Mi lahko nekdo razloži krivdo voznika...

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
A je res tako težko pogledati v veljavni zakon?
rolleyes-1.gif


Sicer pa tukaj 4. člen iz ZPrCP ("nadomešča" 2. člen iz ZVCP):

Citat:
II. NAČELA CESTNEGA PROMETA

4. člen

(skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa)

(1) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.

(2) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.

(3) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o pravilih cestnega prometa, voznikih, motornih vozilih ter s predpisi o cestah.

(4) Kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, starejši ljudje, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso v celoti sposobne za samostojno udeležbo v cestnem prometu, so drugi udeleženci dolžni nanje posebno paziti in jim pomagati.

Kot vidiš je rahlo spremenjen. Predvsem, ti sedaj takoj v 2. odstavku povedo, da si "soodgovoren" za varnost drugih. Sicer pa ti tudi prej (takrat 2. sedaj 3. odstavek) ne dajo greencarda za gaženje peščev, ki ne ravnajo v skladu s predpisi.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
A je res tako težko pogledati v veljavni zakon?
rolleyes-1.gif


Sicer pa tukaj 4. člen iz ZPrCP ("nadomešča" 2. člen iz ZVCP):

Citat:
II. NAČELA CESTNEGA PROMETA

4. člen

(skrb za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa)

(1) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno.

(2) Udeleženec cestnega prometa mora ravnati tako, da ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode.

(3) Udeleženec cestnega prometa sme pričakovati, da bodo vsi udeleženci cestnega prometa in tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o pravilih cestnega prometa, voznikih, motornih vozilih ter s predpisi o cestah.

(4) Kadar so udeleženci cestnega prometa otroci, starejši ljudje, slepi, invalidi in druge osebe, ki niso v celoti sposobne za samostojno udeležbo v cestnem prometu, so drugi udeleženci dolžni nanje posebno paziti in jim pomagati.

Kot vidiš je rahlo spremenjen. Predvsem, ti sedaj takoj v 2. odstavku povedo, da si "soodgovoren" za varnost drugih. Sicer pa ti tudi prej (takrat 2. sedaj 3. odstavek) ne dajo greencarda za gaženje peščev, ki ne ravnajo v skladu s predpisi.
Ker se nanaša na to temo bi samo pripomnil, da se 4. nanaša tudi na pijane pešce.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Kakorkoli boš obračal in razlagal, dejstvo bo ostalo.

Tabla ni EDINI kriterij. Zaradi tega je fasal tisti šofer obsodbo.
Domnevam, da je zadeva morala biti precej huda in ne tako "čista" kot pravite nekateri. Lahko celo banalno namignem. Da se je po trku še rikverc preko njega zapeljal, ker ni bil siguren da je kaj povozil.
 

maddog

Fizikalc
16. avg 2007
1.817
0
36
okolica MB
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
gr69: šofer ni vozil po predpisih. Če voziš po "tabli" še to ne pomeni, da voziš po predpisih, ker predpisi določajo še kaj drugega (razmere, okoliščine).

Aja ? Zakaj pa so potem table ?

Takih kamikaz UMRE SE PREMALO, ker da je nekdo na takem nivoju, da ni sposoben preverit za varno preckanje, naj potem ne pricakuje od drugih, da ga bodo ujckali. In zalostno je, da so ti drugi dejansko drzava, ki hkrati pricakuje odgovorne drzavljanje
bonk.gif
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
.........
Ker se nanaša na to temo bi samo pripomnil, da se 4. nanaša tudi na pijane pešce.

Ne pa se ne.

P.S.
Nanaša se na sintetične može, ki so malce hendikepirani in se ne znajdejo dobro v divjem okolju urbane džungle.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
to all: cool down
wink-1.gif


Vljudno prosim, da še enkrat preberete ta moj post in odgovorite na spodaj zastavljeni vprašanji.

