2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.263
5.641
113
Sicer fora je
smile-1.gif
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.132
5.076
113
Nuku`Alofa
Hitri polnilci, recimo Tesla, ima priključno moč 120 kW. Takole pa je videti agregat za pol te moči:
2621291-Generator---agregat-60-kW.jpg
 

Priponke

  • 2621291-Generator---agregat-60-kW.jpg
    2621291-Generator---agregat-60-kW.jpg
    94,5 KB · Ogledi: 302

Schime

Guru
22. nov 2008
2.007
786
113
Koliko sem sedaj na Norveškem govoril z osebo, ki se ukvarja z postavitvijo polnilnic za električne avtomobile je rekel, da bodo (ali mogoče že so) začeli postavljati 150kW polnilnice (500V). Pol sem pa mal vprašal, kako s priklopom, ker če jih je več skupaj zna bit že kr vredu zadeva. Je pa rekel, da bodo (mogoče edna od rešitev) to reševali s shranjevalniki energije. Ko ne bo nobeden polnil se bo polnilo v shranjevalnik potem pa iz njega ven. Pa kolikor je rekel so na Norveškem sprejeli, da mora vsako parkirišče imeti električno polnilno postajo. Sem pa koliko sem jih videl večinoma bile po dve skupaj.
 

natko45

Fizikalc
1. nov 2010
1.017
3
38
Tole pa je malo presenetljivo, da mora vsak parking met polnilno postajo. Ampak vzpodbudno. Pri nas lahko samo sanjamo o tem, zlasti zaradi stroškov za vsako štacuno, ki ma parking.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Zakaj bi bil nek strošek? Kvečjemu investicija. Lastnik kapitala se le odloči, koliko hoče imeti povratno dobo za kapital (denimo 5 let) in glede na to določi ceno za polnjenje na polnilni postaji. Tak bi bil nek normalen proces.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
ksz...

Realno bo nekako v tej smeri..Švejki bojo potrkali na vrata amerosa,,,ta bo pomigal s prstom in EU cuceki bojo prišibali k njemu, pokleknili in prišli nazaj da so se zmotili pri tisku teh strategij..v našem primeru da je bilo to mišljeno do 2130.

In nafta bo teklaaaa
evil.gif


(itak so na prve nebuloze, da bo možno kupit zgolj eletrični avto, takoj vsi iz energetike rekli da zdajšnji sistem tudi slučjano ne bi vzdržal česa takega, kljub fotovoltaiki po vseh hišah/blokih...taka je trenutno naša realnost).

Nafte je še vsaj za 100 let...le kdo, le kdo jo bo potrošil?
grims-1.gif


Je pa lepo, da je naš možganski državni trust dal nekaj v strategijo, za katero tudi pod razno nima pojma, kako jo bo uresničl. Take korake osebno vedno pozdravljam.
In mi je všeč, da ob dejstvu da je naš vozni park star okoli 10 let, in je realno geldano velika večina populacija zmožna kupit avto ranga Dacia Logan, se bojo zdaj vsi taki vozili z el. vozili ranga 35 jurjev in več. Temu jaz pravim..strategija ki pomaga ljudem!
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.352
766
113
Pa zastopite vsi, kaj pomeni ''2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti''?
Da se boste še naprej lahko vozili z ICE avti letnik 2029 in starejšimi... da boste lahko kurili nafto še naprej. Zastopite vsi?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Predvsem moramo počakati, da bodo protokolarna vozila izključno električna. In od vseh državnih organov (denimo policija) itd ... Potem pa ima smisel postavljati omejitve za navaden narod.
Lahko pa bo na koncu rezultat pač tak, da bodo zahtevo pokrili tudi hibridi z minimalno baterijico, ki bo shranila energijo od enega zaviranja. Malo dražje za nekoga, ki bi sicer kupil vozilo z minimalno opremo in ročnim menjalnikom, bo pa zato dobil nekaj z avtomatskim menjalnikom. Kot dizelske lokomotive, ki so v bistvu taki hibridi (sicer brez baterije).
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.920
9.489
113
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Pa zastopite vsi, kaj pomeni ''2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti''?
Da se boste še naprej lahko vozili z ICE avti letnik 2029 in starejšimi... da boste lahko kurili nafto še naprej. Zastopite vsi?
Ni mi jasno česa ti ne zastopiš. Mal glavo naštelat, pa ti bo svanulo....
uf-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.308
1.224
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Pa zastopite vsi, kaj pomeni ''2030 v SLO samo še električni ozr. hibridni avti''?
Da se boste še naprej lahko vozili z ICE avti letnik 2029 in starejšimi... da boste lahko kurili nafto še naprej. Zastopite vsi?

