Prince toži YouTube in druge portale...

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.536
1.239
113
ksz

me zanima koliko računaj siddharta po komadu
smirk-1.gif
 

Francoz

Pripravnik
S teboj se mi je fino debatirat, ker imaš, za razliko od velike večine "diskutantov" na tem forumu, ki narišejo tri smajlije, argumente.
aplauz.gif


V zadnjem letu sem kupil kakšnih 5 originalnih CD-jev. Pa nisem velik fan glasbe. Drugače pa si sposojam v knjižnici in si naredim, ajde, 10 kopij CD-jev letno. Kopije naredim tudi zato, da je kompilacija po moje, ker mi vrstni red skladb zelo pogosto ne odgovarja.

Kupil sem tudi preko 10 srbskih porničev (originalov), ko sem bil v Bg.
In The best of Balaševiæ (4 CD-ji). Cena teh štirih CD-jev je bila 1.600 Sit (7 evrov). Valjda ne bom kradel revežem, sicer pa so pornjaki (originali) tam po dva evra...
Torej sem dal za 10 porničev ter štiri CD-je toliko, kot stane večerja v Skadarliji za eno osebo...

In zakaj so CD-ji v Slo tako dragi?

Najbrž je že sama veriga predolga, poleg tega pa vsak v verigi nabije najmanj 40%-60% maržo, saj se za direktorje založb in trgovin spodobi, da imajo vsako leto nov avto...

In tako se trije ali štirje zmenijo, koliko bo kdo dal v žep, mi pa plačujemo CD-je po nemških cenah, ali še dražje...
Avtorji dobijo (vsi skupaj) baje največ 7 ali 8%... Žal.

Kljub temu je tatvina tatvina, pa naj bo po internetu, ali iz žepa...
Kradejo nam pa itak vsi, kar pa ne more biti opravičilo za piraterijo...
 

SpaceMonkey

Pripravnik
11. avg 2007
761
3
18
Se strinjam s tvojo trditvijo, da je tatvina tatvina, samo na žalost so nas razmere prisilile v to. Kaj več napišem kasneje Verjemi, da so Cd-ji pol cenejši (tudi v tujini ni dosti ceneje) bi si DL plate samo za pokušino, kupoval pa bi originale. Verjetno ne bi bil edini.



Z moje strani dost o tem dones, bom še kasneje kaj napisal, imam še par stvari na duši za povedat, za predebatirat.

Si odpru zelo zanimiv topic, veliko stvari se da razpravljat in mi je v užitek debatirat s tabo. To da imama različni pogled na stvar je pa povsem normalno.Sej veš kako pravjo 100 ljudi 100 čudi.
 
Nazadnje urejeno:

Ares

kamikaza
19. jul 2007
4.622
0
36
Citat:
Uporabnik Diablo pravi:

delaš kopije? isti cenzored si kot vsi ostali. pa mir zdej.




se čist strinjam. tuki neki moralizira. nej rajš cene znižajo pa bo folk kupoval. Folk se bo vedno znašel - če niso založbe sposobne prodat je to njihov problem.



@Francoz - za kraje sem ti že povedal zakaj kopiranje ukradenega komada ni kraja. Prav po francosko si se izognil diskusiji ker veš, da to kar se pri nas počne je en navaden BS. Sploh če tak "glasbenik" zahteva take odurne honorarje da zapoje ukraden in preveden komad.
 
Nazadnje urejeno:

sanco

Fizikalc
19. jul 2007
1.201
8
38
41
Sem mnenja, da bi morali bit glasba zastonj. Časi dobre glasbe so že odšli.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
odkar imam internet (širokopasovni) ne kupim ama ništa...ravno zaradi tega ker se mi zdi skrajno neumno dat 15 € + za nek posran album z 10 skladbami od katerega so mogoce 2 prebalvjive. Isto je s filmi, igrami in ostalo digitalno šaro. Preprosto je predraga za to kar nudi.
 
2. sep 2007
1.528
825
113
Dolenjska
Če mi kdo pove kje v Sloveniji lahko dobim originalne cd-je od Lullacry, Delain ter Elis jih bom šel kupit. Drugače pa bom poslušal kar lepo piratske.
 
Nazadnje urejeno:

suicidal

Pripravnik
22. jul 2007
600
1
16
Center
Doma imam preko 250 originalnih CDjev. Za vse sem si tudi naredil back-up kopije na računalniku in jih ne kopiram naprej (ne pečem CDjev), ampak samo poslušam preko računalnika.

