2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Radmilko je sicer car, pa odlično se razumeva, ampak tule je brcnil v temo. SPloh, ker je v strategiji veliko uporabnega in če se le del napovedanih ukrepov uresniči (in ni razuloga, da se ne bi), bo super. Recimo subvencija za polnilne postaje zasebnikom, pa zapoved priprave na elektrifikacijo parkirnih mest pri novogradnjah, pa ...
Kar pa se tiče evropskih sredstev: v sloveniji sedaj poteka in bo v prihodnosti potekalo kar nekaj rpojektov, povezanih s prihodnostjo mobilnosti (tudi električne), kjer bo lep kos prispevala EU ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.766
6.751
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Dokler ne bodo v Hočah vsaj barvali kakega bolj primernega full eko voza, je to pač to.
evil.gif
Saj magna ima prste zraven pri Puchu G?
Ta pa ze obstaja v elektro verziji. Mogoce bi bil pa zadovoljiv tudi za nase koritnike.
https://siol.net/avtomoto/novi...razred-g-434120
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Vse to je mlatenje prazne slane in besedicenje v 3pm. Slovenija v bliznji prihodnosti NI pripravljena na elektro-mobilnost, ker preproto nase elektro omrezje/zmogljivosti niso zadostne. Pika. Na koncu bo vsaka ostarija imela polnilno mesto, bo priso Joza z Toyoto, ob spricerju se kanto hitro vrel na strom, da bo lahko prisel domov, hkrati pa zradiral pol Kocevja zraven... karikirano, ampak...
Kdor ima vsaj malo pojma o nasem elektro energetskem omrezju, mu je jasno, da je vladna strategija na nivoju Alice v cudezni dezeli.
Sem imel obcutek, da vsaj SJTV1 ima kaj pojma o tem, pa sem se ocitno motil...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:

Kdor ima vsaj malo pojma o nasem elektro energetskem omrezju, mu je jasno, da je vladna strategija na nivoju Alice v cudezni dezeli.

Iz napisane sledi da tudi ti ne veš ravno veliko o tem
wink-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Saj bomo v hipu porihtali omrežje. Kot denimo za vlakce iz Prekmurja do Pragerskega in obratno. Ali pa še ni daljnovoda MS - Mačkovci?
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Saj bomo v hipu porihtali omrežje. Kot denimo za vlakce iz Prekmurja do Pragerskega in obratno. Ali pa še ni daljnovoda MS - Mačkovci?

Daljnovod že stoji, pa veš zakaj ne obratuje ? (namig-človeški faktor)

Iz ELES-ove strani samo toliko kakšna je obremenitev slovenskega VN omrežja:

slika1.png


slika2.png


Še zelo daleč pod njihovo zmogljivostjo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
To so visokonapetostni daljnovodi. Precej teh je v uporabi tudi za trasferje energije v mednarodnem trgu, narejeni so tako da prevzemajo backupe ob izpadih vzporednih linij ipd. skratka stanje tega omrežja ti ne pove nič ker je dimenzionirano da deluje če crkne pol omrežja.

Problem so srednjenapetostni daljnovodi in pa omrežni transformatorji. To je tudi najdražji del omrežja, ker je najbolj razvejan in ima tudi najdražje komponente. Enako zahteva redno vzdrževanje ipd.

Skratka kaj bo ko bo na nekem območju kjer je trafo za 50 gospodinjstev in zagotavlja 3kw moči po gospodinjstvu, 20% ljudi začelo vlečt hkrati (ko pridejo s šihta) 3.5kw? Ne bo šlo, ker nima toliko rezerve. Najprej se bodo začele pojavljat anomalije v obliki padcev napetosti (po domače povedano bodo žmigale luči, napetost na omrežju pri bolj oddaljenih vejah bo pod 200V itd.), kmalu se bodo pojavila pregrevanja in metanje trafota ven (sploh poleti). Kdo bo menjal te trafote, kdo bo menjal srednjenapetostne daljnovode ... ? Ne samo da ni denarja, tudi kar naenkrat boš rabil par 1000 novih usposobljenih ljudi za delo na električnem omrežju (vpis na srednje tehnične šole kjer bi dobil take ljudi je pa porazen danes).
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Aha... Torej pravis, da imamo v nasi energetski infrastrukturi (vkljucno z proizvodnjo energije) dovolj rezerve, da bomo leta 2030 komot pokrivali vso porabo, ki bi jo potencialno proizvedel preklop na elektricne avtomobile (in njegove izpeljanke). Torej ce bi se recimo teh nekaj 1000 ali 10.000 elektricarjev odlocilo ponoci napolniti svoj avtek, vsak recimo z 16A (minimalno), da nebo probelm... spljoh?
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Aha... Torej pravis, da imamo v nasi energetski infrastrukturi (vkljucno z proizvodnjo energije) dovolj rezerve, da bomo leta 2030 komot pokrivali vso porabo, ki bi jo potencialno proizvedel preklop na elektricne avtomobile (in njegove izpeljanke). Torej ce bi se recimo teh nekaj 1000 ali 10.000 elektricarjev odlocilo ponoci napolniti svoj avtek, vsak recimo z 16A (minimalno), da nebo probelm... spljoh?

