Citat:
Uporabnik mtl pravi:
1.) NIČ kolon na cestninskih poleti. Prihranek časa, manj CO2.
2.) Občutna razbremenitev vzporednih lokalnih cest: manj nesreč, prihranek časa, manj CO2, bistveno višja kakovost življenja stanovalcev ob teh cestah, manj zdravstvenih težav le teh. Koliko je tebi to vredno?
3.) Manj izgube časa tudi v času brez gužve zaradi vožnje mimo (manj CO2).
4.) Verjetno bi s pametnim zaračunavanjem vinjet pokasirali več (ni stroškov inkasantov, ni gradnje cestninskih postaj, itd.)
Toliko o poštenosti in neumnosti.
Če bi cestninili tudi vzporedne ceste, bi bil problem prebivalcev ob vzporednih cestah res rešen, tako pa mogoče niti ne bo, pač pa se samo predvideva, da bo. Predvideva se, da bo 60% uporabnikov kupilo vinjete, česar ni nikjer v tujini, kjer so vinjete cenejše in standard višji. CO2 lahko precej zmanjšamo tudi tako, da uvedemo enotno omejitev na avotcesti 70 km/h. Ali pa vsaj na 100, kot je po višinskih delih v Avstriji. Za koliko se potem zmanjšajo izpusti? Pa ne zagovarjam tega, ampak argumenti na to temo so iz trte zviti. Sploh pa se ne spomnim, da bi kdaj na cestninski čakal dalj kot dve tri minute, res pa je, da imam ABC odkar se je pojavil.
Citat:
Uporabnik mtl pravi:V ITA so bili že več kot desetletje nazaj avtomati tudi za kasiranje. Ampak ne, treba folk plačevati, itd., potem se pa čudimo, kako nič ne ostane za vzdrževanje cest.
Jaz mislim, da so naši vrli načrtovalci pri čelnih cestninskih postajah dali za več kot 100% premalo stez, če pogledamo tujino in sedaj se rešujejo z radikalnim ukrepom. Če bodo se pa tam zmotili, seveda ne bo nihče kriv, ampak bo sledil drug radikalni ukrep. Sicer pa glede strašnega plačevanja folka: študent na čelni postaji v Tepanju je že okrog leta 2000 nakasiral po 600.000 SIT v 8-ih urah, na kombinirani stezi pa do 1.000.000 SIT. Mislim, da si je zelo hitro prislužil svoje stroške dela preko napotnice. Tu se lepi denarji obrnejo.
Glej, ampak naši genijalci ne govorijo o malih nadgradnjah sistema, ki jih ti omenjaš na primerih iz tujine (tudi Hrvati imajo avtomatske cestninske za plačevanje s karticami). Ne, sistem je treba radikalno spremeniti. Nihče pa se ne vpraša, zakaj so v Avstriji ohranili nekaj cestninskih postaj, če pa ja imajo vinjete in avtomatsko cestninjenje tovornega prometa. Mislim, da zato, ker jim je leta 2000 navrglo 14 cestninskih cca 180 mio proti 270 mio iz vinjet.Točne cifre so na voljo na darsovi strani.
Potrebno bo kupiti tudi nekaj sistemov za avtomatski nadzor opremljenosti z nalepko. Ker so v Avstriji pred kratkim začeli s tem, je razvoj najbrž precej drag in lepo bi bilo, če bi še sosedi kaj od tega kupili.
V glavnem, meni vse to hudo smrdi. To je nepremišljena poteza, plačali pa jo bomo državljani, ne glede na to, koliko avtoceste rabimo.