Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
Konkretno stane Porsche Macan vred s tem, da plačajo material, delavca, elektriko, itd. pod 7000 EUR. Konkretneje nekaj faktov, ki pa niso bili predstavljeni ne na SiOL strani, niti na National Geographic, ko so tovarno tako zelo hvalili.... :
- V Leipzigu so naredili novo tovarno za Macana, ki je stala 500 mio EUR - zahodna širitev, v smeri proti letališču.
- Naredili so novo lakirnico, ki je stala 1.500 mio oz. po domače 1,5 milijarde EUR. V tej lakirnici trenutno delajo z neverjetnih <20% kapacitete.
- Trenutni taktzeit je en avtomobil na 64 sekund (konkretno 14.11.2014 ko sem bil tam). Delajo tri izmene. Prodati morajo 20 avtomobilov, da odplačajo delavce v tovarni, elektriko in material.... itd. Ne glede na opremo, je razlika v ceni minimalna ... glede na tip usnja, elektronike itd. se razlika v avtomobilu med najslabšo opremo in najboljšo razlikuje neverjetnih 600 EUR.
- Trenutno se gradi hala za izdelavo nove Panamere II. Ta je 3x večja od Macana. Po novem Panamer in pa Cayenov ne bodo vozili več z vlakom v Hannover na barvanje in nato nazaj, ampak jih bodo pobarvali v Leipzigu. S tem bo lakirnica začela delovati z močjo okoli 50%. Še je rezerve.
Na taistih robotih bo od 2016 naprej delali še novi Bentley itd.
- Če polomiš smernik nad sprednjim blatnikom, boš na servisu zanj odštel 150 EUR. Porsche ga kupuje za 70 EUR.... ampak ne enega, ampak 1000 kosov.
Enako se dogaja z Golfi, Tiguani, Touran itd. v Wolfsburgu. Cena kompletnega Tiguana z najhujšo opremo ne dosega niti 4000 EUR.
Še hujše - novi Tiguan, Touran in Golf bodo imeli ISTI prtljažnik - isti kos pleha. Razlika bo samo spodnji del prtljažnika, ki ga bo robot zavaril. S tem so zmanjšali stroške razvoja in izdelave za več kot 90%.
Trenutni taktzeit prejšnji petek 21.11.2014 je bil 52 sekund za novega golfa, 58 sekund za tiguana. Nočne in vikend proizvodnje so počasnejše.
Vsi avtomobili do sedaj so stroške razvoja, naprav tipa roboti itd..., stroške proizvodnje itd. že davne dni pokrili. Cena NOBENEGA v tovarni ne presega 4000 EUR. Noben pa se ne prodaja pod 15.000 EUR.
Cena Transporterja T5 v Hannovru je še hujša, razvoj in izdelava pa staneta celo manj od Tiguana.
Od kod vem vse to? Recimo da imam dostop in skoraj dnevno gledam kako nastajajo takšni avtomobili. Nekateri pazijo na svoje avtomobile kot na jajca, a da bi vedeli, kaj vse z njimi včasih počnejo že v tovarni sami... bi ga najraje prodali pa se "vozili peš"
....
Levji delež pri ceni vzamejo države (npr. pri nas 22%), potem se najdejo še prevozniki, pri Porsche je to Rudoldph Logistic, pri VW pa nizozemska Ceva, Schnellecke, najdražji del avtomobilov pa je - verjel ali ne... sedež. Le-te po večini izdeluje Sitech Sitztechnik, razen po naročilu kakšen Recarro ipd.
Motorji pa sploh niso dragi..