Velikost pnevmatik in poraba, 15 vs. 17

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
Recimo nova Micra ima take podatke

dCi 90 4-valjni turbo dizelski, 1461 cm3 66 kW pri 4000 vrt/min in 220 Nm pri 2000 vrt/min 5-stopenjski ročni 179 km/h in 11,9 s od 3,2 do 3,8 l/100 km; od 85 do 101 g/km CO2

torej ista mašina ima lahko kombinirano porabo od 3,2 do 3,8, odvisno od pnevmatik. in AFAIK bojo morali vsi proizvajalci navajati porabo za vse velikosti pnevmatik, ki so na voljo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
Se vedno sem mnenja da bolj kot velikost pnevmatik (pri obsegu v rangu +-3%) na porabo vpliva sam model gume (zakaj pa mora biti guma označena z razredom porabe goriva !), profil gume (letni, zimski), temperatura, vreme (dež...)...
Ne verjamem da velikost gume vpliva na skoraj 20% višjo porabo goriva / podatki od micre).
Ker velikost pnevmatik bi rekel da vpliva bolj na "pospešek" kot pa na porabo.
 
Nazadnje urejeno:

elo

Dr. Rodilnik
4. sep 2007
1.630
4
38
malo tukaj malo tam
energija (ki jo daje gorivo), ki se porablja pri določeni hitrosti je odvisna samo od vlečne sile pri tej hitrosti.
na to ne vpliva število obratov gum v minuti pač pa samo kotalni upor, če se že omejimo na gume.


zimske gume so mehkejše in se bolj mečkajo, poleg tega imajo lamele ob vrtenju večji zračni upor kot bolj "gladke" letne gume.

večje gume imajo ponavadi tudi večjo maso, pospeševanje slednje tudi vpliva na porabo.

dosti je takih, ki z zimskimi gumami na jeklenih platiščih uspejo znižati porabo glede na težka letna lita platišča in letne gume.

to je to, kar se gum tiče...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Zime in poletja ne moreš primerjat, sploh pa v Priusu ne. Jaz imam 15" obe sezoni in je pozimi poraba najmanj 0,5 l višja, več imaš kratkih ali mestnih voženj večja bo razlika, zaradi preprostega vzroka - gretje motorja in nato še kabine. Tudi če delaš 100 km po AC je še vedno kar občutna razlika.

Drugi problem je da za 17" nimaš neke dobre izbire eko gum, ker je to bolj "športna" dimenzija kot pa 15". Jaz sem šel iz A/A gume z najmanjšim kotalnim uporom na trgu na C/A in je kar razlika, sploh pri počasni vožnji, kjer avto mora premagovati skoraj samo kotalni upor, razlika na AC je nižja, saj naraste delež aerodinamičnega upora.

Število obratov gume res ne vpliva na porabo, vpliva pa na to kako si izračunaš porabo na prevoženo razdaljo, saj razdalja ki jo nameriš ni enaka, 17" pri Priusu imajo 1,5% manjši obseg in boš s tem gumami nameril tudi 1,5 % večjo prevoženo razdaljo kot na 15". Tlak v pnevmatikah tudi vpliva na prevoženo razdaljo, sicer ne veliko ampak razlika je dovolj velika da nekateri avti to razliko uporabljajo za indirect TPMS. Če se prav spomnim bo guma napolnjena na 3 bare imela že blizu 1% razlike napram tisti na 2,2 bara, torej z višjim tlakom zmanjšaš kotalni upor ampak izmerjena razlika v porabi na razdaljo bo 1% nižja od dejanske.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Noben še ni omenil teže feltne in pa tudi gume. 18 col feltna ima lahko 12kg ali pa 8.

Trenutno imam zimske 17" BBS, ki jih lahko moja prenaša okoli. 4kg nevzmetene mase na vogal je 1 velik dec manj v avtu.

