Zimske gume za vožnjo v toplih dnevih

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Mislim ,da gre tukaj bolj za vprašanje povezano z denarjem.Zakaj folk sploh to sprašuje .??Pomojem zato ker ni denarja za letne gume .
V času razcveta pomojem tkšnih vprašanj ni bilo.

Sicer bi pa glede na luknjaste in razrite ceste po pretekli zimi rabil gume ,ki ti bodo preživele udarce v luknje ne pa kako se avto drži v ovinku in kako te pri 80 na uro odnese ,če se držiš omejitev.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.266
1.896
113
Citat:
Uporabnik paci pravi:
Mislim ,da gre tukaj bolj za vprašanje povezano z denarjem..
pa saj če drugače pogledaš ninič dražje (le več dela imaš)

zdaj ali kupiš 2 kompleta zimskih gum (npr. v 3 letih) ter jih drgneš pozimi in poleti ali kupiš 1 letni in 1 zimski komplet, ki ju prav tako pokuriš v 3 letih.

v čem je razlika?

Edino kar je je to, da rabiš dodaten komplet felten...ki pa pač reskiraš ob nakupu avta...pa še to ni nikakršen strošek.

Pa najbolj smešno mi je ravno to, da imajo stalno npr zimske gume ravno tisti ki delajo veliko kilometrov....ko je najbolj jasno, da bi ravno tak moral poskrbeti za svojo varnost (oz. eksistenco, ako je odvisen od uporabe vozila).
 

zomirp

Fizikalc
20. maj 2008
2.993
0
36
Lj - Vič
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik paci pravi:
Mislim ,da gre tukaj bolj za vprašanje povezano z denarjem..

Pa najbolj smešno mi je ravno to, da imajo stalno npr zimske gume ravno tisti ki delajo veliko kilometrov....ko je najbolj jasno, da bi ravno tak moral poskrbeti za svojo varnost (oz. eksistenco, ako je odvisen od uporabe vozila).

Če leti name, le to ne drži.
Povedal sem, kakšne razlike med letnimi in zimskimi gumami sem poleti opazil.
(mislim, da je trust to tudi spraševal).

Se pa ne splača imeti zimskih poleti, ker se preveč obrabijo oz. uničijo.
nahrung002.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
jeseni kuplene wintersport m3 in nimajo za burek proti 06 letniku firestone fire nekaj. obojne gume na istem tlaku pa z zimskimi kot na oblaku plavaš po cesti z letnimi pa se dejansko drži. kaj vam ni jasno res nevem
 

Grikos

Pripravnik
21. jul 2007
386
0
16
Citat:

meni pa ni jasno kako so vaši očetje in dedje preživeli, ko so vozili po 10 let stare Tigar in Obiliæevo. Zavore so mel bobnaste, airbaga nobenga, za varnostno kletko pa še slišal niso.

Imeli so srečo, poglej si malo razmerje med številom nesreč in mrtvimi leta 1970 in primerjaj z leti 2000+ pa ti bo vse jasno.
Tehnološki razvoj rešuje življenja!
wink-1.gif


leto št. nesreč mrtvi
1970 8.300 620
1971 8.672 644
1972 8.413 625
1973 8.500 701
1974 7.936 557
1975 8.192 596
1976 8.001 587
1977 8.911 680
1978 7.951 729
1979 7.537 735
1980 6.941 558
1981 6.499 565
1982 6.866 569
1983 6.070 527
1984 5.546 492
1985 5.481 464
1986 5.942 504
1987 6.364 558
1988 6.085 551
1989 5.825 554
1990 5.177 517
1991 5.479 462
1992 5.781 492
1993 6.290 493
1994 6.552 505
1995 6.198 415
1996 6.020 389
1997 6.650 358
1998 5.600 311
1999 6.702 335
2000 8.294 314
2001 9.091 278
2002 10.065 269
2003 11.584 240
2004 12.451 274
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.266
1.896
113
splošno rečeno !
grims-1.gif


.................................................

tudi jaz, zdaj ko sem zamenjal iz zimskih na letne (identična feltna 185/60 R 14) je vožnjaneprimerno boljša...manj hrupa, v ovinkih ni spodvijanja, boljša vodljivost.

