Zadeva ni tako enostavna, kot se ti zdi.
Ti bi lahko avto dobil tudi v enem tednu po naročilu, ampak dvomim, da bi bil pripravljen plačati tisto ceno
.
Proizvodni trak je pač načrtovan za predvideno količino avtomobilov v življenski dobi. In v današnjih časih (konkurenca, optimizacija do zadnjega stotina centa) nekdo ne bo zgradil proizvodnega traku, ki bo zaseden npr. 30%, zato da bo zapolnil začetni boom. Proizvajalcu se bolj ''splača'' izgubiti nekaj na začetku kupcev, kot pa investirati v x krat dražjo proizvodnjo. Hkrati pa mu gre to še delno na roko, ker ustvarja ''primanjkljaj'' in ni potrebe po dodatnih prodajnih vzpodbudah (beri popustih).
Potem imaš pa še x ostalih faktorjev, recimo napaka v pričakovanih prodanih količinah: npr. lep primer sta bila S-Max in Quasqai, ki sta totalno navdušila kupce in je bil dobavni rok tudi 9 mesecev, ker je bila načrtovana prodaja podcenjena, temu so pa seveda prilagodili tudi proizvodne kapacitete.
Isto je potem pri kosih dodatne opreme: recimo, da bi se za ACC odločilo 90% kupcev. Garantirano bi bil to problem, ker ista optimizacija proizvodnje poteka tudi pri dobaviteljih proizvajalcev. In če je proizvodnja pripravljena za npr. 500.000 kosov letno, ne gre zadevo spravit v enem tednu na 2 MIO kosov. Je treba pač povečat kapacitete, itd. Stroji se pa ne dobijo v enem dnevu. Tudi recimo tretje ali četrte izmene ne moreš enostavno uvesti čez noč. Traja nekaj časa, da se proizvodne kapacitete povečajo.
Ni to proizvodnja 1.000 kosov motik, temveč se gre za ogromne proizvodnje, ki zahtevajo tudi ustrezno kapaciteto, itd.
Ko je pa avto zrel in je še vedno čakalna doba je pa to posledica celotnega proizvodnega procesa. Namreč zadeva je JIT in nihče ne bo imel na zalogi 100.000 kosov dela za ene mesec. Zaloge se merijo v urah pri takih zadevah.
Pa še enkrat: normalen kupec s čakalnimi dobami nima problema, ''alteraši'', ki opletajo s 50 jurji v žepu, pa verjamem, da jim dvigne plafon, ker morajo na nov avto po svojih željah čakati hooooly shit cele 3 mesece...