A še nisi dojel da je EV prava stvar že danes za nekje 20% populacije, v prihodnje bo to samo še raslo. Če se ti ne vidiš v tej zgodbi še ne pomeni da je strel v prazno.Še nismo dojeli da je EV strel v prazno? Vsaj pri dosedanjih tehnologijah izdelave baterij, elektroenergetskih omrežjih itd...
Zakaj bi pa čez 15 let mogel baterije razgrajevat?Se slišiva čez 15 let, ko bo treba te baterije razgrajevat. Do takrat pa čao!
Zakaj bi pa čez 15 let mogel baterije razgrajevat?
Biznis z odsluženimi baterijami bo čez 15 let zelo velik. In po moje jih ne bodo kaj veliko razgrajevali.
EVje se večinoma polni ponoči, ko je omrežje daleč pod obremenjenostjo. Trenutno omrežje brez težav zdrži nekaj 10. 000 EVjev. Več jih pa pri nas tako ali tako ne bo, ker je narod zaplankan.Dejansko ima point. Elektroomrežje nikakor ni pripravljeno na rast EV, niti ne bo v doglednem času. Pa ne samo pri nas. Razgradnja litijevish celic je prav tako velik problem. Res je, da se litijeve celice reciklirajo, vendar ne reciklirajo samega litija. Ven poberejo žlahtne kovine itd. - pač kar se da s preprostimi kemijskimi postopki ločit od celice. In litija ni med njimi. Sicer se ga da izvleči oz. reciklirat, vendar je njegova reciklaža neprimerno dražja, zapletena in nevarna, kot je pridobivanje svežega litija. In tega tudi ni neomejeno.
Toyota sicer napoveduje predstavitev komercialne verzije njihovih solid state celic na OI v Toky-ju leta 2020. Na področju izboljšave litijevih celic (trenutnih) je bilo nešteto poizkusov in vsak je obljubljal "breaktrough" - a dalje kot od laboratorijske mize niso prišli. Pa tudi če (ali pa ko) bodo prišle zmoglivejše celice, z večjo gostoto itd. - kako boš to polnil? To pomeni ogromne količine energije v malem časovnem obdobju.
In za koga točno je EV "prava stvar?" Kaj so prednosti? Ajde, "zero emissions" (čerpav je to bullshit). Glasnost? V primerjavi z sodobnimi ICE ni več takšnih razlik oz. smo že na točki, ko je glavni vir hrupa v kabini hrup koles... Lahko polniš doma? Velja za mestno oz. primestno populacijo. Ki pa naredi koliko na mesec? 500 - 700km? To je 5 minut tankanja na mesec na črpalki. Tesle recimo ne boš polnil doma - ker nimaš priključne moči in je tako ne napolniš čez noč. Ostanejo Superchargerji, kjer pa si sept na slabše kot ICE - dalje polniš in tudi večkrat.
Glavni, nesporni, prednosti EV pogona sta točno 2 - ogromen navor praktično iz 0 in temu primeren pospešek. To je vse. In na to se tripajo vsi lastniki Tesel. Vsem ostalim je EV hype, ki ga lepo zavijajo v "zeleni" celofan. Saj imamo enega uporabnika tukaj gor, ki je rožice sadil, pol pa jih je "pokosil z bencinsko kosilnico."
Edina prihodnost EV-jev je v kombinaciji z ICE. Vse ostalo je bullshit
EV so pod črto orodje za delno očistit zrak v "večjih" mestih. Žganje kosti dinozavrov se pač odvija nekje "over the ocen" za njihovo proizvodnjo. Termo elektrarne pa so tudi večinoma malo odmaknjene od koncentriranih naselibin... Obnovljivih virov, ki so nezanesljivi pa je in jih bo za dober vzorec še lep čas. Jedrske pa itak noben noče.
EVje se večinoma polni ponoči, ko je omrežje daleč pod obremenjenostjo. Trenutno omrežje brez težav zdrži nekaj 10. 000 EVjev. Več jih pa pri nas tako ali tako ne bo, ker je narod zaplankan.
Zadnjič mi nekdo reče kako bom z EVjem šel npr. na Nordkap. Seveda, ker z ICEjem sem pa tolikokrat šel do sedaj.
Slovenija je s svojo velikostjo idealna za EVje. Čudi me, da jih ni več.
Še enkrat zate. Večina vozil se polni ponoči, ko je omrežje bistveno manj obremenjeno kot podnevi.O čem ti to? Slovensko hrbtenično omrežje je do skrajnosti obremenjeno, transformatorske postaje v naseljih pa so že zdavnaj obremenjene nad svojo načrtovano vrednost.
Grafena, če smo malček bolj natančni Sem še eno črko popravil v granitu100 let razvoja ICE poznamo, 100 let EV pa še ne, alternativa moram biti, tudi če ne zamenjaja ICE vozil. Baje je prihodnost EV v baterijah iz graFita.
Še enkrat zate. Večina vozil se polni ponoči, ko je omrežje bistveno manj obremenjeno kot podnevi.
Če bi bilo omrežje že ponoči do skrajnosti obremenjeno, bi se podnevi sesulo, saj se takrat porabi še enkrat več elektrike kot ponoči.