Ce snames FAP filter, naredis tehnicni ali ne?

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
več o tem

To je za homologacijo vozila, ne vem pa, če velja za tehnične preglede. Ker pri homologaciji je moč natančno izmeriti te vrednosti, ki so nato zapisalne v homologaciji.

Vprašanje je, ali to zmorejo izmerit tudi na tehničnem, saj so točno te vrednosti merilo za opravljen/neeopravljen tehnični.
Citat:
Aritmetična srednja vrednost koeficientov motnosti (k) izpušnih plinov (dimnosti), izmerjenih pri zadnjih
treh zaporednih pospeševanjih, ne sme preseči vrednosti, ki jo je podal proizvajalec vozila.
Zgoraj sem preplonkal iz enega avta 0,00083, kar je bilo izmerjeno ob homologaciji. Zdaj če bi bil na tehničnem nad to mejo, ga ne bi opravit - vprašanje pa je, ali naprave na tehnične tako majhne vrednosti sploh lahko izmerijo. Če ne (in očitno da ne, po tvojih izkušnjah), potem tehnični sploh ne opravlja svoje z zakonom predpisane dolžnosti in bi morali ali zamenjat naprave ali pa zapret štacuno.
Se boms tem malo pozabaval v prihodnjih mesecih, da vidim, kaj je na tem. Recimo zaplejm avto na mreitve, pa da vidimo, če bodo kje sposobni teh 0,00083 izmerit ...
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
več o tem

To je za homologacijo vozila, ne vem pa, če velja za tehnične preglede. Ker pri homologaciji je moč natančno izmeriti te vrednosti, ki so nato zapisalne v homologaciji.

[/QUOTE]

Nisi me razumel. Na tem PDFju je opisana sama metodologija - kako se pride do končne številke motnosti.

Citat:

Citat:
Aritmetična srednja vrednost koeficientov motnosti (k) izpušnih plinov (dimnosti), izmerjenih pri zadnjih
treh zaporednih pospeševanjih, ne sme preseči vrednosti, ki jo je podal proizvajalec vozila.
Zgoraj sem preplonkal iz enega avta 0,00083, kar je bilo izmerjeno ob homologaciji. Zdaj če bi bil na tehničnem nad to mejo, ga ne bi opravit - vprašanje pa je, ali naprave na tehnične tako majhne vrednosti sploh lahko izmerijo. Če ne (in očitno da ne, po tvojih izkušnjah), potem tehnični sploh ne opravlja svoje z zakonom predpisane dolžnosti in bi morali ali zamenjat naprave ali pa zapret štacuno.
Se boms tem malo pozabaval v prihodnjih mesecih, da vidim, kaj je na tem. Recimo zaplejm avto na mreitve, pa da vidimo, če bodo kje sposobni teh 0,00083 izmerit ...

[/QUOTE]

To, kar si ti prepisal (0,00083g/km) ni motnost, ampak količina delcev (v bistvu masa) na prevožen kilometer. Tega na tehničnih pregledih ne merijo.
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
ksz

Če povzamem debato: yebeš ekologijo in rakotvorne trde delce (saje), pomembno je, da imam avto, katerega vzdrževanja si ne morem privoščiti.

In kateri in koliko star traktor imaš?
sprasujem se.gif
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
b. Vozila z motorji na kompresijski vžig (dizel motorji) – za vozila, prvic registrirana po 1. oktobru 1980
– Dimljenje (absorpcijski faktor k):
po podatku navedenem na tablici vozila skladno z zahtevo tehnicne specifikacije TSV 111, ce pa tega podatka ni pa po navedbah proizvajalca oziroma do navedenih mejnih vrednosti:
– 2,5 m–1 za sesalne motorje;
– 3,0 m–1 za nadtlacno polnjene motorje;
– 1,5 m–1 za vozila homologirana skladno z zahtevami:
– vrstice B tabele v tocki 5.3.1.4 Priloge I Tehnicne specifikacije TSV 102 (lahka gospodarska vozila – Euro 4),
– vrstice B1 tabele v tocki 6.2.1 Priloge I Tehnicne specifikacije TSV 141 (težka gospodarska vozila – Euro 4),
– vrstice B2 tabele v tocki 6.2.1 Priloge I Tehnicne specifikacije TSV 141 (težka gospodarska vozila – Euro 5),
– vrstice C tabele v tocki 6.2.1 Priloge I Tehnicne specifikacije TSV 141 (težka gospodarska vozila – EEV),
– oziroma po zahtevah kasnejših sprememb omenjenih tehnicnih specifikacij.
Ce pa ni mogoce ugotoviti po katerem predpisu je bilo vozilo homologirano, se mejna vrednost 1,5 m-1 uporablja pri vozilih, ki so bila prvic registrirana po 1. juliju 2003.
--------------------------------------------------------

Če se boš malo poglobil, boš ugotovil, da je dimljenje (absorbcijski faktor k) v standardih EURO III, IV, V predpisan le za gospodarska vozila, za osebna vozila, pa v standardih Euro 3, 4, 5, 6 tega podatka sploh ni in posledično tudi ne na homologacijskih kartončkih.
Iz zgoraj citiranega besedila pravilnika se torej da razumeti, da za novejše avtomobile velja zgolj zadnji stavek, to je dimljenost < 1,5 m-1.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Ok, hvala. Po domače to pomeni, da je meritev izpuha pri dizlih sama sebi namen ...
Bom malo na ministrstvu potežil, zakaj tako in zakaj ne bi česa resno merili ...

