Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

mr_

Guru
20. sep 2007
9.398
2.761
113
Ali so pa tako brithni, da za tistih par ducat komadov, k jih bo folk kupo ne razvijajo nanovo motorja in menjalniskega sklopa, ampak samo na obstojece zadeve pripnejo ev sklop. Kaj mislis, da je razvojno ceneje ? :)
Tolk so brihtni da goljufajo in plačujejo kazni, ker so mislili, da so sposobni naredit enako zmogljiv in čist motor kot Toyotin hibrid.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
Točno tako. Oba elektromotorja in benz delujejo kot celota. Samo bencinski brez elektrike bi sukalo v prazno. Ni zaj tak da bi elektriko izklopo in bi se na bencin vozo. V vsakem trenutku se more vsaj eden od elektromotorjev vrtet.

vidim, kako je to Toyota naredila. Zanimivo.
Kako pa ostali "preklapljajo" med elektriko in benzom? verjetno se ne vrtita vedno oba?
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.641
1.250
113
Volvo je to dobro zložil skupaj. Klasičen dizel spredaj, elektro motor zadaj. Twin engine. Samo na elektriko do 50km.

Zadaj motor 70KM, 200Nm navora z 12kWh baterijo. Nobenega kompliciranja.

Če rabiš kickdown ali pogon na vsa štiri, ti je na voljo najmanj 233KM in 620Nm pri prejšnjih modelih, zdaj naveza bencin + elektrika pa samo še več.

Za S60 model poročajo iz VB o porabi nižji od 3l / 100km v času korone. Pa zlahka napolneš takšno baterijo doma. Ferker prevozov imaš krajši od 50km, najbrž 99% voženj.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Ali so pa tako brithni, da za tistih par ducat komadov, k jih bo folk kupo ne razvijajo nanovo motorja in menjalniskega sklopa, ampak samo na obstojece zadeve pripnejo ev sklop. Kaj mislis, da je razvojno ceneje ? :)

To bi lahko rekli tudi pri Toyoti 20+ let nazaj, ko so razvili prvega Priusa. Pa poglej koliko modelov ima sedaj priusovo tehnologijo. Na koncu ne gre za par ducat primerkov. Na dolgi rok je gotovo cenejši Toyotin pristop.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.398
2.761
113
Dva velikana sta se šla kdo lahko naredi čist in varčen motor. Toyota hibrid, VW clean diesel. V luci takrat prihajajočih zahtev po čistejših izpustih v USA iz. Kaliforniji. Clean diesel takrat za tisti denar ni bil možen....pa dejmo lagat. Pri nas pa šele sedaj počasi, počasi mencamo oči polne saj in ugotavljamo kar se ve že več kot 20 let.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.075
286
83
To bi lahko rekli tudi pri Toyoti 20+ let nazaj, ko so razvili prvega Priusa. Pa poglej koliko modelov ima sedaj priusovo tehnologijo. Na koncu ne gre za par ducat primerkov. Na dolgi rok je gotovo cenejši Toyotin pristop.
na dolgi rok je toyotin pristop strel v prazno, zato pa morejo podkupovat amere, da se upočasnjuje prodor EVjov

ostali so si ze postudiral, da je to vmesno hecanje z hibridi dobro sam za lovljenje co2 kuponov (zato taksen low effort) prava prihodnost je pac BEV.
 
  • Haha
Reactions: jonny77

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
To je danes morda res, sigurno pa ni bilo res 20 let nazaj, ko je Toyota hibride že ponujala na vseh pomembnih trgih. Zdaj bi se radi malo dlje oklepali te tehnologije, kar je čisto razumljivo, konec koncev trg ICE ne bo propadel kar čez noč. Toyotini hibridi so postali mainstream zrela tehnologija za štancat, na kupcih je koliko časa bodo to še kupovali.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in sad

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.430
539
113
44
Še vedno Rdeči revirji
na dolgi rok je toyotin pristop strel v prazno, zato pa morejo podkupovat amere, da se upočasnjuje prodor EVjov

ostali so si ze postudiral, da je to vmesno hecanje z hibridi dobro sam za lovljenje co2 kuponov (zato taksen low effort) prava prihodnost je pac BEV.

Pravih prihodnosti je bilo že kar nekaj. Naj spomnim na biodizel, etanol, vodikove gorivne celice. O BEV še ne moremo govoriti, da so prava prihodnost. Toyotini hibridi, pa so se v 20 letih razvoja uveljavili kot zrela tehnologija, ki jo trg sprejema. Ali je to vmesno hecanje ali ne, je drugo vprašanje. 20 let nazaj si nihče ni predstavljal, da bomo imeli BEV-je zaradi problemov z baterijami. Še najbolje verjetno drži trditev, da bo prihodnost električna, na kakšen način pa še ni popolnoma jasno. Bo to vodil, hibridi, BEV še nihče točno ne ve.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.966
6.860
113
pri taščici
Koliko hibridov (avtobusov) ima LPP.
Koliko litrov goriva bi se privarcevalo, ce bi avtobusi zaviranje pred postajami opravljali z regeneracijo (ob speljevanju pa porabili to energijo. (In bili na postajah ugasnjeni). Najbrz prevec stroskov z starterjemm dolgorocno. Razrn ce bi kaj bulletproof naumili.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
na dolgi rok je toyotin pristop strel v prazno, zato pa morejo podkupovat amere, da se upočasnjuje prodor EVjov

ostali so si ze postudiral, da je to vmesno hecanje z hibridi dobro sam za lovljenje co2 kuponov (zato taksen low effort) prava prihodnost je pac BEV.

