Šaltanje preko dveh prestav

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Če voziš 100 km/h, ni razloga, da ne bi dal v peto. Ne glede, če je prej v 1. (bolj težko) , 2. (možno), 3. ali 4. (komot).
Lahko je tudi v leru.
 

mm46

Pripravnik
5. sep 2007
597
7
18
40
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik matix pravi:
Horsepower sells cars, torque wins races
grin1.gif

Dirkalnik formule 1 ima 220-250Nm (odvisno od proizvajalca in nastavitev) navora pri +12.000rpm, navor rabijo traktorji in kamioni, v dirkah zmagujejo konji! To, da povprecen janez orgazmira, ko ga tdi s 1500rpm povlece v hrib nima nobene veze z dirkalnimi avtomobili.
Sm vidu v wtcc ja, da navor ni pomemben
smirk-1.gif
 

airj

Pripravnik
29. sep 2008
450
0
16
Misliš glede pospeševanja? Tisto drži tudi v praksi, samo pokazat ti ne znam. Mogoče bi si lažje predstavljal to z elektromotorji, recimo navaden na enosmerni tok in koračni motor.
 

getrag

Pripravnik
5. nov 2010
262
0
16
50
menjalniku ne bo nič če maš navor alpane. dolgoročno ti pa to sploh ni fajn za kurbnvelo. no nisi sicer povedo če prehitevaš v tretji pri 5k pa pol daš v peto ali pri 3k....
vozit moraš v čim večjem razponu
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mm46 pravi:
Citat:
Uporabnik ggg pravi:
Citat:
Uporabnik matix pravi:
Horsepower sells cars, torque wins races
grin1.gif

Dirkalnik formule 1 ima 220-250Nm (odvisno od proizvajalca in nastavitev) navora pri +12.000rpm, navor rabijo traktorji in kamioni, v dirkah zmagujejo konji! To, da povprecen janez orgazmira, ko ga tdi s 1500rpm povlece v hrib nima nobene veze z dirkalnimi avtomobili.
Sm vidu v wtcc ja, da navor ni pomemben
smirk-1.gif

Dirke, kjer se teoretično določa teže glede na tip motorja, pač ne moreš jemat za merilo. TDji so bili prelahki. Ali pa bi bencincem morali dovoliti turbo.
Pri dirkanju sta OK le 2 poti: ali no limits, ali pa točno določen tip mootrja. Mešat nima smisla, ker nikoli ni fer oz je vsa konkurenca, če je, umetno ustvarjena.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.128
6.952
113
pri taščici
Ti pa najbrz orgazimiras, ko ugotovi da imas porabo 20+, ko ti policaji vzamejo izpit ker si bil prehiter, ko te boli noga od stalnega prestavljanja....
Kaksni motorji ze zmagujejo na Le Manu zadnja leta?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.128
6.952
113
pri taščici
Sjtv; za voznjo po cpp se mi zdi td bolj primeren kot bencinc.
Edino po mestu bi imel raje bencinca ker imas vec fore v obratih.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ti pa najbrz orgazimiras, ko ugotovi da imas porabo 20+, ko ti policaji vzamejo izpit ker si bil prehiter, ko te boli noga od stalnega prestavljanja....
Kaksni motorji ze zmagujejo na Le Manu zadnja leta?
Velja enako kot za WTCC: pravila so nastavljena umetno v korist turbodizlov. In čez čas bodo umetno v korist (turbo)bencincev. In tako naprej. DOkler se te stvari določa administrativno, niso merilo.

Kar pa se tiče vožnje po cpp: glede na današnji tempo prometa, je vseeno, ali je bencinec ali dizel (razen pri nižjem srednjem in navzdol, tam so dizli čisto preglasni), važno je le, da je avtomatik.
 
Nazadnje urejeno:

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Če si že načel temo, se kaj povečuje delež avtomatikov?
Vse isto "kot lani" ?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Se mi zdi, da se kak več najde. Oziroma natančneje: klasičnih ni dosti več, je pa več dvosklopčnih. Tako da je ročnih malo manj, se mi zdi.
Enak pri kupcih. No ja, folk počasi prihaja k pameti ...
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Hja, ni kaj, super ste se razpisali. Hvala za odlično razlago!
smile-1.gif


Meni je tdija super vozit ravno zaradi navora. Lahko trdim, da z atmosfercem prehitevam vedno brzino nižje kot s tdijem. Pri 60 torej atmosferc obvezno 3., tdi 4. komot. So mi pa zanimivi tile novi turbo bencinarji. Je to še večji užitek v vožnji kot s tdijem? Verjetno v začetku ne potegne toliko, mu pa potem ne zmanjka moči.

Je pa zanimivo naslednje dejstvo - vožnja s 6-stopenjskim menjalnikom je po regionalkah bolj tečna kot vožnja s 5-stopenjskim. 5-stopenjski gre od 55 km/h do konca, 6-stopenjski pa ima pri 65 že 6. brzino in posledično je v vsakem počasnejšem ovinku potrebno šaltanje. Dejansko sem opazil, da moram pri 6-stopenjskem dosti več šaltati, kot pri 5-stopenjskem. Sicer pa zadeva ob polnem avtu ni primerljiva, že zaradi navora (170 vs 320).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Seveda gre dizel s prestavo več, ker ima krajša prestavna razmerja ...
Pri 60 pa se prehiteva z 2. pri obeh ...
Pa vidim, da si pomična šikana na cesti.
 

46Markec46

Zelenc'
19. dec 2010
10
0
1
36
Ljubljana
Tako kot je rekel softi avtomatik je zakon.Če se ti ne ½ljubi½šaltat si omisli avtomatika.To početje nima smisla.V končnem smislu pride do okvare...
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ti pa najbrz orgazimiras, ko ugotovi da imas porabo 20+, ko ti policaji vzamejo izpit ker si bil prehiter, ko te boli noga od stalnega prestavljanja....
Kaksni motorji ze zmagujejo na Le Manu zadnja leta?

tako kot je rekel avtomagazinovc, pravila prikrojena dizlom. za propagando. poleg tega je pezo zmagal izkljucno zaradi nizje porabe goriva - manj postankov. delal je sicer POCASNEJSE kroge (!). dizel ne bo nikoli naredil najhitrejsega kroga na nurburgringu. niti na hill climbu trento - bondone
zmaga.gif
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Glede moci in navora se je na starem mobisuxu lepo razpisal BlueGti. Razpravo je tudi podkrepil z izracuni in nazornimi prikazi na prakticnih primerih :
http://www.avtomobilizem.com/f...d0a7481c59216cc

("Dolg" post uporabnika "samo mesarec", malo naprej je se link do zip datoteke)
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
36.026
11.149
113
avto premika navor in sicer navor na KOLESIH (ki je enak pri bencincih in dizlih), zato so potem prestave in diff narejene tako da dopolnjujejo karakteristiko motorja.. Kako hitro se premika avto pa določa navor z navezi z vrtljaji (moč). Ti grafi lepo poveajo da na koncu potrebujemo 30 %deklarirane moči motorja
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.925
113
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
da če s 3. potegnem do 60, potem prestavim v 4. in šele potem v 5., če pa lahko direkt v 5.
smile-1.gif

Dob'r nažigaš ti svoj avto, dob'r
zmaga.gif