Dvopasovno krožišče - krivda

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik zajbel pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Zunanji pas je obvezen izhod, če je izhod dvopasoven.
Polna črta je samo dodana, da je to bolj očitno.
A potem na dvopasovnih krožnih križiščih lahko v vsakem primeru zavijaš ven tudi z notranjega pasu? Neglede nato ali je narisana polna črta kot je na začetku te teme ali ne?

Predvsem je ZELO pomembno ali so uvozi in izvozi iz krožišč dvopasovni.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
In da seveda na svoji desni nimaš polne črte, ki bi ti prepovedala na izvoz oz. na zunanji pas na tem delu (tako, je namreč potrebno razumeti 4. odstavek 60. člena ZPrCP).
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik der_Alte pravi:
Citat:
Uporabnik jamiekarai pravi:
pr nam u velenju je identičen primer pa konstantno poka ker folk fura kot rdeč avto.

Kje pa je tak primer? Tista črta ni polna. Drugače recimo z Žarove ne bi mogel sploh it na Šaleško ali pa na Fojtovo.
Je pa tisto krožišče res malce nesrečno.prav zaradi te butaste črte.

Če greš proti arji vasi je polna črta za zunanji pas - je pa tudi edini izvoz z 2 pasoma, ki nista fizično ločena
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
395
83
No danes sem šel relacijo Kamnik-Lj, katastrofa.
-krožišče na Kamniški obvoznici samo en pas
-krožišče ob vstopu v Kamnik je neko hibridno čudo, nekje se vstopa z dveh pasov, drugje iz enega, izstopanje ima nekje polno črto, drugje ne
-Mengeš obvoznica, spet drugače, 2 pasova, ampak nikjer polne črte za zavijati dol, torej lahko furaš znotraj ali zunaj

potem naj se pa narod znajde, če je vsako krožišče en svoj sistem
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
No danes sem šel relacijo Kamnik-Lj, katastrofa.
-krožišče na Kamniški obvoznici samo en pas
-krožišče ob vstopu v Kamnik je neko hibridno čudo, nekje se vstopa z dveh pasov, drugje iz enega, izstopanje ima nekje polno črto, drugje ne
-Mengeš obvoznica, spet drugače, 2 pasova, ampak nikjer polne črte za zavijati dol, torej lahko furaš znotraj ali zunaj

potem naj se pa narod znajde, če je vsako krožišče en svoj sistem

Totalni polom je ta Kamnik in okolica, projektirali so očitno bebci. Pri tem čudu zraven Hoferja vedno samo čakam kdaj mi bo kdo razsul avto, ker iz Mengša se folk razvrsti na pas za izvoz Domžale, potem pa čez neprekinjeno črto pelje na izvoz za kamniško obvoznico. Modelu, ki me je zadnjič izsilil, sem potrobil, mojster pa na polno po bremzi
bonk.gif


Te mengeške mojstrovine si moram še ogledati, sem šel samo ponoči na tisti rondo na mengeškem polju in kot se videl ni polne črte in greš lahko za izvozMengeš tako po zunanjen kot notranjem pasu. Zanimivo bo, se strinjam.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Sicer ni tako križišče, ampak pri Europarku obvezno vsakič nekdo izsili prednost:
Grem z titovega mostu "gor", v krožišču pa levo, v Europark. Obvezno nekdo od zgoraj (iz smeri Pošte) prileti not pred mene.

To pot sem vozil v zadnjih 2 mesecih 4 krat*, trikrat mi je tako nekdo priletel. Enkrat zabremza na črti, enkrat meter čez, enkrat že ves v krožišču.
Verjetno odvisno, kdaj točno zatrobim. (z zadnjem primeru sem moral otem še enkrat zatrobiti, da se je premaknil in sprostil promet).

V prihodnje bom trobil ves čas vožnje v krožišču.

* - ponavadi se vozim po drugi strani
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Če je črta, potem je kriv rdeči, če ne bi bilo črte bi bil kriv modri. Vožnja po zunanjem pasu ne pomeni nujno takojšnjega izvoza (razen, če prometna signalizacija tako zahteva).
wrong
Nič ni wrong, točno tako je kot sem napisal.
Očitno je po prebranem pravila pisal [censored] (kak Žlender npr.). Če je v dotičnem rondoju narisana črta, veljajo takšna pravila, če pa ni črte, pa so pravila popolnoma drugačna.
Kako naj jaz vem nekje v nekem selu, ali je na takem krožišču narisana črta ali ne, če npr. zapade sneg? V MB pri Qlandiji vem, da je črta. Kaj pa če se npr. peljem po identičnem krožišču v naselju XY, kjer pa ni črte, ampak se tega zaradi zapadlega snega ne da videt? Imam pa v mislih identično krožišče v MB?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Jap - tule se pa skoraj strinjam - sneg in krožišča so težava! Še posebej, ker so pri nas v povprečju 287 dni na leto ceste popolnoma zasnežene.
rolleyes-1.gif


Sicer ni ravno optimalno, da je toliko variant krožišč, ampak vsak voznik, ki vidi in razume (no - tu pa zna biti problem), bi moral z lahkoto 95% krožišč v SLO zvoziti brez prekrška.

