisal...izven naselja 100 ka (da pustiš za sabo 80 brzece) potem pa pred naseljem lepo v ler in odjadraš noter...če si še prehiter enostavno daš v prestavo (IV) in na tak način pribremzaš na 50 km/h.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.720
80
48
Moj point je samo, da v prestavi je poraba 0, v leru pa pač kuri nekaj, če imaš klimo še več. In če se že ukvarjaš s tem, zakaj se nebi bolj efektivno.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.293
1.920
113
Da se ne ponavljamo...smo prišli do zaključka da v leru prideš konkretneje dlje kljub nekaj porabi kot v prestavi z nič porabe.

Jaz imam najnižjo porabo če ni nikogar pred mano...tako lahko vozim na način da izkoriščam relief pokrajne po kateri se vozim (recimo dnevno vožnja na šiht). Na razdalji treh kilometrov trikrat pospešim. Če bi se vozil v prestavi bi po 300 metrih moral drzat gas to isto razdaljo.
V prestavi pač voziš ko želiš zaustavljanje oz. ne želiš povečevanja hitrosti...hujsi klasnec. Ko je govora o minimalnik naklonih lahko z maso 1,5 tone hudo veliko prevoziš v leru.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Cakam da bodo start/stop sistem naredili tudi za med voznjo. Tako bodo se za 20g/km znižal co2.

sej so ga! vw 1.4 tsi ze "odklaplja" cilindre (2/4) med voznjo.
hysterical-1.gif
Mene zanima kako to vpliva na hlajenje bloka in glave motorja, mazanje ipd... in kako se racunica v idealnih pogojih 4dcl na 100km izide... ampak vse za alter jadralce.

Active Cylinder Technology (ACT)

BlueGT is a new series of petrol engines that has been developed. The engine range consists of 1.0, 1.2 and 1.4 litre engines. The outstanding technical aspect of the new engines is the active cylinder Technology (ACT). Volkswagen is the first carmaker to implement this fuel saving cylinder deactivation technology on four-cylinder engines, as it was previously the preserve of large eight or 12 cylinder engines. Shutting down the second and third cylinders during low and medium load states reduces fuel consumption in the EU driving cycle by about 0.4 l/100 km.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
kaj, kako vpliva na hlajenje in mazanje? mazanje je enako, hlajenje je pa kvečjemu še boljše, ker je polovico delovnih taktov ( zgorevanja goriva) manj.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Trenje, trenje - probaj ti na suho z batom gor pa dol.
evil.gif


ON:

Ne vem ali ima stil jadranja (z ali brez skolpke) res tako velik vpliv - bolj pomembno je hitro (seveda ne tak, da gredo kolesa v prazno) doseči potovalno hitrost, le to poskušati čimbolj konstantno vzdržaveti BREZ zaviranja z zavoro (popolnoma nekoristna poraba energije) - konstantno potovalno pa dosežeš najlažje z zadostno varnostno razdalje in predvidevanjem v prometu.
Seveda mora biti vozilo tudi izpravno (ne, da se kaki lager greje in zavira), okna zaprta, nepotrebna navlaka umaknjena iz strehe in da je seveda motor pravilno nastavljen, ter da so gume ustrezno napolnjene (napol prazne pomenijo +5-8% pri porabi!).
Sam stil jadranja (s ali brez sklopke) potem še prinese kakšen procentek, dva.

Glede hirtosti in porabe - ne vem kaj je treba tu razglabljati - višja kot je hitrost višja je poraba - hebi ga zračni upor je pač funkcija kvadrata hitrost.

Pa še ne nekaj je treba biti pozoren - varčna vožnja ni nujno ekonomična vožnja. Ekonomična vožnja pa je zame vožna s katero bom najhitreje možno, varno, brez nepotrebnega napora in z čimnižjim stroški prišel od A do B. To pa pomeni, da se bom na isti trasi ob različnih pogojih različno obnašal - načeloma pa nikoli tako, da se bom ob gužvi "zaletaval" - škoda živcev in nenazadnje tudi denarja, čas sem pa itak že zgubil, tistega malo, ki bi si ga povrnil z "divjanjem", pa bom itak spet zgubil, ker so bom moral na cilju "skulirati".
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Samo to_ kakšno trenje? a če ti prekineš dovod goriva na cilinder, ni mazanja? maže olje, ki ga poganja črpalka...osnove fantje, osnove.
rolleyes-1.gif