Runflat gume

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
mi lahko nekdo razloži kako taka guma funkcionira. To da se lahko vozim s prazno gumo največ 80km/h mi je jasno. Ni pa mi jasno kako bo ko bom menjal gume. Kje so ti senzorji? Avto sam javlja če je kaj narobe z gumo, ker bom imel dvojna platišča, zato me zanima kje so ti senzorji? Mogoče malo nerodno postavljeno vprašanje sam če so bo razvila kakšna debata, bo potem vprašanje bolj pravilno postavljeno.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Ne vem, če so kakšni posebni senzorji za runflat. Verjetno se prižge lučka senzorja pritiska v gumi, to pa je vse.

Ko gumo menjaš jo popraviš (če je recimo žebelj v njej) ali vržeš stran, če jo je raztrgalo. Voziš se pa pri večini modelov po plastičnem obroču, ki je v gumi, redkejše pa so takšne, ki se same ''zadelajo'' in napihnejo.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
BC me opozori, če je v gumi premalo tlaka, zato sklepam, da je verjetno nekje senzor? Je znotraj platišča ali je kje drugje?
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Znotraj platišča. Pri enih je potem v, pri nekateri pa na felni RF oddajnik, ki sporoča tlak. Bolj preprosti sistemi pa so taki, da merijo obseg kolesa oz. kotalno hitrost.

Predvidevam da imaš na novi bemfi runflat gume?
wink-1.gif
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.509
780
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Senzorji so ponavadi v ventilckih... in izgledajo nekako takole:

luftdrucksensor2.jpg


02.jpg


Ti komunicirajo z racunalnikom, in odvisno od nastavitev oz. uproabljenega sistema merijo tlak... Nekateri sistemi delujejo tako, da merijo razliko v tlaku ... nekateri tako, da javijo, ko tlak pade pod doloceno mejo (okoli 1,5 bara) ...
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.011
1.905
113
samo runflat nima čisto nobene veze z tem sistemom. runflat pomeni da lahko voziš z prazno gumo, ker ima bok tolko ojačan. sistem nadzora tlaka pa pač javlja če je premalo pritiska v gumi, bilokateri
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
jop točno tako. In ni mi bilo danes jasno kako senzorji komunicirajo z BC- jem.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
KAk guma funkcionira mi je jasno, ni mi bila jasna komunikacija z BC-jem
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
mene pa nekaj zanima, a so senzorji specifični ali računalnik zna določit lokacijo? torej a je en sprednji levi, en sprednji desni, en zadnji levi in en zadnji desni, ali so vsi enaki in računalnik pogrunta glede na lokacijo?

ker sem zadnjič dal letne gume nazaj gor in nisem mel označenih, pa me zanima, če mi bo zdaj prav kazalo ali na random
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Jaz imam runflat serijsko in če ima avto gor takšne gume mora imeti sistem za zaznavo prazne gume. Pri BMW 3 je rešeno tako, da moraš pri namestitvi novih gum iti v meni in klikniti na kalibracijo. Sistem zalaufa, nato moraš speljati in voziti, ko se naslednjič ustaviš je kalibracija končana. Po tistem naj bi sistem zaznal prazno pnevmatiko, to pa temelji na različnem številu obratov polne ali prazne gume. Ko se guma sprazni bo obratov gume pri določeni hitrosti malce več. V avtu je dovolj elektronike, da to zazna. Konec koncev lahko primerja obe gumi na isti osi med sabo (število vrtljajev gume mora biti pri vožnji naravnost pri obeh kolesih enako), ima senzor volana in ve, kdaj je usmerjen naravnost itd. Število obratov gume pa ves čas merijo ABS senzorji na vseh kolesih.
Prednost tega sistema je, da ne potrebuje dodatnega hardvera, po drugi strani pa je manj natančen in ne more recimo opozoriti na prenizek tlak v pnevmatikah v kolikor so vse gume npr premalo napumpane. Prav tako ti nikjer ne pokaže dejanskega tlaka gume kar bi lahko bil koristen podatek. Sistemi z merilcem tlaka v sami gumi (platišče, ventilček) pa so natančni, vendar pa pomenijo dodaten hardver, ki se lahko okvari. Itak pa stranka ne more izbirati. Kar avto ima pač ima nameščeno.

Meni so runflat gume OK. So trše, vožnja je zelo izrazito značilna za nemško podvozje, še bolj se čutijo udarne luknje itd. Po drugi strani pa je guma bolj trdna, ko pelješ čez luknje na cesti je dovolj, da je le del gume na ravni podlagi in se udfarca ne čuti preveč izrazito saj se guma manj zvija, upogiba. Problem je le, da so te gume malo težje, to doda k nevzmeteni masi avtomobila pa tudi cena run flat gum je višja od klasičnih.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
meni je lani razneslo gumo in to z presekom 35. Peljal sem se BP naslednjih 20km po avtocesti s hitrostjo 100km/h ceprav je bila luknja velikosti dlani. Nimam pa runflat ampak obicajeo XL izvedbo
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
KSZ: če imaš RFT gume, je skoraj obvezno da imaš sistem ki te opozori na poškodbo gume ( torej da je prazna) , ker drugače se zna zgoditi, da sploh nebos opazil takoj tega. Govorim seveda o ustreznih dimenzijah 18"+ ..
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
9
38
načelom nimajo nobenih senzorjev,razen senzor od abs a ,ki zazna spremembo hitrost na kolesu in to je to .če je prazna guma se vrti z drugačno hitrostjo kot polna
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
mene pa nekaj zanima, a so senzorji specifični ali računalnik zna določit lokacijo? torej a je en sprednji levi, en sprednji desni, en zadnji levi in en zadnji desni, ali so vsi enaki in računalnik pogrunta glede na lokacijo?

ker sem zadnjič dal letne gume nazaj gor in nisem mel označenih, pa me zanima, če mi bo zdaj prav kazalo ali na random

Kot prvo - obstajajo samo senzorji na baterije. Alternativni sistem nima namenskih senzorjev, ampak dobiva podatke o hitrosti posameznega kolesa preko ABS senzorjev hitrosti koles in nato opazuje razlike med njimi, da ugotovi izpraznjeno gumo.

Senzorji, ki dejansko merijo tlak v gumi, so nameščeni pri ventilu (kot na zgornji sliki), so napajani z baterijo in so kodirani. S testerjem je potrebno za vsako gumo vpisat kodo njenega senzorja, da sistem deluje pravilno, sicer pride do zmešnjave in napačnih podatkov. Ravno zaradi tega je treba biti pozoren pri menjavi pnevmatik, da se ista platišča namesti na ista mesta oziroma da se pri menjavi (npr. spredaj>zadaj) porskrbi za ponovno kodiranje ventilov.