Tesla Cybertruck

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.901
6.064
113
Še nismo dojeli da je EV strel v prazno? Vsaj pri dosedanjih tehnologijah izdelave baterij, elektroenergetskih omrežjih itd...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.953
11.074
113
to je res, en je pač skočil v to, to noben ne oporeka... kako pa je skočil...je pa druga zgodba..
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.769
833
113
Še nismo dojeli da je EV strel v prazno? Vsaj pri dosedanjih tehnologijah izdelave baterij, elektroenergetskih omrežjih itd...
A še nisi dojel da je EV prava stvar že danes za nekje 20% populacije, v prihodnje bo to samo še raslo. Če se ti ne vidiš v tej zgodbi še ne pomeni da je strel v prazno.

Se pa nikamor ne mudi, s tem se strinjam, teorija je eno, produkt pa čisto nekaj tretjega. Bo treba še malo počakat, ampak smer je jasna. Pa sploh ne gre za reševanje planeta, ampak gre za to da je EV enostavno lahko boljši produkt.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Dejansko ima point. Elektroomrežje nikakor ni pripravljeno na rast EV, niti ne bo v doglednem času. Pa ne samo pri nas. Razgradnja litijevish celic je prav tako velik problem. Res je, da se litijeve celice reciklirajo, vendar ne reciklirajo samega litija. Ven poberejo žlahtne kovine itd. - pač kar se da s preprostimi kemijskimi postopki ločit od celice. In litija ni med njimi. Sicer se ga da izvleči oz. reciklirat, vendar je njegova reciklaža neprimerno dražja, zapletena in nevarna, kot je pridobivanje svežega litija. In tega tudi ni neomejeno.
Toyota sicer napoveduje predstavitev komercialne verzije njihovih solid state celic na OI v Toky-ju leta 2020. Na področju izboljšave litijevih celic (trenutnih) je bilo nešteto poizkusov in vsak je obljubljal "breaktrough" - a dalje kot od laboratorijske mize niso prišli. Pa tudi če (ali pa ko) bodo prišle zmoglivejše celice, z večjo gostoto itd. - kako boš to polnil? To pomeni ogromne količine energije v malem časovnem obdobju.

In za koga točno je EV "prava stvar?" Kaj so prednosti? Ajde, "zero emissions" (čerpav je to bullshit). Glasnost? V primerjavi z sodobnimi ICE ni več takšnih razlik oz. smo že na točki, ko je glavni vir hrupa v kabini hrup koles... Lahko polniš doma? Velja za mestno oz. primestno populacijo. Ki pa naredi koliko na mesec? 500 - 700km? To je 5 minut tankanja na mesec na črpalki. Tesle recimo ne boš polnil doma - ker nimaš priključne moči in je tako ne napolniš čez noč. Ostanejo Superchargerji, kjer pa si sept na slabše kot ICE - dalje polniš in tudi večkrat.
Glavni, nesporni, prednosti EV pogona sta točno 2 - ogromen navor praktično iz 0 in temu primeren pospešek. To je vse. In na to se tripajo vsi lastniki Tesel. Vsem ostalim je EV hype, ki ga lepo zavijajo v "zeleni" celofan. Saj imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."

Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.901
6.064
113
Verjetno se strinjava, da iz tega ne bodo delali humusa za rože. U nov vat aj min?
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.551
456
83
Zanimivo je kako so bile baterije še pred nekaj leti medijsko najbolj problematčen odpadek. Trenutno pa se kljub proizvodnji, ki se eksponentno vzpenja o tem sploh ne govori.

EV so pod črto orodje za delno očistit zrak v "večjih" mestih. Žganje kosti dinozavrov se pač odvija nekje "over the ocen" za njihovo proizvodnjo. Termo elektrarne pa so tudi večinoma malo odmaknjene od koncentriranih naselibin... Obnovljivih virov, ki so nezanesljivi pa je in jih bo za dober vzorec še lep čas. Jedrske pa itak noben noče.

Vidimo kako se gredo Nemci svojo "zeleno elektrko" in za kakšno ceno. Ko jim veter da 7% nazivne kapacitete kupujejo kar kdo da in kurijo termo na polno. Ko je prek 60-70% pa ponoči in prek vikenda plačajo, da kdo vzame energijo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Zakaj bi pa čez 15 let mogel baterije razgrajevat?
Biznis z odsluženimi baterijami bo čez 15 let zelo velik. In po moje jih ne bodo kaj veliko razgrajevali.

Stare celice lahko uporabiš za edino za "power bank," kar počne trenutno Tesla. In bodo to počeli, dokler ne pride do prvega požara. Ker tega ne pogasiš. Moraš vedet - eno je če se vžge iPhone, Samsung ali pa recimo en EV. To so "minor incidents." Ko se vžge power bank za naselje, pa je že pestro.

Razen če ne pogruntajo neke nove, še neznane, tehnologije reciklaže litija in razgradnje celic, pozabi ti na "veliki biznis." D o takrat bodo pa litijeve celico kot kemijsko nevaren odpadek.
 

kegelj

Fizikalc
30. apr 2012
407
98
28
Dejansko ima point. Elektroomrežje nikakor ni pripravljeno na rast EV, niti ne bo v doglednem času. Pa ne samo pri nas. Razgradnja litijevish celic je prav tako velik problem. Res je, da se litijeve celice reciklirajo, vendar ne reciklirajo samega litija. Ven poberejo žlahtne kovine itd. - pač kar se da s preprostimi kemijskimi postopki ločit od celice. In litija ni med njimi. Sicer se ga da izvleči oz. reciklirat, vendar je njegova reciklaža neprimerno dražja, zapletena in nevarna, kot je pridobivanje svežega litija. In tega tudi ni neomejeno.
Toyota sicer napoveduje predstavitev komercialne verzije njihovih solid state celic na OI v Toky-ju leta 2020. Na področju izboljšave litijevih celic (trenutnih) je bilo nešteto poizkusov in vsak je obljubljal "breaktrough" - a dalje kot od laboratorijske mize niso prišli. Pa tudi če (ali pa ko) bodo prišle zmoglivejše celice, z večjo gostoto itd. - kako boš to polnil? To pomeni ogromne količine energije v malem časovnem obdobju.

In za koga točno je EV "prava stvar?" Kaj so prednosti? Ajde, "zero emissions" (čerpav je to bullshit). Glasnost? V primerjavi z sodobnimi ICE ni več takšnih razlik oz. smo že na točki, ko je glavni vir hrupa v kabini hrup koles... Lahko polniš doma? Velja za mestno oz. primestno populacijo. Ki pa naredi koliko na mesec? 500 - 700km? To je 5 minut tankanja na mesec na črpalki. Tesle recimo ne boš polnil doma - ker nimaš priključne moči in je tako ne napolniš čez noč. Ostanejo Superchargerji, kjer pa si sept na slabše kot ICE - dalje polniš in tudi večkrat.
Glavni, nesporni, prednosti EV pogona sta točno 2 - ogromen navor praktično iz 0 in temu primeren pospešek. To je vse. In na to se tripajo vsi lastniki Tesel. Vsem ostalim je EV hype, ki ga lepo zavijajo v "zeleni" celofan. Saj imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."

Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
EVje se večinoma polni ponoči, ko je omrežje daleč pod obremenjenostjo. Trenutno omrežje brez težav zdrži nekaj 10. 000 EVjev. Več jih pa pri nas tako ali tako ne bo, ker je narod zaplankan.
Zadnjič mi nekdo reče kako bom z EVjem šel npr. na Nordkap. Seveda, ker z ICEjem sem pa tolikokrat šel do sedaj.
Slovenija je s svojo velikostjo idealna za EVje. Čudi me, da jih ni več.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

EV so pod črto orodje za delno očistit zrak v "večjih" mestih. Žganje kosti dinozavrov se pač odvija nekje "over the ocen" za njihovo proizvodnjo. Termo elektrarne pa so tudi večinoma malo odmaknjene od koncentriranih naselibin... Obnovljivih virov, ki so nezanesljivi pa je in jih bo za dober vzorec še lep čas. Jedrske pa itak noben noče.

To je spet en bullshit ekofašistov. Pred par leti so v Parizu prepovedali za en dan al koliko avtomobile z ICE, ker se je mesto utapljalo v smogu. Češ bomo izboljšali zrak (mimogrede, omejili so samo osbena vozila - busi, taxiji, tovornjaki/dostava - to je vse lahko nemoteno dalje vozilo. Pozabili so pa povedat, da smog ne pride od lokalnega prometa, ampak od okoliške industrije. Ali po domače - tudi če bi umaknil celoten promet iz Pariza, se bo na hladen, zimski dan še vedno utapljalo v smogu. Enak primer je kitajsko mesto Chngqing, mesto z 35 mio. prebivalci, kjer v januarju na sončen dan ne vidiš sonca. A ni kriv promet - kriv je "cluster" termoelektrarn par 100km višje ob reki in celoten smog prinese po reki...

