Zaviranje z menjalnikom (prestavami)

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Ravnokar smo s frendi debatirali, ko se recimo pribljižam rondoju, moram zavit levo, avto pred mano zavira, skratka
iz 60 moram upočasnit na 25-30, jaz to konstantno počnem z prestavami in skoraj nič bremze, recimo furam 60 v 4ti,
se približujem rondoju, in namesto da bremzam, ga kiknem v tretjo, z občutkom spustim sklopko, da obrati enakomerno
porastejo tam na 3 včasih 3,5k rmp, nato iz ovinka, rondoja v tej prestavi enakomerno pospešim za nekaj kilometrov,
ga kiknem v četrto in furamo dalje...

Je to ok za motor in menjalnik, al je boljše, da pri 60 pohodim bremzo, držim kuplungo, dam v tretjo nato spustim in pospešim?


Nisem povsem ziher, ker kolega sta govorila obratno, pa se načeloma oba spoznata na avte in mehaniko, rad bi pa vseeno
vozil tako kot avtu paše na dolgi rok.


Torej še enkrat:

Zagledam da se prižge rdeča, vozim 60 v četrti, kiknem v tretjo, z občutkom spustim kuplungo, po potrebi (odvisno od prostora)
nekoliko dodam bremze, kiknem še v drugo in nato ga nakoncu z bremzo (pri 10kmh) popolnoma ustavim.


Upam da sn kolko tolko razložil, sicer pa grem zdaj v mesto pa bom posnel kaj mislim.


Do debate smo prišli, ko smo leteli po AC, pa sem spregledal naš izvoz, kolega me opomni, pa sem ga prec fliknil v četrto in nato
v tretjo + pomoč z malo bremze, in sta rekla da se z menjalnikom ne bremza, jaz pa ga nimam ravno namena uničit v prvem letu....


Govora je za VAGov dizel motor/menjalnik.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.040
9.682
113
Delaš prav. Edino glej, da ko šaltaš dol, da v nižji prestavi ne nabije ravno v rdeče polje.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Za menjat navzdol je škoda sklopke, dejansko ti zaviraš s sklopko in ne z motorjem!
evil.gif


Pravilno je da pri menjanju navzdol daš vmesni gas oz. da izenačiš obrate motorja z obrati koles preden spustiš sklopko.

Torej prideš do križišča 60, stisneš sklopko, daš gas, vržeš prestavo dol in spustiš sklopko.

Ali je tako zaviranje škodljivo ali ne je pa vprašanje; motor, menjalnik in sklopka se več obrabljajo če tako počneš kot pa če zaviraš z zavorami (se pa potem zavore bolj obrabijo).
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Za avto je bolje to početi z zavoro, predvsem zato, ker je bremze zelo enostavno (in ceneje) menjati...

Zaviranje z motorjem je obvezno uporabljati samo pri spustih po dolgih klancih, da ne bi slučajno pregrel zavor... Ampak v normalnem mestnem prometu pač normalno bremzaš z zavoro, z menjalnikom delaš samo zato, da imaš, preden se ustaviš, avto v 2. prestavi...
(Btw. avtomatik pri normalni vožnji tudi dela približno tako - ne zavira z motorjem - pa je vse okej...
zmaga.gif
)
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Jaz že od nekdaj zaviram z motorjem, pa mi še na nobenem avtu ni šla sklopka.

Na servisih pa ne morejo verjeti, da mi na 100.000+ prvič menjajo zavorne ploščice.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Ti si zmešan. Če bi pozorno bral alter, bi vedel, da pravi vozniki preskakujejo prestave. Spelješ z drugo, potem pa prestaviš direktno v peto in gasa. Za bremzanje z menjalnikom sta namenjeni tretja in četrta prestava. Prva je samo za speljavanje v hud klanec, o statusu šeste pa še potekajo pogajanja.
Resno: jaz pri ustavljanju vozila prestavljam navzdol, ni pa tu nekega hudega bremzanja z mašino/menjalnikom. Na motorju sem se navadil, da pri prestavljanju navzdol mehko popuščaš sklopko, ker v nasprotnem primeru lahko pri motorju zablokira zadnje kolo, potem pa si lahko hitro v tistem ženskem organu med nogami.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Jaz tako bremzam od vedno...en kadett c mi je zdržal preko 300 000 kilometrov s tem da je bil že rabljen ko sem ga kupil.....acent ki pravite da je slab pa je zdržal 350 000 ko sem ga prodal pa je blo tudi vse ok...aja...ena astra je imele 130 000 ko je šla od hiše in zdaj ta druga ima nekaj čez 200 000 km...na nobeni astri nisem menjal sklopke še.

Ne vem...jaz sem tako navajen in mi je bolje tako z medgasom menjavat.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Čudi me naslov teme, ker temu se reče "strokovno" zaviranje z "motorjem"...
Jaz vedno tako vozim in enako, še nikoli da bi šla sklopka zaradi tega...
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Zaviranje z motorjem in vmesnim plinom je najmanj skodljivo za periferijo, ce je ze pomembno. Bo naliM in podobni kaj vec povedal, toliko iz mojih kamionskih izkusenj, kjer je pri 40 tonah obremenitve ze kar tezko narediti predimenzionirane komponente. Povprecen kamionar ima zal 5 let ljudske sole in zato ni ravno primeren sogovornik. Z domzalcanom vred...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Prekomerno zaviranje z motorjem ima za posledio uničenje ventilov oz. ležišč - ker pri zaviranju z motorjem NI vbrizga in se ventili matrajo na suho. Pri starih avtih je recimo tole bilo lahko kritično oz. je tak način vožnje kmalu vodil v generalko mašine (včasih se je precej več zaviralo z motorjem ker so bile zavore za en k...). Enako je pri tovornjakih, motorna zavora uničuje ventile (sicer je princip tam drugačen, ker se dejansko nabija kompresija preko meja motorne) zato se uporabljajo še dodatni zavorni mehanizmi.

Kako je pa pri sodobnih avtomobilskih motorjih bo povedal pa kak drug znalec, sam bi rekel da tist 1% ko motor malce bolj vrti ni tako kritično. Če menjaš še z vmesnim gasom pa sklopka ne trpi skoraj nič .. menjalnik se pa uničuje vsakič ko prestaviš pa še malo vmes, tako da ni pretirano za skrbet.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Prekomerno zaviranje z motorjem ima za posledio uničenje ventilov oz. ležišč - ker pri zaviranju z motorjem NI vbrizga in se ventili matrajo na suho.
Kaka je ta razlika za ventil?
Odpre in zapre. Zakaj je pomembno če je suho?

Sicer tako zaviranje se marsikje priporoča, tako da kar.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Prekomerno zaviranje z motorjem ima za posledio uničenje ventilov oz. ležišč - ker pri zaviranju z motorjem NI vbrizga in se ventili matrajo na suho.
Kaka je ta razlika za ventil?
Odpre in zapre. Zakaj je pomembno če je suho?

Sicer tako zaviranje se marsikje priporoča, tako da kar.

Klasične ventile maže gorivo, ki ima določene mazalne lastnosti in če goriva ni se ventili obrabljajo. Sodobni avti imajo sicer čuda tehnike, ampak na splošno bi vsaj pri klasičnih bencinski motorjih tole moralo veljat. Pri dizlih in pa bencinarjih z direktnim vbrizgom je tehnika vsaj na vbrizgu drugačna, pri izpušnih ventilih pa je enako.

Dokaz da se ventili uničijo če ni mazanja je pa predelava vozila na avtoplin - kolikor vem se mora uporabljat dodaten lubrikant drugače ti pri uporabi plina pobere ventile, če avto teče na "zrak" domnevam da je enako.

Pri zaviranju tudi ventili držijo kompresijo (dejansko je ventil najboljj obremenjen del pri kompresijskem taktu) in s tega stališča tudi trpijo (je pa res da trpijo enako tudi pri normalni vožnji pri enakih obratih kot pri zaviranju).
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Sem se sedaj peljal k frendu na kofe, pa sem zadevo vmes malo posnel, torej od zaviranja pred ležečim, prek križiščem,
v ostrem ovinku, pred avtom ki je počasnejši in pred rondojem. Nevem, nekak če me bremza motor imam občutek da imam
avto bolj pod kontrolo, bremze se ne rabijo skoraj nič, malo kvečemu pomagam da ga popolnoma ustavim, dostikrat tut
peljem 7 ljudi (ko sem imel zato primeren avto) in sem imel občutek da avto lepše in manj občutno ustavim.

Ko sem ponovno delal vozniško
redface-1.gif
in sem tako vozil z inštruktorjem, je rekel da je malo voznikov z izkušnjami ki tako
vozijo in tudi da kandidatom taka vožnja dela težave, zato jih niti ne sili, ker jih polovica še speljat nezna, kajšele primerno spustit
sklopko.

Večkrat vozim tudi kombi z 1000kg+ tovora in je tak način vožnje obvezen, sicer lahko na 10k km menjavaš zavore.

Posnetki niso bokve kaj ampak se vidi to o čemer debatiramo, vozil sem delovno mulo Caddy Maxy 1.9TDI 77kw.
Poraba pri tej vožnji je bila danes 5.9, nisem nivjal, nisem pa cincal. (ajde iz osterajha do MB sem vse sp*zdil)
smile-1.gif

Sicer pa sedaj ni bila demonstrirana eco vožnja ampak način da mi povete če je taka vožnja za motor/menjalnik ok ali ne.
(pozabil sem da se bi moglo slišat kako motor dela, ampak sej si na obratih lahko to prestavljamo da ni preglasno)






No pa še en nagrden video; priletim v mesto, pa kekci kar sred križišča delajo sceno neki revici v polotu, kok sem videl
je iz rondoja zavila iz notranjega pasa na izvoz in obtem ogrožala ostale
smile-1.gif
(prosim ne debatirajmo zdaj tega)
Obtem pa še mi je mondeo predmano skoraj naslonil se na odbijač ker mu je avto kar rinil nazaj
smile-1.gif


 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik Ralliart pravi:
ksz

Ok suhi ventili, pa sej avto dela na standgasu ko stisnes sklopko, torej se nemore rect da so suhi, kvecjemu ne dosti podmazani.

Ravno zadnjic poslusam debato ko se bere clanek iz revije da avto nima porabe goriva ko ga imas v visji prestavi pri voznji po klancu navzdol!? Ja nima velke porabe, ima pa se vedno standgas porabo ki je sicer majhna.

Pri el. vbrizgu dejansko pri določenih obratih (pri bencinarju tam od 1500 rpm dalje) ni več vbrizga goriva in posledično teče avto na "suho".