vinjete

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Da se razumemo, kolikor toliko pravičen sistem je samo na primorski avtocesti, ker je zaprt.

Tisti, ki si je izmislil to sranje s čelnimi postajami, si zasluži samo luknjo v čelo:
1. sistem ni pravičen
2. 3x se ustavljat za ustanih 100 km, ni nobeni stvari podobno
3. sistem je hudo ekološko oporečen

Prav tako ni pravičen sistem vinjet. Ampak, če bodo vinjete odpravile ustavljanje na avtocestah, jih podpiram. V nasprotnem primeru je vseeno, če ostane tako kot je - čeprav bi sam precej pridobil.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Saj pri ABC se nič ne ustavljaš, lepo počasi pelješ skozi. Vsi na ABC pa bo volk sit in koza cela.
cool-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Kaj pa tovorni promet? Zakaj je pa treba zniževati na 40 km/h in se peljati skozi mitnico? Zakaj bi pa kupoval ABC, če se peljem samo enkrat po AC - tvoja demagogija? Ali je sistem pri čelnih postajah potem kaj pravičnejši?
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Za tovornjake bi računal glede na višino vozila ter število osi, ki se peljejo mimo ABC. (taki senzorji niso nobena znanost in so zelo poceni).
A ko boš kupoval dnevno ali 10 dnevno vinjeto se pa ne bo treba nič ustavljati?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:Mtl, da smo si na jasnem, jaz se toliko vozim po avtocesti, da mi vinjeta z > 200€ letno pomeni nek prihranek, razen, da jo bo treba plačati v naprej. Ampak zato še ne zagovarjam neumne rešitve, ki pomeni korak nazaj.
Neumne?
1.) NIČ kolon na cestninskih poleti. Prihranek časa, manj CO2.
2.) Občutna razbremenitev vzporednih lokalnih cest: manj nesreč, prihranek časa, manj CO2, bistveno višja kakovost življenja stanovalcev ob teh cestah, manj zdravstvenih težav le teh. Koliko je tebi to vredno?
3.) Manj izgube časa tudi v času brez gužve zaradi vožnje mimo (manj CO2).
4.) Verjetno bi s pametnim zaračunavanjem vinjet pokasirali več (ni stroškov inkasantov, ni gradnje cestninskih postaj, itd.)

Zame je neumna obstoječa ureditev (glej zgoraj pluse, ravno obratno): hvala bogu, so vsaj leto (ali kdaj že?) nazaj uvedli avtomate za talanje pildkov, za plačevanje so še vedno ljudje. V ITA so bili že več kot desetletje nazaj avtomati tudi za kasiranje. Ampak ne, treba folk plačevati, itd., potem se pa čudimo, kako nič ne ostane za vzdrževanje cest. Da ne govorimo o gradnji cestninskih postaj.
Da ne govorimo o plačevanju prek neta. Recimo nekateri avstrijski predori: preden greš posrfaš, vtipkaš noter svojo registracijo, plačaš in gremo. Ne boš verjel tudi letne obstajajo za te predore. Vse dela na prepoznavanje tablice. Ampak NE, jebene cestninske postaje je treba nasrat vsakih par km in potem poleti lepo mirno stojimo tam v 10 km kolonah. Zakon
stupid-1.gif
.

Sedaj pa nagradno vprašanje: koliko stane tiskanje nalepk in koliko gradnja ene postaje, ter potem plačevanje ljudi za talanje pildkov. Da ne govorimo o trenutno priviligiranih ljudeh, ki nič ne plačujejo za uporabo AC. Zakaj?

Toliko o poštenosti in neumnosti.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.553
1.257
113
jaooo kaki biseri so... no ja

zgleda da me v prihodnosti AC več ne vidi.... enostavno ni računice
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Strinjam se z vsemi točkami od 1-4. Razen CO2, ker to pa res ni razlog. Zelenamafija.press.

Ampak predlagani sistem ohranja cestninske postaje povsod, kjer so. To ni prav. Zato moji gornji izračuni mogoče tebi se zdijo čudni, ampak glede na včeraj predlagani "sistem" (raje "zbrko") so čisto pravilni in realni. Sploh, za samo dve leti (sicer bo to gotovo dlje časa). Če bi hoteli vinjete, bi jih morali uvesti leta 1995 (ali kdaj že), ko so se naši vrli poslanci to odločili. Takrat bi bile smiselne, danes ne več.
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
> Za iz Ljubljane v Maribor in nazaj prav gotovo ne 6x!

