Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
KSZ,
ne vem kje vi živite ampak tole ni ne klanec ne oster ovinek. Pri nas v hribih avtobus (recmo mu šolski) vozi vsak dan, tudi danes ko sneži, tudi jutri ko bo pol metra snega.
Zanimivo da ko se na vozišču nabere dovolj snega voznik ustavi in namesti verige (ja sam ker je sam v avtobusu). Zaradi tega pridela 30min zamude ampak verjetno zato ne konča v grabnu. Lani ko je 2x zasipalo 50cm+ snega je bil avtobus na cesti in je vozil normalno, celo par klancev je prevozil z dodatnimi potniki ki s svojimi avti niso mogli/znali zvozit!
Za avtobuse, sploh za šolske kolikor vem velja zakon o obvezni zimski opremi tako da ni izgovora. In avtobus mora uporabit verige oz. se izločit iz prometa, kot to velja za vsako vozilo v prometu.
Šoferj je tako kriv, zato ker bi kot profesionalec moral vedet kakšne so razmere in kako se v njih vozi. Oz. če vozilo ni bilo ustrezno opremljeno za take razmere bi moral ustavit in poklicat cestarje oz še bolje ustrezno vozilo (kombi) ki bi nadaljevalo pot. Če bi piloti delali tako kot ta voznik potem bi letala vsak dan padala z neba.
Aja kazen oz. odgovornost za vzdrževalce cest se mi zdi pa najbolj butasta od vseh. Zakon določa kdaj morajo biti ceste splužene (količina snega) pa še to ni obvezno oz. se upoštevajo objektivne okoliščine. Če je znak da je možna poledica/zimske razmere, oz. spolzko vozišče bi se to avtomatično moralo ušpoštevat kot razbremenitev odgovornosti upravljalca ceste. Res ne vem kam smo prišli, pozimi so bile ceste VEDNO poledenele in spolzke, danes je pa samoumevno da je čista ko solza in sveže posoljena ker če ni je že kaos na cestah in cestarji so krivi za vse (samo budale ki ne znajo vozit ne).
Kje piše, da se kdorkoli mora ob snegu izločiti iz prometa?
Kje ti vidiš, da ni bil oster ovinek in klanec? (hint: tam ko leži avtobus je že zdavnaj konec ovinka - ovinek je kakih 40-50 m višje)
Kako veš, da je kot profi voznik (a ti imajo kristalne kugle za vedeževanje pred sabo?) moral vedeti kakšne so razmere? Si mogoče pomislil, da je do (sedaj sicer jaz ugibam) odcepa in na samem odcepu cesta bila ustrezno očiščena - ob vstopu v gozd pa ne več? Sicer bi take probleme lahko rešili s ponovno uvedbo tekačev pred vozili (iz časov prvih avtomobilov) - bi tudi nekaj pripomoglo k zmanjšanju nezaposlenosti pri nas.
Kako veš, da voznik ni poskušal ustaviti in namestiti verige?
Pa še enkrat - voznik, je dobil kazen za "neprilagojeno hitrost" * - lahko kdo pove katera je pa prilagojena?
Kazen za vzdrževalca se bo pa morala tudi ugotavljati - na prvo žogo ne moreš reči, da je kdo kriv, lahko se pa gremo predpostavke in tu jih imaš nekaj:
1. vzdrževalec naj bi spremljal vremensko napoved - napoved temperatur pod zmrziščem in nato kasnejše sneženje pomeni, da je treba PRED sneženjem posipati ceste v izogib poledici pod snegom - če tega ni storil => vzdrževalec kriv (malomarnost)
2. vzdrževalec naj bi tudi poznal "mikroklimatske" pogoje - in iz tega oceniti ali bi kje lahko zapadlo več kot zakonsko določenih 10 cm (pa še mimogrede - 10 cm snega za avtobus ali ustrezno naložen kamion ne pomeni ne vem kake ovire ali težave - led pod tem je problem!)
3. če je vzdrževalec že pri točkah 1. in 2. zajebal bi moral kako drugače ustrezno urediti promet (splošna tabla "Obvezna zimska oprema" in to po možnosti še na delu, kjer se ne da več obrniti ali ubrati drugo pot, ni ravno tisto, kar jaz od vzdrževalca pričakujem pod "skrbno obveščanje")
4. če so se vremenske razmere res tako dramatično in nepričakovno spremenile (to naj ugotavljajo strokovnjaki) pač ni krivca (ne voznik in ne vzdrževalec - zato se pa reče nesreča, drugače bi bilo zavestno dejanje in s tem kaznivo dejanje) - bi se pa iz takih primerov potem morali vsi skupaj nekaj naučiti - pri nam pa običajno žal gre karavana naprej in se ne zgodi nič
Počakajmo vsi skupaj na izsledke - žal se pa bojim, da le-teh ne bo, ker se nihče ne bo poglobil v dejanski vzrok.
* Sicer sem nekaj postov višje zapisal, da policist na samem kraju ni imel druge možnosti, kot, da voznika "kaznuje" zaradi neprilagojene hitrosti - problem je "čudna" dikcija tega člena, ker od policista na kraju nesreče zahteva, da ugotavlja nekaj za kar ni (večinoma) usposobljen niti nima ustreznih pomagal.
Pa še mogoče dodatek - tudi prelep sončen dan, suha cesta in izlet vozila iz ovinka ne pomeni nujno "neprilagojene" hitrosti - napačen nagib cestišča, neustrezen potek ceste (narobe zračunan polmer ovinka) in še mogoče neprimerni asfalt in že si v grabi - pripeljal pa s 60 km/h na 90 km/h omejitve. In ne - niso to pravljice ampak naš vsakdan na cestah.