Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Je. Špera je "po domače". Ampak je pomembno, na katerem od treh diferencialov je špera. Terenec brez sredinske zapore ni terenec. Resen terenec ima tudi zaporo zadnje, nekateri fanatiki in tekmovalci pa si namontirajo celo zaporo sprednjega diferenciala.
No ja teoreticali ti stari terenci, ki imajo priklopljiv sprednji pogon sploh nimajo SREDINSKEGA diferenciala (suzuki, niva, LR series, ...). Večina jih uporablja "vzvod" za direktno priklapljanje kardana na prednjo os. Nekateri vzhodnjaki imajo preklop/odklop narejen celo na kolesih (moreš iz iz vozila z klljučem in zategnit eno matico da dobiš 4WD).
Nekateri terenci imajo priklopljiv sprednji pogon + sredinski diff. Ti imajo potem tudi zaporo srednjega diferenciala .. recimo stara landkruzerka, nekateri novejši "pickupi" ...
Novejši terenci imajo (skoraj) vsi po vrsti stalni štirikolesni pogon z visko oz. torsen diffi in možnostjo zapore sredinskega in zadnjega diferenciala. Je pa pri novejših tudi brez zapore poskrbljeno za "elektronsko" uravnavanje trdote diffa, tako da razen za ekstremno vožnjo je že to dovolj (nobeno kolo NIKOLI ne izgubi VSE moči).
Sodobni mehki terenci (SUV) imajo ponavadi poleg stalnega 4WD še zaporo srednjega diffa ... redkeje tudi kaj več.
Skratka niva vs. sodoben SUV glede pogona nima nobene prednosti (reduktor na nivi je zaradi nizkonavorskega bencinarja isto kot prva brzina sodobnega dizla). Je pa res da sama zasnova avta (višina, težišče, teža, vzmetenje) omogoča večjo suverenost.