na dolgi rok mora iti cugrunt ves osebni transport, pa ce nam je to vsec ali ne.

jasno je, da eden najvecjih proizvajalcev avtov obvlada tudi lobiranje, ce ne bi jih ze zdavnaj povozili.

po drugi strani pa se razmislek: koliko ljudi je v 20 letih ostalo zivih zaradi zmanjsanih izpustov hibridov, koliko jih je pa umrlo zaradi (laznivo imenovanih clean diesel) dizelskih dusikovih oksidov in saj? to je ta pravi hec v tej zgodbi...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Hanzi: Pojma nimam. Da so lahko Nemci ohranili avtoindustrijo v svoji lasti pa so morali pustiti Kitajcem, da kupijo Kuko in telekomunikacijski del Siemensa (na šihtu smo tiste škatle nato posmehljivo klicali "kitajc"), tako da imaš najbrž prav.

Slovenet: Zelo težko, oz. pravzaprav nemogoče, ker za to ni družbenega konsenza.

Sicer pa resna znanost že dolgo ve, da je koncept razvoja javne infrastrukture z avtom v mislih popolnoma propadel. Gotovo kdo ne bo verjel, ampak to so v Ameriki na lastni koži dokazali že takoj po 2. svetovni, ko so sfukali center New Yorka. Takrat so pogruntali, da npr. mesto za delujoč osebni transport z avtom potrebuje 6x več parkirnih mest, kot je v njem avtomobilov, brez tega imaš takoj parkirni kaos. Za to pa potrebuješ veliko praznega prostora (za kar moraš poradirati ogromno stavb v prej pozidanem centru mesta) ali pa ogromno prostora na katerem zgradiš novo mesto z avtomobili v mislih (kar za posledico pomeni velike razdalje in se za vsak drek po uro voziš z avtom) - tak primer je Houston, kjer zdajle študira sosed in se smeji Ameriški neumnosti.

Pa da se razumemo: sem avto navdušenec, ampak sem vendarle enkrat pogruntal, da je z avtom delati vsakodnevni commute ena navadna pokora. Z vlakom sem v 19 minutah v centru Lj, in v resnici je to ta pravi luksuz. Ko se bom preselil četrt ure vožnje stran, bo pa spet drugače - in brez avta ne bo šlo - ampak - država bi morala zgraditi takšno prometno infrastrukturo, da bi podobno veljalo vsaj za pol države, ne pa za % ali dva, kot je sedaj. Takrat ti ne bo nihče avta vzel, pač bi morala biti prometna infrastruktura tako dobra, da ga boš sam kdaj tudi pustil doma v v garaži.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.966
6.860
113
pri taščici
Res je, po drugi strani pa se tako v podezelju kor v mestih, najveckrat po 1 ali po dva potnika vozita. Ce bi stevilo potnikov podvojili, bi stevilo avtov prepolovili.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Tudi za skupno vožnjo je potrebna infrastruktura. Denimo dostopna parkirišča ob uvozih na avtocesto bi gotovo pripomogla, da bi dnevno proti LJ krenilo kak % vozil manj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in Hanzi

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
1.075
286
83
Pravih prihodnosti je bilo že kar nekaj. Naj spomnim na biodizel, etanol, vodikove gorivne celice. O BEV še ne moremo govoriti, da so prava prihodnost. Toyotini hibridi, pa so se v 20 letih razvoja uveljavili kot zrela tehnologija, ki jo trg sprejema. Ali je to vmesno hecanje ali ne, je drugo vprašanje. 20 let nazaj si nihče ni predstavljal, da bomo imeli BEV-je zaradi problemov z baterijami. Še najbolje verjetno drži trditev, da bo prihodnost električna, na kakšen način pa še ni popolnoma jasno. Bo to vodil, hibridi, BEV še nihče točno ne ve.
Se ze ve. Glede na razvoj baterij in vlaganje v BEV, ni tezko stavit na tako prihodnost. Vprasanje je sam, ce bo v tem casu na sceni kaksna bolsa tehnologija baterij kot li-ion.
Razni vodiki so DOA (zakaj ni tezko ugotovit), hibrid se pa tako ve da je middleground, dokler nebo bev dovolj pocen. Zakaj bi vozu dvojno kompleksnost, ce so enkrat baterije dovolj pocen in dovolj efektivne v smislu kg/wh in cm3/wh
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
življenje ni smo mesto.
Tam pa je dovolj prostora za parkiranje, praviloma ni zastojev in goste poselitve, kjer bi izpušni plini prometa na veliko ubijali ljudi.

To je tudi delna posledica Slo modela policentričnega razvoja iz socializma - ki ima svoje pluse - se je pa treba zavedati, da je izgradnja infrastrukture vseh vrst v takem okolju mnogokrat dražja kot v mestih. Tudi samo spodobna cesta do vsake vasice je daleč od tega, da bi bila poceni.
 
Nazadnje urejeno: