vinjete

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
So ti že odgovorili zakaj ne more biti enotna tarifa. Uničevanje cest.

he he, torej zdaj zagovarjamo sistem, ki dejansko ne bo pravičen po uporabi (ker bodo nekateri uporabniki plačevali več za enako prevoženo pot), niti ne bo pravičen po povzročeni škodi (razen čče ne bodo tovornjaki plačevali 1000× več)
Vinjeta preprosto pomeni da se smeš voziti po AC. Isto kot vstopnica v živalski vrt. Če boš ti šel žirafo gledat 3x ali 5x, ali pa je sploh ne boš.. plačaš enako. Ta dan imaš ti pač dostop do žirafe.
Če pa ti kupiš vinjeto, pa se ne boš vozil, je pa tvoj problem.

It's very simple.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
evo, še moja rešitev problema. na žalost nimam tako natančnih podatkov, kot npr. UMAR, ki je postavil ceno za letno vinjeto 200€
bonk.gif
, ampak vsaj za izhodišče bo.
torej, dobiti moramo 215 milijonov €, kolikor naj bi jih DARS lani nabral s cestninami (ali je to neto dobiček, ali je od tega treba odšteti še stroške plač in vzdržavanja cestninskih postaj?)

v SLO je bilo lani registriranih 1,2 M motornih vozil, od tega jih je slab milijon osebnih vozil. če privzamemo, da se bo dvem tretjinam zdela cena 50€ za letno vinjeto sprejemljiva, od njih dobimo 33 M€. če predpostavimo, da se bo preostala tretjina vsaj enkrat zapeljala po AC in kupila tedensko vinjeto za 10€, od njih dobimo 3M€
od preostalih 0,2M motornih vozil, ki bi padli v višji cestninski razred, spet privzamemo, da bi jih dve tretjini kupilo letno vinjeto (ki bi v povprečju stala 200 €, odvisno pač od cestninskega razreda), od njih dobimo 30 M€. preostalo tretjino zanemarimo
ostane nam še tranzitni promet:
v sloveniji in na hrvaškem je lani gostovalo 4,5 milijona nemških, avstrijskih, italijanskih, madžarskih, čeških in slovaških turistov. če privzamemo, da se jih je polovica pripeljala z avtom čez slovenijo ter da so bili v vsakem avtu po štirje, to pomeni pol milijona tedenskih vinjet po 10€, skupaj 5 M€
podatkov o tujem tovornem tranzitnem prometu nisem našel, zato sem poiskal koliko tovornjakov gre letno čez dva izmed najbolj obremenjenih prehodov: dolga vas (1,2 milijona tovornjakov) ter obrežje (1,5 milijona tovornjakov), torej skupaj 2,7 milijona tovornjakov letno. če privzamemo, da je polovica od teh domačih, polovica pa tranzitni tuji tovornjaki in vsak od njih kupi tedensko vinjeto za 50€, se tukaj nabere 65 M€
skupaj se torej od vinjet nabere 133 M€. preostalih 82 M€ se pobere dvigom cen goriv. pri 1,5 milijarde litrov goriva, kolikor naj bi jih letno prodali pri nas, bi se moral liter goriva podražiti za približno 5,5 centov oz. 5%

prednosti predlagane rešitve:
- če se bodo ljudje odločili za letne vinjete, se bodo vzporedne ceste razbremenile, dvignila se bo kvaliteta življenja za ljudi, ki živijo ob teh cestah, zmanjšalo se bo število nesreč
- ne bo več umetnih zastojev, ki jih povzročajo cestninske postaje, kar bo pomenilo prihranek na času, porabi goriva, ekologiji
- bolj smotrna uporaba denarja, saj ne bo več potrebe po gradnji in vzdrževanju cestninskih postaj, plačevanju uslužbencev

slabosti:
- vse predpostavke temeljijo na tem, da je predlagana višina vinjet sprejemljiva za dovolj širok krog uporabnikov (tukaj je še nekaj manevrskega prostora)
- način plačila cestnine za nekatere ne bo "pošten", saj se ne bo računalo dejanske uporabe
- gradnjo AC preko bencinskih centov financirajo vsi, tudi tisti, ki jih dejansko ne uporabljajo
- predpostavlja se, da bodo vsi uporabniki AC pošteni ter bodo kupovali vinjete, sicer bi znal biti tukaj precejšen izpad prihodkov

zdaj pa vprašanje: ali bi bila letna vinjeta za 50€ ter podražitev goriva za 5% sprejemljiva za vas?
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik sass pravi:

zdaj pa vprašanje: ali bi bila letna vinjeta za 50€ ter podražitev goriva za 5% sprejemljiva za vas?
Da. Lepo si sicer to izračunal, ampak država bo imela drugo računico. Bolj zvito in bolj donosno.