Citat:
Če se ob megli pri vidiljivosti 25 m pripelješ v naselje s 50 km/h in ob tem zgaziš v temno oblečenega pešča je po moje več ali manj jasno, da nosiš kot voznik največji del krivde za nesrečo. Tudi kazen za neprilagojeno hitrost je v takem primeru na mestu. Enak primer - megla, naselje - hitrost 30 km/h - pa vseeno zadaneš v pešča. Po mojem osebnem mnenju bo voznik v prvem trenutku kaznovan zaradi neprilagojene hitrost. Na prvi pritožbeni inštanci bo v 99% primerov potrjeno "mnenje" policista, ki je kaznoval. In (spet po mojem osebnem mnenju) bo tudi sodišče (kot drugostopenjki pritožbeni organ) ocenil, da je voznik 100% kriv.

In sedaj vprašanje: ali je ob megli in 25 m vidiljivosti 30 km/h neprilagojena hitrost?
In drugo: Kdo in na osnovi česa to lahko razsodi?

@Snecer: meni je že jasno, da ni samo tabla omejitve tista, ki določa "primerno" hitrost. Bistveno vprašanje je kdo lahko določi kaj je "primerna" (in s tem "prilagojena") hitrost. Po mojem je namreč razlaga sodnika iz tega tvojega posta (drugi tj. zadnji "primer") precej "hraber" in predvsem "utemeljen". IMHO: po mojem je ta sodnik ali pešec ali pa
stupid-1.gif
Nikjer namreč ni zaslediti kolikšna je bila omejitev hitrosti in dejanska hitrost obtoženca.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Citat:
Uporabnik maddog pravi:

Aja ? Zakaj pa so potem table ?
...
poskusi gledati na table ne v obliki "to je hitrost, pri kateri se mi ne more nič zgoditi, ne glede na okoliščine", temveč kot "to je hitrost, preko katere zaradi takšnih ali drugačnih vzrokov ne smem iti, tudi v optimalnnih pogojih"
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Kako to misliš na izbranih odsekih? Ko sem nazadnje preveril, je bila omejitev na čisto vsakem kvadratnem metru cest v Sloveniji.
imaš prav, malo sem se narobe izrazil. bolje bi bilo "...država na vseh odsekih postavi zgornjo mejo, preko katere ne smeš iti"
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

@Snecer: meni je že jasno, da ni samo tabla omejitve tista, ki določa "primerno" hitrost. Bistveno vprašanje je kdo lahko določi kaj je "primerna" (in s tem "prilagojena") hitrost. Po mojem je namreč razlaga sodnika iz tega tvojega posta (drugi tj. zadnji "primer") precej "hraber" in predvsem "utemeljen". IMHO: po mojem je ta sodnik ali pešec ali pa
stupid-1.gif
Nikjer namreč ni zaslediti kolikšna je bila omejitev hitrosti in dejanska hitrost obtoženca.
ena definicija izraza "primerna hitrost" bi lahko bila, da je to hitrost, pri kateri bi lahko preprečil nesrečo, pri pričakovanih pogojih. sicer vemo, da to ne drži vedno, ampak vseeno. poglej hipotetičen primer: voznik se na jasen dan vozi izven naselja s hitrostjo 90 km/h. kakih 100, 200m naprej vidi pijanca, ki hodi cik-cak po sredini ceste. ker ne zmanjša hitrosti, se voznik ne more izogniti pijancu in ga zbije. je voznik v tej situaciji povsem nedolžen, ali nosi svoj del odgovornosti za nesrečo?
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Kako to misliš na izbranih odsekih? Ko sem nazadnje preveril, je bila omejitev na čisto vsakem kvadratnem metru cest v Sloveniji.
imaš prav, malo sem se narobe izrazil. bolje bi bilo "...država na vseh odsekih postavi zgornjo mejo, preko katere ne smeš iti"

vem, ampak zakaj je to tako? če pa nam zaupa, da smo sposobni prilagodit hitrost za en cel kup situacij (sploh ne znam na pamet naštet vse, ki so v zakonu), zakaj nam ne zaupajo, da znamo prilagodit hitrost zaradi hiš ob cesti (naselje naprimer)?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:

@Snecer: meni je že jasno, da ni samo tabla omejitve tista, ki določa "primerno" hitrost. Bistveno vprašanje je kdo lahko določi kaj je "primerna" (in s tem "prilagojena") hitrost. Po mojem je namreč razlaga sodnika iz tega tvojega posta (drugi tj. zadnji "primer") precej "hraber" in predvsem "utemeljen". IMHO: po mojem je ta sodnik ali pešec ali pa
stupid-1.gif
Nikjer namreč ni zaslediti kolikšna je bila omejitev hitrosti in dejanska hitrost obtoženca.
ena definicija izraza "primerna hitrost" bi lahko bila, da je to hitrost, pri kateri bi lahko preprečil nesrečo, pri pričakovanih pogojih. sicer vemo, da to ne drži vedno, ampak vseeno. poglej hipotetičen primer: voznik se na jasen dan vozi izven naselja s hitrostjo 90 km/h. kakih 100, 200m naprej vidi pijanca, ki hodi cik-cak po sredini ceste. ker ne zmanjša hitrosti, se voznik ne more izogniti pijancu in ga zbije. je voznik v tej situaciji povsem nedolžen, ali nosi svoj del odgovornosti za nesrečo?

No, saj eni pa razumejo.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Ja enI razumemo - samo ocitno ne ti ne sass ne znata ali noceta povedati koliksna pa je v tem konkretnem primeru "prilagojena" hitrost.
Je to 80, 70. 50 ali je bolje, da ustavim in obrnem. Kajti tudi pri 50 km/h se mi se vedno lahko zgodi, da pijancek tik pred mano stopi na cestisce (kontra pa tovornjak - tako da tudi levo ne morem potegniti).

Pa se enkrat - ali je policist usposobljen, da lahko sam presoddi o primerni (prilagojeni hitrosti)? Ima sodnika ta primerna znanja? (Uf - synthman style postavljanja vprasanj) Sam menim, da ne.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Odgovor na to je v sodbi sodišča prve stopnje in izvedenskem mnenju.
Lahko pa nam ti poveš, če imaš ta podatek
smile-1.gif


Pa ne bi jaz posploševal, očitno je šlo za res specifičen primer, vse okoliščine pa nam niso znane.

Policist ne sodi, ni sodišče.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Ahhhh.
jezen.gif


1. Ne nimam podatkov - in ne obešem se več na "konkretne" primere iz threada, ker ni vseh potrebnih podatkov.

2. Zato sem postavil hipotetični primer - naselje, omejitev 50 km/h, megla, vidljivost 25 m - hitrost vožnje 30 km/h - v temno oblečen pešec stopi na cestišče in ga "zgaziš". Ali je po tvojem ta voznik vozil z neprilagojeno hitrostjo? Kdo lahko o tem presodi?

3. In da - policsti "sodi" - v zgornjem primeru bo v 99% primerov policist napisal "položnico" vozniku zaradi očitne kršitve 1. odstavka 45. člena ZPrCP. "Očitnost" kršitve je namreč v tem, da se ni uspel ustaviti.

4. In ravno to, da policist na osnovi nepopolnih podatkov (ne obstaja meritev hitrosti) določi "prilagojeno" oz. "neprilagojeno" hitrost je sporno.


Še enkrat citat iz tvojega posta, kjer prikazuješ našo sodno prakso:
Citat:
Za oprostitev odgovornosti imetnika motornega vozila ni zadosti le, da je ravnanje oškodovanca nepričakovano, potrebno je tudi, da je škoda nastala izključno zaradi dejanja oškodovanca in da se posledicam tega dejanja imetnik stvari ni mogel izogniti. Toženec je glede na dane okoliščine vozil premalo pazljivo, saj je kljub opozorilom priče I. K. vozil z nezmanjšano hitrostjo. Glede na to, da je vozil ponoči, na neosvetljenem vozišču in da mu je nasproti vozeči voznik dajal svetlobna opozorila, bi lahko toženec zmanjašal hitrost ali celo ustavil vozilo in se prepričal, da na cestišču ni kakšne ovire. Poleg tega pa se toženec pogosto vozi po cesti, kjer se je pripetil škodni dogodek in bi lahko na območju, kjer se nahaja veliko gostinskih objektov, na cesti pričakoval podobno "oviro". Vse te okoliščine kažejo, da dogodek ni bil nepričakovan. Tudi če bi bil škodni dogodek povsem nepričakovan, pa ni dovolj, da se toženec reši odgovornosti.

