Šaltanje preko dveh prestav

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Ne izvajam drag raceov, ampak s sodobnim menjalnikom, ki ima 6 prestav boš pospešil hitreje kot pa s tremi. Jasno na 400m boš porabil natanko prve tri prestave ker več ne bo zneslo.
V tretji gre avto tam 130-160. Na dragu pa se doseže 200 in več (odvisno od kategorije).
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Verjetno on ne šteka, da obstaja več režimov vožnje, ki rabijo enkrat take, drugič drugačne brzine.

A dam primere? OK:
- drag race: menjavanje prestave je tudi znano kot "puščanje nasprotniku, da zmaga". Zato imaš čim manj prestav. 3 je nek ideal, če se prav spomnim. (400m street legal varianta, ne top alkohol...)
- prehitevanje: v nižji prestavi pospešiš. Potem prestaviš v peto. Ker vse drugo vmes je zapravljanje časa.
- sunkovito zaviranje: voziš v peti, nenadoma zavreš, nadaljuješ v hitrosti primerni brzini. Lahko tudi prvi. Brez da bi za to petkrat prestavil, dovolj je enkrat.

Ne izvajam drag raceov, ampak s sodobnim menjalnikom, ki ima 6 prestav boš pospešil hitreje kot pa s tremi. Jasno na 400m boš porabil natanko prve tri prestave ker več ne bo zneslo. Druga stvar je če imaš muscle car, 800HP pod havbo in pa klasičen ameriški menjalnik. Tam je teoretično bolje imeti samo eno prestavo!
evil.gif


Pri prehitevanju bo spodoben sodobni avto lepo pospešil z eno prestavo navzdol, če ti tako ne uspe prehitevat (ker pač avto ni dovolj zmogljiv) potem tudi s šaltanjem pri 90km/h in iz 6000 rpm iz 3je v peto nisi ravno zgleden voznik. Osebno sicer prehitevam 70km/h vozeče ovire tam kjer se da kar lepo v 5, če to ne gre potem se niti nima smisla trudit.

Pri sunkovitem zaviranju ustaviš vozilo na "sklopki", torej dejasko ponovno spelješ (tudi če se pe giblješ ni nič drugače) ... tam uporabiš primerno prestavo za to početje. Samo to jst ne štejem za šaltanje, ker daš v ler pri stisnjeni sklopki in potem nadaljuješ v prestavi dalje. Tudi če se ustaviš v 5 pred semaforjem in potem spet spelješ v prvi to ni ravno menjanje prestav.

Tudi vsi tisti, ki zgrešite prestavo ne boste uničili menjalnika in poškodovali motorja, samo redno in zavestno početje tega manevra brez razloga pomeni da nimate pojma o tehniki in pa dinamiki vožnje! In moj post se nanaša na post kjer je bilo omenjeno kako se s takim početjem špara material in pa gorivo ter pridobi na performansu. Sicer tudi sam kdaj preskočim kakšno prestavo!
grin1.gif

no jaz pa raje prehitevam v zato namenjeni prestavi in manever prehitevanja, ki je v dnevnem prometu pač daleč najbolj nevarna situacija, čimprej spravim za sebe in vedno klejem, ko pred mano nedeljski šoferji prehitevajo v 5. pri 70, in porabijo za to 2 x več časa in s tem onemogočijo še komu drugemu, da na istem odseku prehiteva
 

Firing_Nukez

Pripravnik
3. mar 2010
328
0
16
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
sem prepričan da vsaj toliko kot vam jih ena prestava vzame, največkrat pa tudi dve prestavi ne naredita prevelike razlike.
teorija: pri 100 kmh v tretji prestavi pri 5 krpm prestaviš v peto in ti obrati padejo na 2,500 obratov

Si prepričan, da si si te obrate dobro zapomnil? V peti bi šel pri 5000 obratih 200 km/h, to je nekam velika razlika med prestavama, vsaj jaz bi rekel, da je potem tretja zelo zelo kratka ali pa peta zelo zelo dolga (glede na ostale prestave)? Pri meni je tako, da imam pri 100km/h v tretji 4200 obratov, v peti pa 2800. V peti pri 4200 obratih je potem hitrost 150 km/h (kar je ravno nekje tam, kjer bi se veselje v tretji končalo).

Nekdo je omenjal, da je vožnja pri preskakovanju prestav manj udobna, meni se to še ni zgodilo. Seveda je treba vozit z občutkom. Pa tudi prestav ne preskakujem, kadar vem, da bi se motor ob tem matral. Ob mestni vožnji, ko se tako ali tako nič ne premakne in je komaj kaj potrebno pritiskat na stopalko za gas, jaz enostavno tretjo spuščam, ker nimam kaj z njo počet. Tolk, da se premakneš z mesta, potem pa kruzaš dalje.

Sicer pa sem gledal pred časom nek review nekega avta na youtube in je novinar razlagal, da je bil ne vem v kateri državi na nekem tečaju varčne vožnje in da so ga učili, kdaj se splača spuščat prestave. Je bilo že en čas nazaj, pa sem že večinoma pozabil, ampak omenjam, ker je nekdo prej navedel neko tako zadevo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.192
9.829
113
Sam tudi precej spuscam prestave, pa nimam moci, navora, imam pa veliko tezo. Ni cukanja, poraba je primerna, avto kot nov, pa ima za sabo vec kilometrov kot jih vecina prevozi v 15-ih letih.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Sam tudi precej spuscam prestave, pa nimam moci, navora, imam pa veliko tezo. Ni cukanja, poraba je primerna, avto kot nov, pa ima za sabo vec kilometrov kot jih vecina prevozi v 15-ih letih.

ti si nor... sigurno si zamenjal že 12 menjalnikov komplet...