Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.639
1.028
113
seveda ne, ker tisti ki so imeli težave, so ležali na pljučnem....
Daj ne nakladaj...

Za vse kar ti lepega držiš v roki mora nekdo drug prekopat kubike zemlje in rude, jo presejat, stalit, kemično očistit.... Sam ti tega ne dojemaš... Lahko pa opustimo svet tehnike in greste direkt nazaj v jame... Samo potem vas ne bo več kor por 100.000 v celi Evropi...
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: zakajaltersuxu

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
sajkek, ne vem, kje ti živiš, ampak v mestu, kjer sem jaz, se zelo pozna če so na cesti dizli/bencinarji. Ker se v službo in po mestu vozim s kolesom, sem dnevno izpostavljen vsem vrstam izpuhov. in ja, zagotovo bo zrak v mestih dosti bolj čist, ko se bodo izpuhi zmanjšali/odstranili. Če pa sediš v avtu, pa tega seveda ne občutiš :)
Pravilno bi bilo, izpusti PRESTAVILI nekam za hribe (termoelektrarna) ali Kitajsko (sončne celice)…
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Ja res ste eni bogi revčki... Rojeni med vijolicami...
Pred 40 let je bil v Mostah pri Ljubljani blizu TE-TOLa sneg ki se je stopil črn...
Pa ni nihče tako zelo jamral, kot jamrate danes....
In? Te pa stopi do znanca s kakšnim oldtimerjem, pa se lepo skloni do izpuha in parkrat fajn potegni, da se boš spomnil lepih otroških časov.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
No, če bomo delali na čistejših virih elektrike, potem ne bo ravno držalo, da gre samo za prenos emisij.

Emisije slovenske prabne elektrike danes, ko je TEŠ v remontu in uvažamo hidro elektriko iz Avstrije, smo na 82g/kWh.

Če gledamo recimo električarja s porabo 20 kWh/100 km, pridemo na 16,4 g CO2 na km. En Prius ima tam od 75 g CO2 na km emisij. Večina dizlarjev z ekvivalentom EV porabe okro 20 kW/100 km pa preko 150 g na km. Torej smo na 10% emisij.


emap_slovenija_20230511.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gasper008

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.293
1.219
113
www.adriamedia.si
No, če bomo delali na čistejših virih elektrike, potem ne bo ravno držalo, da gre samo za prenos emisij.

Emisije slovenske prabne elektrike danes, ko je TEŠ v remontu in uvažamo hidro elektriko iz Avstrije, smo na 82g/kWh.

Če gledamo recimo električarja s porabo 20 kWh/100 km, pridemo na 16,4 g CO2 na km. En Prius ima tam od 75 g CO2 na km emisij. Večina dizlarjev z ekvivalentom EV porabe okro 20 kW/100 km pa preko 150 g na km. Torej smo na 10% emisij.
Ne drži. Če pri EV gledaš od vira do izpuha (ker si upošteval CO2 pridelave elektrike), potem to upoštevaj tudi pri ICE in upoštevaj CO2 čpranja in rafiniranja goriva. In potem ima Prius med 150 in 200 ... Dizli pa 300+ ... Torej smo na 5% ali manj.
 
  • Ljubezen
Reactions: LarryClay

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
:evil: Mi ravno včeraj kolega strojevodja razlaga kake super nove Siemens vlake imamo z električnim pogonom (motorji), ki jih napaja generator na dizel vgrajen v vlak, ki troši cca 20% več kot prejšnje dizelce - ampak so pa oh in sploh, pa moderni. :bonk:
Vlaki so Stadler in ne Simens. So večji, težji, močnejši, hitrejši in tudi veliko udobnejši (klimatizirani) od starih vlakov tako da večja poraba niti ne preseneča. So pa dizel agregati na novih Stadler valkih delani po nanoveši EURO 6d normi in so izpusti veliko manj obremenjujoči za okolje kljub morebitni večji porabi.
Ampak ne, dejmo se vozit v 40 let starih vlakih, ki se pokvarijo 2x na dan in so okolju in uporabniku veliko manj prijazni, saj imajo "manjšo porabo" #alterLogika :bonk:
 
  • Všeč mi je
Reactions: uncle_sam

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
:evil: Mi ravno včeraj kolega strojevodja razlaga kake super nove Siemens vlake imamo z električnim pogonom (motorji), ki jih napaja generator na dizel vgrajen v vlak, ki troši cca 20% več kot prejšnje dizelce - ampak so pa oh in sploh, pa moderni. :bonk:
Vlaki so Stadler in ne Simens. So večji, težji, močnejši, hitrejši in tudi veliko udobnejši (klimatizirani) od starih vlakov tako da večja poraba niti ne preseneča. So pa dizel agregati na novih Stadler valkih delani po nanoveši EURO 6d normi in so izpusti veliko manj obremenjujoči za okolje kljub morebitni večji porabi.
Ampak ne, dejmo se vozit v 40 let starih vlakih, ki se pokvarijo 2x na dan in so okolju in uporabniku veliko manj prijazni, saj imajo "manjšo porabo" #alterLogika :bonk:
P.S. Če pa porabljene litre goriva deliš s kapaciteto vlaka (potnikov) pa novi Stadler vlaki zmagajo v vsakem primeru, saj imajo porabo na (potencialno) prepeljanega potnika veliko nižjo kot stari vlaki.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
veliko udobnejši
No ja, s komerkoli se pogovarjam (ok, ni jih tako veliko), je vsak novejši vlak manj udoben od prejšnjega. Torej gomulka zmaga (ok, klime ni, se da pa okna odpreti :D ), Siemens nato že manj udoben (klima, ja, pogosto nastavljena na prenizko temperaturo poleti in se je mnogo ljudi pritoževalo nad temperaturnimi šoki - že pričakujem komentarje) in sedaj spet novi, še manj udobni. Primarna metrika je dejanska fizična udobnost ob sedenju.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
P.S. Če pa porabljene litre goriva deliš s kapaciteto vlaka (potnikov) pa novi Stadler vlaki zmagajo v vsakem primeru, saj imajo porabo na (potencialno) prepeljanega potnika veliko nižjo kot stari vlaki.
P.S. 2
Še to bi dodal glede porabe. Stari vlaki imajo moč motroja med 300kW in 400kW (odisno od serije). Novi imajo moč motorja 1040kW. Ne gre primerjati hrušk in jabolk
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
No ja, s komerkoli se pogovarjam (ok, ni jih tako veliko), je vsak novejši vlak manj udoben od prejšnjega. Torej gomulka zmaga (ok, klime ni, se da pa okna odpreti :D ), Siemens nato že manj udoben (klima, ja, pogosto nastavljena na prenizko temperaturo poleti in se je mnogo ljudi pritoževalo nad temperaturnimi šoki - že pričakujem komentarje) in sedaj spet novi, še manj udobni. Primarna metrika je dejanska fizična udobnost ob sedenju.
Govoril sem o porabi, zato sem tudi v oklepaje pri udobnosti napisal klima. Namreč kompresor klime in ostale komponente klime tudi terjajo svoj davek pri porabi. Glede udobja sedežev pa imam premalo izkušenj, da bi komentiral. Lahko pa gremo po odpadih in iz gomulk prešraufamo sedeže v nove vlake :D