V Španiji je iztiril vlak...

SE_P1i

Pripravnik
7. feb 2008
887
0
16
... po zadnjih podatkih je že 77 mrtvih
shocked-1.gif
 

SE_P1i

Pripravnik
7. feb 2008
887
0
16
To mi ni glih jasno.... na različnih portalih poročajo, da naj bi vlak vozil 180 km/h na odseku, kjer je omejitev 80 km/h. Kva je spregledu, da je ovinek?
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Težko...razen če je prvič vozil na tej relaciji. Me pa zanima, kaj je z avtomatskim javljanem o prekoračitvi hitrosti? Lahko, da je tudi kakšen sistem zatajil, če je strojevodja spal in vse skupaj zamudil...
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.078
6.287
113
Včasih so vlaki imeli tipko ki si jo vsakih 30 sekund moral pritisnit, drugače je začel alarm piskat. Ravno za to da strojevodja ni zaspal. Kako je danes s tem nimam pojma, je pa res da vožnja z vlakom kliče po spancu.
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Eno podvprašanje: strojevodje pri nas nimajo kodeksa oblačenja? Včeraj sem videl dobrih 20 let starega, ki je vozil vlak v kratkih hlačah in šlapah.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Nesreča se je zgodila ravno na koncu hitre proge, ko se priključi na klasično progo pred mestom Santiago de Compostela

Bing maps
Ta hitra proga ima evropski signalni sistem ETSC level 1, ki pa se konča ravno pred tem ovinkom, kjer je vlak iztiril. Nadaljevanje je klasičen španski signalni sistem. Če bi bil v veljavi evropski tudi v tej krivini, do nesreče ne bi prišlo, ker bi varnostni sistem avtomatsko zavrl vlak. Tako da je možnosti več: ali je strojevodja spregledal omejitev (katero mora tako ali tako vedeti na pamet) ali pa je kaka posebna tehnična napaka. Možnost kakih eksplozij ali česa podobnega so že izključili.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Eno podvprašanje: strojevodje pri nas nimajo kodeksa oblačenja? Včeraj sem videl dobrih 20 let starega, ki je vozil vlak v kratkih hlačah in šlapah.

Misliš, da je zato kaj slabše vozil?
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Citat:
Uporabnik bizi pravi:
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Eno podvprašanje: strojevodje pri nas nimajo kodeksa oblačenja? Včeraj sem videl dobrih 20 let starega, ki je vozil vlak v kratkih hlačah in šlapah.

Misliš, da je zato kaj slabše vozil?

A sem rekel?

Saj sprevodnik bi svoj posel enako kvalitetno opravljal v bermudah. Ali pa postajonačelnik. Ampak imata uniforme...
 

SE_P1i

Pripravnik
7. feb 2008
887
0
16
Ja profesionalno bi bilo, če bi nosil uniforme. Že zaradi boljšega počutja potnikov in pa nenazadnje, da sploh veš, kdo je šofer oz. ali je tam sploh zaposlen. Sicer je pa pri nas itak živ teksas na železnici...
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Ok, se glih pred ovinkom konča, samo vseeno mi je čudno, da sistem ne omeji hitrosti, če je strojevodja ne, glede na to ,da je za sistemom omejitvev 80 km/h
17758-icon_confused.gif
 
Nazadnje urejeno:

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.817
555
113
42
povsod malo
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
Včasih so vlaki imeli tipko ki si jo vsakih 30 sekund moral pritisnit, drugače je začel alarm piskat. Ravno za to da strojevodja ni zaspal. Kako je danes s tem nimam pojma, je pa res da vožnja z vlakom kliče po spancu.
Imajo še vedno to dead man switch pedal in tipko. Če ne pritisne po x sekundah avtomatično začne bremzat.
To so uvedli po nesreči v Divači.
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Pri vlakih, ki lahko vozijo 200+ na uro, ti ta tipka kaj malo pomaga. Dovolj hitro reagirajo samo računalniki.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Očitno je tukaj že vgrajena neka napaka v prehodu med sistemoma, po logiki bi moral evropski sistem že prej zadostno zavreti vlak pred prehodom na klasiko. Ni čudno, saj so Španci gradili hitre proge skoraj tako hitro kot Kitajci, pa niso nek narod znan po preciznosti. Glede na resnost nesreče predvidevam, da bo to pospešilo uvajanje evropskega signalnega sistema po Evropi, kar ni nič narobe, saj mešanje varnostnih sistemov vedno povzroča težave - pa dodatne denarje dvema največjima firmama glede tega v Evropi, ki že tako preveč kasirata pri teh poslih.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.637
215
63
Kranj
V hudi železniški nesreči v Španiji je umrlo 77 ljudi, vsaj 130 je poškodovanih, od tega 20 zelo hudo. Vzrok nesreče ni znan, je pa strojevodja priznal, da je vozil veliko prehitro.

"Zakaj se to tokrat ni zgodilo, ni znano. Poleg tega na odseku nesreče ni nameščen sistem ERTMS (European Rail Traffic Management System), ki vlakom prepreči preseganje maksimalne dovoljene hitrosti.

Je pa na progi deloval španski sistem ASFA, ki ustavi vlak, če ta vozi prehitro. Prekoračitev hitrosti določi na podlagi časa, ki mine med prevoženimi kontrolnimi točkami, vendar mora vlak prevoziti več takšnih točk."
 
Nazadnje urejeno:

rajko0028

Fizikalc
22. avg 2008
1.327
1
36
15 km SV od LJ
Citat:
Uporabnik Tenforest pravi:

To so uvedli po nesreči v Divači.
Tukaj si pa kiksnu - budnike (naprednejše so imele že lokomotive ki so jih italjani dali kot vojno odškodnino) pasivne budnike pa so imele že parne lokomotive.
Po Divači se je uvedel nov nadzor nad dolžino službe strojevodje - nadzornik osebja ki je skrbel da niso prekoračili 12 ur. Prej je bilo nemalo primerov 20 in več ur službe.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Citat:
Uporabnik bizi pravi:
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
Eno podvprašanje: strojevodje pri nas nimajo kodeksa oblačenja? Včeraj sem videl dobrih 20 let starega, ki je vozil vlak v kratkih hlačah in šlapah.

Misliš, da je zato kaj slabše vozil?

A sem rekel?

Saj sprevodnik bi svoj posel enako kvalitetno opravljal v bermudah. Ali pa postajonačelnik. Ampak imata uniforme...
razen torbic od sindikata strojevodje pri nas nimajo uniform. jih imajo pa sprevodniki...


čudno je da mu je uspelo tako hitro peljat. mogoče je kak samomor delal.