Dvopasovno krožišče - krivda

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
Kaj pa v primeru, da na drugem izvozu ne bi bilo neprekinjene črte?
Lahko nadaljuje po zunanjem.

Sicer bi se takoj na začetku moral vključiti na notranji pas. Torej po strogi logiki mora že pri prvem izvozu ven, sicer je v prekršku.
Protislovja pišeš.
Najprej si napisal, da je avtobus vozil pravilno, ker se je postavil na desni in potem zunanji pas, in peljal do drugega izhoda, potem pišeš, da bi se moral razvrstiti na levi pas,... potem pa spet da lahko nadaljuje po zunanjem.
Kaj zdej?

Khmm, če je v zakonu, da se morajo razvrstit na levi pas vsi, ki ne gredo na prvem ven, potem od vseh edino predator ni naredil prekrška? (če rečemo da so šli vsi, ki so bili na desnem pasu na drugem izvozu ven tako kot avtobus? (na prvem gre redkokdo)

 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.194
3.570
113
Marlbor
Avtorju teme hvala za odprtje tega vprašanja. S tem smo ugotovili, da par uporabnikov alterja nima pojma, kako se obnašati v rondoju in kar je še najhuje ... na vse pretege dokazujejo, da imajo samo oni prav in bo treba pravila prilagoditi njihovim navadam. LOL
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
2. točka 60. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP):

Citat:
(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.

Ni vse čisto natančno in zapovedano.
Zdrava kmečka pamet je še vedno nekaj vredna, pa zakonodaja gor ali dol.
Za zdravo kmečko pamet ne rabiš visoke izobrazbe.
cheer.gif

Če je nimaš, ti tudi visoka izobrazba ne pomaga.
evil.gif
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Mam pa par vprašanj.
1- A je avtobusar vozil pravilno, ker je do drugega izvoza peljal po desnem izvozu? (prej je en trdil, da je treba z desnega pasu ven na prvem izvozu, ki je v našem primeru enojni izvoz) da/ne
2- Recimo da bi bilo malo snega na cesti (polna črta pri izvozu za kranj slabše vidna), ali bi avtobus smel po desnem pasu nadaljevat vožnjo do tretjega izvoza? da/ne
3- Kako bi moral avtobus peljat, če bi nameraval it ven na tretjem izvozu? In kje je tabla, ki kaže kam bi se moral razvrstit?

No alter strokovnjaki.
3.) It na notranji pas, ker na drugem izvozu ima neprekinjeno črto, ki prepoveduje nadaljevanje vožnje v krožišču po zunanjem pasu.
Kaj pa v primeru, da na drugem izvozu ne bi bilo neprekinjene črte?
Lahko nadaljuje po zunanjem.

Sicer bi se takoj na začetku moral vključiti na notranji pas. Torej po strogi logiki mora že pri prvem izvozu ven, sicer je v prekršku.
Protislovja pišeš.
Najprej si napisal, da je avtobus vozil pravilno, ker se je postavil na desni in potem zunanji pas, in peljal do drugega izhoda, potem pišeš, da bi se moral razvrstiti na levi pas,... potem pa spet da lahko nadaljuje po zunanjem.
Kaj zdej?
Ni protislovja.

- Če gledamo situacijo, da je avtobus pri drugem izvozu, in ne vemo kaj je bilo prej, velja, da lahko pelje dalje, do tretjega izvoza, po zunanjem pasu.

Zakonska podlaga:
ZPrCP, 60. člen:
V bistvu direkt o tem ne piše nič. Torej ne zapoveduje, niti prepoveduje. V prvem odstavku sicer piše, da bi se moral vključiti v notranji pas, če ne gre na prvem izvozu ven, ampak so izjeme.


- če gledamo od začetka (in to lahko, ker imamo posnetek), pa velja kar sem rekel, da bi se moral že na začetku razvrstiti na levi, notranji pas. (ni pa to strogo nujno, to je že en pred mano napisal)

2. in 3. odstavek omenjenega člena

Torej povzetek: odgovor na tvoje vprašanje (ki sicer ni 100% jasno): moral bi že pred krožiščem peljati po levem pasu in po drugem izvozu it na zunanji pas (razen če je izvoz tak, da ima dva pasa in je mogoče oz. docoljeno zaviti tudi z notranjega - ampak to ne vemo, zato ne bomo ugibali. Vsaj jaz ne bom. Voznik, pa tudi ne rabi, ampak zavije na zunanji pas pred izvozom.)
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.194
3.570
113
Marlbor
Za tebe tak vemo, da ti nič pravilno dela, tako da nič presenetljivo, če ti tudi krožišča ne delajo.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Svoj odgovor sem dobil v prvih treh sporočilih... danes pa odprem to temo in samo
confused-1.gif
.
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Avtorju teme hvala za odprtje tega vprašanja. S tem smo ugotovili, da par uporabnikov alterja nima pojma, kako se obnašati v rondoju in kar je še najhuje ... na vse pretege dokazujejo, da imajo samo oni prav in bo treba pravila prilagoditi njihovim navadam. LOL
Stvar je taka (večpasovna krožišča)... Če greš pri 1. izvozu ven, se zapelješ po zunanjem do 1. izvoza. Če greš ven pri 2. ali vsakem naslednjem, se razvrstiš na notranji pas, potem pa pred izvozom na zunanjega in ven...

Pri Jernejevi (1. post) varianti rondoja mi je bilo nejasno le to, da v primeru neprekinjene črte veljajo takšna pravila, če v identični varianti krožišča in izvozov te črte ni, veljajo drugačna pravila.
To je bedarija in pika. Ali naj bodo črte povsod ali pa nikjer (govorim za avtorjevo varianto krožišča)...

@pbutec
Da me ne boš po nepotrebnem napadal, poznam pravila v rondojih, le to, kar sem napisal, mi ni bilo jasno...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
A si frišek na alterju?
tongue-1.gif


V osnovi še vedno teče debata o vožnji v krožišlu (več ali manj) - tako, da bodi vesel, da nismo debato zapeljali v smeri horoskopa ali pa vlaganja marmelade.
grin1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Pri Jernejevi (1. post) varianti rondoja mi je bilo nejasno le to, da v primeru neprekinjene črte veljajo takšna pravila, če v identični varianti krožišča in izvozov te črte ni, veljajo drugačna pravila.
To je bedarija in pika. Ali naj bodo črte povsod ali pa nikjer (govorim za avtorjevo varianto krožišča)...

Črte (in ostale talne oznake) imamo med drugim ravno zato, da lahko z njimi kaj dodatno omejimo, dovolimo. Tudi na AC ne smeš menjati voznega pasu čez polno črto (ja, tudi taki deli AC obstajajo pri nas), recimo. In zato se v krožnem vozi, kot predpisuje splošni predpis, razuen če je na kak drug način (recimo talna oznaka) določeno drugače.
Tu nima biti kaj nejasnega, v celi zakonodaji je tako, ne le v prometni.