Dvopasovno krožišče - krivda

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Pa de ne zabluziva: Na avtocesti ni križišč. Torej to odpade kot primerjava.

zakaj potem imamo te znake na avtocesti
prepoved.jpg


aplauz.gif
Lahko bi ti narisal, samo se mi ne da Paint-a zaganjat....

torej ta znak ne označuje križišča s prednostno cesto?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Hmmm - OK - tu se je treba strinjati, da je zakonodajalec očitno pozabil, da obstajajo tudi 3 ali 4 pasovna krožišča.

Upam da se boste strinjali z mano, da je takih (3 in večpasovnih) zelo malo. Vprašanje je ali je smiselno, da se v detajle opiše in določi res vsaka situacija v prometu (@stein - ne potrebujem tu tvoje retorike) ali je bolj smiselno opisati 95% situacij in imeti pregleden zakon (pozor - to še ne pomeni, da je naša kolobocija s 4 zakoni pregledna) v preostalih 5% pa upati na zdravo kmečko pamet vseh vpletenih (voznikov, represije in sodstva).
Ali pa tretja možnost:
Kratek in jasen zakon, ki vseeno pokrije vse možnosti.
(Avstrija, recimo)
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
zakaj pa to imajo, pri njih že navadno križišče ne razveljavi omejitve.

Pa kolkr mam zdaj v spominu, so na vseh izhodih iz krožišč table za konec omejitve.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Evo, rumeni krogi označujejo križanje poti. Tega na AC ni. Nazaj na temo, prosim.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Odgovor je bil namenjen steinu - in je bil mišljen tako, da kratek in jedrnat zakon tudi ni "zlat" - glej primer nejasnosti v A zaradi nerazveljavitvi omejitve hitrost v križišču (navadnem - sam v orginal postu nenamenoma nekako skombiniral križišče in še nekaj
redface-1.gif
).
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik pediater pravi:
Evo, zakaj je uporaben dvopasovni rondo, čeprav je majhen.
smile-1.gif


<object width="425" height="350"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/YI27kKgs8DY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/YI27kKgs8DY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Tole si super posnel.
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Odgovor je bil namenjen steinu - in je bil mišljen tako, da kratek in jedrnat zakon tudi ni "zlat" - glej primer nejasnosti v A zaradi nerazveljavitvi omejitve hitrost v križišču (navadnem - sam v orginal postu nenamenoma nekako skombiniral križišče in še nekaj
redface-1.gif
).
Nič ni brez napak, kar človek naredi... itak.

Ampak kratek zakon z nekaj napakami je še vedno boljši kot dolg zakon (s še več napakami).

Problem razveljavitve pa so tudi lepo rešili z eksplicitnimi znaki. Vozniku (tudi neukemu) je jasno, da omejitev tam neha. Problem rešen.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
1.) Pravilno. Po novem zakonu to lahko naredi če ni prometne ureditve, ki to prepoveduje (črta na vozišču ali prmetni znak), po starem pa v primeru, če je izvoz enopasoven (na posnetku se ne vidi najbolje, ocenjujem pa da je enopasovno).

2.) baje v snegu črte ne veljajo (bo treba zakon pogledati)

3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Posebej je fajn onemu, ki pride iz stranske na glavno in nima blage veze kakšna je omejitev. Lahko pusti avto stati in se sprehodi v kontra smer - poišče prvi znak omejitve - nazaj do avta in veselo naprej.

Sicer se itak strinjamo - kratek, jedrnat zakon je itak "najboljše". Kar želim povedati je da tudi v državah, kjer imajo že dalj časa malo bolj urejene stvari naredijo kakšno kardinalno.
Naš "stari" ZVCP tudi ni bil slab - tudi nov ZPrCP ni čista katastrofa - največji jajc je, da so določene stvari malo nelogično (vsaj za mene) razmetali še v 3 druge zakone.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
če misliš v avstriji, jaz še nisem doživel da kako križišče ne bi bilo označeno, ponavadi je omejitev ali pred križiščem, in se potem nadaljuje v vse smeri (enako je označeno na vseh cestah) ali pa je na T križišču nasproti tabla, ki kaže omejitev v obe smeri.
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Ne vem kaj je enim tak težko razumet sistem krožišča ... pač sistem avtoceste, ki je sklenjena v krog, vse stranke ceste pa so uvozi in izvozi na avtocesto. Samo očitno, kdor ne zna po avtocesti vozit, mu tudi rondo dela probleme ...
Torej po tej tvoji logiki je notranji pas na rondoju enako prehitevalni pas na AC. To pomeni, da če se pelješ na 4. izvoz, se moraš peljat po zunanjem pasu rondoja, ki je iz AC pravil "vozni" pas.
tongue-1.gif


Tudi na AC ne vem, če je pravilno, da se pomakneš na prehitevalni pas, če se nekdo vključuje na AC. Prej bi rekel, da mora tisti, ki se po vključuje na AC, po vključevalnem pasu pospešiti na dovolj visoko hitrost za varno vključitev na AC.

edit:
sass-ova razlaga je bolj pravilna...
 
Nazadnje urejeno:

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
Kaj pa v primeru, da na drugem izvozu ne bi bilo neprekinjene črte?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
a) glede križišč v A - ti ob priliki posnamem in pripopam - samo zna trajti (ni v kratkem planirana pot tja gor) - ampak verjemi, da imajo kar nekaj "pozabljenih" (beri: brez znaka naprej oz. brez preklica omejitve)

b) glede umikanja na AC - pravilno je - ni pa pravilo.
smile-1.gif
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Nekateri se pomaknejo na prehitevalnega za vsako ceno, potem pa sledi posledica, ki se imenuje ogromno žlajfanje oz. bremzanje...
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
1.) Pravilno. Po novem zakonu to lahko naredi če ni prometne ureditve, ki to prepoveduje (črta na vozišču ali prmetni znak), po starem pa v primeru, če je izvoz enopasoven (na posnetku se ne vidi najbolje, ocenjujem pa da je enopasovno).
Ja, prvi izvoz je enopasoven. Khmm, a lahko en mal podrobneje razloži razlike med starim in novim zakonom.


Citat:
Uporabnik stein pravi:
3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
In kako hudiča naj bi avtobusar v našem primeru, takrat ko je čas za razvrščanje vedel, kakšna črta ga čaka na drugem koncu križišča? A je na posnetku vidt kak znak?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Ne. Je že v zakonu, da moraš že pri vstopu it na levi pas, razen če misliš it ven na prvem izvozu.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
Kaj pa v primeru, da na drugem izvozu ne bi bilo neprekinjene črte?
Lahko nadaljuje po zunanjem.

Sicer bi se takoj na začetku moral vključiti na notranji pas. Torej po strogi logiki mora že pri prvem izvozu ven, sicer je v prekršku.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
395
83
Evo ravno iz Mengša oziroma samo obvozil sem to 'mesto'.
Po kolesarski stezi ob rondoju v napačno smer pripelje kolesar, da ga komaj opaziš in skoči pred tvoj avto na prehodu. Z zaviranjem mu rešiš življenje, potrobiš, dobiš sredinec v zahvalo. Debilov res ne manjka.