Ne pravim da imamo v naši energetski infrastrukturi dovolj močno VN omrežje (oz bo dovolj močno) da bo sposobno zagotoviti porabo tudi električnih avtomobilov. Kar se proizvodnje tiče pa sigurno ne ker imamo že sedaj uvoz. Jaz sicer navijam za 2x1000 MW nove NEK 2 ampak žal nimam nobene besede pri tem
evil.gif
, da bi polnili električne iz TEŠ je bolje da bencinarja voziš.
Ja SN omrežje je čisto druga zgodba to ima distribucija čez ki pa nima toliko denarja kot ELES. Niso problem toliko ruralna območja kot pa mestna kjer je gostora velika. Tu bo sigurno največji problem od kje jim bo denar ne vem imajo še 15 let časa.

Ampak realno rako ni za pričakovat vsaj še 5 let po 2030 neke hude spremembe. V 15 letih bo šla verjetno tehnologija še precej naprej. Poglej kje smo bili z električnimi avtomobili leta 2000.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Tudi uvoz bo problem. Ze zdaj je vod Obersielach/Na selu zelo obremenjen, saj preko njega poteka skorajda celoten uvoz elektrike iz Avstrije (glavnina uvoza). Pa se ta je najbolj obremenjen ponoci, ko kupujemo strom od Jodalrjev, da filamo HE Avce, potem pa ga cez dan prodajamo makaronarjem z nizjim CO2 odtisom... Ce bomo preko tega voda povecali uvoz... ne vem kolko rezerve tudi nimamo tam... Pa se - ce bomo toliko povecali uvoz elektrike (ker sami je nismo sposobni proizvesti divolj), bo cena energije sla up up up in the sky. En elektricn iavtomobili sploh vec ne bodo poceni in cool, hladili se bomo spet z nogami v skaf vode, ker klim abo predraga, toplotne crpalke bodo za premozne...

Pa ni point, koliko se bo dejansko zgodilo leta 2030 (verjetno res zelo malo), problem je v tem, da se dela neka strategija, pa niti osnove niso porihtane...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Ja težko je delati strategijo če se zadeve spreminjajo na letni osnovi pa ne tako kot bi se po načrtih stroke. Daljnovod z madžari se čaka že 10 let, visoka prioriteta tudi s strani EU. Pri nas pa problemi z njim zaradi vsakega zajca na polju. Danes se tako na ravni prenosnega operaterja kot distibuterjev delajo številni scenariji kaj bo leta 2030-2040. Samo zato, ker pri nas vse tako dolgo traja da se umesti v prostor. Kako realni so ti scenariji...boj kot greš v prihodnost bolj zgrešiš. Ampak neki okvirni scenariji so dovolj realni da se vsaj prioritetne stvari naredijo, oziroma poskušajo narediti. Če bi bile vse odločitve na strani stroke bi bile zadeve precej bolj urejene tako pa vemo tam kjer je denar je tudi politika.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.718
9.493
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Radmilko je sicer car, pa odlično se razumeva, ampak tule je brcnil v temo. SPloh, ker je v strategiji veliko uporabnega in če se le del napovedanih ukrepov uresniči (in ni razuloga, da se ne bi), bo super. Recimo subvencija za polnilne postaje zasebnikom, pa zapoved priprave na elektrifikacijo parkirnih mest pri novogradnjah, pa ...
Kar pa se tiče evropskih sredstev: v sloveniji sedaj poteka in bo v prihodnosti potekalo kar nekaj rpojektov, povezanih s prihodnostjo mobilnosti (tudi električne), kjer bo lep kos prispevala EU ...

Zadel je žebljico na glavico. V strategiji je marsikaj fajn, sam je to po sistemu...i ja bih karao Vesnu Zmijanac, al ne ide....
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Vse to je mlatenje prazne slane in besedicenje v 3pm. Slovenija v bliznji prihodnosti NI pripravljena na elektro-mobilnost, ker preproto nase elektro omrezje/zmogljivosti niso zadostne. Pika. Na koncu bo vsaka ostarija imela polnilno mesto, bo priso Joza z Toyoto, ob spricerju se kanto hitro vrel na strom, da bo lahko prisel domov, hkrati pa zradiral pol Kocevja zraven... karikirano, ampak...
Kdor ima vsaj malo pojma o nasem elektro energetskem omrezju, mu je jasno, da je vladna strategija na nivoju Alice v cudezni dezeli.
Sem imel obcutek, da vsaj SJTV1 ima kaj pojma o tem, pa sem se ocitno motil...

Mamo kar OK omrežje, kolikor so mi poevdali tisti, ki se s tem ukvarjajo (v primerjavi z mariskatero državo v evropi), in glede na tempo rasti prodaje EV še dolgo (tudi če se bo vse iz strategije izpolnilo) ne bo težav. Je pa res, da za električno omrežje pa res nisem strokovnjak in da upravičeno prilakujem, da ga bodo porihtali primerno hitro. Konec koncev je to odlilen način da se malo nabije BDP in zmanjša nezaposlenost.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Proizvodne zmogljivosti - jih nimamo dovolj, ze sedaj elektriko uvazamo
Infrastruktura - hrbtenica OK, do lokalnih trafo, OK, od lokalnih trafo naprej - fail
Uvazanje elektrike - cena krepko navzgor, obremenitev glavnega "uvoznega" daljnovoda, ki je ze zdaj precej obremenjen

Ureditev el. omrezja na primerno raven, ki bo zmoglo veliko stevilo polnilnic brez vpliva na glavno omrezje - pricakujes zelo naivno in neupraviceno. Vsaj v taksnem casovnem okvirju. Kot je ze Utisevalec omenil in tu mu dam prav - krajevna infrastruktura je v riti, nimamo denarja jo zamenjat in tudi ce bi bil, nimamo primernih ljudi...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne verjamem da bodo EVji tako drastično udarili po omrežju. Povprečen avto naredi manj kot 40 km dnevno, to je enih 6 kWh na dan. Če se leta 2030 prodajajo samo še takšni ali drugačni priključni avti, bo potrebnih še nadaljnih 10 let da bomo sploh pomenjali pol voznega parka.

Torej čez 12 let, recimo da se proda 60.000 vozil letno je to dodatnih 360 MWh/dan elektrike, to je nekje 1% povečanja celotne porabe elektrike. Mislim da bo to več kot dovolj časa da se bo električno omrežje počasi dogradilo tam kjer bo to potrebno.

Mislim da so toplotne črpalke veliko hujše breme za omrežje, ko je hladen dan (dnevno povprečje -5°) nam pokuri 50 kWh/dan, pa takih uporabnikov je mnogo več kot pa EVjev.
 

tdi

Fizikalc
7. dec 2011
1.693
11
38
Kakorkoli že bo l. 2030, bodo prepovedali vožnjo vsem dizelašem in bencinarjam v vsa večja mesta, ker tista, da kupiš dizla leta 2029, ne bo zdržala.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne gre se za skupno porabo, temvec trenutno, ki bo predvidoma ponoci, ko bodo vsi zeleli polnit. Kaj pomenijo ekstremen konice, vprasaj Nemce, ko se jim je (skoraj) omrezje sesulo... Poleg tega, da tako ali tako ze uvazamo elektriko in bo cena elektrike zacela rasti... precej.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja, samo povprečen uporabnik bo na 16A napolnil avto v dveh urah, noč pa traja malo dalj časa in kdo je rekel, da bodo vsi polnili avto točno ob 22h ali točno ob 4h zjutraj? Ali kdaj naj bi se po tvoje vsi naenkrat obesili na omrežje?
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.110
3.172
113
Ne ne bodo, zadnja leta gre razvoj veliko v smeri pametnih števcev in nadzora porabe. Sicer bo še trajalo ampak takrat bo čisto normalno da bo nadzor tako učinkovit da se bo polnjenje razdelilo na določene ure na posameznih področjih.