Po stroki sem "štromar," ukvarjam se z štromom in sem PRO štrom. Kot hobi sem modelar in vsi moji modeli so elektro (avtomobili, letala, ladje, quadcopt.). Sem tudi za električne avtomobile oz. njihovo promocijo. A...
Motijo me vsa ta flancanja okrog te strategije, ker se čisto jasno vidi, da nimajo pojma o čem pišejo. Drugi problem so (kot že omenjeno) vsi "eko-fašisti," ki vsemu temu kimajo in vidijo samo pozitivne stvari, negativne pa ne opazijo ali jih pa nočejo opaziti. Ne razumejo, kaj elektrifikacija, pa ne samo voznega parka, tudi ostalih stvari, pomeni. Recimo:
Slovenija bo postavila vetrne elektrarne.
Slovenija ne bo postavila vetrnih elektrarn, ker jih nima kam. Pri nas preprosto ni področij z konstantni vetrom. Ali imamo zatišje, ali pa močne sunke. Oboje je no-go.
Slovenija bo postavila solarne elektrarne.
Slovenija ne bo postavila solarnih elektrarn, ker so predrage in neprofitabilne. Časi te norosti so mimo. Če pa bi se Slovenija že odločila za to možnost, potem bi cene elektrike toliko poskočila, da bi jih prebivalci lastnoročno s krampi in lopatami porušili.
Vsako parkirno mesto bo polnilno mesto.
Aha. In kako bo naše zastarano nizkonapetostno omrežje to preneslo? Ne bo. In ko bo začelo omrežje nihat, bo po vsem skupaj udarila industrija, ki si takšnih igric ne more privoščit.
Stare litijeve celice bomo reciklirali in uporabili kot power bank.
A je že kdo sploh videl iztrošeno litijevo celico? Napihne se kot balon. Notranja upornost se enormno poveča, pride do povečanega toka in dejansko kemikalije znotraj zavrejo. Power banki iz iztrošenih litijevih celic so/bodo veliki, nevarni, dragi in neefektivni. Litijevih celic prav tako ni mogoče pogasiti, v kolikor se vžgejo (zaradi preobremenitve). In vžgejo se zelo rade... Prav tako litijeve celice nimajo rade, da so napolnjene. Se prav tako ščasoma napihnejo. V čem je potem smisel powerbanka, če ne sme biti napolnjen? Tudi izpraznjene niso rade. Torej jih držat nekje na 50 - 55% (trickle current). Kar pa spet ni OK...
Zmanjšanje emisij
Emisije v državi niso odvisne samo od voznega parka, temveč tudi od industrije. Odvisne so tudi od količine CO2, ki jih proizvedejo naše elektrarne. Pri nas imamo razmeroma čisto elektriko, velik del prispevata NEK in hidroelektrarne. Zaradi povečane potrebe po energiji bo potrebno razmisliti, kje priti do dodatne energije. Še kakšen blok TEŠ odpade, saj bo CO2 prevelik. NEK2 je opcija, a ne do 2030. Mogoče 2130... Ostane nakup od sosed. Italija in Hrvaška nimata viškov, zato odpadeta. Madžarska ima previsok delež CO2, zato odpade. Edina varianta je Avstrija. Ki pa - stane.
V tej strategiji je še kup neumnosti, ki sicer na papirju izgledajo OK, z realnostjo pa nimajo dosti skupnega. Stvar je kaotična, pri nas bi se šli neko eko mobilnost, a nobeden pravzaprav nima pojma o vsem skupaj. Nekaj se pogovarjajo z elektro industrijo, ki pa jim tako ali tako samo kima in si mane roke, ker bodo to za njih bajni zaslužki in win win v vsaekm primeru. A na koncu bo narod tisti, ki bo plačeval vso to neumnost...
Kot je bilo že omenjeno - naj vlada najprej pred svojim pragom pomete, uredijo transport v mestih na električne avtobuse, elektrificirajo proge, da se lahko rešimo starih dizelskih lokomotiv, omeji tovorni promet po AC in na železnico, zamenja cestno razsvetljavo za LED... Ukrepov za zmanjšanje skupnega ogljičnega odtisa je veliko in so veliko bolj efektivni, kot pa to skropucalo od strategije.
Vedno bolj se mi zdi, da EU ponuja €€€, če se strategija uveljavi. Pomeni, da si bodo na naši vladi, točno tisti, ki noče pri sebi narediti nič za zmanjšanje CO2, basali v žepeke, narod bo pa zlen in eko in - praznih žepov...