2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Nekje imam v spominu, da so nam (na faksu?) kazali obratovalne grafe NEK in TEŠ, da čez noč proizvajajo manj. To še drži? (od tu "mit" o viških nočne elektrike)

Kar bo bolj hec, da imajo (če se prav spomnim je Andy pisal o svoji Amperi?) E-avti opcijo, da mu poveš kdaj hočeš da je poln. Veliko folka začenja ob istih urah (7h ali 8h, delavci ki štartajo ob 6h si itq ne bodo mogli kr takoj EVja kupit). Torej se bo večina avtov polnila ob istem terminu. Valda ne boš polnil ob 17h na tadragi štrom ko domov prideš.
grin1.gif


Prihodnost, kot se kaže, je v DSM omrežjih, kjer pa tudi z električarjem lahko hitro potegneš kratko in te avto pričaka prazen... neki testni projekti so že v teku, torej, če bi lahko s tem mehanizmom pripomogli k stabilnosti omrežja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
TEŠ in NEK lahko delujeta z nižjo močjo, vsaj v teoriji. V praksi NEK kolikor vem nikoli oz. samo v specialnih primerih (testni zagoni, varnostni incidenti) pa še vprašanje koliko moči bi se sploh dalo regularno manipulirat v 12h (najbrž veliko ne). TEŠ ima tudi precej dolge odzivne čase pa ne pozabit da pozimi greje celo dolino in določeno moč mora zagotavljat že zaradi tega.

Glavni problem je ker sta ponoči to edina stabilna vira za omrežje in morata pokrivat tudi "morebitne" špice, zato delata z večjo močjo kot je to praktično potrebno. Če bi recimo oba ta objekta izpadla iz omrežja ali pa šla iz faze se podre celo omrežje, ki je ponoči poleg teh dveh velikih kotlov sestavljeno iz (manjših) pretočnih hidroelektraren. Da taka elektrika ki se proizvaja zaradi stabilnosti omrežja ne gre v nič, je zmenjeno da se takrat napajajo veliki porabniki, dejansko dobijo elektriko napol zastonj ker s tem podpirajo stabilnost omrežja. Recimo če bi se pojavila večja potreba ali pa bi recimo NEK izpadel je v trenutku možno Talumu zapret peči in dobiš v omrežju precej rezerve oz. ni mrka omrežja ali pa nenadnega uvoza zelo drage elektrike iz tujine (ki bi ga imel če bi TEŠ delal na standardni moči brez "presežkov" in bi v primeru izpada v NEK morali šele premog nametat v peč in čakat 3h da se moč poveča).

Sicer zadnje čase se precej igrajo tudi s plinski turbinami, tako v TEŠ kot tudi v TEB. Se vidi da se malo "špara" in riskira. Če morajo namreč vključit plinske elektrarne je to velika izguba, ampak očitno še vedno manj kot pa če furajo nonstop premog na preveliki moči!
grims-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Proizvodne zmogljivosti - jih nimamo dovolj, ze sedaj elektriko uvazamo
Infrastruktura - hrbtenica OK, do lokalnih trafo, OK, od lokalnih trafo naprej - fail
Uvazanje elektrike - cena krepko navzgor, obremenitev glavnega "uvoznega" daljnovoda, ki je ze zdaj precej obremenjen

Ureditev el. omrezja na primerno raven, ki bo zmoglo veliko stevilo polnilnic brez vpliva na glavno omrezje - pricakujes zelo naivno in neupraviceno. Vsaj v taksnem casovnem okvirju. Kot je ze Utisevalec omenil in tu mu dam prav - krajevna infrastruktura je v riti, nimamo denarja jo zamenjat in tudi ce bi bil, nimamo primernih ljudi...

Zanimive info. Se te dni dobim s tvorci strategije, pa jih bom malo povprašal o tem, zakaj v njenj ni ukrepov na področju omrežja. Recimo od države podprto šolanje te smeri + plan posodobitve lokalnih omrežij med 2020 in 2030, recimo. Prej itak ne bo problema (še takrat v bisvu ne), ker bi bilo 2030 med vsemi avti le 10% električnih. Torej v kraju s 50 priključki na trafitu le 5 EV. To bi pa že sedanja infrastruktura večinoma prenesla, ne?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Ne gre se za skupno porabo, temvec trenutno, ki bo predvidoma ponoci, ko bodo vsi zeleli polnit. Kaj pomenijo ekstremen konice, vprasaj Nemce, ko se jim je (skoraj) omrezje sesulo... Poleg tega, da tako ali tako ze uvazamo elektriko in bo cena elektrike zacela rasti... precej.

Pa ne zaradi EV, ker jih imajo Nemci zanemarljivo malo. Se pa Norvežanom, ki imajo precej več EV/PHEV (kar mislim da ta momemt še vedno ne pomeni več kot 20% vseh avtov na cesti), ne podira, tako da očitno se da porihtat, če se hoče.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.718
9.493
113
Ti energijo rajši vloži v to, ta tele stratege vprašaš, zakaj so vse ceste poštukane namest obnovljene. Ko bodo meli to poštimano, naj uredijo železnico, pol pa dalje.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Mislim da bo po letu 2030 veliko več problemov s slovenskimi cestami kot pa z električnim omrežjem
evil.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Odvisno bo, kje boš živel. Ponekod bo dodatna obremenitev zlahka šla skozi, ponekod pa če se bo slučajno pojavilo nadpovprečno (za Slovenijo) število eVozil v naselju pa bo omrežje metalo ven. Ko sem jaz rabil soglasje za od elektra za novogradnjo, so mi hoteli zaračunati kar nov transformator, ker je omrežje že tedaj bilo preobremenjeno. No, potem smo s skupnimi močmi ugotovili, da je problem na lokaciji, kjer sem trenutno stanoval in ne tam, kjer soglasje rabim. Takrat sem dobil vtis, da so nekatere reči hudo kaotične in da namesto bakrenih kablov polagajo zlate.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Ti energijo rajši vloži v to, ta tele stratege vprašaš, zakaj so vse ceste poštukane namest obnovljene. Ko bodo meli to poštimano, naj uredijo železnico, pol pa dalje.

Saj verjetno veš, da se tile strategi ne ukvarjajo s cestami, ker so iz druge zgodbe, ne?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Saj je v bistvu vseeno. Izpljunili so neko strategijo, ki je sama sebi namen in nima realne osnove. Zadeva je za leto 2030 nerealna tako iz energetskega kot tudi infrastrukturnega vidika. Da jaz pridem v podjetju z neko strategijo, pri tem pa nimam razčiščenih osnovnih idej in zagovarjam, da za to pa naj drugi poskrbijo, me vprašajo po zdravju. Za Žlendra že vemo, da ni gladek, ampak očitno so tudi ostali sami sebi namen...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.718
9.493
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik kalbo pravi:
Ti energijo rajši vloži v to, ta tele stratege vprašaš, zakaj so vse ceste poštukane namest obnovljene. Ko bodo meli to poštimano, naj uredijo železnico, pol pa dalje.

Saj verjetno veš, da se tile strategi ne ukvarjajo s cestami, ker so iz druge zgodbe, ne?
Sprejela jo je vlada...
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.883
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Saj verjetno veš, da se tile strategi ne ukvarjajo s cestami, ker so iz druge zgodbe, ne?

Kar mi paše vključim v strategijo, kar ne paše pa je iz druge zgodbe. Tudi pri TEŠ6 so samo pisali strategijo, premog in cene premoga in elektrike so bili pa iz druge zgodbe. Daj, raje jih nič ne vprašaj, da ne dobite še kakšne briljantne ideje. Oziroma, niti ne bo treba ker se boste vsi skupaj strinjali kako je super fino fajn ko vse štima. Pa še priročen izgovor je za potem ko nič ne štima, ker tisti iz drugih zgodb niso opravili svojega.
bonk.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Smo delali (oz. jih še) meritve vetrnega potenciala na SV Slovenije - ma nič od nič vse skupaj iz perspektive VE, čeprav vam bo vsak domačin rekel: pri nas pa vedno in močno piha.

Žal je Slovenija s stališča "gotovega vetra" precej neprimerna za postavitev VE.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Koliko si oddaljen od transformatorja ?
Ali na vseh fazah tako nizko, ali samo ena?
Kaj pa ponoči ko ni porabe na omrežju kakšna je napetost?

Kabel so itak napeljali teh minimalnih 4x70, verjetno je problem oddaljenost in veliko porabnikov na koncu kabla, trafo verjetno problem.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.546
967
113
Oddaljenost od trafota cca 600-700m.
Vse faze enako...oz nihajo enko, ker se breme zgleda menja po fazah.

Ponoči ni dosti bolje., Ampak so ma max vrednosti napetosto po fazah OK, to je tam 249-250V.

Pač porabniki so se z leti nabrali, trafo je pa isti 40 let.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Oddaljenost od trafota cca 600-700m.
Vse faze enako...oz nihajo enko, ker se breme zgleda menja po fazah.

Ponoči ni dosti bolje., Ampak so ma max vrednosti napetosto po fazah OK, to je tam 249-250V.

Pač porabniki so se z leti nabrali, trafo je pa isti 40 let.

Če so porabniki do 700m od trafo potem verjetno ne bodo trafo postavljali bliže in ostane na tej lokaciji. Lahko je preobremenjen trafo sam to je še najmanj problem zamenjat, padci napetosti so predvsem problem pretankih kablov.