neprilagojena hitrost 2

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
KSZ,

ne vem kje vi živite ampak tole ni ne klanec ne oster ovinek. Pri nas v hribih avtobus (recmo mu šolski) vozi vsak dan, tudi danes ko sneži, tudi jutri ko bo pol metra snega.

Zanimivo da ko se na vozišču nabere dovolj snega voznik ustavi in namesti verige (ja sam ker je sam v avtobusu). Zaradi tega pridela 30min zamude ampak verjetno zato ne konča v grabnu. Lani ko je 2x zasipalo 50cm+ snega je bil avtobus na cesti in je vozil normalno, celo par klancev je prevozil z dodatnimi potniki ki s svojimi avti niso mogli/znali zvozit!

Za avtobuse, sploh za šolske kolikor vem velja zakon o obvezni zimski opremi tako da ni izgovora. In avtobus mora uporabit verige oz. se izločit iz prometa, kot to velja za vsako vozilo v prometu.

Šoferj je tako kriv, zato ker bi kot profesionalec moral vedet kakšne so razmere in kako se v njih vozi. Oz. če vozilo ni bilo ustrezno opremljeno za take razmere bi moral ustavit in poklicat cestarje oz še bolje ustrezno vozilo (kombi) ki bi nadaljevalo pot. Če bi piloti delali tako kot ta voznik potem bi letala vsak dan padala z neba.

Aja kazen oz. odgovornost za vzdrževalce cest se mi zdi pa najbolj butasta od vseh. Zakon določa kdaj morajo biti ceste splužene (količina snega) pa še to ni obvezno oz. se upoštevajo objektivne okoliščine. Če je znak da je možna poledica/zimske razmere, oz. spolzko vozišče bi se to avtomatično moralo ušpoštevat kot razbremenitev odgovornosti upravljalca ceste. Res ne vem kam smo prišli, pozimi so bile ceste VEDNO poledenele in spolzke, danes je pa samoumevno da je čista ko solza in sveže posoljena ker če ni je že kaos na cestah in cestarji so krivi za vse (samo budale ki ne znajo vozit ne).

Kje piše, da se kdorkoli mora ob snegu izločiti iz prometa?

Kje ti vidiš, da ni bil oster ovinek in klanec? (hint: tam ko leži avtobus je že zdavnaj konec ovinka - ovinek je kakih 40-50 m višje)

Kako veš, da je kot profi voznik (a ti imajo kristalne kugle za vedeževanje pred sabo?) moral vedeti kakšne so razmere? Si mogoče pomislil, da je do (sedaj sicer jaz ugibam) odcepa in na samem odcepu cesta bila ustrezno očiščena - ob vstopu v gozd pa ne več? Sicer bi take probleme lahko rešili s ponovno uvedbo tekačev pred vozili (iz časov prvih avtomobilov) - bi tudi nekaj pripomoglo k zmanjšanju nezaposlenosti pri nas.

Kako veš, da voznik ni poskušal ustaviti in namestiti verige?

Pa še enkrat - voznik, je dobil kazen za "neprilagojeno hitrost" * - lahko kdo pove katera je pa prilagojena?

Kazen za vzdrževalca se bo pa morala tudi ugotavljati - na prvo žogo ne moreš reči, da je kdo kriv, lahko se pa gremo predpostavke in tu jih imaš nekaj:

1. vzdrževalec naj bi spremljal vremensko napoved - napoved temperatur pod zmrziščem in nato kasnejše sneženje pomeni, da je treba PRED sneženjem posipati ceste v izogib poledici pod snegom - če tega ni storil => vzdrževalec kriv (malomarnost)
2. vzdrževalec naj bi tudi poznal "mikroklimatske" pogoje - in iz tega oceniti ali bi kje lahko zapadlo več kot zakonsko določenih 10 cm (pa še mimogrede - 10 cm snega za avtobus ali ustrezno naložen kamion ne pomeni ne vem kake ovire ali težave - led pod tem je problem!)
3. če je vzdrževalec že pri točkah 1. in 2. zajebal bi moral kako drugače ustrezno urediti promet (splošna tabla "Obvezna zimska oprema" in to po možnosti še na delu, kjer se ne da več obrniti ali ubrati drugo pot, ni ravno tisto, kar jaz od vzdrževalca pričakujem pod "skrbno obveščanje")
4. če so se vremenske razmere res tako dramatično in nepričakovno spremenile (to naj ugotavljajo strokovnjaki) pač ni krivca (ne voznik in ne vzdrževalec - zato se pa reče nesreča, drugače bi bilo zavestno dejanje in s tem kaznivo dejanje) - bi se pa iz takih primerov potem morali vsi skupaj nekaj naučiti - pri nam pa običajno žal gre karavana naprej in se ne zgodi nič

Počakajmo vsi skupaj na izsledke - žal se pa bojim, da le-teh ne bo, ker se nihče ne bo poglobil v dejanski vzrok.
crazy1.gif


* Sicer sem nekaj postov višje zapisal, da policist na samem kraju ni imel druge možnosti, kot, da voznika "kaznuje" zaradi neprilagojene hitrosti - problem je "čudna" dikcija tega člena, ker od policista na kraju nesreče zahteva, da ugotavlja nekaj za kar ni (večinoma) usposobljen niti nima ustreznih pomagal.
Pa še mogoče dodatek - tudi prelep sončen dan, suha cesta in izlet vozila iz ovinka ne pomeni nujno "neprilagojene" hitrosti - napačen nagib cestišča, neustrezen potek ceste (narobe zračunan polmer ovinka) in še mogoče neprimerni asfalt in že si v grabi - pripeljal pa s 60 km/h na 90 km/h omejitve. In ne - niso to pravljice ampak naš vsakdan na cestah.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Se mi ne da na dolgo razlagat ker nimam časa.

1. glede na to da je bila vremenska napoved sneženje in je DRC izdal opozorilo da bodo ceste zasnežene in spolzke se mora šofer (vsak, ne samo profi) tudi na to pripravit.

2. izgovor da je bilo samo v tistem ovinku tako ne drži vode ker imaš toæko 1. (izjema bi bila da bi bilo lepo sončno vreme in bi se 10m pred avtobus iz nič naslikal oblak ki bi v trenutku naredil cesto spolzko). In glede na to da je vozilo šlo iz neke vukojebine navzdol domnevam da je pol ure prej prišlo po enaki/isti cesti tudi gor.

3. voznik ni dobil kazni za "neprilagojeno hitrost" kot se to poenostavlja ampak za "hitrost ki ni bila prilagojena voznim razmeram". Kot profi voznik ima tudi dolžnost da poskrbi za varnost potnikov, torej bi moral še 10x bolj ocenjevat situacijo in razmere na cesti in voziti še posebej previdno.

4. posipanje in pluženje cest je čudna stvar. Ti lahko posuješ cesto pa čez 30 min zamrzne, ali pa plužiš cesto in čez 1h imaš na tej isti cesti 20cm snega. To je meni povsem logično in ko se spravim na cesto pričakujem da cestarjev ni povsod prisotnih.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Glej, brez zamere ampak ocitno je, da pojma nimas o cem pises. Kako zahtevo za sodno varstvo? Voznik avtobusa bo kazensko ovaden na sodisce. Nobenega placilnega naloga ni dobil. In na sodiscu mu bo tozilec ocital povzrocitev prometne nesrece iz malomarnosti. In tam mu bodo krivdo morali dokazat. ce se izkaze, da je v ovinek pripeljal pocasi, da je celo pot vozil skrbno in prilagojeno dejstvu da je cesta zasnezena, potem ne bo kriv, ker nobeno od njegovih ravnanj ali opustitev dolznih ravnanj ni vzrok za nesreco.