In v resnici nikjer ne piše "samo električni in hibrodni avti". Sploh ni omenjena tahnologija pri omejtivi. Samo grami CO2. In čez 13 let zna biti tudi kak čisto klasični avto, ki bi to dosegel ... Ziher pa bodo nepriključni hibridi (pa čeprav bi se jih strategija tudi rada znebila, ker vse cilja samo na priključne avte).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.473
5.766
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Predvsem moramo počakati, da bodo protokolarna vozila izključno električna. In od vseh državnih organov (denimo policija) itd ... Potem pa ima smisel postavljati omejitve za navaden narod.

in pol bo Pahor naročo Teslo pa boš ti prvi v vrsti pizdil zakaj tako drage avte kupujejo?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Zakaj tako sodiš? Seveda pa bi bilo najbolj prav, da kupi nekaj, ker se vsaj delno dela v Sloveniji. Torej je kak električni twingo ali smart forfour top izbira
smile-1.gif
. Nekako ne vidim, da bi morala biti ravno Tesla. Pravzaprav je eno od redkih električnih vozil, ki je povsem neprimerno. Avto, ki zbira podatke o vožnjah, je neprimeren za protokolarno vozilo iz varnostnih razlogov. Kljub temu, da se to gotovo da izklopiti. Ampak tudi na telefonih se da marsikaj izklopiti, pa naredijo za politike posebne izvedenke zaradi varnosti.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.414
9.691
113
EU
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
To!
Pa agencijo za električne avte moramo ustanovit.
Pa seveda še agencijo za razgradnjo ne-električnih avtov.

smile-1.gif

hysterical-1.gif


Pa kak direktorat ustanovit...kot krovno ustanovo za obe agenciji
zmaga.gif
Pozabili ste na "Agencijo za razvoj birokratskih neumnosti"
hysterical-1.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.473
5.766
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Zakaj tako sodiš? Seveda pa bi bilo najbolj prav, da kupi nekaj, ker se vsaj delno dela v Sloveniji. Torej je kak električni twingo ali smart forfour top izbira
smile-1.gif
.
twingo je idala za protokol ja. spredaj dva varnostnika zadaj pa Pahor in jebeštrga ko pride na obisk. Nimaš bolj primernega voza.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Dokler ne bodo v Hočah vsaj barvali kakega bolj primernega full eko voza, je to pač to.
evil.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.402
2.762
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Dokler ne bodo v Hočah vsaj barvali kakega bolj primernega full eko voza, je to pač to.
evil.gif

Do takrat se bodo pa vozili v dizel Cliotih iz Revoza.
smile-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.052
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Dokler ne bodo v Hočah vsaj barvali kakega bolj primernega full eko voza, je to pač to.
evil.gif
Do takrat se bodo pa vozili v dizel Cliotih iz Revoza.
smile-1.gif
To pa ne. S full električarji naj se vozijo povsod in to takoj danes, da desetletje prej spoznajo, kaj pripravljajo državljanom. Pa ne sedaj o tem, kako bo tehnika napredovala ali ponudba rasla. Lahko bo, lahko ne. Resnih ukrepov ne moreš sprejemati na osnovi ugibanja!
CO2 je tudi politično padal, ker je politika to pač hotela. Dokler nekega dne vseeno niso začeli jamrati, da je razlika med laboratorijsko porabo in dejansko katastrofalno velika, ker očitno tehnika niti slučajno ni tako hitro napredovala, kot je politika deklarirala.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.625
722
113
KSZ
grin1.gif

Citat:
2030
Tedenska glosa Vala 202
17. oktober 2017 ob 16:54
Ljubljana - MMC RTV SLO

Velika izbira očeta naroda in njena medijska pravila ter omejitve so nam nekoliko zožili izbiro primernih tem za današnjo analizo. A kljub vsej šaradi okoli predsednika republike se še vedno najde poudarek, ki očrtuje bistvena vprašanja življenja.

Nepričakovano so nanje opozorili stavkajoči zaporniki na Povšetovi. Zahtevali so več televizijskih programov in boljšo hrano. Štrajkali so tako, da se z dvorišča niso hoteli vrniti v celice. Nevede, ali pa celo po premisleku, so stavkajoči zaporniki opozorili na generalno zahtevo vseh slovenskih moških. Tudi mi si želimo več TV-programov in boljšo hrano. Res pa se kljub neizpolnitvi teh zahtev vsak večer prostovoljno vračamo v celice.

Tako so zaporniki opozorili na dejstvo, da je vseeno, ali si zunaj ali so notri. Oziroma da si tisti, ki so znotraj, po nepotrebnem želijo ven, tisti, ki so zunaj z napotnico za noter, pa se tudi po nepotrebnem bojijo.

Ampak toliko le za uvod. Glavna novica prejšnjega tedna je napoved vlade, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več avtomobilov, ki onesnažujejo okolje. Grobo rečeno. Bolj tehnično: vlada se je zavezala, da se bodo pod Alpami od 2030 naprej prodajali samo avtomobili z manj kot 50 g izpusta CO2 na prevoženi kilometer. V praksi to pomeni, da vlada meni, kako bodo po letu 2030 v Sloveniji na prodaj skoraj izključno električni avtomobili.

Avtomobilski mediji, strokovnjaki za mobilnost in trgovci so se ostro postavili ali za ali proti takšni zavezi, nas pa zanima nekaj povsem drugega; vladni predlog odpira celo vrsto, natančneje, tri bistvena vprašanja o slovenski vladi.