Vinjete bo nabila na 200€, plačali jo bodo tisti najbolj pošteni, tujci , tovornjakarji ter vsakodnevni uporabniki, ki se jim res to splača.
Kazni bodo visoke (1000+e), sprva pa kontrole redke. Tako bodo vzpodbudili množico občasnih uporabnikov avtocest , ki ne bi kupila nalepke da se bo brez nje vozila po avtocesti. V drugi fazi se bodo počas začele kontrole, in iz kazni bodo fajn pokasirali, več kot bi zaslužili s prodajo nalepk.
Na vzporednih cestah bodo še malo zaostrili omejitve, postavili še nekaj radarjev, table za naselje postavili še bolj v hosto, in spet kasirali na prekrških.
Suma sumarum bo pa več denarja v proračunu.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Za 5 centov se ti igorivo podraži mimogrede. predlagan sistem mi je drugače čisto všeč. Do leta 2002 smo imeli bencinski tolar, ki pa je šel direkt v proračun in dalje v penzije, zdravstvo itd. Vseeno so z njim financirali dobro polovico gradnje. Z njegovo uvedbo se je takrat bencin podražil za ene 15 sit po litru in vsi veseli in srečni. No, po njegovi ukinitvi se bencin ni pocenil, za avtoceste pa ni šlo več denarja, ampak so se začele forsirati cestnine.

Če vrnemo bencinski tolar, pardon evro, bi bili potrebni krediti dosti manjši s tem pa pritisk na cestninjenje. Je pa res, gradnja se je zelo podražila (delno upravičeno, delno ne), tako da ukinit cestnine ne bi šlo.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.624
722
113
Citat:
Uporabnik sass pravi:
zdaj pa vprašanje: ali bi bila letna vinjeta za 50€ ter podražitev goriva za 5% sprejemljiva za vas?
ne-ne-1.gif

Ker se s tem podraži tudi vožnja po navadnih cestah skupno pridemo čez 0,045 EUR/km* (trenutna cena km avtoceste),
torej je potrebno spremenit plačilo cestnega sklad, recimo znižat vsaj za ceno vinjete.
wink-1.gif


Čez palec:
5% podražitev pomeni skoraj 4 cente na km za bencinarje (recimo, da je poraba 8 litrov na 100 km)
oz. 3 cente dizel (6 litrov na 100 km),
plus 50€ pavšala

Upoštevati je potrebno tudi dejstvo, da se po spremembi ocestninijo tudi sedanji zastonjkarji, kar pomeni, da bi se morala upoštevana cena na km še znižat.


Kaj pa delovni stroji?

* Prvi razred preračunano iz:
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=2006136&dhid=86608
in http://www.cestnina.si/?id=111
Razmerja med višino cestnine za posamezne cestninske razrede od 1.1.1999 dalje znašajo 1 : 1,5 : 2,75 : 4.

EDIT: Ne razumeti, da sem proti bencinskemu EUR, le spremembe morajo biti obsežnejše.
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Še nekaj, ko se tako primerjamo z Avstrijci ...

Oni z vinjetami poberejo cca 300 mil evrov, čeprav jih je 4x več kot nas in imajo tudi precej več tranzitnega prometa kot pri nam (če koga zanima ...). Večino denarja pa itak poberejo od tovornjakov, vinjete, če se primerja še stroške z njimi, ne dajo kaj dosti denarja.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
to da se bo dalo vozit brez vinjet lahko samo pozabite.Kontole bodo obvezno, sicer bi vsi navalili brez vinjet.V Avstriji je kazen brez vinjete tam okrog 120 EUR(celoletna te stane slabih 80 EUR-tako da se ne splaca)
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Samo nekaj je red pri Avstrijcih, drugo pa pri naših. Poleg tega, kako bodo kontrolirali tisto revščino od avtoceste Šentilj - Pesnica v največjih gužvah?
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Samo nekaj je red pri Avstrijcih, drugo pa pri naših. Poleg tega, kako bodo kontrolirali tisto revščino od avtoceste Šentilj - Pesnica v največjih gužvah?
Čisto isto kot pri avstrijcih... zaprejo oz. preusmerijo AC in gre ves promet preko postajališča... tiste ki nimajo vinjete preprosto postavijo na stran... ostali nadaljujejo pot... celoten postopek za avtomobil traja cca. 10 sek..
zmaga.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Samo nekaj je red pri Avstrijcih, drugo pa pri naših. Poleg tega, kako bodo kontrolirali tisto revščino od avtoceste Šentilj - Pesnica v največjih gužvah?
Jaz predlagam način kot v Avstriji. Zaprejo AC in vse usmerijo na postajališče. Pa da vidimo švercerje
tongue-1.gif
. Kazen lepo 500+ EUR in še obvezno kupit letno.
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.063
1.275
113
42
mah ne jebem jih policajov sploh, kupu bom vinjeto pa jo nalepu na parlament, mogoče bo šla pa vlada pol na en "izlet"
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No, in na že omenjenem avtocestnem odseku se to v poletni gužvi naredi kako?
wink-1.gif