Jaz sem, beri zgoraj. Sicer maso, ker stvari imajo maso, ne teže (masa->kg, teža->N)
evil.gif
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Se vedno sem mnenja da bolj kot velikost pnevmatik (pri obsegu v rangu +-3%) na porabo vpliva sam model gume (zakaj pa mora biti guma označena z razredom porabe goriva !), profil gume (letni, zimski), temperatura, vreme (dež...)...
Ne verjamem da velikost gume vpliva na skoraj 20% višjo porabo goriva / podatki od micre).
Ker velikost pnevmatik bi rekel da vpliva bolj na "pospešek" kot pa na porabo.

Jaz pa kar verjamem. Daj si na gorsko kolo 1.7, 2,1 pa 2,5 gume pa mi povej ali čutiš kaj razlike pri porabi
smile-1.gif
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Seveda je razlika, ker je 2.5 guma širša od 1.7 in ima večji kotalni upor. Težje goniš zaradi večjega kotalnega upora, ne zaradi večjega obsega gume. Zaradi slednjega kvečjemu malenkost težje pospešuješ in isto je pri avtu.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
In kdo je del na avtu iz 175 na 255 gumo?
Najbrž se res pozna razlika, ampak konec koncev se to vse skupaj meri v eno mestni cifri %. Na koncu mogoče res prides do skupne razlike v dvomestni cifri, ampak....če že tako gledamo na porabo....najmanj porabi takrat ko je v garazi, najmanj nas stane če ga nimamo in ga ne rabimo.
Ko sem jaz dol vrgel letne dunlopke, in montiral zimsko michelinke je šla poraba vsaj 5% gor. Ista dimenzija, podobni tlaki, podobne vožnje. Čakam da dam nov letni Set na avto, da vidim potem porabo. Pa letni set bo imel najbrž kako C,D, E, razred porabe.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik geronimo pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Se vedno sem mnenja da bolj kot velikost pnevmatik (pri obsegu v rangu +-3%) na porabo vpliva sam model gume (zakaj pa mora biti guma označena z razredom porabe goriva !), profil gume (letni, zimski), temperatura, vreme (dež...)...
Ne verjamem da velikost gume vpliva na skoraj 20% višjo porabo goriva / podatki od micre).
Ker velikost pnevmatik bi rekel da vpliva bolj na "pospešek" kot pa na porabo.

Jaz pa kar verjamem. Daj si na gorsko kolo 1.7, 2,1 pa 2,5 gume pa mi povej ali čutiš kaj razlike pri porabi
smile-1.gif

Tema ni o širini gume, ampak premeru platišča ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.277
1.216
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik geronimo pravi:
Ker avto ima pa pri različnih colah enako široko gumo?

Nisem šel brskat, ker ni relevantno. Če so širine različne, ima premer proti temu zanemarljivo majhen vpliv. Vprašanje je vilo o colah, ne o širinah, torej je treba predpostavit da so širine enake.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.003
-8.655
113
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
, sploh recimo mokra proti suhi cesti, ali pa že samo vlažna napram res mokri, je velika razlika.
Me zanima... Kakšno razliko v porabi opažaš med suho in vlažno cesto(sedaj, ko je vse presoljeno in pocasto)?
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Jeba je ko maš tako dimenzijo da nobena zimska guma nima deklarirane porabe pod C.

Konc koncev ti pol litra porabe na prevoženih 10000 km nanese celih 50 eur razlike.
 

DizzyReed

Shmoo
5. avg 2007
7.663
220
63
41
Ljubljana Moste
juretov.blog.siol.net
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik DizzyReed pravi:
, sploh recimo mokra proti suhi cesti, ali pa že samo vlažna napram res mokri, je velika razlika.
Me zanima... Kakšno razliko v porabi opažaš med suho in vlažno cesto(sedaj, ko je vse presoljeno in pocasto)?

v bistvu se pozna razlika samo, ko je res "frišen dež" in je dejansko malo več vode na cesti. kadar je pa cesta pač mokra, oz. vlažna, pa med suho in mokro oz. pocasto soljeno ni razlike, vsaj jaz je ne opazim. stalno sem nekje okoli 5.9 (cca. 70% je še vseeno AC vožnje), predvsem se konkretno pozna, če imam veliko kratkih voženj, in če avto stoji kakšno uro, potem ob zagonu motor laufa in se pozna to predvsem pozna na porabi.