Zakaj zamera?
wink-1.gif


Iz prispevka je bilo za razumeti (no vsaj jaz sem tako), da so voznika oglobili po 45. členu ZPrCP (hitrost vožnje - oz. "poljudno" "neprilagojena hitrost"). In če so ga začne veljati, kar sem jaz zapisal - in sicer, če bo plačal bo s tem "priznal" krivdo in potem lahko sledijo vse že omenjen posledice.

Če ga pa niso oglobili mi pa povej po katerem členu oz. kateri postopek vam dovolil tako ravnanje? Pa ne zato, da bi potem lahko za vsak najmanjši drek to izkoriščal - le zato, da bi v takih "spornih" (upam, da se strinjaš z mano, da v tem primeru, dokler se ne pogeda vse - dejanska hitrost, ravnanje voznika pred nesrečo, (ne)delo vzdrževalne službe ali ekstremni vremenski pogojih) primerih udeleženci (in njihovi nadrejeni) znali pravilno ravnati oz. se vsaj znali sklicevati na pravini člen v zakonodaji (jaz ga v ZPrCP nisem našel).
 

Alijen

Fizikalc
25. jan 2009
1.343
5
38
V goricah
Nikogar ne zagovarjam ampak a je kdo pomislil da je pa mogoče delodajalec kriv? Ni dal namestiti zimskih gum, ni dal za verige,....
čez AP MS so že letele kritike.

je pa tako, raje vidim da je vzrok poledenela in nesplužena cesta in se potem da voznika za prekrške s sumom da ni vsega naredil kar bi lahko, kot pa da se vedno napiše neprilagojena hitrost.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Se mi ne da na dolgo razlagat ker nimam časa.

1. glede na to da je bila vremenska napoved sneženje in je DRC izdal opozorilo da bodo ceste zasnežene in spolzke se mora šofer (vsak, ne samo profi) tudi na to pripravit.

Kdo pa pravi, da se ni? Zimsko opremo je verjetno imel, ker če je ne bi imel, bi ga kaznovali še za to.

Citat:
2. izgovor da je bilo samo v tistem ovinku tako ne drži vode ker imaš toæko 1. (izjema bi bila da bi bilo lepo sončno vreme in bi se 10m pred avtobus iz nič naslikal oblak ki bi v trenutku naredil cesto spolzko). In glede na to da je vozilo šlo iz neke vukojebine navzdol domnevam da je pol ure prej prišlo po enaki/isti cesti tudi gor.

Če bi tvoja domneva držala bi moral že ob vožnjo gor montirati ketne - ampak jih očitno ni potreboval, ker, ali je bila cesta "normalno" urejena ali se je med vožnjo gor in dol vreme tako čudežno spremenilo - pa smo spet pri kristalni kugli. No - ali pa je šel po drugi strani gor - ampak spet velja kar sem zapisal v prejšnjem stavku.

Citat:
3. voznik ni dobil kazni za "neprilagojeno hitrost" kot se to poenostavlja ampak za "hitrost ki ni bila prilagojena voznim razmeram". Kot profi voznik ima tudi dolžnost da poskrbi za varnost potnikov, torej bi moral še 10x bolj ocenjevat situacijo in razmere na cesti in voziti še posebej previdno.

Povej mi kakšna pa bi bila "hitrost prilagojena voznim razmeram"? (nimam sinitč sindroma) Če je ni bi cel čas prilagajal sploh do tega ovinka ne bi prišel - in tako kot sem že zgoraj zapisal - po mojem je bilo dovolj, da je pri 10 km/h obrnil volan in je avtobus zaradi LEDU pod snegom začel drseti naravnost naprej (hebat ga - 15 ton je 15 ton) - potem se pa je začelo reševanje, ki pa se je žal končalo na bankini (hint: tu so končno prva kolesa zagrabila in avtobus "potegnila" iz ovnika) in potem v gozdu na boku oz. strehi. Mimogrede - kje pa je odbojna ograja na tako "nevarnem" ovinku?

Citat:
4. posipanje in pluženje cest je čudna stvar. Ti lahko posuješ cesto pa čez 30 min zamrzne, ali pa plužiš cesto in čez 1h imaš na tej isti cesti 20cm snega. To je meni povsem logično in ko se spravim na cesto pričakujem da cestarjev ni povsod prisotnih.

Ne - če cesto pravočasno posuješ ne more kar v 30 minutah zamrzniti - posebej pa ne pod 10-15 cm snežno odejo. Če pa ceste sploh ne posuješ in na to "lepoto" zapade sneg imaš pod snegom ledeno plast, ki je NIHČE ne more videti in načeloma tudi ne pričakovati - bemu sunce cestni vzdrževalci naj bi svoje delo opravili (in jamrati letos, da ni denarja je BS, ker to pred 1 teden še zime nismo imeli!)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Alijen pravi:
Nikogar ne zagovarjam ampak a je kdo pomislil da je pa mogoče delodajalec kriv? Ni dal namestiti zimskih gum, ni dal za verige,....
čez AP MS so že letele kritike.

Ne piši tega na tak način - ker, če bi bilo temu res tako, bi bil v vsakem primeru kriv voznik! Le-ta MORA odkloniti vožnjo, če zaupano mu vozilo ne izpolnjuje zakonsko določenega minimuma. Se pa tudi zavedam, kakšne pritiske se vrši na voznike in le-te (pritiske) nikakor ne zagovarjam.

Mimogrede - a mi kdo pove kakšne so tovorne zimske gume?
grims-1.gif


edit: typo (piše = piši)
 
Nazadnje urejeno:

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Nea provociraj.
10.gif
A obstajajo v vseh potrebnih dimenzijah, spljoh?!

In ja - mal sem butasto zapisal.
bonk.gif


Pravilneje bi bilo ali so za avtobuse in tovorna vozila pri nas sploh smiselne "prave" zimske gume (zakaj pri vragu Conti svoje zimske gume imenuje Scandinavia
17758-icon_confused.gif
) in kdo jih sploh daje na svoje avtobuse in kamione.

Mimogrede - a kdo ve kako je na vrhniškem klancu?

PS: Stari - ti bom dal jaz nevednež!
jezen.gif


PPS: mi mamo HSL(R), HDL(R) in HTL(R) obute - še enkrat poglej PS!
tongue-1.gif
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Odgovor na tvoje vprašanje je enak kot za osebna vozila. Načeloma zimskih pnevmatik ne potrebuješ, če mobilnost ni nujno potrebna. Jaz jih tudi najraje ne bi imel, pa vem, da včasih moram na pot tudi v takem vremenu, kot je danes.

Tovornjakarji pa pač ne vedo, če morajo na pot tudi v slabem vremenu.
rolleyes-1.gif
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Zakaj Scandinavia? Morebiti zato, ker tam na severu vedo, kako se streže poslu.

PS. Kazen za zdrs tovornjaka na AC zaradi ne-zimske opreme, recimo 5000 €, pa bo vsak imel zimske pnevmatike na tovornjakih.

PPS. V Sloveniji bi lepo pripravili predpis o obvezni uporabi zimske opreme na tovornjakih, kot za osebna vozila. Pa policija naj striktno preverja opremo tovornjakov in vsakega po žepu udart pa prepoved vožnje. Domači jih bodo že imeli. Saj v Avstriji vedo, kako se stvari streže (Lärmarm itd),...
evil.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
A daj - bodi resen no. Resna zimska guma za tovorna vozila pride v poštev le tam, kjer se večino zime (časa) voziš v snegu (Skandinavija, Grenlandija itd) in za vozila, ki gredo na cesto več ali manj izključno v zimskih razmerah (zimska služba). Za vse ostale je dovolj DOBRA guma z dovolj profila (ne boš verjel - resne firme pred zimo obujejo kamione v NOVE gume - "stare" pa porabijo čez leto kako drugače) in seveda ustrezne verige v opremi.

edit:
In seveda urejena zimska služba, ki pravočasno odreagira in skupaj z ostalimi službami (recimo policijo) na ustrezen način obvestijo in po potrebi ustavijo tovorni promet. V čim krajšem času uredijo cesto in sprostijo promet (in NE - 6 ur ustaviti ni primeren čas (scanje, sranje itd - predvsem, če se tovorni promet ustavi na odstavnem pasu).
Italijanska rešitev (lansko leto zaradi napovedi sneženja za 2 dni zapreti meje) je pa sploh biserna (predji briga na drugoga).
 
Nazadnje urejeno:

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.491
4.256
113
Citat:
Uporabnik Alijen pravi:
Torej stare pa porabijo po ac čez leto. Vsake toliko časa vidiš da se komu odlepi nalita plast

Ne prodaš jih Romunom .....
evil.gif
 

Alijen

Fizikalc
25. jan 2009
1.343
5
38
V goricah
Ko se peljem vštric z tovornjakom pa mu kar odlepi celotno navrhnjo plast. Guma pa ne spusti ampak se kar normalno pelje naprej? Saj ne da je to nevarno?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.288
1.218
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
No IMHO je nemogoce doseci, da bo cesta takoj spluzena in posipana ko zaledeni. Razen ce se ze prej skoz posipa ampak pomoje za to ni denarja. Ne vem. Tudi ne vem ali se je avtobus rped te peljal v kontra smeri in kaka je bila cesta.

Deanr ne more biti izgovor. Če bi večer prej orenk posipali, se to ne bi zgodilo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
No IMHO je nemogoce doseci, da bo cesta takoj spluzena in posipana ko zaledeni. Razen ce se ze prej skoz posipa ampak pomoje za to ni denarja. Ne vem. Tudi ne vem ali se je avtobus rped te peljal v kontra smeri in kaka je bila cesta.

Deanr ne more biti izgovor. Če bi večer prej orenk posipali, se to ne bi zgodilo.

Lepo prosim vzemi pest soli pa šudra ven iz mačjega WCja pa posuj pol balkona s tem (drugje domnevam da ne vidiš v real-life pravega snega), jutri pa poročaj o rezultatih!
grin1.gif


Če bi bilo tako enostavno se znebit snega sploh plugov nebi rabili. Recimo v mojem koncu se plug s posipalcem vozi gor dol na 2h v sneženju pa se vmes nabere 10cm snega (niti ne vem če posipajo če je sneg na cesti, ker enostavno nima smisla).
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Damn - a ti res ne dojemam ali se samo delaš, da ne dojemaš.
rolleyes-1.gif


Bilo je potrebno PRED sneženjem posipati SOL, da se prepreči poledica pod snegom. Posipanje s peskom pa je bolj kot ne pesek v oči, ker namreč NE pomaga (dva se zapeljeta in tega peska ni več tam, kjer naj bi preprečeval zdrse) ampak bolj kot ne dela samo škodo na avtih.

In če bi na dotični cesti bil le sneg, bi avtobus tisti ovinek brez težav zvozil.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.132
4.112
113
Kolikor jst vidim gre za klasičen zvožen sneg, tak sneg je na cestah kjer ni velike frekvence prometa (če je velika frekvenca prometa prej ali slej rata "plundra")? Posipanje po takem ne pomaga.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.273
7.184
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
No IMHO je nemogoce doseci, da bo cesta takoj spluzena in posipana ko zaledeni. Razen ce se ze prej skoz posipa ampak pomoje za to ni denarja. Ne vem. Tudi ne vem ali se je avtobus rped te peljal v kontra smeri in kaka je bila cesta.

Deanr ne more biti izgovor. Če bi večer prej orenk posipali, se to ne bi zgodilo.
Zelo populisticna izjava. Ce upravljalec nima denarja za placilo pluga pol dvomim da bo kdo zastonj posipaval. Lahko pa se javis kot filantrop in ti za svoj denar organiziras zimsko sluzbo in oreventivno solis 24/7. Takrat bodo tvoje besede "denar ne sme biti izgovor" dobile tezo.