Šaltanje preko dveh prestav

damo

Majstr
4. sep 2007
1.024
153
63
Iz pičke delate kapelco.

Še povprečna baba ma tolk občutka za šaltanje,da ji o tem ni treba zganjati znanosti.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
iz svinjske p33sde šrauf se reče
grin1.gif


pa povprečna baba ma lih toč občutka, da ve, kam vtaknit ročko za tankanje goriva, parkira pa tako, da mora pol cev okol avta vlačit.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Citat:
Uporabnik damo pravi:
Iz pičke delate kapelco.

Še povprečna baba ma tolk občutka za šaltanje,da ji o tem ni treba zganjati znanosti.

ne-ne-1.gif


Povprečna baba uporablja tretjo do 60, četrto za ostalo, peto pa samo na AC.
grin1.gif
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Ves, da veliko raje kupim avto od taksne povprecne "babe", kot od povprecnega janeza, ki se trudi na vse pretege voziti v katerikoli prestavi s 1000rpm, ker misli da spara. Potem pa beremo o zamasenih ERG ventilih, pocenih turbinah in zaribanih masinah pri 80k km...
 

gonilnik

gps navigator
23. jul 2007
651
8
18
50
Pri normalni vožnji se da čist lepo šaltati preko dveh prestav, s tem špraraš s sklopko menjalnikom porabo goriva pridobiš pa na hitrosti in to ob manjši porabi goriva.Seveda se še največ prišpara z opazovanjem daleč naprej pravilnim predvidevanjem in zadosti veliko varnostno razdaljo.In ja avto (moj megane caravan l 2000 1.4 16v) se prav lepo pelje z 1000 obrati.Pač koristiš navor in ne moč motorja
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.473
357
83
34
Malo off:

Kaj je bolje (ko recimo enega čakaš pred bajto): ugasnit motor al pustit, da laufa? Za okolje ga je bolje ugasnt, z vžiganjem in ugašanjem se avto "kvari", pri gorivu se tud najbrž pozna, če ga ugašaš? Pozimi ga itak pustim, da laufa, zarad gretja. Neumna stvar, ki me vseeeno zanima.
grin1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Malo off:

Kaj je bolje (ko recimo enega čakaš pred bajto): ugasnit motor al pustit, da laufa? Za okolje ga je bolje ugasnt, z vžiganjem in ugašanjem se avto "kvari", pri gorivu se tud najbrž pozna, če ga ugašaš? Pozimi ga itak pustim, da laufa, zarad gretja. Neumna stvar, ki me vseeeno zanima.
grin1.gif

Najbolj se splača splanirati prihod tako, da te ona čaka pred bajto in ne ti njo.
evil.gif


najsevekdonosihlače.press

Današnjim motorjem vžiganje ne "škodi" več toliko kot včasih - tako, da po mojem okolju (in porabi) na ljubo- ugasniti (vsaj jaz ugašam če vem, da bom čakal več kot ca. 2 minuti).
 

damo

Majstr
4. sep 2007
1.024
153
63
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
Citat:
Uporabnik damo pravi:
Iz pičke delate kapelco.

Še povprečna baba ma tolk občutka za šaltanje,da ji o tem ni treba zganjati znanosti.

ne-ne-1.gif


Povprečna baba uporablja tretjo do 60, četrto za ostalo, peto pa samo na AC.
grin1.gif


Ne vem, kje vi lovite povprečje, ampak moja se je brez straha vsedla v kombi in ga vozla, brez straha pelje avto+prikolico, je pa res, da ni tip ženske, kakršne opisujete tu na alterju (beri: ni butasta plehpička, ne teži svojem dedu, ni alergična na seks ali na delo, zna kuhat skoraj vse, razen mule in ve, da se cel svet ne vrti okoli nje).
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik damo pravi:
ni butasta plehpička, ne teži svojem dedu, ni alergična na seks ali na delo, zna kuhat skoraj vse, razen mule in ve, da se cel svet ne vrti okoli nje

ti pa idi znanstveno fantastiko drugam prodajat
grin1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.748
1.531
113
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Malo off:

Kaj je bolje (ko recimo enega čakaš pred bajto): ugasnit motor al pustit, da laufa? Za okolje ga je bolje ugasnt, z vžiganjem in ugašanjem se avto "kvari", pri gorivu se tud najbrž pozna, če ga ugašaš? Pozimi ga itak pustim, da laufa, zarad gretja. Neumna stvar, ki me vseeeno zanima.
grin1.gif

Ugašanje avtu prav nič ne škodi, da boš moral dati štarter obnoviti čez deset let pri 177k km in ne pri 182k km, je pa popolnoma vseeno. Z vidika porabe je smiselno ugasniti avto vsakič, ko boš stal na mestu vsaj 30 sekund. In vedno več novih avtov ima samodejno stop/start funkcijo, ki motor ugaša avtomatsko...
 