Sam to ni kriv cestninski sistem per-se ampak idiotsko postavljene cestnine! Cudno da sem prisel od slovensko hrvaske meje do srbije (3xxkm) s samo 2x ustavljanjem. Na zacetku in na koncu. Ali pa do splita je ista figa. 300 nekaj kilometrov in se vstavis samo na zacetku in na koncu ce se prav spomnim. To zakaj se do MB 3x ustavljamo pa sam bog ve... Od LJ do kopra se tud v enem susu vozis (ce izvzames kolone zaradi del na nasih 3km avtocest).

Mimogrede, 300km do srbije in 300km nazaj, ter 300km do splita in 300km nazaj, pa ni blo niti 10m zozanje avtoceste zaradi popravil. Mogoce srecen dan, ampak nevem ce se je ze kdaj pri nas zgodilo na teh 3km avtoces k jih mamo da bi prsu do kopra brez del na cesti, vsaj poleti ne.

lp,
Sasa
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Po drugi strani pa velikokrat gledaš lastnike vsemogočnih S-klas, poršejev in podobnih avtov za 100.000+ evrov, ki nimajo za ABC tablico in mečkajo v kolonah (naših registracij, se razume), oz. se vozijo okoli cestnine, da prišparajo.
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
2.) Občutna razbremenitev vzporednih lokalnih cest: manj nesreč, prihranek časa, manj CO2, bistveno višja kakovost življenja stanovalcev ob teh cestah, manj zdravstvenih težav le teh. Koliko je tebi to vredno?

Vprasanje, ce se bo to zgodilo. Dejansko guzve na lokalnih cestah so med delovnimi dnevi zjutraj in popoldne ko ljudje grejo v siht in domov. Ti ljudje se cjazijo po lokalni cesti, ker sparajo na cestnini, recimo iz vrhnike. Ce ze zdaj sparajo, bodo potem prav tako sparal in bodo tistih nekajkrat na leto raje kupovali dnevne/tedenske vinjete.

V mojem primeru vem da se bom manj vozil po avtocestah, pa se ze tko nisem kej dost, ampak zdej takrat k grem na morje in se peljem do postojne, zagotovo nebom preplaceval dnevnih vinjet in bom raje sel po stari cesti. No, smo ljudje s takimi in drugacnimi situacijami, bomo videli kasna bo vecina in povprecje.

Tudi nedeljski vozniki, ki se odpeketajo za kasn vikend na izlete, drugace pa se v sluzbo med tednom ne vozijo po avtocesti, bodo sedaj za tistih parkrat na leto ko grejo na izlet, recimo 20x (vsak 2. teden, ze to je velik estimate) raje sli kar po stari, ker bo 20x 10 se vedno boljse kot 1x200. Torej po nekem predvidevanju celo mogoce, da se za vikende bo vec nedeljskih voznikov po lokalnih cestah.

Se to, celo 25x 10eur bo za mnoge boljse kot 1x200eur.


To da pa majo zdaj ukaz v 14 dneh pripravit analizo in bojni plan.. za tole bi pa jaz enga v glavo pihnu. Kasna postena studija se pa loh naredi v 14 dneh?? To lahko kr z zagotovostjo brez Dannyjevih zvezd vidimo, da bo nepremisljena.


Po drugi strani, po stardecevi logiki, pa itak nimamo kej razmislat. To je (bo) zakon, bodmo tiho in se ga drzmo. Drzava bo ze dolocla omejitve in cene ki bodo za nas vse najbolj varne, saj bo naredila premisljeno studijo situacije in ce se jih bomo drzali, bomo financno najboljse skozi prisli.

lp,
Sasa
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
1.) NIČ kolon na cestninskih poleti. Prihranek časa, manj CO2.

No se to bi omenu. Kolone poleti nastajajo tudi (predvsem?) na delih kjer flikajo to zalost od nasih avtocest... Ce pogledas skupno pretocnost avtoceste nisi NIC naredu. To je kot kot vodna napeljava. Ce je na enem samem koncu stisnjena in je pretocnost namesto 100l/min samo 5l/min, potem je vseeno ce mas takih cvikelnov 1 ali 3, bo se vedno 5l/min.


