Danes glede obdavčitve glede na izpuste

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Tudi prej so bili rabljeni avti izvzeti (tisti, ki so že bili registrirani v RSLO). DMV se je plačeval le za rabljene, pripeljane iz tujine.

Teh pa je bilo tako malo, da se ta cifra niti ne pozna. Večina je od novih - in tu bo šel DMV večinoma dol (ni pa nujno, da tudi cene, verjetno si bodo raje malo marže popravili), država pa bo na koncu pobrala manj.
Grem stavit, da bo zakon najkasneje za 2011 doživel popravek ...
 
Nazadnje urejeno:

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Problem je, da je slika izpušnih plinov pri primerljivem CO2 povsem drugačna pri drugih stvareh med benc. in dizlom.
Dejansko se bo plačačo manj za primerljiv dizel. Spet potuha največjim onesnaževalcev .
Primerljiv dizel bo dal pač x % manj CO2 v zrak z voprašljivo škodljivostjo ter veliko več drugih snovi v zrak ki pa so zelo škodljive.

Če pogledaš tabele vidiš, da bo za primerljive dizle od oka od 1-3 % manj davka.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.474
448
83
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Tudi prej so bili rabljeni avti izvzeti (tisti, ki so že bili registrirani v RSLO). DMV se je plačeval le za rabljene, pripeljane iz tujine.

Že 100-ič povedano - to ni res (in ti bi to moral vedeti). Rabljena vozila niso izvzeta, obstaja pa zakonska izjema, po kateri si oproščen DMVja, če je pri prodaji obračunan DDV. Kar je voda na mlin množici firm, ki s t.i. prepisi pristavljajo svoj piskrček. Oni ti namreč na stroške posredovanja obesijo še DDV in zato je prodaja oproščena DMVja.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Dizel in bencinar z enakim CO2 nista niti slučajno primerljiva motorja s primerljivimi zmogljivostmi. V tem je razlika.Ali drugače, kupiš benc. z okoli 180g CO2 ali primerljiv dizel ( cenovno celo dražji glede stroškov izdelave) z okoli 140g CO2.
In dizel z 140 g spusti v zrak več problematičnih in strupenih snovi kot 180g bencinc.

Da mestnih voženj niti ne omenjam, tam je šele razlika.

Pravim le da lestvica ne obdavči enakomerno bencinarje in dizle glede na dejanske izpuste in primerljivost motorjev.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Ok, pravnoformalno imaš prav, sem bolj praktično pisal (itak se prektično vsa rabljena pri nas prodajo na način, ki si ga opisal) - rabljena uvožena iz tujine pa so deklarirana kot nova (prvič dana v promet na območju RS), zat se ne da na ta način izognit ...

Skratka, v novem predlogu je 2 odstavek (rabljena) izginil ...
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
zdaj če naredimo en rezime novega davka...(Nisem bral cele teme, verjetno ste že pokomentirali) pa vseeno še enkrat...


sem prav zastopil!? Obdavčitev gre glede na moč? ( zgolj in samo na moč?)


...ali rečeno drugače (kot običajno): Tresla se je gora, rodila se je miš.


(Ekologija...kaj je že to?...obdavčimo pač nekaj da se bo več nabralo..pa bo OK saj raja itak en bo opazila..
crazy1.gif
)
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.474
448
83
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
zdaj če naredimo en rezime novega davka...(Nisem bral cele teme, verjetno ste že pokomentirali) pa vseeno še enkrat...

sem prav zastopil!? Obdavčitev gre glede na moč? ( zgolj in samo na moč?)

Ne samo, da nisi bral cele teme, očitno nisi prebral niti naslova
wink-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
naslov sem prebral
evil.gif


mene zanima kaj natančno se je izcimilo na koncu iz tega..kolikor sem ujel obdavčitev glede na moč....
 

torek

Pripravnik
28. okt 2007
269
0
16
A kdo ve kako je po ponevm z vračilom DMVja če ga kupiš "na 3 otroke" ? Lahko zahtevaš vračilo DMV kot prej ali ne več ?
 

tayfun

Pripravnik
2. jun 2009
102
0
16
To me najbolj spominja na stanje pred vstopom v EU, 20% DDV + 10% carinski stroški ob uvozu.
Nekje je pač potrebno dobit ta izpad nazaj. Večina vozil bo tako obdavčenih med 10-15%, bolj nagnjena k onesnaževanju pa do 30%.

Če se že gremo neko ekologijo bi bilo edino pravilno obdavčit vse in sicer tiste, ki že leta smetijo okolje tukaj in nova vozila. Letna obdavčitev kot je v nekaterih drugih članicah EU.

Zakon je bil tako nastavljen tudi za ureditev trga rabljenih vozil in omejitev uvoza le teh, tako to sedaj zveni nekako tako, da če si bo nekdo želel iz uvoza nabaviti vozilo, ki ga ni na voljo pri nas, bo pač moral še dodatno plačat ta luksuz...