Glede stvari, ki se dajejo na net: če se že daje, naj to naredi avtor sam (in se s tem odpove avtorskim pravicam za objavljeno delo) oziroma avtorjev pooblaščenec (založba, manager ...). Če pa to naredi nekdo tretji pa se mi zdi da je to že sporno.

@ leibstandarte:
sicer bandov ne poznam, ampak tudi jaz sem že naletel na plošče, ki bi jih rad kupil pa se v SLO sploh ne prodajajo. Torej ali ostaneš brez ali pa ilegalni DL.

Še posebej mi gre pa na jetra to, da preko iTunes ne moreš kreirat svojega Accounta, da bi vsaj legalno kupoval muziko. Ampak ne gre.

Je pa tudi res, da so založbe same krive, ker se konkretno niso pripravile na prehod iz CDjev na DL glasbe. Zato pa vse šimfajo zdaj. So pa založbe vsekakor neskončno požrešne. Tudi ni bilo videti nobene pripravljenosti na kak kompromis, a la če kupiš en original cd, dobiš eno drugo plato po želji zastonj za DL. Ne, nikakor, še povečat cene CDjev.

Če ne drugega je na našem trgu prišlo do tega, da so dve leti ali več stari albumi kar cenejši od novejših (2.500 SIT se mi zdi).

Pa še na nekoga: glasba ne sme biti zastonj, ker je to intelektualna lastnina. To je tako kot če bi tebi šef manjšal ali pa sploh ne dal plače.

Pa še en problem je, in sicer to da se pri video spotih nikjer ne upošteva avtorstva samega videa (in ne komada za katerega je narejen. Ven Jemršič, Babo, Benjamin produkcija ... ne dobi od avtorstva za video prav nikakršnega denarja od SAZASa. Tudi žalostno, kajne. Saj so tudi oni vložili ideje, trud ipd v vizualizacijo komada, pa nimajo nič od tega, razen od benda prej plačan honorar.

ok, zadosti zaenkrat o mojoh razmišljanjih.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Itak ma tudi medalja 2 plati. Sam sem načeloma proti priratstvu, ampak .. Spet ampak.
Z neta kar nekaj filmov potegnem, kar je nelegalno, Je pa res, da le tiste, ki jih sicer nikoli ne bi šel gledat v kino (ali rentat). Torej tu zaradi mene nimajo izgube. Dober film je pač treba gledat na velikem platnu.
Pri glasbi je podobno: dol vlečem tisto, česar nikoli ne bi kupil, tudi če ne bi obstajala možnost priratske verzije. V smislu raje brez, kot da plačam.
 

suicidal

Pripravnik
22. jul 2007
600
1
16
Center
saj. V ilegalno DL ste (smo) nekako "primorani" (če banaliziram). Ignoranca založb, majhnost trga, vsekakor so tudi primeri, ko bi človek plačal pošteno (?) ceno, pa ne more. To govorim za nedobavljivost albumov pri nas.

Moj primer: iskal sem album od Tool: Salival. Pri našem zastopniku sem se pozanimal, če ga bo kaj uvažal, pa je rekel, da ne, ker bi moral vzeti 100 kosov albuma, ki pa jih seveda ne bo prodal. Preko spleta ne morem kupovat, ker nimam kreditne kartice, iTunes mi ne pusti kreirat računa (pa še točno tega albuma nima). Kaj naj zdaj?

Glede majhnosti trga, mi je šlo tudi na jetra, ker naši predstavniki tujih založb niso nikoli zares prodajali singlov. Na singlih se velikokrat najde kakšne dobre komade, ki recimo niso prišli na album ali pa živi posnetki ipd. Glede tega je najboljš v ZDA živet, so pa tam druge pomanjkljivosti
evil.gif
 

Francoz

Pripravnik
Sem mnenja, da bi po tej tvoji logiki morali biti zastonj tudi filmi, zdravniki specialisti, mestni promet, kruh, meso, mleko, ter kurbe. Pa še kaj drugega.



Žal je tvoja logika taka: ostali naj računajo, avtorji pa naj delajo zastonj.

Avtorji so po tvojem zajedalci, ki hočejo denar za vsak koncert, za vsak prodan CD... Namesto, da bi bili veseli in hvaležni, da sploh kdo posluša njihovo glasbo, gleda njihove filme...
bonk.gif




Po isti BOLNI logiki bi moral biti tudi ti hvaležen svojemu šefu, da lahko pri njem delaš, da te gleda... Mogoče še pride čas, ko boš ti šefu plačeval po 400 evrov mesečno, da boš lahko delal pri njem... Potem boš mogoče malo bolj razumel avtorje?



