In hlapljenje - pravilneje izhlapevanje (bodisi vode ali alkohola) povzroča dodatno ohlajanje mesta s katerega hlapi - tako je šoba dejansko hladnješa kot kaže termometer v avtu.
Ampak tako izdatno hlaplenje se dogaja le iz tekočine, ki je polita po šobi-se pravi takoj po špricanju. Tisto kar je v šobi hlapi počasi in nima opaznega učinka kar se tiče ohlajanja.Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
In hlapljenje - pravilneje izhlapevanje (bodisi vode ali alkohola) povzroča dodatno ohlajanje mesta s katerega hlapi - tako je šoba dejansko hladnješa kot kaže termometer v avtu.
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Temperatura zunaj je temperatura zunaj. Pa veter gol ali dol. Če tebe na vetru bolj zebe kot v brezvetrju to še ne pomeni da je temperatura nižjaCitat:
Uporabnik ambient pravi:
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:
par dni nazaj sem z refraktometrom pomeril petrolov Vitrex na katerem piše -38C in izmeril da je v resnici do -31C
Potrebno upoštevat, da je temperatura v avtomobilu zunaj lahko tudi do 10 stopinj nižja od tiste na termometru. Odvisno od vetra in še nekaterih dejavnikov.
Zaradi vetra imaš hitrejše ohlajanje, ampak to le do temperature okolice. Od samega vetra ne boš nikoli ohladil na nižjo temperaturo, kot jo ima zrak. V bistvu je predmet v vetru celo toplejši, ker imaš malo segrevanja zaradi trenja zrakaCitat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
Temperatura zunaj je temperatura zunaj. Pa veter gol ali dol. Če tebe na vetru bolj zebe kot v brezvetrju to še ne pomeni da je temperatura nižjaCitat:
Uporabnik ambient pravi:
Citat:
Uporabnik sniper007 pravi:
par dni nazaj sem z refraktometrom pomeril petrolov Vitrex na katerem piše -38C in izmeril da je v resnici do -31C
Potrebno upoštevat, da je temperatura v avtomobilu zunaj lahko tudi do 10 stopinj nižja od tiste na termometru. Odvisno od vetra in še nekaterih dejavnikov.
Jaz tudi tako razmišljam, ampak me praksa demantira. Pa bi rad slišal nekoga, da to znanstveno razloži.
Torej zunaj nekje -10 stopinj. Če špricaš na parkingu po šipah, ni problema. Brisalci lepo pobrišejo. Potem pa zapelješ na avtocesto in zadeva začne na šipi zmrzovati, tak lep tanek film. Sicer, ko začne gretje delati kot je treba, ni panike.
Ampak temperatura je enaka, na parkingu ne zmrzuje, na avtocesti pa zmrzuje. Kako to fizikalno razložiti?
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
A po mojih izkušnjah je najbolje ko se pojavlja ekstremen mraz potegnit s cevko vso tekočino iz posode ven ter naliti noter čisto sredstvo. Kakor dodaš piko vode (ali ostane noter od prej) je konec z deklaracijo (tudi deljeno z dva so mokre sanje..no ja..zmrzjene sanje).
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
kaj to na usta ven potegneš ? ker jaz bom tudi zgleda mogo, ker ko stisnem se niti ne čuje motorčka, se mi zdi da sem zajebal pa letno nalil ena dva tedna nazaj
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
Celo znanost delate iz tega.
Nekaj postov nazaj sem prebral, da je nekaterim zmrznila tekočina za pranje vetrobranskega stekla. Zadevo rešiš vsaj na dva načina-če imaš možnost parkiraš avto v ogrevano garažo ali segreješ cevke (ponavadi zaradi "prešvoh" mešanice zmrzne v ceveh ali pri šobah) z industrijskim fenom lepo po občutku, ne preblizu. Nato sprazniš celo posodo in vliješ koncentrat - jaz uporabljam nerazredčen Vitrex -38 - ter še nekaj časa špricaš, da se prepričaš da ni nikjer več vode. To definitvno pomaga.
Se mi je lani pri najhujšem mrazu zgodilo enako tako na osebnem, kot na terencu. Sem imel razredčeno 1:1 a je bilo zunaj enostavno premrzlo.
Citat:
Uporabnik FuriousG pravi:
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
A po mojih izkušnjah je najbolje ko se pojavlja ekstremen mraz potegnit s cevko vso tekočino iz posode ven ter naliti noter čisto sredstvo. Kakor dodaš piko vode (ali ostane noter od prej) je konec z deklaracijo (tudi deljeno z dva so mokre sanje..no ja..zmrzjene sanje).
Jaz sem dons pizdarijo naredil... Mi je še malo letne ostalo, notri sem pa dolil -20. Zdajle že ni več špricalo. Bo treba jutri ven potegnt, pa avto mal na sonce dat.