Tako da..razen za kakega ateja, ki dela par tisoč km letno (pa še to v nedeljo) je menjava gum 'mus' (poleg atejev še mojo mat - v 4-ih letih 6.000 km
evil.gif
).
 

Rogue

Pripravnik
26. avg 2009
89
0
6
Ta tema je sicer že precej stara, vendar bi nekaj dodal. Jaz naredim nekje 12-15 tisoč kilometrov na leto ne delam in ugotavljam, da se mi sploh ne splača imeti dveh setov gum. Letos sem mel na avtu 3 leta stare letne gume Pirelli 3000 in so bile že popolnoma neuporabne, kljub precejšnjemu profilu. Ob dežju me je bilo povsod polno, tako da sem začel vozit prav po jajcih. Pa tudi na suhi cesti so zanič, kar sem zadnjič ugotovil. Namreč pri višjih hitrostih je bila zadeva taka - si začel zavijat, pa avto sploh ni držal smeri, ampak te je neslo ven za kakega pol metra.
Zadnjič sem na nepoznani cesti bolj na široko vzel en oster ovinek, ker mi je nasproti prišel en malo čez črto. Pa potem, ko sem že bil sredi ovinka, sem videl, da je na desni pred ograjo še pločnik. Sem še bolj namotal, in itak - avto je kar rinil iz ovinka, ker gume niso držale smeri. Tolk, da sem malo zajahal robnik in uničil eno gumo, zaradi nizke hitrosti (40 km/h) k sreči kaj drugega nisem poškodoval.
Ker se trenutno ne vozim veliko se mi zdi brezveze kupovat nove gume, pa sem si kar zimske gor namontiral. Lahko rečem, da sploh ne morem verjet, da so za vozit boljše kot moje bivše 3 sezone stare letne gume. Dejansko je avto bolj odziven, če sunkovito zavijaš. Ne morejo se sicer primerjati z novimi letnimi, ampak jaz recimo si ne mislim vsako drugo leto menjat gum.
Raje potem vozim zimske celo leto, pa jih menjam na 2, 3 leta, kot pa, da mam 2 seta, pa jih gonim 5 let.
Ne vem no... Jaz sem resnično razočaran nad letnimi gumami, vsaj temi, ki sem jih imel. Prvi dve leti so bile dobre, potem pa samo še za na odpad. Ko sem letos aprila namontiral letne gume, namesto zimskih, sem opazil, da so na dežju letne slabše od zimskih. Prvo leto so bile na mokri ceste letne gume 1A, drugo leto nekje tam-tam, letos - tretje leto - pa so bile zimske že občutno boljše.
Zimske gume mam stare 2,5 leti. Te 3 leta stare Pirellijeve letne so pa takrat na testih dobile ne vem kok nekih zvezdic ... na jih dajo po treh sezonah še 1x na test, ne bodo dobile niti ene.

P.S.
Pa še tole ... Kakšne so ceste pri nas, mislim da veste. Jst mam VWja, ki ni ravno sinonim za neko mehko podvozje. Ko sem premontiral gume, sem mislil, da sem se iz 30 let starega fičaka presedel v ne vem kakšno limuzino. Sem že pozabil, kolk so zimske gume bolj udobne. Kot, da bi se vozil v fotelju. Sem avtomatsko že kar bolj sproščen med vožnjo pa mi je lažje bl na easy vozit. Morda se sliši trapasto, ampak to so moji občutki.
 
Nazadnje urejeno:

hovi

Pripravnik
25. jul 2007
565
0
16
tudi jaz mislim, da ni nič narobe če imaš poleti zimske gor, seveda ne prestare, preveč obrabljene ali pa neke najcenejše kar se jih da dobiti. ljudje preveč gledajo na razne številke na testih na netu in potem ko vidijo te teste ali pa koga drugega slišijo praviti o njih še sami to trajbajo naprej, čeprav nimajo nobenih izkušenj. sam sem se lani vozil od aprila do junija z novimi michelin zimskimi gumami na meganu in pa od lanskega novembra pa do letos junija, ko sem avto prodal. sem precej divji voznik, ampak lahko rečem, da so se gume čisto vredu držale v ovinkih in tudi zavorna pot ni bila kaj opazno krajša. vglavnem niti enkrat ni prišlo do situacije, da bi bil avto zaradi zimskih gum kaj manj obvladljiv. kar se pa tiče močnega zaviranja pri visokih hitrostih v dežju, pa ti tudi najdražje letne gume drsijo in je pač treba biti bolj previden. in če so bile meni vredu in sem vse prej kot "nedeljski" voznik, potem ne vem zakaj bi večina ljudi, ki vozi po omejitvah ali še bolj počasi, jamrala, da so premalo varne, da imajo previsoko zavorno pot, da se ne držijo ceste itd.. sam imam sicer vseeno raje še posebej letne gume, ampak ne iz razloga ker bi bile bolj varne, ampak ker so tišje in ker pač se mi je vseeno boljši filing voziti poleti z letnimi
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Jaz sem tudi letos pustil gor zimske gume in je vožnja veliko bolj "sigurna" kot je bila lansko leto z enako starimi letnimi. So pa gume stare 4-5 let (6 mm) in so po letih že primerne za menjavo. Opažam, da letne gume z leti veliko hitreje izgubljajo oprijem, kot zimske.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Jst tu pameten sem
grin1.gif

Mam oba kompleta, zimske GY UG7+ in Letne Fulda exspresso (mislim da se tko napiše). Ker delam nad 20000 se pozna in splača met oba kompleta. S Fuldo sem več kot zadovoljen. Malo manj s GY, ker ko se malo zrabijo, je ****** oprijem. Vsaj na dolgih avtih s prvim pogonom.
Letne so le letne. Tudi po dežju ni težav. S zimskimi je dobro furat, ker je poraba manjša. Pri meni za dobre pol litra. Kar pa se bremzanja tiče v sili, majo pa absolutno prednost letne. Poleti sploh, pozimi, če je suh asfalt pa tudi, le malenkost.
Sem enkrat probal s novimi letnimi po snegu
ne-ne-1.gif
. Komaj speljal. Vsaj s Fuldinimi. Kake so druge ne vem.

OFF:
Že avgusta se menimo o zimskih gumah, okolica mene na polno daje fasade gor, tudi mi
grin1.gif
 

BigBoss

Pripravnik
12. okt 2007
192
0
16
Posavje
SJTV1 je napisal, da so na TESTU izmerili od 10 do 20% daljšo zavorno pot z zimskimi gumami poleti.
Recimo, da je hitrost 100km/h in zavorna pot avtomobila z letnimi gumami 40m. Pri 20% več to pomeni 48m z zimskimi. Zdej pa recimo, da ti na cesto skoči otrok 42m pred vozilom. Z letnimi se ustaviš, medtem ko ga z zimskimi lepo povoziš. Potem pa povejte, če se splača...
 

BigBoss

Pripravnik
12. okt 2007
192
0
16
Posavje
To številko sem omenil, ker se pač zavorne poti ponavadi merijo od te hitrosti. Lahko si pa analogno zmanjšaš številke (samo linearni račun ne bo dovolj).
Skratka, če te (ali pa koga drugega) letne gume rešijo samo enkrat, je investicija v njih več kot povrnjena.

p.s.
Imam kolega, kateremu sem moral isto v glavo vbijati, pa se ni dal...
...vse dokler ni enkrat nekoga od zadaj nabasu, ker se ni pravi čas ustavil. Takoj zatem je šel nabavit nove gume.
 

Rogue

Pripravnik
26. avg 2009
89
0
6
Temu jst ne oporekam... Če bi dal na avto nove letne in nove zimske, si ne upam trditi, da z zimskimi zavorna pot ne bi bila daljša.
Bi me pa zanimal test zavorne poti z 2 leti starimi zimskimi in 3 leta starimi letnimi nekega povsem povprečnega cenovnega razreda. Recimo te moje 3 leta stare Pirelli gume... Profila kar ga češ, 6mm komot.... lani poleti sem jih zelo malo rabil, ker sem bil v bolnici in se nisem dosti vozil. Oprijema nikakršnega, guma trda kot cement.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Yo, lahko me najdeš na porabi.com in vidiš po datumih. Verjetno vpliva to, da poleti klima skoz lauha, letne so šerše, kak tovor je več.,...