Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Verjetno on ne šteka, da obstaja več režimov vožnje, ki rabijo enkrat take, drugič drugačne brzine.
A dam primere? OK:
- drag race: menjavanje prestave je tudi znano kot "puščanje nasprotniku, da zmaga". Zato imaš čim manj prestav. 3 je nek ideal, če se prav spomnim. (400m street legal varianta, ne top alkohol...)
- prehitevanje: v nižji prestavi pospešiš. Potem prestaviš v peto. Ker vse drugo vmes je zapravljanje časa.
- sunkovito zaviranje: voziš v peti, nenadoma zavreš, nadaljuješ v hitrosti primerni brzini. Lahko tudi prvi. Brez da bi za to petkrat prestavil, dovolj je enkrat.
Ne izvajam drag raceov, ampak s sodobnim menjalnikom, ki ima 6 prestav boš pospešil hitreje kot pa s tremi. Jasno na 400m boš porabil natanko prve tri prestave ker več ne bo zneslo. Druga stvar je če imaš muscle car, 800HP pod havbo in pa klasičen ameriški menjalnik. Tam je teoretično bolje imeti samo eno prestavo!
Pri prehitevanju bo spodoben sodobni avto lepo pospešil z eno prestavo navzdol, če ti tako ne uspe prehitevat (ker pač avto ni dovolj zmogljiv) potem tudi s šaltanjem pri 90km/h in iz 6000 rpm iz 3je v peto nisi ravno zgleden voznik. Osebno sicer prehitevam 70km/h vozeče ovire tam kjer se da kar lepo v 5, če to ne gre potem se niti nima smisla trudit.
Pri sunkovitem zaviranju ustaviš vozilo na "sklopki", torej dejasko ponovno spelješ (tudi če se pe giblješ ni nič drugače) ... tam uporabiš primerno prestavo za to početje. Samo to jst ne štejem za šaltanje, ker daš v ler pri stisnjeni sklopki in potem nadaljuješ v prestavi dalje. Tudi če se ustaviš v 5 pred semaforjem in potem spet spelješ v prvi to ni ravno menjanje prestav.
Tudi vsi tisti, ki zgrešite prestavo ne boste uničili menjalnika in poškodovali motorja, samo redno in zavestno početje tega manevra brez razloga pomeni da nimate pojma o tehniki in pa dinamiki vožnje! In moj post se nanaša na post kjer je bilo omenjeno kako se s takim početjem špara material in pa gorivo ter pridobi na performansu. Sicer tudi sam kdaj preskočim kakšno prestavo!