Kar pomeni, da namesto da se folk malo filtrira/zaustavlja na cestninski, bodo vsi turisti 130 na uro pac leteli proti naslednjemu cviklu na nasih avtocestah, tam kjer Smiljeni in Ðureti podpirajo lopate.

lp,
Sasa
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
A veš, da je CO2 samo politična finta. Promet, industrija,...ustvarijo samo cca. 7% celotnega CO2 na zemlji, torej je 93%CO2ja naravnega (ljudje, živali, izparevanje morja, vulkani,...). Po raziskavah vulkan Etna ob bruhanju "izbruha" v treh dneh toliko CO2ja, kot ga v vseh 52 mio. avtomobilov v Nemčiji v petih letih.
Bolj problematični so tukaj drugi plini, kot je recimo ogljikov monoksid,....


Sicer pa sploh ne razumem od kod jim ideja, da bi imeli 3x dražje vinjete kot v Avstriji in to za te nekaj kilometrov avtocest.
stupid-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik SnuffyZ32 pravi:To da pa majo zdaj ukaz v 14 dneh pripravit analizo in bojni plan.. za tole bi pa jaz enga v glavo pihnu. Kasna postena studija se pa loh naredi v 14 dneh?? To lahko kr z zagotovostjo brez Dannyjevih zvezd vidimo, da bo nepremisljena.
zmaga.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
A veš, da je CO2 samo politična finta. Promet, industrija,...ustvarijo samo cca. 7% celotnega CO2 na zemlji, torej je 93%CO2ja naravnega (ljudje, živali, izparevanje morja, vulkani,...). Po raziskavah vulkan Etna ob bruhanju "izbruha" v treh dneh toliko CO2ja, kot ga v vseh 52 mio. avtomobilov v Nemčiji v petih letih.
Bolj problematični so tukaj drugi plini, kot je recimo ogljikov monoksid,....
To vsi pravijo. Saj je le 1%. No, če bi bilo pol manj tega, bi bilo pol manj. Podobno imajo eni ''pametne'' razloge, zakaj ne reciklirajo smeti.
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Vem, ampak dejstvo je, da se dela histerija na napačni strani.

Recimo različnost v izpuhu CO2ja: BMW 530i na 100km izdihne 5 kg CO2ja manj kot MB E350. Zanimive so te številke.
grims-1.gif
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.966
2.265
113
mtl pišeše nebuloze
imaš svoj interes v sistemu vinjet ampak ne zato ostalim solit pameti, ustavi se in hvali boga da boš dve leti na profitu ker te kasneje čaka edino za kar se navidezno bojuješ in to je pravičnost...

kaj res misliš da bo gužva manjša...
snufi je povedal prvo stvar zaradi katere se dela gužva... to so dela na cesti...
druga stvar so izvozi iz avtocest narejeni so tako da bodo vsi bremzali in takoj za izvozem iz avtoceste je ponavadi križišče... boš mogoče preletel tole križišče ker imaš vinjeto
gužve se naredijo tudi na koncu avtoceste pa čeprav ni izvoza primer koper na koncu proti izoli bo še vedno gužva al misliš da zdej ko boš imel vinjeto boš imun na gužvo...
recimo okolica ljubljane, bolj konkretno domžale... že sedaj se veliko ljudi pelje skozi trzin misliš da bojo za tistih 5 km ki so bili sedaj ztastonj kupovali vinjeto - nasprotno še več se jih bo vozilo skozi trzin... seveda bo tukaj manj co2 in manj nesreč po tvojem... takih krajev in primerov je kar nekaj in ti tukaj seveda vidiš varnost (varnost vidiš moj ku.rac vidiš svoj žep sej ni nič narobe s tem ampak ne soli pameti in ne bodi najpametnejši ampak bodi realen

umiri se in močno smešeno mi bo ko bomo šaltali na sat cestninjenje
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik netko pravi:
mtl pišeše nebuloze
imaš svoj interes v sistemu vinjet ampak ne zato ostalim solit pameti, ustavi se in hvali boga da boš dve leti na profitu ker te kasneje čaka edino za kar se navidezno bojuješ in to je pravičnost...

Citat mojega prvega posta v tej temi:
Citat:
Sicer pa: ja, sem za pravično plačilo cestnine, čeprav mi bodo te vinjete orenk pasale.