Poleg tega bodo tujci, sploh gastarbajetrji, hitro zgruntali, da se za to revščino od avtoceste res ne splača dajati po 11 evrov, da se lahko peljejo vsega skupaj 15 km.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
kazen je 120 EUR lahko je vecja ce bi slo za kao ponaejanje itd.
Ko pa placas kazen, se se lahko tisti dan vozis po avtocesti brez vinjete (dobis potrdilo)
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
KSZ

Meni res ni jasno o kakšnih obveznih kontrolah sanjate. Pri nas se dejansko splača kršit kakršnekoli cestoprometne predpise. Namreč miličnikov ni ni nikjer, če pa so skriti v kakšni grmadi je to na predvidljivem mestu. Kontrole vinjet ne bodo veliko pogostejše kot so zdajšne provide, saj enostavno nimajo dovolj osebja in vozil.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ne vem v cem je finta (vsaj jaz tako razmisljam) ce te dobijo vsaj 1x na leto in placas vecjo kazen kot stane celoletna vinjeta, potem se jo moras v vsakem primeru kupit ce se zelis vozit.
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik xmovc pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
V Avstriji je kazen brez vinjete tam okrog 120 EUR(celoletna te stane slabih 80 EUR-tako da se ne splaca)

Bila pred dvemi leti, kolikor vem se sedaj suče v razponu med 400 in 4.000 EUR
450 EUR za prvič brez. Sicer pa je 74 EUR letna vinjeta. Glih kupil teden dni nazaj.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
to da se bo dalo vozit brez vinjet lahko samo pozabite.Kontole bodo obvezno, sicer bi vsi navalili brez vinjet.V Avstriji je kazen brez vinjete tam okrog 120 EUR(celoletna te stane slabih 80 EUR-tako da se ne splaca)

Bolje za državo. če se jih večina vozi brez vinjet. Kazni so pri nas nekajkrat višje kot v Avstriji.
In tistih nekaj 10%, ki jih bodo dobili bo plačalo kazni (in potem še vinjeto) še za vse druge.
Tako se bo v državni proračun nateklo več denarja.


Saj je pri kontroli hitrosti povsem enako. Če bi bil radar na vsaki ravnici, in možnost da te dobijo pri vsakem prekršku stoprocentna ne bi nihče prekoračil hitrosti in nič denarja od kazni se ne bi priteklo v proračun. Če pa je možnost, da te dobijo majhna, je pa policajem lažje ulovit prekrškarje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.288
1.218
113
www.adriamedia.si
Ob vseh izračunih nekaj pozabljate: od denarja, ki bi ga bilo treba nabrat z vinjetami (vsi cvilite, da je to toliko, kot se ga nabere sedaj) je treba najprej odštet 40 MIO EUR, kolikor so bile planirane investicije v nove cestninske postaje (če sem si prav zapomnil podatek), + plačilo za vse tiste, ki jih ne bo treba več zaposlovati (kar je vsaj 200 ljudi, predvsem študentov mesečno), + cto tiska cestbninskih listkov + cen vzdrževanja ABC (ki ni nizka), pe še kaj. Če je vsak DARS stal recimo 600 evov, je to v dveh letih (kolikor časa naj bi imei vinjete) še dodatne vsaj 3 milijone.
Potem se izkaže, da je lahko vinjeta lahko precej cenejša (in kolikor slišim, tudi bo).
PS: tudi meni se za ženin avto ne splača kupit vinjete. 3x na teden Lj-Vrhnika ni niti blizu ceni vinjete. Pa jo bom - ena sama kazen v naselju na tej relaciji bo namreč dražja od vinjete, poleg tega je AC veliko bolj varna - kar je pa itak (kot pravijo pri MC) neprecenljivo ...