vinjete

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.530
437
83
Ne se bat. Bodo radarje parkiral na izvoze. Le kdo vozi 40.
Ne bo morda vinjeta taka, da se bo dalo elektronsko kontrolirat/slikat.
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Ja, sem za satelitsko cestninjenje. Ker bo dejansko pravično (vsaj upam, da ne bodo spet politične veze zasrale stvari in bodo nekateri pa spet priviigirani). In ko se bo uvedlo, ne bom nič pizdakal po forumih, kako je to nepravično. In kar mi gre na jetra tukaj je to, da se hoče prikazat, da je obstoječa rešitev pa pametna in boljša kot vinjete. En k... je boljša. Pri satelitskem cestninjenju ni ne cestninskih postaj, ne gužv in upam, da bodo res vsi plačali toliko kot bodo uporabljali.

eno vprašanje za vse tiste, ki zagovarjate "pravično" cestninjenje po dejanski uporabi, torej po prevoženih km: ali se zavedate, da bi potem morala biti enotna tarifa za vse uporabnike AC, od motoristov in osebnih vozil do tovornjakov in avtobusov, saj bi npr. od MB do KP vsi naredili enako število kilometrov in morali zato plačati enako?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
...
Kaj pa, če bi še pri elektriki šli na pavšal? Saj je vse državno, če nočeš plačati pavšala, pa si jo za kak dan naročiš... Kdor pa je rabi veliko bo na boljšem... Saj je tudi elektrika takoreč osnovna dobrina. Za tiste, ki jim je pa pavšal premalo, pa obstaja v enem primeru "navadna cesta" v drugem pa "svetal dan". Izbira je tu.
...

malo sfaljena primerjava. pri AC bi morala država spodbujati ljudi k čim večji uporabi le-teh (s takšnimi in drugačnimi ukrepi), da bi tako razbremenila lokalne ceste itd.
pri elektriki je ravno obratno: država spodbuja ljudi k varčevanju z elektriko, saj tako zmanjšuje potrebe po gradnji novih elektrarn oz. uvažanju elektrike.

osebno se mi zdi boljša primerjava z uporabo interneta, ki je v zadnjih letih doživel razcvet predvsem na račun poceni širokopasovnega dostopa, kjer uporabniki plačajo pavšalno ceno in ne po dejanski uporabi
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Zadnji...

Se že kaj ve, koliko bo kazen, če te ujamejo brez vinjete?

Ne vem zakaj se sekiraš. Kontrole bodo itak na vsakih sto let.

Ravno studiram... Če bo ona varjanta ko zaprejo AC pa zavlečejo 15 avtov na stran,
pol si kupim vinjeto, pa tisti luknjač, in mam to pri roki, ko me začnejo ustavljat naluknjam in nalepim itak traja celo večnost da prides na vrsto...
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik sass pravi:

eno vprašanje za vse tiste, ki zagovarjate "pravično" cestninjenje po dejanski uporabi, torej po prevoženih km: ali se zavedate, da bi potem morala biti enotna tarifa za vse uporabnike AC, od motoristov in osebnih vozil do tovornjakov in avtobusov, saj bi npr. od MB do KP vsi naredili enako število kilometrov in morali zato plačati enako?

Ne gre se zato, da isto prevozijo, gre se za to, kdo kolko ceste uniči. Recimo Motor in avto je skoraj ne uničujeta.
Kombi malo bolj. Tovornjak pa orng. V tem smislu...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
Citat:
Uporabnik malcomX pravi:
Zadnji...

Se že kaj ve, koliko bo kazen, če te ujamejo brez vinjete?

Ne vem zakaj se sekiraš. Kontrole bodo itak na vsakih sto let.

Ravno studiram... Če bo ona varjanta ko zaprejo AC pa zavlečejo 15 avtov na stran,
pol si kupim vinjeto, pa tisti luknjač, in mam to pri roki, ko me začnejo ustavljat naluknjam in nalepim itak traja celo večnost da prides na vrsto...

Očitno še nisi šel čez avstrijsko kontrolo.
grims-1.gif


Če bo naša vsaj pol tako učinkovita kot avstrijska, boš ti bolj malo luknjal. Razen če boš imel pomagača zraven. Samo sre mi zdi, da bodo obstoječe cestninske postaje za to pogosto uporabljene, tako da jajcanje z dnevnimi nalepkami finančno ne bi kaj dosti koristilo.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
no, torej ne govorimo več o pravičnem cestninjenju po dejansku uporabi, ampak o pravičnem cestninjenju po dejanskem uničevanju AC
btw, en tovornjak naredi več škode na vozišče, kot 1000 avtomobilov. ali to pomeni, da bi morali tovornjaki plačevati 1000× višjo cestnino kot osebna vozila?
sicer pa, trenutno imamo 4 cestnnske razrede. nikjer nisem zasledil, kateri naj bi šli na vinjete in kateri ne.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
no, torej ne govorimo več o pravičnem cestninjenju po dejansku uporabi, ampak o pravičnem cestninjenju po dejanskem uničevanju AC
btw, en tovornjak naredi več škode na vozišče, kot 1000 avtomobilov. ali to pomeni, da bi morali tovornjaki plačevati 1000× višjo cestnino kot osebna vozila?
sicer pa, trenutno imamo 4 cestnnske razrede. nikjer nisem zasledil, kateri naj bi šli na vinjete in kateri ne.
Najprej morajo biti enotni kriteriji na vseh kilometrih.


Pravično cestninjenje (vseh cest) mora biti sestavljeno iz fiksnega in variabilnega dela, kajti cesto je potrebno zgraditi in vzdrževati. Kakšni težo naj imajo posamezni koeficienti naj določijo strokovnjaki in ne politiki.
Seveda sami morajo biti sami stroški obračunavanja minimalni, sicer je boljši pavšal.
 

raketa

Pripravnik
25. sep 2007
222
6
18
Gorenjska
www.lomm.si
Če bo mesečna res pod 100€ (neki so na tv govorl) sem za da naredijo tako, da je dnevna 11€ za tujce Slovenci bi pa mogli met cenejšo varianto , kajti s tem bodo zaslužil na tujcih kateri v turstični sezoni delajo zastoje na AC.

lp
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Tole z vinjetami je populistični poden od podna. Tri sisteme cestninjenja bomo menjavali v parih letih. Kretenizem, da ga ni večjega. Pustijo naj dosedanji sistem dokler una satelitska jajca ne bodo dovolj zrela.

Ogo
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.530
437
83
Una satelitska "jajca" kot praviš so samo voda na mlin firmam, ki bodo zadevo razvile in jo s pomočjo politike porinla na trg in jo vzdrževala. Na osnovi tega se bodo potem spomnili še parkirišča, vhode na "mestna območja" zaračunavat itd... Na podeželju se pa lahk dneve in dneve ustavljajoča nepretrgana kolona mim vali...

Ceste je treba gradit in vzdrževat vse. Pa naj imajo en pas ali štiri v vsako smer. Zakaj ločevat na avtoceste in ostale?? Da je več stroškov in prekladanja megle? Sredstva bi se pomoje morala zbirat skozi trošarino v ceni goriva. Traktorje, delovne stroje itd. pa po posebnem ključu oprostit tega dela. Tujcem pa vinjete za tranzit. Tankat pri nas ni potrebe. Če pa je (bo) cena ugodna pa naj še povišano trošarino zraven plačajo.
Za kolk bi blo treba podražit goriva (bencin, diesel), da bi dobili not teh trenutno aktualnih nekaj čez 200 mio €?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Poznam, kdo je v ozadju "satelitskih jajc". Pač spet "nacionalni interes", kot je bil pri nalepkah za tehnične in podobne "nacionalno interesne" varijante. Republika Skupna Skleda (TM).
smile-1.gif

Je pa jasno, da nam EU vinjet več kot par let ne bo pustila imet, tako, kot jih bo morala nakenslat tudi Avstrija. Kar me moti je to, da se gre menjavat trenutni sistem, ki je dokaj v skladu z EU direktivami, samo zaradi političnega populizma. In ko bodo volitve in še kako leto mimo, pa spet razjebat vse.

Ogo
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik roCkY pravi:
Una satelitska "jajca" kot praviš so samo voda na mlin firmam, ki bodo zadevo razvile in jo s pomočjo politike porinla na trg in jo vzdrževala. Na osnovi tega se bodo potem spomnili še parkirišča, vhode na "mestna območja" zaračunavat itd... Na podeželju se pa lahk dneve in dneve ustavljajoča nepretrgana kolona mim vali...

Ceste je treba gradit in vzdrževat vse. Pa naj imajo en pas ali štiri v vsako smer. Zakaj ločevat na avtoceste in ostale?? Da je več stroškov in prekladanja megle? Sredstva bi se pomoje morala zbirat skozi trošarino v ceni goriva. Traktorje, delovne stroje itd. pa po posebnem ključu oprostit tega dela. Tujcem pa vinjete za tranzit. Tankat pri nas ni potrebe. Če pa je (bo) cena ugodna pa naj še povišano trošarino zraven plačajo.
Za kolk bi blo treba podražit goriva (bencin, diesel), da bi dobili not teh trenutno aktualnih nekaj čez 200 mio €?

http://www.gzs.si/pripone/14358/oei28929d14358a605a9550a.pdf
sodeč po tem linku naj bi v sloveniji letno prodali nekaj čez 900 000 ton dizla in nekaj pod 600 000 ton bencina, torej skupaj okoli 1 500 000 ton goriva za okoli 1.5 milijarde €. da bi prinesli notri 200 milijonov €, bi se gorivo moralo podražiti za okoli 13%
 

geronimo

Fizikalc
9. sep 2007
2.442
73
48
ksz

kar je nabolj žalostno, da tudi, če bo vinjeta pod 100€, bo cesta iz Kamnika proti Tuhinju še vedno polna Štajercev, pa ne da bi mel kaj proti njim, ampak vozijo kot največji bedaki. Če se jim tako mudi, da non stop prehitevajo čez polno in vozijo čez omejitve, zakaj ne grejo na avtocesto?
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Takole ! Pregledal sem porabo na AC v preteklem letu in razultat 75€. Dejansko bi res nekako še požrl ceno vinjete 100€, več nikakor.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Meni pride za lansko leto 49,6€ (v dvanajstih dneh). 12x(11€ predvidena cena dnevne vinjete) = 132€.
Ja težka bo tale z vinjetami
 
Nazadnje urejeno:

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
So ti že odgovorili zakaj ne more biti enotna tarifa. Uničevanje cest.

he he, torej zdaj zagovarjamo sistem, ki dejansko ne bo pravičen po uporabi (ker bodo nekateri uporabniki plačevali več za enako prevoženo pot), niti ne bo pravičen po povzročeni škodi (razen čče ne bodo tovornjaki plačevali 1000× več)
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sass pravi:he he, torej zdaj zagovarjamo sistem, ki dejansko ne bo pravičen po uporabi (ker bodo nekateri uporabniki plačevali več za enako prevoženo pot), niti ne bo pravičen po povzročeni škodi (razen čče ne bodo tovornjaki plačevali 1000× več)
A trenutni sistem je bolj pravičen?

Sicer pa BMK, jaz sem out iz te teme.