Prvič: vlada je prepričana, da ve, kaj se bo v mobilnosti dogajalo leta 2030.

Drugič: vlada je prepričana, da bo leta 2030 imela vpliv na družbeno stvarnost.

Tretjič: vlada je prepričana, da ima vpliv na tehnološki razvoj.

Poskušamo lepo po vrsti, kot so parkirani avtomobili v Trsti, osvetliti omenjene trditve.

Prvič, vlada naj bi vedela, kaj se bo v mobilnosti dogajalo leta 2030 …

Nekako dvomimo o tem. Vlada namreč ne ve niti tega, kaj se je z mobilnostjo zgodilo prejšnjo soboto – kaj šele, kaj se bo zgodilo čez trinajst let. Prejšnjo soboto je namreč vsa Slovenija stala. Stala je Štajerka, stala je Gorenjka in stala je Primorka. Mislimo seveda na avtoceste. Ni bilo turistične sezone, ni bilo sredi tedna, ni bilo vremenske ujme, ni bilo nobenega sejma, ne informativnih dni, ne državne proslave in ne velikih športnih prireditev. A kljub temu je Slovenija stala. V soboto se nismo spraševali, kakšna mobilnost je, ampak zakaj je ni …

In nihče ni poznal odgovora, čemu so dela istočasno na avtocesti in istočasno na edini možni obvozni cesti. Se pravi, da del vlade, ki skrbi za avtoceste, ni vedel, kaj kani v soboto početi del vlade, ki skrbi za navadne ceste. Oziroma tega niso vedele ustrezne državne službe. In če danes in zdaj državne službe ne vedo, kje in kdaj bo kdo in čemu položil fliko asfalta, se zdi izredno malo verjetno, da bi ta ista logika uspela napovedati, s čim se bomo vozili leta 2030.

Drugič: vlada je prepričana, da bo leta 2030 imela vpliv na družbeno stvarnost.

Kot je ob precej razboritih razpravah, ki jih je sprožila napoved o električni mobilnosti leta 2030, pripomnil pionir alternativnih pogonov pri nas, gospod Andrej Pečjak, se bo scenarij, kot ga predvideva vlada, odvil sam od sebe. Ampak kar je neverjetno, je samozavest politike, celo politične opcije, če hočete, da se klonira trinajst let v prihodnost, ne da bi imela na voljo kakršen koli indic, ki bi kazal na dejstvo, da bo čez trinajst let kadrovsko, politično ali svetovnonazorsko imela še kakršen koli vpliv. Da se razumemo: napoved o prepovedi vozil z motorjem na notranje zgorevanje so za isto leto napovedali tudi Nizozemci in Parižani, pa še kdo, in slovenska vlada le skače v škaf, kjer se že medijo vplivni in bogati. Zlahka dane obljube in zaveze temeljijo na preprostem dejstvu, da čez trinajst let ne bo nikogar, ki bi pozval člane današnje vlade na odgovornost ali vsaj na smešenje, češ, "kakšne generalne neumnosti ste klatili leta 2017". Futuristične napovedi niso le privlačne, temveč so prav tako težko sledljive – pač po Nostradamusovem načelu, ko v sodobnosti upoštevamo le tiste napovedi iz preteklosti, ki so se dejansko uresničile. Povedano drugače; med državnim sekretarjem, ki si je zamislil slovensko brezogljično prihodnost, in Julesom Vernom je le ena majhna, a pomembna razlika. Francoz je znal pisati.

Tretjič: vlada meni, da lahko ima vpliv na razvoj tehnologij nizkoogljične mobilnosti.

Zadnja točka aksioma, ki smo ga izpeljali iz futuristične vladne napovedi, je hkrati tudi najbolj realna. Da, vlada ima lahko vpliv na tehnološki razvoj! Sploh v Sloveniji, kjer so avtomobilska industrija in bazične raziskave predvsem električne mobilnosti na zavidljivi ravni. Ampak edinič, ko bi lahko vlada znotraj napovedi presegla prag fantazme, ona odpove. Kot vemo, je naše gore list in stalna članica zmagovalnih stopnic na lestvicah priljubljenih politikov, evropska sekretarka za infrastrukturo Violeta Bulc, pred kratkim predstavila program, ki v višini 2,7 milijarde evrov podpira 152 projektov s področja okoljsko vzdržne in tehnološko napredne mobilnosti. Investicije v sodobne železnice, inteligentne transportne sisteme in pa raziskave enotnega upravljanja zračnega prometa nad Evropo so področja, kjer bi lahko ambiciozna vlada našla možnost za intenzivno udeležbo. Slovenija je uspela z enajstimi projekti, med katerimi sta le kopanje lukenj in polaganje tirov na Krasu ambicioznejše narave. Kar sedem med njimi jih je večnacionalnih in naša država je v njih samo eden izmed partnerjev. Ob drugem tiru v Sloveniji tako ni na vidiku nobenih visokotehnoloških posegov v mobilnost. Razen seveda prenehanja prodaje vozil z motorjem na notranje zgorevanje leta 2030.

Marko Radmilovič, Val 202
http://www.rtvslo.si/kolumne/2030/435406