Ja, sem za satelitsko cestninjenje. Ker bo dejansko pravično (vsaj upam, da ne bodo spet politične veze zasrale stvari in bodo nekateri pa spet priviigirani). In ko se bo uvedlo, ne bom nič pizdakal po forumih, kako je to nepravično. In kar mi gre na jetra tukaj je to, da se hoče prikazat, da je obstoječa rešitev pa pametna in boljša kot vinjete. En k... je boljša. Pri satelitskem cestninjenju ni ne cestninskih postaj, ne gužv in upam, da bodo res vsi plačali toliko kot bodo uporabljali.

Citat:
snufi je povedal prvo stvar zaradi katere se dela gužva... to so dela na cesti...
druga stvar so izvozi iz avtocest narejeni so tako da bodo vsi bremzali in takoj za izvozem iz avtoceste je ponavadi križišče... boš mogoče preletel tole križišče ker imaš vinjeto
gužve se naredijo tudi na koncu avtoceste pa čeprav ni izvoza primer koper na koncu proti izoli bo še vedno gužva al misliš da zdej ko boš imel vinjeto boš imun na gužvo...
Ja in? Torej ti raje namesto v enem velikem zastoju stojiš v petih, desetih manjših? Poleg tega je zastoje vsaj teoretično možno reševati (v naši zjeb... državi sicer praktičo to skoraj ni možno), pri cestninah pa je pač tako bilo. Eh, pač še ena gužva.

Citat:
recimo okolica ljubljane, bolj konkretno domžale... že sedaj se veliko ljudi pelje skozi trzin misliš da bojo za tistih 5 km ki so bili sedaj ztastonj kupovali vinjeto - nasprotno še več se jih bo vozilo skozi trzin... seveda bo tukaj manj co2 in manj nesreč po tvojem... takih krajev in primerov je kar nekaj in ti tukaj seveda vidiš varnost (varnost vidiš moj ku.rac vidiš svoj žep sej ni nič narobe s tem ampak ne soli pameti in ne bodi najpametnejši ampak bodi realen
A ti ljudje se vozijo le v službo? Po AC ne gredo na morje, na Bled, h babici, itd.? Ker če se ne, potem za njih ne bo razlike. Če pa se, pa bo ta ''izguba'' kur... 200 EUR malce nižja, a ne? In sedaj mi pa povej, zakaj pa se lahko Domžalčani vozijo brezplačno, Vrhničani morajo pa plačati cestnino? A so oni manj prispevali za AC ali kako? In sem realen. Dal si Domžalčane, sedaj pa poglej v okolice večjih mest in povej koliko ljudi se sedaj recimo vozi po starih cestah. No? Jaz pravim, da bo neto učinek tako pri varnosti kot pri CO2 pozitiven. Če pa bodo zaradi tega Domžalčani se drkali v koloni, pa naj se. Bodo pač občutili kaj Vrhničani delajo že x let.

Citat:
umiri se in močno smešeno mi bo ko bomo šaltali na sat cestninjenje
Zaradi mene ti pač ni treba it na smeh. Sem že zgoraj napisa, da sem za satelitsko (zraven upam, da bodo pravično pošlihtai stvar). In pošteno sem pa povedal, da mi bo pasala vinjeta, ki bo verjetno cenejša kot satelistko. Pa sem še vedno za satelitsko. To kar imamo pa sedaj je pa največji poden od podna, ne pa PAMETNA in POŠTENA rešitev. Za Domžačane, Grosupeljčane, itd. verjetno res.

PS: Sicer dobro napisan post, vendar se mi zdi, da si sfalil point oz. vsaj osebo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Vem, ampak dejstvo je, da se dela histerija na napačni strani.

Recimo različnost v izpuhu CO2ja: BMW 530i na 100km izdihne 5 kg CO2ja manj kot MB E350. Zanimive so te številke.
grims-1.gif
Ja, BMW je grd od znotraj. Zadovoljen, ali narediva še malce reklame za BMW?
tongue-1.gif
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik YuGec pravi:
Vem, ampak dejstvo je, da se dela histerija na napačni strani.

Recimo različnost v izpuhu CO2ja: BMW 530i na 100km izdihne 5 kg CO2ja manj kot MB E350. Zanimive so te številke.
grims-1.gif
Ja, BMW je grd od znotraj. Zadovoljen, ali narediva še malce reklame za BMW?
tongue-1.gif

Ne delam reklame, ampak sem želel napisat kakšne so lahko razlike v izpustih pri podobnih avtomobilih. Kdo je grd in kdo ne, pa je zmeraj stvar okusa.