Davčna bi sedaj naj dobila podatke o izpustih od proizvajlcev oz. uvoznikov samih, tako da bodo obdavčevali glede na te podatke. Kaj bo, ko se bo pojavil nekdo z dodatno vgrajenim katalizatorjem ali KLR-jem, ki je bil naknadno vgrajen v tujini prav z namenom znižanja izpusta zaradi obdavčitve v tuji državi. Ali bodo upoštevali podatke pridobljene ob vgradnji od TÜVa ali ne?

Do 2012 bi se naj harmoniziral sistem registracije vozil v celotni EU, to bi naj bilo nekako tako, da kupiš avto na Švedskem, Nemčiji, itd. in ga enostavno pripelješ k nam in registriraš brez kakih homologacij in podobnega, kako mislijo potem rešit to zadevo? Potem bo zakon spet potreben spremembe in bi ga bilo potrebno nastavit le tako, da kar voziš to tudi plačuješ... Meni se ta zakon zdi le zasigurana pretveza polnjenja proračuna na zelo intriganten način. Vse skupaj zgleda kot, da je nastavljeno, da zdrži do konca mandata trenutne oblasti, potem pa se bo že prilagajalo...
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik tayfun pravi:
Nekje je pač potrebno dobit ta izpad nazaj. Večina vozil bo tako obdavčenih med 10-15%, bolj nagnjena k onesnaževanju pa do 30%.
Večina bencinarjev med 3 in 9 (najbolj prodajani pa med 3 in 6), večina dizlov med 2 in 11% ...
Kje pobirate te cifre
confused-1.gif
 

tayfun

Pripravnik
2. jun 2009
102
0
16
Ta večina bencinarjev je s kubikažami 1.2, 1.4, 1.6 do max 1.8, ki padejo v razrede z izpustom do 190g CO2/km.
1.8 + bo pa vsekakor dražje...

Nekdo, ki pa si bo želel iz tujine uvozit nekaj rabljenega za lastno uporabo bo pa vsekakor na slabšem.
Preprodajalce (uvoznike) izvzemam, ker se na njih ne oziram.
 

garner

Deliverance banjo boy
19. nov 2009
547
0
16
Zahod
Kar naj obdavčju bo marsikateri lastnik raje svoj stari avto dal obnovt, kot pa vsake par let nov avto, starega pa na odpad ali za dele ali za prodajo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik tayfun pravi:
Ta večina bencinarjev je s kubikažami 1.2, 1.4, 1.6 do max 1.8, ki padejo v razrede z izpustom do 190g CO2/km.
1.8 + bo pa vsekakor dražje...

Nekdo, ki pa si bo želel iz tujine uvozit nekaj rabljenega za lastno uporabo bo pa vsekakor na slabšem.
Preprodajalce (uvoznike) izvzemam, ker se na njih ne oziram.
Kakšinh do 190???
V večina je v do 150 ... Redki do 1.6 padejo do 170, tam noter so 1.8 (tudi turboti, recimo 1.8 TSI). Tamali tudi do 130 ...
In Če hočeš 2.0 TSI ali kaj podobnega, tudi močnejpšega, boš padel v razred do 190, ki je enako obdavčen kot prej vsi avti nad 25k€ (in bodimo realni - večina 200 konjskih avtov je itak stala nad 25 jurjev, torej si z davkom max na istem).

Sicer pa: važno je,d a zakon ne bo prizadel večine. Tisti, ki bi radi bili nekaj posebnega, bodo pač malo globlje segli v žep ... Saj ni, da bi jih kdo silil v to, vedno imajo alternativo bolj ekološki avto kupit.

PS: itak bi pa bilo najbolje, da se namesto tega DMV plačuje eko-taksa ob vsaki registraciji. Seveda vezana na izpuhe. Potem bi največ plačevali tisti, ki najbolj svinjajo. Ampak na žalost politika nima jajc za kaj takega ...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kolk svinjam če z 400 KM zverinco delam 5kkm letno?

Kolk svinjam s povprečnim dizlom pri 40kkm?

Kakšen problem sploh povzročajo izpusti avtomobilov? Ker delaš na tem področju bi pričakoval, da si prebral kako nemško/švicarsko/avstrijsko študijo na to temo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Kolk svinjam če z 400 KM zverinco delam 5kkm letno?

Kolk svinjam s povprečnim dizlom pri 40kkm?

Kakšen problem sploh povzročajo izpusti avtomobilov? Ker delaš na tem področju bi pričakoval, da si prebral kako nemško/švicarsko/avstrijsko študijo na to temo.

Lej, na avte so se spravili (v primerjavi z industrijo, tovornim prometom ipd) čisto preveč, to je jasno.
Ampak: če že moramo imeti eko-lupljenje lastnikov avtov, bi bilo najbolje ob registraciji. Če se malo voziš ga pač ne registriraj za celo leto, pa ne bioš za celo leto zavarovanja in taks plačal.

Svinjaš pa zelo verjetno več z zverinico ... Ker ugibam, da gre za precej staro zverinico. In jo primerjam s sodobnim dizlom.
 
Nazadnje urejeno: