Torej, kupujem nov avto za ženo in izbrala si je Toyoto C-HR.
To je absolutno emocionalen nakup, pa ga bom poizkusil sam vsaj malo racionalizirat.
Da bo volk sit in koza cela, naj bo to kar si je izbrala, v končni fazi tudi ona ni imela besede pri tem kaj smo kupili kot prvi avto pri hiši.
Dejstva:
- avto se kupuje izključno nov in bo pri hiši ostal naslednjih 12 let (ali še kakšno leto dlje)
- to bo drugi avto pri hiši, z njim se bo prevozilo le med 7 in 10.00 km letno, večina primestne in nekaj tudi mestne vožnje
- pologa bo 10.000 €, ostalo pa leasing ali eko kredit na dobo 72 mesecev
Dilema:
vzeti 1.2 mlinček z ročnim menjalnikom ali 1.8 hibrida?
Med njima je z vsemi upoštevanimi popusti vred in z enakim nivojem opreme točno 4.000 € razlike, če bi kupoval avto v celoti z gotovino.
Moje mnenje o hibridih vam je znano iz ene druge teme, pa vseeno: prednost hibrida je avtomatski menjalnik ter (malo) nižja poraba goriva.
Minus 1.2 motorja je torej ročni menjalnik (žena itak nikoli ni vozila avtomatika, tega torej ne bo pretirano pogrešala), hibrid v C-HRju se pa res grdo dere – sva ga šla že peljat in vem kaj govorim, to so grajali tudi na precej testih.
Gremo torej nakup malo racionalizirat:
hibrid po spritmonitorju porabi v povprečju 5,25 litra, bencinar pa 6,76 litra, razlike v porabi je torej 1,51 litra.
V 12 letih se bo z avtom naredilo max. 120.000 km, razlike v gorivu bo pri trenutni ceni 1,347 € skupaj za 2.440 € v prid hibrida.
Razlike v registraciji med 1.2 in hibridom je za 12 let registracij skupaj za cca. 400 € v prid bencinarja.
Razlike obvezno + kasko zavarovanje je za 12 let sklenjenih pogodb za cca. 200 € v prid hibrida (izračun sem pobral on-line na Triglavu, 886 € hibrid, bencinar pa 903 €, pa vem da se da na te zneske dobit še precej popusta, ampak očitno ni bistvene razlike med enim in drugim).
Če vzamem hibrida, bo šel znesek na kredit Eko sklada 15.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.300 €.
Če vzamem 1.2 na leasing s 5% obrestno mero in znesek 10.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.745 €.
Vzdrževanje hibrida pride za dobo 10 let po podatkih Toyote 2.763 €.
Za bencinarja žal nimam tega podatka, ampak recimo, da naredim vsako leto redni servis na pooblaščencu (olje + filtri) za 200 €, pa velik servis po 10 letih pod kozolcem, ki tudi ne bi smel biti dražji od 700 € in smo skupaj na enakem znesku kot pri hibridu.
S tem, da je pri bencinarju riziko okvare turbine, pri hibridu pa po pretečenih 10 letih baterije (mislim, da ima 10 let garancije na baterijo).
Torej, če vržem vse skupaj na papir in naredim končni izračun, ostane pod zgornjimi pogoji nakupa in za življenjsko dobo avta 12 let teoretične razlike 1.400 €.
Pri tem ni upoštevana vrednost enega in drugega rabljenega vozila, tega zanalašč nisem napisal, ker ne zna nihče jamčit kaj bo čez 12 let prevladovalo na trgu rabljenih – ali bodo takrat hibridi in električarji res »must have« ali bo že kakšna tretja opcija.
1.400 € over-all razlike in za ta denar dobit še avtomatski menjalnik mi pravi, da naj vzamem hibrida.
Po drugi strani pa sem pristaš navadnih bencinarjev (in predvsem dizlov), tako da si bom v primeru nakupa hibrida roko odgriznil.
Če sem zgrešil kje pri izračunu stroškov, mi tudi napišite.
Kaj pravite vi, bencinar ali hibrid?[/
Torej, kupujem nov avto za ženo in izbrala si je Toyoto C-HR.
To je absolutno emocionalen nakup, pa ga bom poizkusil sam vsaj malo racionalizirat.
Da bo volk sit in koza cela, naj bo to kar si je izbrala, v končni fazi tudi ona ni imela besede pri tem kaj smo kupili kot prvi avto pri hiši.
Dejstva:
- avto se kupuje izključno nov in bo pri hiši ostal naslednjih 12 let (ali še kakšno leto dlje)
- to bo drugi avto pri hiši, z njim se bo prevozilo le med 7 in 10.00 km letno, večina primestne in nekaj tudi mestne vožnje
- pologa bo 10.000 €, ostalo pa leasing ali eko kredit na dobo 72 mesecev
Dilema:
vzeti 1.2 mlinček z ročnim menjalnikom ali 1.8 hibrida?
Med njima je z vsemi upoštevanimi popusti vred in z enakim nivojem opreme točno 4.000 € razlike, če bi kupoval avto v celoti z gotovino.
Moje mnenje o hibridih vam je znano iz ene druge teme, pa vseeno: prednost hibrida je avtomatski menjalnik ter (malo) nižja poraba goriva.
Minus 1.2 motorja je torej ročni menjalnik (žena itak nikoli ni vozila avtomatika, tega torej ne bo pretirano pogrešala), hibrid v C-HRju se pa res grdo dere – sva ga šla že peljat in vem kaj govorim, to so grajali tudi na precej testih.
Gremo torej nakup malo racionalizirat:
hibrid po spritmonitorju porabi v povprečju 5,25 litra, bencinar pa 6,76 litra, razlike v porabi je torej 1,51 litra.
V 12 letih se bo z avtom naredilo max. 120.000 km, razlike v gorivu bo pri trenutni ceni 1,347 € skupaj za 2.440 € v prid hibrida.
Razlike v registraciji med 1.2 in hibridom je za 12 let registracij skupaj za cca. 400 € v prid bencinarja.
Razlike obvezno + kasko zavarovanje je za 12 let sklenjenih pogodb za cca. 200 € v prid hibrida (izračun sem pobral on-line na Triglavu, 886 € hibrid, bencinar pa 903 €, pa vem da se da na te zneske dobit še precej popusta, ampak očitno ni bistvene razlike med enim in drugim).
Če vzamem hibrida, bo šel znesek na kredit Eko sklada 15.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.300 €.
Če vzamem 1.2 na leasing s 5% obrestno mero in znesek 10.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.745 €.
Vzdrževanje hibrida pride za dobo 10 let po podatkih Toyote 2.763 €.
Za bencinarja žal nimam tega podatka, ampak recimo, da naredim vsako leto redni servis na pooblaščencu (olje + filtri) za 200 €, pa velik servis po 10 letih pod kozolcem, ki tudi ne bi smel biti dražji od 700 € in smo skupaj na enakem znesku kot pri hibridu.
S tem, da je pri bencinarju riziko okvare turbine, pri hibridu pa po pretečenih 10 letih baterije (mislim, da ima 10 let garancije na baterijo).
Torej, če vržem vse skupaj na papir in naredim končni izračun, ostane pod zgornjimi pogoji nakupa in za življenjsko dobo avta 12 let teoretične razlike 1.400 €.
Pri tem ni upoštevana vrednost enega in drugega rabljenega vozila, tega zanalašč nisem napisal, ker ne zna nihče jamčit kaj bo čez 12 let prevladovalo na trgu rabljenih – ali bodo takrat hibridi in električarji res »must have« ali bo že kakšna tretja opcija.
1.400 € over-all razlike in za ta denar dobit še avtomatski menjalnik mi pravi, da naj vzamem hibrida.
Po drugi strani pa sem pristaš navadnih bencinarjev (in predvsem dizlov), tako da si bom v primeru nakupa hibrida roko odgriznil.
Če sem zgrešil kje pri izračunu stroškov, mi tudi napišite.
Kaj pravite vi, bencinar ali hibrid?
Pa dobro a eni doktorsko dizertacijo pisete iz nakupa avta?po 12 letih bos izgubil skoraj celo vrednost enega ali drugega avta