KSZ: Na pamet primerjat kaj se splača in kaj ne je zelo težko. Vsak more za svoj način vožnje in za svoje potrebe preverit opcije v konkretnem avtomobilu (ali več njih) med katerimi izbira. Danes je praktično že v vsakem avtu na voljo vsaj nekaj primerjlivih turbodizelskih in (turbo)bencinskih motorjev, po drugi strani za hibride in priključne hibride to težko rečemo (vsekakor je že na voljo nekaj zanimih opcij v določenih segmetov, ne pa ravno pri večini tako kot dizel in bencin).
Za nekoga, ki vozi uglavnem AC pri višjih hitrostih in na leto štepa 60-70k km (kot recimo moj foter zadnja leta) ali celo več, po mojem dizel ni neka dilema. Pri malo večjih avtomobilih z okrog 200ps je razlika hitro večja kot 2l/100km, poleg tega je dizelsko gorivo za enkrat še cenejše od bencina (zakaj, kako in če je to prav ali ne niti ni pomembno, tako je pač stanje danes), tako da razlika na koncu ni zanemarljiva. Turbobencinarji so v zadnjih letih res napredovali, so pa napredovali tudi turbodizli (mogoče ne toliko, ampak 2.0 TDI 191km v novem Passatu kuri vsaj pol litra manj kot moj 170 konjski 2.0 TDI v manjšem avtu iz leta 2009).
Po drugi strani so pri manjših mestnih jajčkih razlike manjše, poleg tega se prednost dizla še nekoliko izniči na kratkih razdaljah, kjer se dizel niti ne ogreje. Če se z njim dela še malo kilometrov, potem itak ni računice za dizla.
S turbo bencinarjem se da seveda imeti zelo lepo porabo, dokler ga pelješ lepo (ampak takrat je tudi pri dizlu poraba še nižja) in za 200+ konjskega bencinarja vožnja po AC pri recimo 150km/h ni neka obremenitev, pri raznih mestnih turbo mlinčkih je pa lahko že 140 po AC kar na meji in bo pil občutno več. Moja boljša polovica ima Capturja 0,9 TCe. Zdaj pri njenih kilometrih je poraba praktično nopomembna, ko pogledaš kakšna je izguba vrednosti vsako leto, registracija, zavarovanje, vinjeta, gume, pranja, servisi, itd., je za manj kot 10k kilometrov na leto čist vseeno tist liter gor ali dol, pa tudi razlike v primerjavi z dizlom ne dobiš not 10 let. Pa vseeno recimo, če pogledam porabo, je v mestu prej manjša kot pri mojem dizlu, po drugi strani pa na AC, če se želiš peljat vsaj 130, si hitro na 7+. Enkrat sem se sicer probal peljat res na izi od MB do LJ, nekje 100-110km/h in je pil mislim, da 5,7 po BC, ampak pri taki vožnji tudi moj pol tone težji dizel s skoraj duplo konji in 7 let staro mašino pije pod 5l (realnih), s tem da je še gorivo cenejše.
Kar se tiče primerjave med 0,9 TCe in 1,5 dCI se mi zdi čisto na mestu, če govorimo o istem avtu. Motorja sta na voljo v Capturju (pa tudi v Cliotu) z isto konjenico in kakšna primerjava bi bila bolj fer, kot motorja z isto konjenico v istem avtomobilu, kubatura je pač takšna kot je. Ko kupuješ avto, se pač med tem odločaš, ne pa med 0,9 TCe in namišljenim 0,9 dizlom, ki ne obstaja.
Imam pa še eno dejansko primerjavo na isti relaciji, v soboto foter pred mano vozil celo pot dobrih 200km AC (med 150-170km/h, en del vmes malo počasneje zaradi gužve) v 420i (2.0 turbo bencinar, 184 konjev, letnik 2015), jaz pa v A4 2.0 TDI 170 konjev (letnik 2009). Imel je porabo 8,5 po BC (koliko točno laže BC ne vem), jaz pa realno 6,9, s tem da je moj dizel 7 let starejši, primerjliv 420d bi po mojih izkušnjah pil manj (recimo pol litra razlike + kolikor laže njegov BC). 420i je pri bajti ravno zato, ker se z njim dela manj kot 20k km na leto in bi bil nakup dobrih 3000€ dražjega 420d nesmisel.
Uglavnem vsak zase ve, kaj se mu splača, oziroma recimo raje, kaj je bolj ugodno za nekoga. Pri avtomobilih je pač tako, da nas večina vozi to, kar si lahko privoščimo, in ne to kar se splača, drugače avtomobilov z 150, 200 in več konji itak ne bi kupovali, pa marsikdo sploh avtomobila ne bi imel