Lahko podaš prosim link do celotne sodbe iz katere si povzel?

Pa še za konec - "boldana" izjava oz. obrazložitev odločitve sodnika, da mora domačin* pri vožnji v naselju na področju katerega je več gostiln pričakovati, da bo na cesti ležal pijanec, je za moje pojme tako za lase privlečena, da bolj ne more biti.
crazy1.gif


* Se pravi tujci so izvzeti? Kje je enakost pred zakonom?
** Kaj pomeni "več" - tri, štiri ali sta celo dve dovolj?
 

kamela213

Fizikalc
9. mar 2011
1.100
44
48
lol enakost pred zakonom. Nekdo ki je strokovnjak z delom s cirkularko nekoga poreže, pa nekdo ki ima prvič cirkularko v roki (hipotetičen primer), kdo bi se moral bolj zavedati nevarnosti pri delu s cirkularko. namesto cirkularja je lahko kak drug nevaren predmet.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Po eni strani biješ bitko s synthmanovo sprevrženo logiko - po drugi strani pa podobno "bolane" tupiš.
tongue-1.gif
)

Izhodišče je, da je pešeč očitno kršil prometne predpise - in zdaj naj bi bil domačin "bolj" kriv kot tujec? Ali drugače - tujec ne bo kriv, ker ne more vedeti, da je v "Račjegradu" običaj, da se po pijančevanju pijanci vležejo na cesto in si malo zadremljejo ali pa kar tako malo skačejo pred mimovozeča vozila?

In ja - ob mokri, poledeneli cesti, v megli ipd. pripizditi s maksimalno dovoljeno hitrostjo je neodgovorno. Ravnotako je neodgovorno na polno prileteti mimo avtobusnega postajališče po tistem, ko avtobus tam stoji ali je ravno odpeljal (verjetnost, da bo nekdo letel preko ceste je precej visoka). Vendar je še vedno vprašanje katera hitrost je tista, ki bo smatrana za "prilagojeno"?! In kdo to lahko presodi?
 

kamela213

Fizikalc
9. mar 2011
1.100
44
48
jst ne govorim o prilagojeni / neprilagojeni hitrosti, temveč kot je iz mojega odgovora razvidno govorim o tvoji razlagi oz. vprašanju o enakosti pred zakonom. Tu se ne gre za to da nekdo je odgovoren ali ni odgovoren za prkršek, tu se gre za to koliko nekdo odgovarja za prekršek. Dejstvo je da voznik ki se vsakodnevno vozi tam bolj seznanjen s situacijo. Recimo lahko tudi bližina šole, nekdo zaposlen v tej šoli bi se težko izgovarjal da ni vedel da je šola tam ane
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Saj - a je potem "domači" bolj ali manj "kriv" (malo ali čisto noseč?) Oz. za koliko mora "domači" zmanjšati hitrost, da ne bo kriv in za koliko jo mora tujec (če sploh)?

Ali mogoče nosi upravljalec ceste svoje del krivde, ker ni postavil znaka "šola"?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Zakon velja za tujca enako.

Morda še odgovori:

1. Ok
2. Bi rekel, da voznik ni kriv, saj ni mogel preprečiti nesreče. O tem presoja sodišče kot zadnja instanca. Kriterije kaj je to prilagojena hitrost pa ne bom več ponavljal, sem gori citiral člen, ki jih natančno našteva.
3. Policist ne sodi, no napisal si res v "", pač pa odloča o prekršku, saj ima takšno zakonsko pooblastilo. Tu je spet konec debate, ker je pač takšen sistem. Maš zahtevo za sodno varstvo, ugovro, pritožbo itd. in ni debate, da ne bi uspel.
4. Ne vem kako si prišel na policista, ker debata teče o sodnih postopkih, ne o plačilnih nalogih policista, redarja itd.

Kaj drugega v tej zadevi ne bi več dodajal.

Še enkrat poudarjam, da obstajajo tudi izjeme (tema tega topica).

Nekateri pa ste se očitno obesili na te izjeme kot na splošno pravilo.