Sicer pa sem prepičan sem, da bo YT plačal Princu, da jim bo od hudega kapljalo od jajc! Pač imajo denar in se igrajo...

Dokler ga imajo...
 
Nazadnje urejeno:

Dzexon

Pripravnik
3. sep 2007
946
0
16
Prav je, da se nekoga toži, ker kolikorkoli že posnetek na YT je reklama za nek produkt, pa je še vseeno kraja, ČE nima dovoljenja avtorja, da se tam objavlja. Če Toma Cruisa opazjo pred kamerami z orbit žvečilnimi gumiji, je to tudi verjetno super reklama, pa jih Tom Cruise tudi ne sme kar vzeti iz trgovine, če mu tega ne dovolijo.

Sem pa prepričan, da YT ni pravi naslov za tožbo. Oni niso odgovorni za to, kar se pri njih objavlja. Največ, kar lahko naredijo, je to, da posredujejo IP naslove tistih, ki so objavljali Princeova dela, potem se pa naj njegova ekipa matra s tem in s pomočjo ISPjev v tujini išče prave krivce. YT ne bo plačal niti dolarja, v to sem prepričan. Verjetno so tudi Googlovi odvetniki preveč dobri.
 

sanco

Fizikalc
19. jul 2007
1.201
8
38
41
Citat:
Uporabnik Francoz pravi:
Sem mnenja, da bi po tej tvoji logiki morali biti zastonj tudi filmi, zdravniki specialisti, mestni promet, kruh, meso, mleko, ter kurbe. Pa še kaj drugega.
In kaj bi bilo narobe, če bi bilo vse to zastonj?
confused-1.gif

Pa sej nimam nič proti dobrim izvajalcem in avtorjem, kateri brez problemov prodajajo svojo glasbo.
Na kito mi gredo razni izvajalci blesavih,brezveznih.... komadov, ki jih vrtijo na radiju (CDja itak nebi nobeden kupil) kateri bi kr nekaj vlekli denar od Sazasa.
 

Francoz

Pripravnik
Imamo pa tudi nevestne zdravnike, predrag kruh, ki je poleg tega zanioč, ter kurbe, ki pod stranko samo ležijo.
Dobri in slabi so na vseh področjih. Načelno naj bi se trudili vsi, pa se ne... Nekaterim se pač ni treba in pri njih "trg" ne deluje. Avtorji pa so res pod udarom kritike. Pa še krademo/jo jim...

Sicer pa se (najbrž?) strinjava, da bi morali odpustiti nevestne zdravnike, zmanjšati cene kruha, ter da bi bilo prav, da pasivne kurbe ostanejo brez strank.
Tako, kot brez strank/kupcev/denarja ostanejo slabi avtorji...
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik Francoz pravi:
Vestička

Hebat ga.
Vedno bom trdil, da avtorji pišejo pesmi, pojejo, fotografirajo, snemajo, kiparijo zato, da bodo od tega kaj imeli, da bodo (vsaj) lahko plačevali položnice in da bodo, tisti najboljši, mogoče obogateli...

