Da odgovorim na originalno vprašanje. Sem namreč eden tistih, ki po
voznem pasu vozi pod 130.
To sem začel prakticirat, ko sem v svoj voz vgradil tempomat
Razlogov je več:
Najprej je tu poraba. Razlika med 110 in 130 je precejšnja, vsaj pri mojem avtu.
Potem so tu živci. Voziti želim namreč čimbolj tekoče in tako da oviram čimmanj ljudi. Razlog da sem svojo potovalno hitrost zmanjšal s 130 na 120 (po števcu) so bili predvsem raznorazni junaki naslednjih tipov, ki sem jih pri kruzanju s 130 srečeval vsakodnevno:
a) gumpec, ki ti prikruza za hrbet s svojih 130,5 in ti potem vozi 5 m za ritjo ne da bi te upal prehitet, ker bi to pomenilo prekršek (vožnja 135 po avtocesti)
b) gumpec, ki se te spravi prehitevat, ampak ne upa pospešit čez 130 zato se vozi vzporedno s tabo in za sabo nabira kolono.
c) gumpec tipa b, ki se sicer odloči da bo živel na robu in pospeši do 131, tako da te prehiti, ampak potem zavije s prehitevalnega pasu direkt pred tebe in zmanjša na 129, pomožnosti pa celo pohodi zavoro.
d) gumpec tipa b, ki ugotovi da te ne bo mogel prehiteti, zato kratkomalo zavije vate. To da moraš zavirat ko blesav da preprečiš nesrečo je zanj nepomembno. Na take junake sem k sreči naletel samo nekajkrat.
e) gospodom kamionarjem se približujem bistveno počasneje, tako da v nemalo primerih do takrat ko pridem do njih že končajo s svojim prehitevanje. Sami vsete kakšna je situacija, ko se jim približuješ s 150 - 160. Jaz še nisem doživel, da bi kamionar za trenutek prestavil odločitev da gre na prehitevalni pas, zaradi nepomembne malenkosti, kot to da je prehitevalni pas zaseden.
Skratka pri 130 je bilo nemogoče voziti brez stalnega izklaplanja tempomata, ali pa pospeševanja, kar pač pri 130 avtomatsko pomeni prekršek.
Pri 120(113-114 po gps u) je stvar bistveno drugačna. Vsi zgoraj našteti junaki te nekako že prehitijo in odblodijo naprej. Če naletim pred sabo na voznem pasu na počasnejšega (kamion) pač pospešim na 130 ali celo več, ter ga lepo tekoče prehitim, ko je prehitevalni pas prazen, tako da nikogar ne oviram. Časovna izguba zaradi počasnejše vožnje pa je itak zanemarljiva.
Skratka odkar vozim tako, je vožnja po avtocesti bistveno, bistveno manj stresna, pa tudi napoti nisem nikomur, ki se vsaj okvirno drži cpp ja, pa še "zelen" sem