Vojna pogonov v slabih in dobrih razmerah

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:

Manjša poraba, ker ni stalni 4x4

Lahko tole trditev pokomentiraš, razložiš? Vpliv stalnega/ nestalnega pogona na porabo goriva?
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.836
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik zino pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:

Manjša poraba, ker ni stalni 4x4

Lahko tole trditev pokomentiraš, razložiš? Vpliv stalnega/ nestalnega pogona na porabo goriva?

Jaz bolj malo vem o tem ampak nekoliko manjša poraba naj bi res bila z izklopljenim štirikolesnim pogonom, vendar vseeno to ni enako, kot pri popolnoma enakem vozilu z izključno 2WD. Pa še to le, če ima vozilo možnost popolnega izklopa tudi vseh prenosov pogona. Baje!! Tako sem le slišal od ljudi, ki vozijo 4x4 in so bolj v tej sceni.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Kakšen izklop vseh pogonov? baje je najmanjša poraba, če čisto izklopiš motor in jadraš..
smile-1.gif
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.836
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Kakšen izklop vseh pogonov? baje je najmanjša poraba, če čisto izklopiš motor in jadraš ..
smile-1.gif

Zagotovo!
smile-1.gif


Jah, ne vem pač pogonov, ki poganjajo prednja kolesa..., da se nič drugega po nepotrebnem ne vrti, kot le kolesa. Tako mi je bilo nekoč na kratko razloženo, koliko je na tem pa pojma nimam, se ne spoznam in nisem nikoli preverjal resničnost teh izjav.. Vsekakor je pa pri porabi vse skupaj precej zanemarljivo.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Kakšen izklop vseh pogonov? baje je najmanjša poraba, če čisto izklopiš motor in jadraš..
smile-1.gif

Točno, vgasnjen žere najmanj.

Poraba pri bmw z 2pogonom in 4xdrive je razlika zaradi teže materiala katerega je več pri xdrive, cca 100 kg večja teža pri xd daje večjo porabo. Zato dvomim da je pri enem đipu manjša poraba če imaš ročno vklopljeno 2wd in večja če imaš 4wd.
Enako pride večja poraba za avtomatski menjalnik, saj je teža večja za 150kg kot pri ročnem.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jasno je poraba višja, saj so izgube konkretno večje.

Ne vem pa koliko modernih avtov ima sploh še gumb za izklop 4x4. Izgub na prenosih ob takem izklopu potem ni, jasno pa nekaj dodatne teže materiala do zadnje osi ostane.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Jasno je poraba višja, saj so izgube konkretno večje.

se pravi da bi pogon na eno kolo bil najbolj prijazen denarnici?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tako je...

Res težko za razumet? Vsak prenos je neka izguba, pri tvojem banalnem "primeru" je to zelo majhna razlika je pa.

Googlaj drivetrain losses. Teh izgub je polno na različnih mestih, tako da bi morali natančneje definirat o čem čvekamo, da ne bo kdo "pameten".
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Ne, ni težko razumet. Minimalna razlika sigurno je zaradi izgub, minimalna, ki je verjetno niti ne zaznaš. Govorice o manjši porabi 1l med 2wd in 4 wd pa ne izhajajo iz teh izgub.
Se pri 4wd enako vrti vse v pogonskem sklopu kot pri 2wd, le da pač 2 nista gnani
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.042
1.262
113
42
A veš da motor lažje obrne 2 kolesa kot 4 ane....

sicer pa babi ma kaškaja pa je izklopljiv 4x4 pa še nikol nikjer nista z dedom ostala. Pa živita "v hribih"
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
To je pa odvisno od izvedbe kot omenjeno npr. Subaru Justy stari je mel knof na prestavni, dokler nisi stisnil 4x4 knofa je bil avto popolnoma sprednji pogon brez dodatnih izgub na prenosu.

V mnogih izvedbah se pa vse skup tudi do zadnjega para stalno vrti in tako jasno pride do višje porabe, tudi če ti niti 1x ne zdrsne in ni prišlo do potrebe po 4WD. Sicer pa to ni vedno samo za primer zdrsa, ampak napram FWD jasno pomaga tudi zadnji par koles pri vozni dinamiki in varnosti.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
če vzameš iz kanguja ali scenica 4x4 kardan ven bo avto občutno majn pil
smile-1.gif

se vozi ene par takih.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik turbobitch pravi:
A veš da motor lažje obrne 2 kolesa kot 4 ane....
"

2 kolesi morajo premaknit 1800 kg ali 4 kolesa premaknit 1800kg, razlika je kaka? motor lažje premakne 1800kg v kateri varianti?
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
če vzameš iz kanguja ali scenica 4x4 kardan ven bo avto občutno majn pil
smile-1.gif

se vozi ene par takih.
res je ja..in kje je smisel takega avta- prodaš 4x4 in nabaviš navadnega, če je že problem poraba.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Citat:
Uporabnik zino pravi:
Citat:
Uporabnik turbobitch pravi:
A veš da motor lažje obrne 2 kolesa kot 4 ane....
"

2 kolesi morajo premaknit 1800 kg ali 4 kolesa premaknit 1800kg, razlika je kaka? motor lažje premakne 1800kg v kateri varianti?
ja no, moraš računati upor celotnega dodatnega pogona, torej kardan, diferencial in še kaj v samem menjalniku, se ti ne zdi?
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Citat:
Uporabnik zino pravi:
Citat:
Uporabnik turbobitch pravi:
A veš da motor lažje obrne 2 kolesa kot 4 ane....
"

2 kolesi morajo premaknit 1800 kg ali 4 kolesa premaknit 1800kg, razlika je kaka? motor lažje premakne 1800kg v kateri varianti?
ja no, moraš računati upor celotnega dodatnega pogona, torej kardan, diferencial in še kaj v samem menjalniku, se ti ne zdi?

pa ja, razumem, ampak ko se diferencijal in 2 kardana vrtita in sta negnana in ko se vrtita in sta gnana- med tema dvema je razlika porabe zelo majhna. med ljudmi je velikokrat govora o razliki 1 liter+ porabe, če kupiš navaden recimo bmw ali pa xd in v tem primeru avta je tale razlika predvsem zaradi večje/manjše teže.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Kaksne avtomobile je imel peugeot lansko leto na rallyju dakar? Samo zadnji pogon
evil.gif
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Mah ja- imam 4x4 terenca, pa se mi zdi, da je poraba priblizno podobna kot primerljivi avti, kar se tiče teže in single pogon..itak je poraba odvisna od načina vožnje- lepa cesta in vožnja po omejitvah je znosno, AC in slabše strme ceste je pa užas..
grin1.gif