Samo kaj, ko velika večina misli, da mora skozi krožišče doseči polno potovalno hitrost oz. po možnosti še kak km/h več. Potem pa seveda zmanjka prostora in časa za ustrezno razvrstitev.
Verjetno pa izhaja vse to iz narobe razumljenega pojma "turbo krožišče".
tongue-1.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik scorpion pravi:
Pred takimi večpasovnimi rondoji morajo biti jasno vidne table, kam vodi kakšen izhod, da voznik ve, kam se razvrstiti, še preden pripelje v krožišče.
hysterical-1.gif
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Ne razumeš... Enako krožišče, drugačno pravilo.
sprasujem se.gif


Saj ni pomembno, brezveze se je spuščat v detajle...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
A si si prebral cel 60. člen ZPrCP?

Pravilo je eno samo. Razne finese pa pač določajo talne oznake (polne črte, dvopasovni uvozi in izvozi, ...) in pa seveda sama prometna situacija v danem trenutku (s tem mislim, da je treba upoštevati kakšnega šleperja v krožišču, ki mu njegova velikost ne dovoljuje akrobacij in pa seveda tudi oddaljenost izvozov iz krožišča).

Ampak za samo "obvladovanje" vožnje v krožišču je treba najprej obvladati vožnjo po "normalni" cesti, poznati osnovna cestna pravila (polna črta, smernik, itd) in pa seveda pravila v krožišču. In tu jih žal kar nekaj pogrne.

Seveda pa razne variacije krožišč ne olajšujejo ravno obvladovanje le-teh - posebej, če voznikom niso jasni niti najbolj osnovni pojmi.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik zajbel pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Zunanji pas je obvezen izhod, če je izhod dvopasoven.
Polna črta je samo dodana, da je to bolj očitno.
A potem na dvopasovnih krožnih križiščih lahko v vsakem primeru zavijaš ven tudi z notranjega pasu? Neglede nato ali je narisana polna črta kot je na začetku te teme ali ne?

Predvsem je ZELO pomembno ali so uvozi in izvozi iz krožišč dvopasovni.

Število pasov pri uvozu ne more vplivat na pravila, kako se krožno križišče zapušča. Veliko bolj kot število pasov, so pomembne črte oziroma oznake na tleh.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
60. člen

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

bonk.gif

Me zanima razlaga tegale zgoraj, če ima krožišče 3 pasove.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik zajbel pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Citat:
Uporabnik zajbel pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Zunanji pas je obvezen izhod, če je izhod dvopasoven.
Polna črta je samo dodana, da je to bolj očitno.
A potem na dvopasovnih krožnih križiščih lahko v vsakem primeru zavijaš ven tudi z notranjega pasu? Neglede nato ali je narisana polna črta kot je na začetku te teme ali ne?

Predvsem je ZELO pomembno ali so uvozi in izvozi iz krožišč dvopasovni.

Število pasov pri uvozu ne more vplivat na pravila, kako se krožno križišče zapušča. Veliko bolj kot število pasov, so pomembne črte oziroma oznake na tleh.
Itak da so talne oznake zelo pomembne in jih je TREBA upoštevat. Lep primer je krožišče Tomačevo v Lj. (ki je btw za moje pojme res carski in še podkrepljen s semaforji - čeprav sem v začetku dvomil v tako rešitev).

Lep primer qurčevga krožišča je pa tisti pri lj. žalah. Ima enopasovne izvoze in uvoze (mislim da jih je 5) in celo 3 vozne pasove. Zakaj že? Verjetno zato, da skoraj dnevno gledam kamikaze ki padajo iz srednega ali celo notranjega pasu direktno na izvoz (in obratno)
bonk.gif
 

feler

Fizikalc
21. jan 2008
1.700
12
38
Citat:
Uporabnik ThaShizznitt pravi:
Citat:
Uporabnik feler pravi:
..ksz...
Samo nekaterim takšnih početij ne preprečuje niti tista par cm visoka prepreka ki je po črtah, kot je na Črnuškem rondoju..... v parih dneh, ko je pokopališče Žale zelo oblegano, sem videl 2 pacienta ki sta čez to zadevo zapeljala tako da sem mislil da jima bo podvozje utrgalo
stupid-1.gif
.

No ja no, podvozje utrgalo....
hysterical-1.gif
Se pa strinjam, tm mas tok moznosti, da tezko falis....pa folk vseen. Di su poloznicari jebojih!

Glede na to da folk po rondoju vozi 50-60 km/h in potem naenkrat sred ovinka čez to zapelje....je grdo za vidt, avta sta se mi smilila, res fajn rukne, sem pa mal pretiraval ja
smile-1.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
60. člen

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

bonk.gif

Me zanima razlaga tegale zgoraj, če ima krožišče 3 pasove.

a nisi ti zadnjič razlagal, da znaš brat?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Jap - tule se pa skoraj strinjam - sneg in krožišča so težava! Še posebej, ker so pri nas v povprečju 287 dni na leto ceste popolnoma zasnežene.
rolleyes-1.gif
Torej če se nesreča zgodi na enem od treh zasneženih dni, kaj? Pritisneš reset tipko in na cesto pade nov avto?
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.860
395
83
Zdaj si mu pa vse veselje pokvaril, pa tako veselje je imel s snegom, zdaj ostanejo samo še snežaki.