Vidiš jaz se pa ne strinjam s tabo. Zakaj? Vsak izdelek je na nek način avtorsko delo - srajca, ki jo zašije šivilja, miška, ki jo imam v roki, čevlji,... vsak izdelek si je moral nekdo zamisliti, ga oblikovati in izdelati. In če hoče proizvajalec čevljev imeti dohodek, mora čevlje proizvajati ves čas (OK, 8 ur dnevno). Strinjam se, da je tudi skladba izdelek le da ima drugačne lastnosti - preneha obstajati tisti trenutek ko je je konec. Če povem drugače - glasbenik naj služi na živih nastopih, ne pa s konzervami. Proizvajalec čevljev je moral kupiti kup opreme in material in delati ves čas, da ima zaslužek, glasbenik (kot recimo Prince) pa je v življenju napisal deset skladbic, sedaj pa bi rad do konca življenja d.kal k.rac in kasiral od izdelka ki ga je naredil pred 20 leti??? Naj priredi koncertno turnejo, napolni po svetu 50 stadionov, pa bo imel zaslužka za naslednjih nekaj let. Ampak ne, to zahteva trud in delo, treba je premakniti r.t iz vile, ne, raje bomo udarili po tistih, ki nam delajo zastonj reklamo!
Ja, poznamo dizajnerske čevlje (ko smo že bili pri čevljih) ampak tudi tu je treba čevelj IZDELATI (material, stroji,...) in šele potem prodati. Vsak par posebej. Pa nihče ne zahteva od kupca dizajnerkih čevljev da zraven kupi še petnajst parov navadnih čevljev (ki jih niče normalen ne bi obul), kot je to v navadi na CDjih - ena nosilna skladba in tričetrt ure šrota, ki bi ga najraje "avtorju" zatlačil nekam.
Jamranje slovenskih avtorjev? mislim da Kreslin ne jamra - jamrajo tisti ki bi radi z dvema dobrima skladbicama v štirih letih živeli gosposko in brezdelno kot na televiziji (seveda od prodaje sedemnajst različnih albumov, na katerih sta ti dve skladbi in šrot v sto izvedbah). Jok, brate, odpade. Delaj dobro glasbo, s katero boš dvakrat letno napolnil stadion (mogoče Siddharta), pa ne bo treba jamrati.
Pavarotti si je slavo (in zaslužek) pridobil na koncertih. Ceno njegovega koncertiranja/snemanja so določili v pogodbi in soglasno. Njegovi nasledniki pa naj živijo od tistega kar sami ustvarijo oziroma od Pavarottijevega materialnega premoženja - tudi čevljarjev sin mora sam izdelovati čevlje (novi dizajni - avtorski - če hoče uspeti).
Ja, hrvaški glasbeniki koncertirajo za 300 EUR na večer. Osem večerov, pa je lepa plača. Pa jih ima lepo vse prodane. Naštej mi pet slovenskih glasbenikov, ki bi imeli osem večerov koncert normalno obiskan (pa da jamrajo). Ponavljam, glasbenik naj živi od živih nastopov, vse ostalo so le priboljški.
In trdim, da dolvleka glasbe ni kraja kot bi bila tvoja kraja mojega avta. Razlika je "malenkostna": če ti ukradeš moj avto, sem jaz brez avta in torej peš, ti pa se voziš z ukradenim avtom. Če pa jaz z radia (da ne bo vedno internet) posnamem skladbico, je avtor še vedno avtor, CD je še vedno na radijski postaji in note so še vedno pri avtorju.
Znanje (na kateremkoli področju) je vedno iskana roba. Le zakaj bi avtor glasbe naredil v življenju deset dobrih avtorskih del, dizajner čevljev pa mora čevlje dizajnirati vse življenje - pa je dizajn ravno tako avtorsko delo?
Ja, DLjam glasbo. In DLjal sem tri filme. Ampak... glasbe ki sem jo DLjal, ni mogoče kupiti. Tudi filmov nisem našel na primernih mestih (res pa je, da nisem preiskal čisto vseh trgovin s to robo). Ali naj sam iščem avtorja in mu stisnem evro v roko, če pa "nekdo" ne poskrbi za dostopnost izdelkov? Čevlje bom kupi od rugega proizvajalca/dizajnerja, če jih bom rabil in bodo "moji" nedobavljivi.
Trg deluje tudi pri glasbi - že prej omenjeni Kreslin v primerjavi z nekaterimi jamravčki. Dober komad bo vedno pritegnil poslušalce - le spomni se Fredija Milerja (pa ne o okusu, prosim).
In za konec - avtorji niso samo glasbeniki. Avtorji so tudi fotografi, novinarji, programerji, oblikovalci, tudi jaz sem avtor tegale posta in ti si avtor svojih postov.
Ali pričakuješ da boš od avtorstva živel? Če ne boš konstantno ustvarjal novih stvaritev, težko. In prav je tako.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Potem se ti zdi tudi, da bi morali ukiniti patente? Ker tetrapak izumiš samo enkrat, zakaj bo pol še desetletja živel od tega, da prodajaš pravico uporabe zanj drugim proizvajalcem?
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Spremeniti je treba patentno zakonodajo. Kdo ve koliko patentiranih zadev je skritih po predalih multinacionalk ki jim ni v interesu neka nova stvar ker bi jim pokvarila star utečen posel. Patenti torej delujejo zaviralno.
Drug problem patentov je da patentni uradi delujejo kot firme - več patentov ko podelijo večje dohodke imajo. Posledično se podeljujejo brezvezni patenti ki služijo samim sebi in delanju težav drugim firmam, ki morda identično stvar že izdeluje ni pa še zaprosila za patent. Cvetka zase pa so softverski patenti in patenti s področja biotehnologije (Monsanto na primer). Sicer pa je imel avtor teme v mislih glasbene avtorje kolikor sem ga razumel.