Jedrska energija je edina prihodnost. Vendar nee v fiziji, temveč v fuziji, kjer se v zadnjih letih delajo veliki preboji...
 
  • Všeč mi je
Reactions: sixpower
I

Izbrisan uporabnik 474

EVje se večinoma polni ponoči, ko je omrežje daleč pod obremenjenostjo. Trenutno omrežje brez težav zdrži nekaj 10. 000 EVjev. Več jih pa pri nas tako ali tako ne bo, ker je narod zaplankan.
Zadnjič mi nekdo reče kako bom z EVjem šel npr. na Nordkap. Seveda, ker z ICEjem sem pa tolikokrat šel do sedaj.
Slovenija je s svojo velikostjo idealna za EVje. Čudi me, da jih ni več.

O čem ti to? Slovensko hrbtenično omrežje je do skrajnosti obremenjeno, transformatorske postaje v naseljih pa so že zdavnaj obremenjene nad svojo načrtovano vrednost.
 

kegelj

Fizikalc
30. apr 2012
407
98
28
O čem ti to? Slovensko hrbtenično omrežje je do skrajnosti obremenjeno, transformatorske postaje v naseljih pa so že zdavnaj obremenjene nad svojo načrtovano vrednost.
Še enkrat zate. Večina vozil se polni ponoči, ko je omrežje bistveno manj obremenjeno kot podnevi.
Če bi bilo omrežje že ponoči do skrajnosti obremenjeno, bi se podnevi sesulo, saj se takrat porabi še enkrat več elektrike kot ponoči.
 

Maiden

Fizikalc
7. nov 2007
766
183
43
100 let razvoja ICE poznamo, 100 let EV pa še ne, alternativa moram biti, tudi če ne zamenjaja ICE vozil. Baje je prihodnost EV v baterijah iz granita.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Potem pa še ekonomsko/gospodarsko.

EV v EU sponzoriraš 10k€ na komad najmanj, potem pa od njega ne dobiš trošarin, DMV in drugih omembe vrednih storitev kot so servis ipd. V Slo imamo kar veliko avto podizvajalcev in dvomim, da si lahko privoščimo veliko izgubo tukaj. Baterij verjetno ne bomo delali z našim nikljem, litijem ipd.?

Proizvodnja ene same baterije je izredno energijsko požrešna, uporabi se ogromno fosilnih goriv in raznih kislin ipd.

Zame je BEV top avto, ker sem se pripravljen zavoljo "prihranka" in višje moči odpovedat enostavnemu tankanju. Pri nas je štrom ŠE! poceni, dvomim pa da bo tako ostalo, če bomo kaj več EV spravili na cesto.

Elektroinfrastruktura je v riti, si pač delijo odlične plače in delajo študije to je pa to. Spomnite se žledu, ko je država morala takoj posodit par miljonov, da so imel za fakin štange in material ffs.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
O grafenu se že dolgo nabija, na voljo je že lep čas...pa "nič"?

Kar sem jaz gledal najbolj obetavne, da bodo kmalu na voljo ni bilo nič grafena omenjenega.

PS. Kmalu bomo "samo" pol leta stran od Toyotine obljube o solid state baterijah.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Grafen se je sicer izkazal za odličnega, problem je spravit to v proizvodnjo. Govorimo o nano-cevkah in z vsemi tolerancami, povezanimi z tem. Mislim, da bi naj bila plast grafena eno molekulo ali dve debela... Seveda se k temu (spet) postavi vprašanje polnjenja...
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Še enkrat zate. Večina vozil se polni ponoči, ko je omrežje bistveno manj obremenjeno kot podnevi.
Če bi bilo omrežje že ponoči do skrajnosti obremenjeno, bi se podnevi sesulo, saj se takrat porabi še enkrat več elektrike kot ponoči.

Da je omrežje ponoči pol toliko obremenjeno, kot podnevi, je veljalo morda 10 let nazaj. Dandanes je ta razlika zelo zelo majhna. In ja - število brwnoutov ponoči je v zadnjih par letih močno povečalo (na račun TČ). Daj še par 100 EV-jev v solato, pa imaš recept za katastrofo...