nov električni avto,nasveti za nakup

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.191
757
113
EU
Če ima podjetje v tvoji državi uradno predstavništvo ali zastopnika, te napotijo tja. V industriji je to stalna praksa, predvidevam da je pri avtomobilih prav tako.
To me res zanima, če so dejansko kakšna pravila? Ker mene so iz tujine vedno poslali nazaj v Slovenijo, ko sem hotel kupiti nov avto tam. Lahko pa ima tudi Tesla povsem drugačen princip glede na to, da dela to sama, če prou razumem brez posrednikov?:sprasujemse:
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.256
335
83
Če bi ti kot EU državljanu prepovedali nakup v At bi jih EU komisija scolala da ne bi bili več najbogatejši na svetu :)
 

mukwai

Pripravnik
2. jun 2011
110
9
18
Tesla ima pač drugačen pristop, tako da je že en kup ljudi zaradi ugodnejše cene kupilo v Avstriji. Ima pa tudi svoje minuse, kot npr. da moraš založiti davek, pa urediti prevzem itd. tako da nekateri še vedno raje kupijo tudi v Slo.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.513
2.666
113
Nič ne rabiš zalagat davek, če govorimo o nakupu pravne osebe z ID za DDV. Gori plačaš neto, tu daš v obračun gor/dol.

Fizična oseba plača gori 19% DDV, tu doplača do 22%.

Aja, Teslo lahko kupiš kjer hočeš, bolj je vprašanje ali jo sedaj dobiš, glede na slabe dobave in veliko povpraševanje.
 

bev

Majstr
25. apr 2017
393
265
63
Nič ne rabiš zalagat davek, če govorimo o nakupu pravne osebe z ID za DDV. Gori plačaš neto, tu daš v obračun gor/dol.

Fizična oseba plača gori 19% DDV, tu doplača do 22%.

Aja, Teslo lahko kupiš kjer hočeš, bolj je vprašanje ali jo sedaj dobiš, glede na slabe dobave in veliko povpraševanje.
tu govorimo v glavnem o fizičnih in ne pravnih osebah. Pa tudi pri pravnih ne gre vedno lahko. Kolega je moral založiti ddv, ker je prodajalec dejal, da je kup zlorab, firma mrkne, avto tudi, oni pa plačajo davek.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.513
2.666
113
tu govorimo v glavnem o fizičnih in ne pravnih osebah. Pa tudi pri pravnih ne gre vedno lahko. Kolega je moral založiti ddv, ker je prodajalec dejal, da je kup zlorab, firma mrkne, avto tudi, oni pa plačajo davek.
Odkar imamo EU kontrolo davčnih številk, teh težav več ni. Tudi meni so 15 let nazaj težili na tak način, pa sem se jim lepo zahvalil in šel drugam.
Začel pa si z zalaganjem DDV ti - torej si govoril o firmah, ker fizik mora gori plačat njihov DDV, tu pa doplačat do našega - govorim za novi-novi avto z 000 km.
PS: v zadnjih dveh treh mesecih se je samo v MB kupilo blizu 10 Tesel na firme; saj vemo: Slovenija 2.000.000 prebivalcev, pol milijona firm. ;)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.218
113
www.adriamedia.si
Katero priporočate za čim bolj ugodno ceno, pa da je smart (se poveže na wifi, pa telefonska aplikacija)? T
Kar si napisal, ni S od smart.
Važno je, da ima dinamično polnjenje (najbolje, da se zna prepustit v krmiljenje preko npr. modbusa zunanjemu sistemu, ki zna še kaj drugega upravljat, recimo sončno, toplotno ipd), ni slabo niti, da je OCPP sposobna. WiFi zna biti za dinamično polnjenje nerodna stvar - ko je malo obremenjen, ne dela OK ravno takrat, ko bi moral nižat moč. Do polnilnice ob kablih za štrom raje ETH kabel potegnit.
3x25 A je OK, več itak ne dobiš gosp. cen omrežnine, tako da več nima smisla, postane predrago. Ker večina EV se itak AC polni na max 11 kW.
App ni nobena resna prednost ... Dovolj je že, da je web vmesnik polnilnice (če le ni skregan z mobile first principom).
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.256
335
83
Hvala, ETH imam samo par m od vtičnice, pa AP je tam, vmes pa parapetni kanal, tako da podaljšat UTP za ene 7m je 5 minut dela s krimpanjem vred.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Malce off-topic, pa verjetno imate izkušnje: ker je plan el. avto bom doma v garažo dal namontirat eno 22kw (da bo futureproof) 3-fazno polnilnico, type2 priključek. Katero priporočate za čim bolj ugodno ceno, pa da je smart (se poveže na wifi, pa telefonska aplikacija)? Tam nekje med 650-1100EUR so razponi, pa nisem ziher koliko je med njimi sploh razlike - vzamem kar najcenejšo ali moram biti na kaj posebnega pozoren? Kabel imam 3-fazni, 6mm2 presek, varovalke zaenkrat so 3x25A, vem da ne bo na 22kw ampak če bo treba v prihodnosti bom pač dvignil.
22kW polnilnica doma OK, samo ali imaš priljuček, ki ti to omogoča? Večina ima priključek (pancarko) 3x25A kar je 10 ali 11kW. Jaz bi računal polnjenje čez noč tam nekje 3x18A.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.218
113
www.adriamedia.si
3x25 A je 17 kW.
Itak se velika večina EV polni max 11 kW, torej 3x16 A.
Rabiš pa, če hočeš v nočni tarifi filat, še manj. Za en avto z 60 kWh baterijo filat je dosti ene 8 kW, torej ene 3x11 A, če bi vsako noč polnil do 80%. Povprčen uporabnik, ki fila za 100 ali 200 km, ap rabi 2-4 kW moči.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in darjan