Čas menjave motornega olja

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Zadeva se je začela, da se zaradi "nemenjave" olja in kondenza naredi "majoneza". V takšni debati si pa prilepil sliko motorja. Vem da sem napisal, da omenjeni motor ni prav posebej občutljiv na olje, kaj pa predstavlja tvoja slika in vzrok za to pa verjetno veš samo sam.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Pa pri enih motorjih je čisto normalno da so zasvinjani sploh pri motorjih starih zasnov. Par mm debela plast posušenega olja je včasih pomenila da je motor utečen in da ne pušča olje na vseh spojih!
hysterical-1.gif

To je hm......delno res!
smile-1.gif
Ampak ne zaradi stare zasnove motorja ampak zaradi prastarih olj ki niso bila rafinirana kot današnja olja in so vsebovala visok % voska not....

Moderna polsintetika ( HC = hydrocracking.....synthetic blend) in pa PAO ( 100% sintetika) nimata tega več.......tud olja se ne zasušujejo več in ne delajo "laka" po motorju....

Tist je blo v INA delta5 časih
smile-1.gif
. Naprimer fičo je imel votlo jermenico namest motornega filtra skozi katero se je pumpal olje.....centrifugalne sile med vrtenjem so poskrbele da se je večina tega voska....."kleja" usedla na zunanje stene te jermenice.......in si mogu vsake par 1000km snet jermen dol to jermenico razstavt in popraskat ta klej vn iz nje da je "filtrirala" naprej....

Dans pa natočš not 100% sintetko al pa estre.......pa se mašina "sama" opere zaradi čistilnih lastnosti olj
 
Nazadnje urejeno:

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.473
357
83
34
Z avtom sem dela 7k km/leto kratkih voženj. Menjati olje na eno leto/dve? Glede na to, da so olja od starih časov močno napredovala se nagibam k menjavi na dve leti, a na drugi strani tehtnice so kratke vožnje.
smile-1.gif
Kaj pravite? N/A bencinar.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
glej olje dobiš že za 20-25€ za 5l 5w40.
je res to prevelik strošek?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Sintetika nima probleme s časovno komponento.

Lahko narediš kompromis..menjaš na 10.000 km (to bo predvsem zaradi dobrega občutka). Drugače mirne duše na 15.000.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Imamo enake pogoje voženj kot ti in menjamo na dve leti. Avto je star 14 let in v teh letih ni opazit nobene razlike pri delovanju motorja.
1.2 bencin
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Citat:
Uporabnik motofrik pravi:
..sploh pozimi je fajn pogledati pod pokrov za dolivanje olja. Ziher je kar fajn 'jogurt' na njem. Lahko pa da se motim.

A je ta "jogurt" pokazatelj cesa, kaj bi se moralo popraviti/menjati, al je to cisto "normalna" zadeva pri ne dosti prevozenih km?
rolleyes-1.gif
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.473
357
83
34
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
glej olje dobiš že za 20-25€ za 5l 5w40.
je res to prevelik strošek?

Ni, vendar glede na to, da se je sedaj 5 let delalo servise vsako leto ob bogih 7k zaradi garancije in se je ven zlivalo olje na oko isto kot ob vlitju, se mi zdi taka menjava malo pretirana.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Citat:
Uporabnik motofrik pravi:
..sploh pozimi je fajn pogledati pod pokrov za dolivanje olja. Ziher je kar fajn 'jogurt' na njem. Lahko pa da se motim.

A je ta "jogurt" pokazatelj cesa, kaj bi se moralo popraviti/menjati, al je to cisto "normalna" zadeva pri ne dosti prevozenih km?
rolleyes-1.gif

pozimi je to zaradi kondenza, ker se olje ne segreje dovolj da bi voda izhlapela. Drugače pa maš zaradi neredne menjave in predolgih intervalov tako gosto črno pacasto zadevo povsod po motorju. Pri tistih ki menjujejo olje redno tega ni nikoli.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
395
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik klemen_ pravi:
Z avtom sem dela 7k km/leto kratkih voženj. Menjati olje na eno leto/dve? Glede na to, da so olja od starih časov močno napredovala se nagibam k menjavi na dve leti, a na drugi strani tehtnice so kratke vožnje.
smile-1.gif
Kaj pravite? N/A bencinar.
Enaka situacija.
Delamo servis na 2 leti, vendar z uporabo ustreznega olja za longlife interval. To je tudi predpisana možnost za konkreten avtomobil.
Do sedaj brez težav, je pa res, da je avto star 6 let in ima celih 45.000 km.
grin1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Sem imel Twingota prve generacije 1.2 16V (75KM) in sem vsak dan naredil 20km in sem imel na pokrovčku tako majonezo, da glava boli. Olje je bilo pol sintetika, 10W40 od Elfa. To je bilo par let nazaj, kar pomeni, da je bilo olje "zadnje tehnologije" Na nobenem drugem motorju ni bilo te majoneze, pa je bil režim vožnje isti. Tako, da je možno tudi zaradi kake okvare to??? Sicer mi je žrl na 5000km cca slab liter olja.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Kratke relacije vedno zmatrajo olje in ga zacne pit...pomaga sintetika...ene znamke pije manj druge vec...

Majoneza je pac kondenz v motorju...pomaga obcasna daljsa voznja...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Znanost v ozadju je pa bazno olje (grupa III....IV al pa V sintetika)

In pa seveda stvar ki se ji rece "NOACK volatility"....pac kolk olje izhlapeva samo sebe ko se segreje...googlaj
wink-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Pri Renoju je bilo to, da je žrl olje, serijska napaka tistih motorjev. Po l.2003 so prenovili motor in ga ni žrlo več.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.372
5.646
113
Kakorkoli...voznja avta na zelo kratke razdalje se smatra kot ekstremna uporaba...zato bi jaz interval prej razpolovil kot podaljsal...

Olje propade zarad veliko mrzlih vzigov...dodatno ga redci nezgorelo gorivo saj je avto vecx pod zaugom...(s5 pitje olja)

Kondenz znotraj pa tvori kisline z produkti zgorevanja...sicer mas TBN nevtralozatorje...pa vseeno
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.534
71
48
Kranj
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Sem imel Twingota prve generacije 1.2 16V (75KM) in sem vsak dan naredil 20km in sem imel na pokrovčku tako majonezo, da glava boli. Olje je bilo pol sintetika, 10W40 od Elfa. To je bilo par let nazaj, kar pomeni, da je bilo olje "zadnje tehnologije" Na nobenem drugem motorju ni bilo te majoneze, pa je bil režim vožnje isti. Tako, da je možno tudi zaradi kake okvare to??? Sicer mi je žrl na 5000km cca slab liter olja.
Imamo twingota 1,2 brez 16V, 2001. Vsak dan se vozi pa se letno naredi samo 5000km. Majoneze nikoli nisem videl, olje se menja na dve leti in ga tudi mm ne popije. Olje 10W40 Elf.
Verjetno je bil tvoj narejen v petek
wink-1.gif
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.452
9.743
113
EU
Odvisno je od položaja zamaška na pokrovu motorja. Če ni vgreznjen ampak je dvignjen in postavljen malo naprej, med vožnjo nanj piha mrzli zrak in se naredi kondenz v obliki majoneze. Po leti ko je zunanja temperatura visoke, tega pojava ni.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
Sam delam 6-7k na leto, pa sem na začetku probal z dve letno menjavo, po 14k km. Ampak ko sem videl, da je olje povsem črno, menjam na 6k km oz. 1 leto.
Drugače pa 11km v eno smer, po 500m iz prvega semaforja prvi dve prestavi do 4000, po 4km, ko pridem do ovinkastega klanca, pa zapoje že pri 6000. Hladilna je pa do tacajt tudi že na 90°, tako da pretirane panike za motor tudi ni.
Olja je bilo pa zdaj pred menjavo še eno črtico čez sredino, tako da ga ne popije niti malo.
 

Reaper85

Pripravnik
7. nov 2014
237
0
16
105 v Astri H 1.6, sicer precej bolje kot 50, kot sem imel pri prvem, ampak glede na prejšnjega Punta 1.2 60KM pa ni take razlike, kar je druge prestave (itak glavna pri teh švoh avtih, pri 150KM+ je to tretja) je povsem enako (kar je logično, ker masa pri nižjih hitrostih igra precej večjo vlogo, razlike je pa 1200 proti 800kg), pozna se edino v tretji in četrti, kjer je kakih 30% boljši.

Vem da je za moje potrebe konj veliko premalo, saj zato pa tudi že eno leto varčujem za kaj boljšega. Je pa ta vsaj za učit dober, ker pri močnem avtu pa ni nikol preveč izkušenj.
Prehitevat moraš danes itak praktično takoj, ko vidiš priložnost, ker to kar je na cesti, je porazno, vsi vozijo 60, kjer grem samo komot 90, ali pa tudi 120, če da duša. Pa saj če vozijo 60, me še ne moti, daš v drugo, in si tudi z mojim hitro mimo.
Recimo danes pride eden do krožnega in se praktično ustavi, čeprav bi šlo komot 50 skozi, ker je šel samo desno, ostala dva sta bila pa še daleč, potem iz krožnega pa pospešuje tut kot bi imel samo 20 konj, sam bi imel že zdavnaj 100 not, ko se je še kar 60 cijazil. Itak se na tem delu večina kar od enega krožnega do drugega cijazi 50-60, čeprav ni nobene omejitve, niti nevarnosti.

Prehitevanja se mi drugače ne zdijo nevarna (vem da je veliko bolj nevarno kot če bi vozil lepo za ostalimi 60km/h na varnostni razdalji treh avtomobilov, ampak potem vseeno če bi ostal doma, kjer bi bil še bolj varen), ker se itak prej 100% prepričam, edini problem, ki ga še vidim, je to da se moram izogibat prehitevanj, ko je na levi stranska cesta, ker je po mojih izkušnjah 50% šanse da bo ravno tam zavil levo. Ena rešitev je uporaba troblje, ampak to nerad uporabljam, če res ni potrebe.

Pa nasploh danes (res da tudi 5 let nazaj ni bilo dosti bolje) večina vozi na porabo, ne pa na užitek, kar je meni nepredstavljivo, ker sam že od prvega dne vozim ravno obratno.
 
Nazadnje urejeno: