DSG - pravila vožnje

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
To so samo črke na papirju, ki jih šmergla število ljudi na meji statistične napake. Narod vidi 30k km ali dve leti in če to upošteva, je že kar solidno.

Ko sam pridem zamenjat olje na 7 in pol jurjev zaradi mestne vožnje in turbine, me gledajo ko da je uletel merjasec z buzdovanom zapičenim direkt v čelo.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.426
2.428
113
Kaj so "zlata" pravila vožnje z DSG menjalnikom? Veliko je bilo že napisnega tu in tam, ampak bi rad združil...
Glavno zlato pravilo pri DSG-ju je to, da ko pri pri njem začneš spraševati takšne stvari in ko začneš komplicirati okoli njega, da prodaš in kupiš ročni menjalnik. Ne serji. Servis na 60kkm, to je edino pravilo, vse ostalo je faktor sreče.
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj in Pepe

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Kmalu bo prevoženih 200k na DSG6 z mokro sklopko. Razen rednega servisa na 60k nobenega problema. Če predvidevam, da bom stal na mestu dlje kot 30 sekund, ga ponavadi dam v ler, ampak ni potrebe.

Nekateri omenjate cukanje: kdaj točno pri avtu cuka? Ko spelješ z mesta z gasom, preden se izklopi auto-hold oz. zavora? Če je to ugasnjeno in moraš držati zavoro, potem cukanja ni oz. ga nisem opazil. Če je auto-hold vklopljen, tako da avto na mestu stoji sam in za speljevanje rabiš stisnit gas (ne samo spustit zavoro), potem cukne, ampak to rešiš tako, da najprej takneš pedal za gas in sistem izklopi zavoro, potem pa pospešuješ... ali pa izklopiš auto-hold :) Pri alter-dinamičnem pospeševanju pa bo seveda cuknil, ker se (auto-hold) zavora ne sprosti dovolj hitro.

Protip za tahude šparovce: DSG brez težav prenese tudi vožnjo v leru, če želi kdo jadrati z avtom (novejši modeli imajo to funkcijo že samodejno). Isto velja za DSG7 in ZF avtomatike in še marsikaj ostalega, kjer lahko med vožnjo pretikaš iz D v N brez stiskanja dodatnega gumba.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.875
9.485
113
Kok enga kompliciranja. Avtomatski menjalnik je narjen zato, da daš v D in pelješ. Cel kup ljudi bi pa neki šaltal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AvtoFun

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
"kjer lahko med vožnjo pretikaš iz D v N brez stiskanja dodatnega gumba."

Kako to izgleda, lahko poveš kaj več?
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Kako to misliš, kako to zgleda? Med vožnjo ročico premakneš iz D v N. Ni potrebno nekih posebnih navodil in slikovnega materiala. Pri nekaterih se pa tega ne da brez da stisneš gumb. Pri nekaterih je pa v ECO načinu to pretikanje iz D v N in nazaj samodejno in ga izvaja menjalnik sam.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
A, o gumbu na šaltheblu govoriš. Ne vidim potrebe po pokroviteljskem tonu.

Ogromno avtomatikov to menda že 10 let+ počne čisto samodejno, brez da bi voznik sploh to vedel.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.920
113
A, o gumbu na šaltheblu govoriš. Ne vidim potrebe po pokroviteljskem tonu.

Ogromno avtomatikov to menda že 10 let+ počne čisto samodejno, brez da bi voznik sploh to vedel.

Kolikor jaz berem njegov odgovor ne zaznam nobenega pokroviteljstva....povsem korektno odgovoril.

Lahko navedeš kak primer avtomatika, ki sam od sebe da v N in nazaj v D (razen zdaj nekateri s čisto frišnimi letnicami proizvodnje)?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Pojma nimam, bi pa zanimalo tudi mene...

"Ni potrebno nekih posebnih navodil in slikovnega materiala."

Tole je bil navaden cinizem, kot ga zganjata še dva druga, ki samo mešata drek v temi in zaje6avata OP-ja, ker je lepo povedal, da ni prišel pameten že na svet.

Preprost dokaz, da je bil folk na internetu normalen nazadnje leta 1995. Od takrat naprej je tle gor raja. V lokalni oštariji se več zmenimo.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Ni bilo mišljeno, da bi se tako bralo. Vseeno pa delim mnenje nekoga zgoraj, da kdor je kupil avtomatika in vseeno premišljuje kako menjati in pretikati, je zgrešil bistvo avtomatika.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Tako kot napisano, ročico ročno premakneš iz D v N (in nazaj). Med vožnjo. Pod določeno brzino je potrebno stisniti zavoro, da ugasne zelena lučka na armaturi, tam nad 4-5 km/h pa ne. Novejši imajo možnost t.i. coasting mode, kjer pustiš v D in mehatronika sama pri spuščenem gasu premakne v ler in ob ponovnem pritisku gasa prestavi nazaj v brzino.

Ne vem, zakaj se obremenjujete s tem, "kaj je bistvo avtomatika" in kako ga nekateri uporabljamo ;) A sem slučajno falil kje v alter bibliji in v postopku iniciacije, da se avtomatskega šalthebla absolutno ne sme dotaknit v času premikanja vozila, saj ima pravi dec itak desno roko zato na kolenu mične sopotnice?

Mogoče pa je nekomu bistvo avtomatika udobnejša vožnja in hitro prestavljanje, obenem pa občasno koristi prilagodljivost tehnologije in prišpara še kak deci goriva. Sodeč po določenih pametnih vložkih na internetih bi mi moralo DSG že zdavnaj razgnati, če med vožnjo pretikaš ročko iz D v N in obratno :)
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
OK, sprejeto.

Moje razumevanje te teme je drugačno: OP ni npr. postavil "brezveznega" vpr., kot bi bilo npr., če je smiselno v križišču pred semaforjem prestavljati avtomatik iz D v N (NE, ni smiselno. Če bi šlo za klasični avtomat, tako početje obremenjuje še celoten pogonski sklop zraven (cel avto pri tem običajno trzne), koristi pa ni nobene - poraba goriva s stisnjeno bremzo v D je izjemno manjhna, prižgane štop lampe pa tudi ne bodo nikogar spravile na kant), ali kaj podobno nepomembnega in nesmiselnega.

Vprašal je, kako voziti DSG, da bo to varno in, da ne bo nevede povzročal škode. To vprašanje pa je izjemno smiselno, in kaže tudi na to, da ga tehnika zanima, Ker smo tehnični forum je naravnost sprevrženo se nad tem zgražati. Cel svet gre k vragu zaradi brezbrižnosti (narod je sposoben v avto zakleniti ne samo psa, pač pa tudi otroke), OP pa - po moji interpretaciji - ne izraža hotenja biti drobnjakarski sralec, pač pa skrben voznik.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Mogoče pa je nekomu bistvo avtomatika udobnejša vožnja in hitro prestavljanje, obenem pa občasno koristi prilagodljivost tehnologije in prišpara še kak deci goriva. Sodeč po določenih pametnih vložkih na internetih bi mi moralo DSG že zdavnaj razgnati, če med vožnjo pretikaš ročko iz D v N in obratno :)
Ogromno DSGjev je že - tudi po nepotrebnem - šlo razdrtih na mehanikarsko mizo. Kako je enega razf... med na videz nedolžnim in nepomembnim nalaganjem robe na prikolico smo celo tle gor že brali. Nalimal sem tudi video, česa se z DSGjem ne sme početi, in to niso stvari, ki bi bile po zdravi pameti samoumevne, celo različne so za različne tipe avtomatikov.

Vprašanje OPja je bilo na mestu.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Se popolnoma strinjam, podpiram, da se nekdo pred nakupom pozanima, kako in kaj. Večinoma so to predvideli že proizvajalci in moderne avtomatike naredili foolproof, but you can always make a better fool :)

Nenazadnje sem se tudi sam pred uporabo DSG-ja poglobil, kakšna uporaba je okej in kaj mu škoduje. Hvala bogu je na spletu dovolj koristnih informacij in ne samo odgovori tipa "kaj kompliciraš, avtomatik je za vozit in ne drkat" :) Dajte potem enake vatle uporabiti tudi drugje: start&stop sistem je za vozit in ne ugašat, telefon je imet za stock, ne rootat in modificirat, komp je perfekten z out-of-the-box OS-om, ne z nekimi Linuxi in modifikacijami, predvsem pa ubogajte ženo, ko zavrne backdoor entry, ker je mišljeno samo kot izhodna odprtina ;)
 
  • Haha
Reactions: tony

damirj

Guru
9. maj 2012
5.321
2.423
113
Tako kot napisano, ročico ročno premakneš iz D v N (in nazaj). Med vožnjo. Pod določeno brzino je potrebno stisniti zavoro, da ugasne zelena lučka na armaturi, tam nad 4-5 km/h pa ne. Novejši imajo možnost t.i. coasting mode, kjer pustiš v D in mehatronika sama pri spuščenem gasu premakne v ler in ob ponovnem pritisku gasa prestavi nazaj v brzino.

Ne vem, zakaj se obremenjujete s tem, "kaj je bistvo avtomatika" in kako ga nekateri uporabljamo ;) A sem slučajno falil kje v alter bibliji in v postopku iniciacije, da se avtomatskega šalthebla absolutno ne sme dotaknit v času premikanja vozila, saj ima pravi dec itak desno roko zato na kolenu mične sopotnice?

Mogoče pa je nekomu bistvo avtomatika udobnejša vožnja in hitro prestavljanje, obenem pa občasno koristi prilagodljivost tehnologije in prišpara še kak deci goriva. Sodeč po določenih pametnih vložkih na internetih bi mi moralo DSG že zdavnaj razgnati, če med vožnjo pretikaš ročko iz D v N in obratno :)

In to pretikanje D<->N med vožnjo privarčuje res kakšen deci bencina?