Lada NIVA

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.528
1.129
113
Bolj laično vprašanje, ker nisem najbolj strojnik. Kje tukaj notri je sistem Quattro s Torssen diferencialom? Quattro je namreč tako, kot je Subaru AWD stalni štirikolesni pogon in tudi v najstarejših izvedenkah brez elektronike ni imel pretiranih težav z vožnjo po slabi podlagi, če izvzamemo dejstvo, da so takšni pogoni bili montirani na limuzinah.

Torej, ali ima tista grda krava Q7, razen da je tipičen SUV, kakšne boljše vozne lastnosti?

Sistemi z vizkozno sklopko so mi bolj jasni, naslednjo limuzino bi rad imel s tem sistemom, za pomoč pri mojih "potrebah".
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik Valhalla pravi:
Bolj laično vprašanje, ker nisem najbolj strojnik. Kje tukaj notri je sistem Quattro s Torssen diferencialom? Quattro je namreč tako, kot je Subaru AWD stalni štirikolesni pogon in tudi v najstarejših izvedenkah brez elektronike ni imel pretiranih težav z vožnjo po slabi podlagi, če izvzamemo dejstvo, da so takšni pogoni bili montirani na limuzinah.

Torej, ali ima tista grda krava Q7, razen da je tipičen SUV, kakšne boljše vozne lastnosti?

Sistemi z vizkozno sklopko so mi bolj jasni, naslednjo limuzino bi rad imel s tem sistemom, za pomoč pri mojih "potrebah".

Quatro (in visko diferenciali) so sistemi ki so že mehansko prilagojeni na "delno zaporo". To pomeni da sam diferencial mehansko preprečuje (oz. omogoča) da bi neko kolo (oz. os če gre za sredinskega) prevzelo 100% navora. Torej so boljši od klaičnih diffov pri vožnji brez zapore, če imajo omogočeno še zaporo so pa na isti stopnji kot klasični zaprti diferenciali. Skratka najboljše kar lahko dobiš ...

Nima samo Audi Q7 torsena, tudi Toyota v Landruserki ga ima in še kdo ...
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
Ni vsak Quattro enak.

Po meni znanih virih ravno Q7 nima "najboljšega", torej nima sredinskega Torsen diffa. Detajle si lahko prebereš na wikipediji: Wiki quattro
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.528
1.129
113
Sem prebral. Piše, da ima neko "novo" različico aismetričnega?! Še zmeraj pa ima Torsen.

Edit: Aja, pa če se ne motim je ime Quattro rezerviran za Torsen diferencial sisteme, brez debate. So pa še redki 4-motioni, ki so uporabljali Torsen, v glavnem pa so z vizkozno sklopko.

Octavia Scout mene matra, čeprav to je zelo daleč od pogovorov v tej temi.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Audi A3 nima torsena .. pravtako ne octavia scout. Tu gre za haldex ...

Tema je pa res o Nivi!
tongue-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
Motiš se. Včasih je bilo tako, da je quattro pomenil torsen diffe, zdaj pa ni več. Zdaj je quattro komercialno ime za štirikolesni pogon, kakršen koli že je. Isto velja za VW in 4-motion.

Vsi VAG avtomobili s prečno postavljenim motorjem (Audi A3, TT, Golf, ...) imajo haldex sklopko (in ne visko sklopke, te VAG grupa ne uporablja, odkar nima več syncro oznake za 4wd).
Vsi VAG avtomobili z vzdolžno postavljenim motorjem (Audi A4-A8, VW passat, ...) imajo torsen diferencial.

Star syncro pogon je imel veliko slabost, ker je uporabljal viskozno sklopko BREZ sredinskega diferenciala. V praksi je to pomenilo, da je bil ves navor speljan na prvo os, dokler ta ni izgubila oprijema. V tem primeru je visko sklopka začela prenašati navor še na zadnji kolesni par. Slabosti: velika zamuda pri prenosu navora, ko dejansko že pride do zdrsa, nelinearno delovanje, ko je velikokrat voznikom odneslo najprej sprednji del, po vklopu pa še zadnjega itd. Skratka, syncro pri legi na cesti ni nič pomagal, pomagal pa je pri speljevanju. Danes se viskozne sklopke brez sredinskega diferenciala praktično ne uporablja nikjer več.

Haldex sklopka ni stalni štirikolesni pogon, ampak je vklopljiv po potrebi.V tej sklopki je več lamel (nekatere jih imajo 6). Običajno je navor speljan na sprednjo os, takrat so lamele med sabo ločene. Če pride do zdrsa, elektronika po potrebi začne "zaklepati" lamele. Odvisno od obsega zdrsa zaklene število lamel, s tem pa povečuje prenos navora na zadnjo os. Pri haldexu imaš možnosti delitve navora vse med 100:0 do 50:50, nikoli pa ne gre več navora na zadnjo kot na prednjo os. Avto se tu obnaša kot sprednji pogon, z močno izboljšano lego na cesti.

Torsen diferencial je pa popolnoma mehanski diferencial, brez kakršnekoli hidravlike. Skonstruiran je tako, da se pri dobri podlagi ves navor prenaša na sprednji kolesni par, ampar v primeru zdrsa, ker je povezava mehanska, TAKOJ (torej brez zamude) reagira in prenese navor na zadnji kolesni par. Možni so prenosi od 100:0 (običajen prenos) do 0:100. Ker je prenos mehanski, je linearen in njegove reakcije najbolj predvidljive. Njegova slabost je velika teža in cena. Uporabljajo pa ga tudi nekateri tazaresni terenci s stalnim štirikolesnim pogonom, recimo mlajše toyote landcruiser.

Subaru ima viskozno sklopko S sredinskim diferencialom. Ta omogoča, da je ob dobri podlagi stalno razmerje delitve navora 50:50 med osema. V primeru zdrsa določene osi sklopka skoraj TAKOJ prenese navor na drugo os, pri čemer je imela ta os že od prej dovolj navora, da je lahko vozilo premikala. Zato tu pogon lego bistveno izboljša.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Torsen diferencial je pa popolnoma mehanski diferencial, brez kakršnekoli hidravlike. Skonstruiran je tako, da se pri dobri podlagi ves navor prenaša na sprednji kolesni par, ampar v primeru zdrsa, ker je povezava mehanska, TAKOJ (torej brez zamude) reagira in prenese navor na zadnji kolesni par. Možni so prenosi od 100:0 (običajen prenos) do 0:100. Ker je prenos mehanski, je linearen in njegove reakcije najbolj predvidljive. Njegova slabost je velika teža in cena. Uporabljajo pa ga tudi nekateri tazaresni terenci s stalnim štirikolesnim pogonom, recimo mlajše toyote landcruiser.

Subaru ima viskozno sklopko S sredinskim diferencialom. Ta omogoča, da je ob dobri podlagi stalno razmerje delitve navora 50:50 med osema. V primeru zdrsa določene osi sklopka skoraj TAKOJ prenese navor na drugo os, pri čemer je imela ta os že od prej dovolj navora, da je lahko vozilo premikala. Zato tu pogon lego bistveno izboljša.

Prvi del je kar pravilen z izjemo tega da recimo nov passat 4motion nima več torsena ampak haldex (zaradi postavitve motorja).

Glede torsena ni res da je v normalni poziciji na 100:0 .. sicer odvisi od modela, ampak stalni prenos je vedno blizu 50:50 oz. ponavadi celo več na zadnjo os (40:60). Torsen tudi ne more prenašati navora 100% na eno os, kar je tudi nejegova prednost. Na neki stopnji se zaklene in to je to ... torsen je od vseh diferencialov NAJLAŽJI in NAJMANJŠI zato so ga na začetku izkoriščali predvsem v klasičnih avtomobilih (quatro), po novem pa se na veliko uporablja tudi pri terencih.

Visko diferenciali so po karakteristiki podobni torsenu, so pa večji in težji .. uporabljajo pa se pravtako v terencih in pa že prej omenjenem subaruju.
 

moho

Pripravnik
30. avg 2007
208
0
16
Še pravzaprav sedaj nisem dobil odgovora: ali je tisto fotomaontaža ali resnična pirueta? Je pa potrebno veliko domišljije, da se pride v tej temi iz skoka z Lado Nivo do audi A3 ali Škoda Scout.
smile-1.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Še tole: nekateri Quattro pogoni so imeli po en Torsen, nekateri pa celo dva. Moj V8 je eden od slednjih primerkov, saj ima sredinski Torsen diferencial in še zadnji Torsen diferencial. Po snegu je pravi tank!
cheer.gif


Ima pa Torsen eno slabo lastnost (poguglajte jo ali poiščite na Youtube): če je je eno kolo popolnoma brez oprijema, ga bo vrtel v prazno brez prenosa moči na ostala kolesa!


LP,

Milan
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Kateri quattri so imeli po dva? A je imel passat prejšnje generacije enega ali dva?

Dva torsen diferenciala so imeli Audiji V8 (1988-1994) z ročnim menjalnikom (3.6 je imel 5-stopenjski, 4.2 pa 6-stopenjski menjalnik), glede na podobnost tehnike se mi zdi, da je imel podobno konfiguracijo tudi Audi C4 - 100 S4/S6 4.2 (ročni menjalnik) in menda tudi prva generacija Audijev A8 (D11).
Pri Quattrih je pokazatelj neprisotnosti Torsena gumb za ročno zaporo diferenciala (recimo S2 je imel zaporo zadaj, starejši Quattri pa celo za oba diferenciala).

LP,

Milan