Mimogrede: imata morda količina trdnih delčcev in motnost kako računsko povezavo? Podobo kot Co2 in poraba?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Mimogrede: imata morda količina trdnih delčcev in motnost kako računsko povezavo? Podobo kot Co2 in poraba?

Seveda jo imata, ampak natančnost same metodologije je nekaj velikostnih razredov narazen, zato je praktično matematična koreliranost v tem primeru brezpredmetna.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Rabil bi testno progo. V tem je problem Euro normativa.
Ali pa zapisat kak osnovni test izpravnosti DPF, ki se ga da napraviti na tehničnih pregledih. Ne garantira verjetno čisto izpolnjevanje Euro 4 in 5, je dovolj dober, da na tehničnih popada večina tistih, ki jih imajo crknjene ali odmontirane.
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
No, zdej moram sam sebe replicirat. Sem preveril svojo homologacijo pri tanovem traktorju in so mi baraboni vpisali faktor dimljenja 0,5 m-1, čeprav v Euro 5 standardu tega ni zaslediti. Pri tastarem traktorju pa je ta rubrika prazna.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik juris pravi:
No, zdej moram sam sebe replicirat. Sem preveril svojo homologacijo pri tanovem traktorju in so mi baraboni vpisali faktor dimljenja 0,5 m-1, čeprav v Euro 5 standardu tega ni zaslediti. Pri tastarem traktorju pa je ta rubrika prazna.

Sem skočil pogledat, tudi v "mojem" je, 0,51 (včeraj sploh nisem celega kartončka pregledal). Zraven pa še min in max vrtljaji motorja ter temp olja . podtaki, potrebni za izvedbo meritve na tehničnem ...
Vse skupaj v rubriki "Podatki potrebni za tehnični pregled". Sicer pa to nima veze z EURO standardom, po zakonodaji je meja na tehničnem tista meja, ki jo predpiše proizvajalec (torej to, kar so ti vpisali), le če tega podatka ni, je nek splošen normativ v igri ...

Hmmmm ... Moral bi najti avto, ki ima to v homologacijske vpisano (tako nizko vrednost), pa probat, kaj se zgodi brez. Ker to je pa vendarle 3x manj, kot tista normativna meja 1,5, ki si jo omenjal.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Zdaj se pa samo vprašaj kje je bil ta ogljik preden je postal nafta.
evil.gif
Kot vidiš, ljudje samo popravljamo neke sistemske napake daljne preteklosti in vračamo ogljik v ozračje. Pravzaprav ga s tem naredimo obnovljivega, ker bo lahko iz njega nastala biomasa. Ta pač ne more uporabiti ogljika, ki je kilometre pod površjem.
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
....
@juris: Croma 1.9 Mjet, 2008, menda 68.000 km

No vidiš, tvoj traktor nima DPF filtra. Ti pacek ti! Kaj nič ne pomisliš kaj bodo v bližnji prihodnosti dihali moji otroci?
sprasujem se.gif

Takoj ekološko uniči ta jajca in si kupi eko-bio bicikelj!
evil.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Ksz
Na tehničnih pregledih bi morali gledati s čim je bil avto prodan, ko je bil nov. če je bil v opremi DPF serijsko ali za doplačilo, mora biti gor in izpraven ali pa tablice pobrat.
Ista zgodba je bila s kati, a jih danes še kdo žaga stran ali se kupi univerzalca? Pa lambdo?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik juris pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
....
@juris: Croma 1.9 Mjet, 2008, menda 68.000 km

No vidiš, tvoj traktor nima DPF filtra. Ti pacek ti! Kaj nič ne pomisliš kaj bodo v bližnji prihodnosti dihali moji otroci?
sprasujem se.gif

Takoj ekološko uniči ta jajca in si kupi eko-bio bicikelj!
evil.gif

1. Ima DPF.
2. In ne gre za to, ali voziš z DPF ali ne, gre za to, da pri avtomobilu, ki že ima DPF stanje poslabšaš.
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Ga je že prejšnji lastnik odstranil pri 150.000 km, to je takrat ko je odstranil tudi 100.000 km. Kar na čaranalnik ga daj priklopit, boš videl, da ti ves čas kaže 0% zabasanost filtra!
 

juris

Fizikalc
12. sep 2008
1.635
0
36
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Ksz
Na tehničnih pregledih bi morali gledati s čim je bil avto prodan, ko je bil nov. če je bil v opremi DPF serijsko ali za doplačilo, mora biti gor in izpraven ali pa tablice pobrat.
Ista zgodba je bila s kati, a jih danes še kdo žaga stran ali se kupi univerzalca? Pa lambdo?

Le kaj si tako blag in dobrega srca? Na tehničnem bi te morali vprašati kako imaš izvedeno ogrevanje v svojem domovanju. In če to ni 150% eko-bio-enviroMENTAL, potem ne samo da ti ne bi smeli registrirati avtomobila, še bicikla ti ne bi pustili, pa še državljanstvo bi ti morali pobrati. Če pa se pozimi greješ na kurilno olje ali bognedaj na premog, pa bi te morali na mestu ustreliti.
 

Podobne teme