Nazadnje urejeno:

Chief_Wiggum

Fizikalc
24. jul 2007
1.064
3
38
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Pri normalni vožnji se da čist lepo šaltati preko dveh prestav, s tem špraraš s sklopko menjalnikom porabo goriva pridobiš pa na hitrosti in to ob manjši porabi goriva.

Daj mi tole prosim razloži.
bonk.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Ko menjuješ (držiš sklopko) avto ne pospešuje.
Če menjuješ dvakrat, avto dvakrat "na pospešuje".
Risba?
wink-1.gif


Za gorivo pa je vprašanje.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik damo pravi:
Iz pičke delate kapelco.

Še povprečna baba ma tolk občutka za šaltanje,da ji o tem ni treba zganjati znanosti.
Oh, prijatelj, kako se tu motiš, oh, oh in oh.

PS: Ena baba in povprečna baba sta dve različni stvari.
 

skorpy

organizatorka
18. jul 2007
7.801
0
36
41
ksz...

pa kakšne umotvore eni zganjate tle
bonk.gif
sej že po naslovu teme se vidi lahko, kdo jo odpira in kakšna bodo vprašanja. pa človek božji a ne znaš vozit mal z občutkom, da moreš čist vsako pi***jo tle gor spraševat, pa preverjat

@damo
aplauz.gif
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Citat:
Uporabnik skorpy pravi:
ksz...

pa kakšne umotvore eni zganjate tle
bonk.gif
sej že po naslovu teme se vidi lahko, kdo jo odpira in kakšna bodo vprašanja. pa človek božji a ne znaš vozit mal z občutkom, da moreš čist vsako pi***jo tle gor spraševat, pa preverjat

@damo
aplauz.gif

Grem stavit, da če bi me peljala par km z avtom, da bi ti takoj naštel par felerjev, ki jih delaš. Večina ljudi ne zna pravilno (optimalno) voziti avta. Vozijo v previsokih, prenizkih obratih, ne znajo s sklopko ... Zato ne biti preveč pametna, da ne stakneš kakega prehlada.
tongue-1.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
valjda, ti si pa emerson fitipaldi v malem in imaš mamino a4ko do potankosti naštudirano
 

skorpy

organizatorka
18. jul 2007
7.801
0
36
41
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
Citat:
Uporabnik skorpy pravi:
ksz...

pa kakšne umotvore eni zganjate tle
bonk.gif
sej že po naslovu teme se vidi lahko, kdo jo odpira in kakšna bodo vprašanja. pa človek božji a ne znaš vozit mal z občutkom, da moreš čist vsako pi***jo tle gor spraševat, pa preverjat

@damo
aplauz.gif

Grem stavit, da če bi me peljala par km z avtom, da bi ti takoj naštel par felerjev, ki jih delaš. Večina ljudi ne zna pravilno (optimalno) voziti avta. Vozijo v previsokih, prenizkih obratih, ne znajo s sklopko ... Zato ne biti preveč pametna, da ne stakneš kakega prehlada.
tongue-1.gif

ko boš imel zraven sebe takega majstra, kot ga imam jaz, ti taka vprašanja ne bodo hodila po glavi
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.132
113
Citat:
Uporabnik Chief_Wiggum pravi:
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Pri normalni vožnji se da čist lepo šaltati preko dveh prestav, s tem špraraš s sklopko menjalnikom porabo goriva pridobiš pa na hitrosti in to ob manjši porabi goriva.

Daj mi tole prosim razloži.
bonk.gif

To je alter, tukaj je znanost obrnjena na glavo. Ker uporabljaš samo 3 prestave je to ja najbolj ekonomično in odlično za performanse, še manj se pa uničuje avto!
zmaga.gif


Realno gledano, z mejavo preko dveh prestav:
- uničujemo menjalnik -> ker so sinhroni v H menjalniku postavljeni tako da omogočajo optimalno delovanje pri prestavljanju po eno prestavo. Kako deluje sinhroniziran menjalnik ne mislim razlagat si pa preberite kje. Če imate nesinhroniziran menjalnik oz. menjate z vmesnim gasom (ampak dejansko "tapravim" ne samo malce eksperimentirate z gasom) potem pa tudi prav - tam ni problema.
- uničujemo sklopko in (dvomasni) vztrajnik -> ker ima sklopka pri menjanju iz 1-3 več dela kot pa iz 1-2. Tu tudi ne mislim razlagat osnov, ampak sklopka (skupaj z vztrajnikom) izravnava razliko obratov in tako pri večji razliki postane bolj obremenjena. Ali je obraba sklopke če menjaš 2x normalno enaka kot pa če 1x prestaviš nenormalno ne morem trdit, bi pa rekel da to ne drži in je pri večjih skokih obraba mnogo večja.
- uničujemo motor -> jasno ko se motor enkrat preko sklopke izravna v obratih koles (menjalnika) ni nič bolj obremenjen kot pa drugače. Je pa v fazi prestavljanja potrebno vedet da motor prilagaja obrate kolesom in ne obratno, kar pomeni da večji skok pomeni več obrabe na ventilih in pa več treslaljev, ki se prenesejo do raznih gredi in ležajev. Teoretično je ta razlika minimalna, ampak sodobni motorji imajo tudi elektroniko ki "predpostavlja" obrate motorja glede na druge parametre in verjetno menjava prestav drugače kot po vrsti ni zamišljena
- ekonomija vožnje -> motor deluje optimalno če so nihanja v obratih čimmanjša, torej je bolj ekonomično če se prestavlja tako da so nihanja obratov čimmanjša. Jasno so izgube na sklopki 2x če menjaš 1-2-3 kot pa če menjaš 1-3. Vendar se energija, ki je potrebna za izravnavo obratov porabi popolnoma enako. Sicer pa je tudi potrebno upoštevat, da je čas ko sklopka drsi pri večjih razlikah večji. Tudi menjalniki so tako preračunani da so ob normalnih pospeških najbolj ekonomični v načinu prestavljanja kot je zamišljeno - torej 1-2-3-4-5 ki jih menjaš na vsakih 500 RPM je bolj ekonomično kot pa 1-3-5 ki jih menjaš na 1000RPM.
- pospeški in hitrost -> tu verjetno ni dileme da več prestav pomeni večjo možnost izkoristka motorne moči in torej tudi boljše pospeške. Izgube med menjanjem so napram možnosti izkoristka "optimalne moči" precej minimalne.

Skratka menjalnik je v vozilu z razlogom, vsakršna drugačna uporaba od zamišljene je v večini primerov slaba.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Skratka menjalnik je v vozilu z razlogom, vsakršna drugačna uporaba od zamišljene je v večini primerov slaba.

sej to. v večini primerov. in ravno zato sem mnenja, da ne narediš popolnoma nič narobe, če imaš npr. situacijo, ko zapuščaš naselje (torej voziš cca.50), pred sabo imaš npr. polje (torej omejitev 90) in da ga jaz v 3. pri 50 zahodim, pospešujem do 100, nato pa šaltam v 6. prestavo in tako nadaljujem pot ... iz izkušenj pridem tako prej do 100, kot pa če bi počasi pospeševal skozi vse prestave in ker pridem prej do 100 imam tudi manjšo porabo, saj če bi počasi pospeševal skozi vse prestave do 100 bi imel konstano porabo npr. 10 in to 15+ sekund, tako pa imam porabo npr. 20 ampak samo 5 sekund, nato pa dalje cruisam z minimalno porabo in na relacijah se to pozna.....

bottom line, imaš point za večino primerov, dobr si se razpisal, najdejo se pa tud izjeme, kjer je čisti plus izpuščati prestave pri šaltanju.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
ksz

FAK celo štorijo delate iz ene neumne teme, koga kurca briga če kdo menja čez dve ali tri prestave? Tukaj na tem forumu pa bo iz tega nastala najbrž tema leta.
hysterical-1.gif